Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Gebruikersavatar
The Greyhound
Berichten: 806
Lid geworden op: vr 17 okt 2014, 21:48

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door The Greyhound »

Daniel schreef: vr 17 feb 2023, 12:15
The Greyhound schreef: vr 17 feb 2023, 11:57 Rechtstreeks kan je dat moeilijk noemen met het omweggetje naar de A27 wat 8 minuten in beslag neemt
Je kunt ook overdrijven: lijn 80 doet namelijk maar 4 minuten over dat ommetje. Zie de rijtijd tussen de twee keer in de dienstregeling staande halte Bazelbrug (die precies ligt waar hij afbuigt naar de A27).
Dat ommetje biedt ook extra reismogelijkheden die er vroeger niet waren, dus is niet persé zinloos.
Aankomt Bazelbrug vanuit Gorinchem 12:27 en vervolgens weer bij de Bazelbrug 12:35 richt Vianen……
termatenjohan
Berichten: 71
Lid geworden op: zo 19 dec 2021, 08:55
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door termatenjohan »

Echter zijn deze afschalingen ook wel weer ergens te verwachten. Als het rijk van plan is om tegen 2024 geen subsidie meer te geven is het logisch dat de dunne lijntjes vervallen. Dus eingelijk is het rijk hier ook deels verantwoordelijk voor.

Edit: weet iemand hoe het komt dat de Qbuzz DMG bussen opeens geen reailtime info meer verzenden? Ik kan ze niet volgen in ovinfo en busposities.
Instagram: ov_spotter_nl_
Altijd op zoek naar reisgenoten voor een rondje bussen of treinen
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door Daniel »

The Greyhound schreef: vr 17 feb 2023, 13:02 Aankomt Bazelbrug vanuit Gorinchem 12:27 en vervolgens weer bij de Bazelbrug 12:35 richt Vianen……
Ik keek in de andere richting, daar wel 4 min.
Zit dus een buffer in zodat de overstap vanuit Arkel ook bij vertraging haalbaar is.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
busvader
Berichten: 50
Lid geworden op: ma 16 dec 2019, 19:13
Contacteer:

Re: Zuid-Holland: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door busvader »

Zal niet helemaal het goede topic zijn maar:
Qbuzz heeft bij de ACM een aanvraag ingediend om eind december 2024 een nachttrein aan te bieden op vrijdag en zaterdagnacht op de route Dordrecht, Rotterdam Centraal, Rotterdam Alexander, Gouda, Woerden en Utrecht Centraal.

https://www.ad.nl/dordrecht/qbuzz-wil-v ... ~a83c3393/
Bijna iedere dag te vinden op één van de plekken waar een bus van Qbuzz DMG komt.
termatenjohan
Berichten: 71
Lid geworden op: zo 19 dec 2021, 08:55
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door termatenjohan »

Geld voor lijn 80 hebben ze niet, maar een nachttrein moet wel lukken :roll:
Instagram: ov_spotter_nl_
Altijd op zoek naar reisgenoten voor een rondje bussen of treinen
bartjemestrom
Berichten: 1028
Lid geworden op: do 18 feb 2010, 09:47

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door bartjemestrom »

Er is een verschil tussen lijn 80 en die nachttrein :s Die nachttrein wordt door Qbuzz betaald, lijn 80 door de provincie
tjoektjoek
Berichten: 340
Lid geworden op: wo 03 mar 2021, 14:27

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door tjoektjoek »

Rijdt de NS geen directe nachttrein op de vrijdag en zaterdag tussen Rotterdam en Utrecht? Of is hij afgeschaft sinds de personeelstekorten en corona?
MetroRET
Berichten: 3803
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door MetroRET »

Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door Suus »

De inschrijvingsperiode van de aanbesteding voor 10 nieuwe elektrische treinstellen bij Qbuzz is verlengd van 13 maart naar 20 maart.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
CamilleKreemers
Berichten: 4382
Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door CamilleKreemers »

Maar 10 stellen?
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21269
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door Meltrain »

Uit hoeveel bakken moeten de treinen bestaan?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
MetroRET
Berichten: 3803
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door MetroRET »

CamilleKreemers schreef: zo 12 mar 2023, 16:25 Maar 10 stellen?
Er rijden nu ook 'slechts' 10 stellen rond, waarbij er op ma-za minimaal 6 stellen benodigd zijn, zonder dubbele stellen.
CamilleKreemers
Berichten: 4382
Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door CamilleKreemers »

Maar was er niet al een capaciteitsprobleem? Ik zou voor 12 stellen gaan, zodat de drukste ritten op 3 stellen kan worden gezet. Is de vraag even of provincie dat zou goedkeuren.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8796
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door ArrivaBas »

Voor drie treinstellen zijn de perrons van tenminste Sliedrecht Baanhoek, Hardinxveld Blauwe Zoom en Arkel te kort.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door Daniel »

Capaciteitsprobleem was er vooral voor Corona, die hele grote piekdrukte zal nu allicht wat minder zijn. En het probleem werd deels ook veroorzaakt doordat er meer GTWs weg voor onderhoud waren dan gepland i.v.m. achterstallig onderhoud.
En bij mijn weten kwam het ook vooral onhandig uit dat er twee tweetjes waren, waardoor sommige drukke treinen met slechts 5 i.p.v. 6 bakken moesten rijden noodgedwongen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
omaylie
Berichten: 447
Lid geworden op: wo 07 feb 2018, 15:46

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door omaylie »

Ik ben wel benieuwd waarom ze die tweetjes nooit tot drietjes hebben verlengd.
CamilleKreemers
Berichten: 4382
Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door CamilleKreemers »

ArrivaBas schreef: zo 12 mar 2023, 17:24 Voor drie treinstellen zijn de perrons van tenminste Sliedrecht Baanhoek, Hardinxveld Blauwe Zoom en Arkel te kort.
kan men de perrons verlengen?
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8796
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door ArrivaBas »

Omdat Arkel en Sliedrecht Baanhoek in een boog liggen is dat daar niet per se wenselijk vanwege het overzicht voor de machinist en steward, maar desondanks wel mogelijk. Bij Hardinxveld Blauwe Zoom is een verlenging wat makkelijk haalbaar, maar om nou al na twaalf jaar een station te gaan verbouwen...
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door Daniel »

Bij Hardinxveld Blauwe Zoom is het wellicht zelfs nog makkelijker omdat daar sowieso niet alle treinen stoppen. Zolang je alleen de 7100 met drie stellen zou rijden heb je nergens last van.

Maar die andere twee stations in een boog zullen de voornaamste dwarsliggers zijn. Die boog ligt voor het overzicht ook nog eens de verkeerde kant op waardoor het overzicht nu met twee stellen al beperkt zal zijn. Ik vermoed dat Dordrecht Stadspolders ook te kort is trouwens, met daar als extra complicatie dat als de voorkant van een te lange trein puntje perron staat richting Dordrecht de achterkant het wissel voor de tegentrein nog bezet houdt.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
MetroRET
Berichten: 3803
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door MetroRET »

Ook Akl wordt niet bediend door de 7100, dus enkel Sdtb is dan nog de boosdoener.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8602
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door Milco »

De 7100 rijdt ook enkel tussen Dordrecht en Gorinchem, logisch dat die Arkel niet bedient ;)
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door Wubbo »

Ik zit wat artikelen terug te lezen over de nieuwe treinen en zie dat daar ook bij benoemd is dat er perrons verlengd moeten worden. Wat de capaciteit van de nieuwe treinen moet worden kan ik niet vinden, maar ook daar zijn natuurlijk keuzes in te maken waardoor er meer reiziger vervoerd kunnen worden.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door Daniel »

Ik had nog zitten zoeken of ik ergens de aanbestedingsdocumenten tegen kwam, maar dat is niet het geval. Maar de perrons zijn sowieso vrij krap aangelegd op de nieuwe en verbouwde stations, dus er is niet veel voor nodig om ze te moeten verlengen.
(Een driewagenstel FLIRT is bijvoorbeeld al 10 meter langer dan een driewagenstel GTW zag ik zogauw)

Wat ik me nog wel bedenk is dat er volgens mij ooit wel treinen met drie stellen gereden hebben. Toen alles nog in Dordrecht opgesteld werd eindigden bij mijn weten de laatste treinen in Geldermalsen, Leerdam en Gorinchem en kwamen die dacht ik gecombineerd terug.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Bemined
Berichten: 5864
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door Bemined »

MetroRET schreef: zo 12 mar 2023, 20:36 Ook Akl wordt niet bediend door de 7100, dus enkel Sdtb is dan nog de boosdoener.
Ook Bhdv is maar 119 meter. Maar het lijkt me dat je juist op de 7200 langer materieel wilt inzetten, lange ritten zitten over het algemeen voller dan de korte ritten bij een gelijkmatige interval. En dan is ook Gorinchem (het tweede perron) te kort.
Gebruikersavatar
The Greyhound
Berichten: 806
Lid geworden op: vr 17 okt 2014, 21:48

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door The Greyhound »

CamilleKreemers schreef: zo 12 mar 2023, 18:26
ArrivaBas schreef: zo 12 mar 2023, 17:24 Voor drie treinstellen zijn de perrons van tenminste Sliedrecht Baanhoek, Hardinxveld Blauwe Zoom en Arkel te kort.
kan men de perrons verlengen?
Het tweede perron in Gorinchem is na de verbouwing ook een stuk korter.
In het begin heeft er ix per week in de avond een trein met drie stellen gereden. Dan ging het baanvak halverwege de avond dicht voor onderhoud. De laatste trein uit Geldermalsen werd in Leerdam en Gorinchem gecombineerd met de laatste treinen uit de richting Dordrecht. Dat was echter in de tijd dat er nog geen nieuwe stations waren.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Majestic-12 [Bot] en 47 gasten