Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
CamilleKreemers
Berichten: 4382
Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door CamilleKreemers »

ray78 schreef: wo 29 mar 2023, 15:57
CamilleKreemers schreef: wo 29 mar 2023, 15:21 Kan lijn 10 niet in beide richtingen via de Merwekade gaan?
ongetwijfeld kan dat,maar wil jij 2x door de wijnstraat heen met slechts een paar uitwijkmogelijkheden...laat de gemeente maar tobben,deden ze vroeger ook in de SVD tijd,toen kwam ook alles op zijn pootjes terecht
Rijdt de 10 niet 2x/uur en kost een slag geen 28 minuten? Ik meen dat er maar een omloop op de 10 zit op hetzelfde moment.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8602
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door Milco »

Er rijden inderdaad geen twee bussen tegelijk op lijn 10, maar dan nog wil je wel fatsoenlijk kunnen rijden zonder op een straat te rijden waar geen passeer-/uitwijkmogelijkheden zijn lijkt mij.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Wannes
Berichten: 489
Lid geworden op: do 27 sep 2018, 16:04
Locatie: Dordrecht / Grand Est

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door Wannes »

Er zijn genoeg passeermogelijkheden. De vraag is alleen of automobilisten deze wel begrijpen. Overigens valt het wel mee met al die vertraging die op lijn 10 hierdoor ontstaat, de laatste tijd rijdt deze vaker te vroeg dan te laat.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door Daniel »

Overigens is die rare situatie in de Wijnstraat pas ontstaan nadat de gemeente de snelheid uit het verkeer wilde halen meen ik. Voorheen kon je daar gewoon prima in twee richtingen rijden. (Ik weet dat ik ergens een foto moet hebben, maar kan 'm niet vinden)
Er hebben wel krappere stukjes in de route van de Citybus gezeten: de laatste variant bij SVD en eerste variant bij Arriva liep via Prinsenstraat - Grotekerksbuurt - Wijnstraat - Merwekade - Noordendijk in twee richtingen, waarbij je vooral op de Grotekerksbuurt echt geen tegenligger moest treffen (destijds werd de dienst nog met drie voertuigen uitgevoerd, dus veel meer kruisingen door de ook nog hogere frequentie).

Overigens, een groot deel van de reizigersvraag in het verleden ontstond ook wel doordat je toen nog gratis kon parkeren bij het Energiehuis en dan voor 50 cent een enkeltje naar de binnenstad had. Tegenwoordig is die P+R betaald (waardoor het aantrekkelijker is achter het stadhuis te parkeren, want daar loop je zo "gratis" de stad in).

En tja, in het verleden paste dit dus nog. Hoef je nu niet meer te proberen...
Afbeelding
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
ZO6176
Donateur
Berichten: 6000
Lid geworden op: wo 02 dec 2015, 20:20
Locatie: Eindhoven

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door ZO6176 »

QBuzz 6205 maakte zojuist een proefrit in Nuenen
teun
Berichten: 1493
Lid geworden op: wo 11 dec 2019, 09:00
Locatie: Helmond

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door teun »

Een Scania? Krijgen die ook nieuwe airco dan?
ZO6176
Donateur
Berichten: 6000
Lid geworden op: wo 02 dec 2015, 20:20
Locatie: Eindhoven

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door ZO6176 »

Geen idee. Zag hem vanochtend rijden. Kan ook Schadeherstel zijn.
Vrokky
Berichten: 45
Lid geworden op: vr 08 nov 2019, 10:17

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door Vrokky »

Vraagje, zou de NachtBuzz nog terugkomen in de weekenden?
Die is bij mijn weten opgeheven in Coronatijd, maar nooit meer teruggekomen?
April064
Berichten: 681
Lid geworden op: za 25 jun 2022, 16:59
Locatie: Oudewater
Contacteer:

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door April064 »

Voor DMG specifiek kan ik niet spreken, maar in veel concessies is het het geval dat de nachtlijnen door de pandemie zijn geschrapt en nu ivm het personeelstekort nog steeds niet rijden.
zij/haar/hen/hun
termatenjohan
Berichten: 71
Lid geworden op: zo 19 dec 2021, 08:55
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door termatenjohan »

Er zijn wel plannen voor maar geen personeel net als bij veel bedrijven
Laatst gewijzigd door termatenjohan op wo 31 mei 2023, 22:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Instagram: ov_spotter_nl_
Altijd op zoek naar reisgenoten voor een rondje bussen of treinen
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8797
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door ArrivaBas »

Ik spotte aan het begin van de avond twee elektrische Rosero's op het terrein van Bluekens in Breda. Ik vermoed dat die daar staan voor reactivatie en versterking van de 6155.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5240
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door Lijn 45 »

De drie bussen die van Arriva waren en bij Womy stonden zijn een paar dagen geleden verkocht, waarschijnlijk zijn dat ze. (Of misschien juist niet :p )
Vrokky
Berichten: 45
Lid geworden op: vr 08 nov 2019, 10:17

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door Vrokky »

Ik zag een berichtje op de website van de provincie, dat op het busstation in Dordrecht de Halteborden worden vervangen. Heeft iemand daar al een foto van kunnen maken? Ik ben zelf niet in de buurt komende tijd, maar wil toch graag zien hoe ze eruit zien daar. Zijn het dezelfde als verder overal de de DMG?
DPDelft
OVNL-beheerder
Berichten: 637
Lid geworden op: zo 24 jan 2010, 14:09

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door DPDelft »

Waarschijnlijk zijn het dezelfde borden als op Heinenoord busstation. Gisteren gezien en dat ziet er goed uit.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8797
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door ArrivaBas »

Vandaag is er zorgelijk veel rituitval in de omgeving Dordrecht. Op lijn 7 vielen na de rit van 6:57 vanaf Slangenburg drie ritten achter elkaar uit, hetgeen tot een gat van een uur in de kwartierdienst leidt.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Gebruikersavatar
busvader
Berichten: 50
Lid geworden op: ma 16 dec 2019, 19:13
Contacteer:

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door busvader »

Het lijkt er op dat de SnelBuzz Integro's verkocht zijn aan een handelaar. In ieder geval is van de 3657 is gistermiddag tenaamstelling gewijzigd.
Bijna iedere dag te vinden op één van de plekken waar een bus van Qbuzz DMG komt.
ray78
Berichten: 110
Lid geworden op: zo 19 apr 2020, 07:20

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door ray78 »

die stonden al een poos in utrecht opgelegd...
MdJ
Berichten: 4534
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door MdJ »

Stonden van de week alle 3 bij de stalling Westraven tegen de trambaan aan, niet bij de Noordersluis.
Bij twijfel: gebruik beton.
StefanRijnhoutjes
Berichten: 423
Lid geworden op: vr 11 nov 2016, 16:54

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door StefanRijnhoutjes »

Las net dat lijn 6 (Gorinchem-Avelingen) vanaf maandag (21aug) extra ritten gaat rijden sochtends en smiddags.
Etienne
Donateur
Berichten: 7909
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door Etienne »

MdJ schreef: za 29 jul 2023, 11:58 Stonden van de week alle 3 bij de stalling Westraven tegen de trambaan aan, niet bij de Noordersluis.
En zijn inmiddels verkocht; nieuwe eigenaar is volgens sociale media Eventliner Tours uit Wateringen.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
sirvinniei
Berichten: 3637
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amstelveen

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door sirvinniei »

StefanRijnhoutjes schreef: za 19 aug 2023, 13:08 Las net dat lijn 6 (Gorinchem-Avelingen) vanaf maandag (21aug) extra ritten gaat rijden sochtends en smiddags.
Apart. Eerder werd die lijn toch met kleinere bussen gereden en op een gegeven moment toch zelfs helemaal geschrapt?
Ik heb geen onderschrift
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door Daniel »

sirvinniei schreef: zo 20 aug 2023, 09:54 Apart. Eerder werd die lijn toch met kleinere bussen gereden en op een gegeven moment toch zelfs helemaal geschrapt?
Dat schrappen gebeurde in een tijd van corona en zware personeelstekorten. In de tussentijd is DMG al wel weer redelijk opgeschaald op enkele zaken na.

Overigens lijkt die aanpassing van lijn 6 een last-minute dingetje. Hij staat niet op de pagina met wijzigingen en verder is hij ook alleen in de online dienstregeling te zien. De lijnfolder per 20 augustus toont een ongewijzigde dienstregeling en zelfs in OVinfo staat de tot dusver gebruikelijke halfuursdienst nog.
(En de wijzigingspagina verstrekt sowieso deels onzin, want zowel in Dordrecht als op de R-net lijnen blijft in het ochtenddal (10-12) een halfuursdienst gereden worden en dus geen kwartiersdienst zoals op die pagina staat)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
StefanRijnhoutjes
Berichten: 423
Lid geworden op: vr 11 nov 2016, 16:54

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door StefanRijnhoutjes »

Weet iemand in deze groep hoe een beetje de bezetting is van de 'zwakkere' lijntjes in en rond Gorinchem (Lijn 1, 74, 75, 80 bijv)?.
DrechtBlub
Berichten: 1224
Lid geworden op: za 03 mei 2014, 20:43

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door DrechtBlub »

De gebruiksdata van de haltes in de regio is terug te vinden op de website van de provincie. Er is ook data van sommige lijnen in het gebied beschikbaar uit de Arriva tijd: Die data is véél eerder een keertje in één van de topics over deze regio gepost.
Ik blub in het Drecht.
Gebruikersavatar
busvader
Berichten: 50
Lid geworden op: ma 16 dec 2019, 19:13
Contacteer:

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door busvader »

StefanRijnhoutjes schreef: vr 01 sep 2023, 21:27 Weet iemand in deze groep hoe een beetje de bezetting is van de 'zwakkere' lijntjes in en rond Gorinchem (Lijn 1, 74, 75, 80 bijv)?.
Als chauffeur: Lijn 1 moet het vooral hebben van de scholen die in Haarwijk liggen. Hoogtepunt in de bezetting ligt dan ook in de rit van 08:18u: Een goed bezette Rošero.
Lijn 74 is vooral druk tussen Gorinchem en Groot-Ammers. Veel mensen die uit Oekraïne zijn gekomen maken gebruik van dit stuk route. Er zitten specifieke ritten die druk zijn op dit traject, maar iedereen kan altijd meegenomen worden. Trajectdeel van Ammers naar Nieuw-Lekkerland is het met 5 passagiers uitzonderlijk druk.
Lijn 75 is volledig ingestort met een spitsdienstregeling. Een gemiddelde bezetting per rit van 3 is volgens mij normaal, maar volgens de chauffeursverhalen kan de bezetting aardig variabel zijn.
Lijn 80 is tussen Gorinchem en Meerkerk vrijwel uitgestorven, met wat forenzen naar Lingewijk-Noord uitgezonderd. De meeste passagiers reizen van en naar het dorp Meerkerk, wederom zijn het mensen uit Oekraïne, woonachtig in het voormalig gemeentehuis van Meerkerk (meen ik) die de lijn vooral gebruiken.
Lijn 90 heeft de meeste passagiers tussen Utrecht en Ameide. Alles verder gaat reist vaak mee naar Nieuwpoort (al dan niet voor de overstap met lijn 74) of naar het Schoonhovenseveer te reizen om vanaf daar te fietsen of met het Veer over te steken.

En voor de volledigheid: 387 en 388 kennen, zelfs in de spits, een variabele drukte. Passagiers zijn er eigenlijk (bijna) altijd wel, echter zie ik een sterk dalende lijn aan passagiers zodra de 388 naar Sliedrecht Baanhoek rijdt.

Op lijn 74 en 90 na is alles Rošero werk en hoor eigenlijk nooit verhalen dat er ergens passagiers blijven staan. (Met extreme drukte door evenementen o.i.d. uitgezonderd)
Bijna iedere dag te vinden op één van de plekken waar een bus van Qbuzz DMG komt.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 47 gasten