Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)
Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)
En naast een enkele vraag over goederentreinen die ineens zijn verdwenen waren dit volgens internet alle drie activiteiten van het platform...
Toevallig de buurtbewoner aan de andere kant van de straat?
Toevallig de buurtbewoner aan de andere kant van de straat?
Bij twijfel: gebruik beton.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39191
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)
In de voortuin is overdreven, er ligt nog een stoep, weg, fietspad, geluidsscherm en spoor tussen. Maar wat in de basis het probleem is: op sporen 15 en 16 samen kan je maar in totaal 6 treinstellen kwijt en toen de kwartiersdienst werd ingevoerd zijn er vier stellen bij gekomen. Die kunnen 's nachts dus alleen nog maar op spoor 32 geparkeerd worden om niet allerlei zaagbewegingen nodig te hebben in de ochtend om de dienst op te starten.
Het moet ook wel om het nachtelijke opstellen gaan, want voordat Arriva en later Qbuzz spoor 32 ging gebruiken om op te stellen is het ook al jaren door NS gebruikt om de IC Dordrecht - Amsterdam van het aankomst- naar het vertrekspoor te krijgen (die keerde vroeger niet langs het perron namelijk).
Het moet ook wel om het nachtelijke opstellen gaan, want voordat Arriva en later Qbuzz spoor 32 ging gebruiken om op te stellen is het ook al jaren door NS gebruikt om de IC Dordrecht - Amsterdam van het aankomst- naar het vertrekspoor te krijgen (die keerde vroeger niet langs het perron namelijk).
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)
'In de voortuin' moet je niet te letterlijk nemen. :Y
Zonder dollen: Is het stallen langs het perron 15 niet al onderzocht? Er zit toch minder dan 3 uur tussen de aankomst van het laatste Ledig Mat tussen 1 en 2 uur en de eerste trein naar Geldermalsen om 4:41.
Zonder dollen: Is het stallen langs het perron 15 niet al onderzocht? Er zit toch minder dan 3 uur tussen de aankomst van het laatste Ledig Mat tussen 1 en 2 uur en de eerste trein naar Geldermalsen om 4:41.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)
Zoals al door Daniël is aangegeven: er zijn te veel stellen om die alleen op de sporen 15 en 16 te kunnen stallen. Het enige wat ik misschien nog kan indenken als potentiële oplossing: is parkeren langs het perron op spoor 1B voor de eerste paar treinen van de dag niet een optie?
Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)
Dan moet je de blauw-gele vervoerder of de aannemer daar wegschoppen.
Bij twijfel: gebruik beton.
Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)
Het geluidsprobleem met spoor 32a speelt al heel lang. Spoor 16 is voor mij nieuw. Ik zou de oplossing elders zoeken, in Gorinchem of Sliedrecht ofzo. Gezien de spitsrichting lijkt het veel logischer om ergens langs de lijn op te gaan stellen in plaats van in Dordrecht. Beetje zoals in Goor ook gebeurt.
Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)
Maar je zou toch verwachten dat rangeren meer geluidsoverlast oplevert dan parkeren? :?Daniel schreef:MerwedeLingeLijn probleem voor ProRail?
Treinen van nieuwe concessiehouder Qbuzz mogen niet parkeren aan de Burgemeester de Raadtsingel en de Transvaalstraat. Met deze stelling is het Dordtse Platform Spoor en Geluid naar de rechter gestapt. Als die het platform in het gelijk stelt heeft ProRail een dik probleem.
De rechter heeft advies gevraagd aan Stab (Stichting Advies Bestuursrechtspraak) en die zegt in haar advies dat de afgegeven milieuvergunning is gebaseerd op rangeren. Dat is heel wat anders dan parkeren, waarvoor de maatregelen om geluidsoverlast te beperken verschillen.
Lees verder
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)
Dat hangt van je definitie van "meer" af. Parkeren is over het algemeen langduriger dan rangeren. Het is dus een langdurige lagere belasting versus een kortere hogere belasting.
Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)
^^^ brommen van technische installaties gedurende de nacht? Overdag rangeren zal geluidstechnisch niet het grootste probleem zijn, denk ik.
Rangeren / parkeren net na middernacht.. al omwonenden nét in hun remslaap liggen .. als je daaruit gewekt wordt ben je (over het algemeen) niet blij, toch? :)
Verder het schoonmaken van de trein.. zal ook geluid en licht met zich meebrengen
Ik kan mij van vroeger nog wel herinneren dat geluidsproductie van geparkeerde treinstellen in Den Helder ook geluidsoverlast gaf bij (sommige) bewoners aan de Boerhavestraat. Maar ja, dat MAT64 was natuurlijk ook niet het stilste materieel.. en daarna die '1700' locomotieven met 1e generatie dubbeldekkers materieel..
Rangeren / parkeren net na middernacht.. al omwonenden nét in hun remslaap liggen .. als je daaruit gewekt wordt ben je (over het algemeen) niet blij, toch? :)
Verder het schoonmaken van de trein.. zal ook geluid en licht met zich meebrengen
Ik kan mij van vroeger nog wel herinneren dat geluidsproductie van geparkeerde treinstellen in Den Helder ook geluidsoverlast gaf bij (sommige) bewoners aan de Boerhavestraat. Maar ja, dat MAT64 was natuurlijk ook niet het stilste materieel.. en daarna die '1700' locomotieven met 1e generatie dubbeldekkers materieel..
Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)
En spoor 1b dan? Daar is toch ook nog wel wat ruimte?
Frequent reiziger in de regio Arnhem-Nijmegen, in het bijzonder lijn 331 en lijn 5 tussen Nijmegen en Groesbeek.
Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)
Zijn de Spurts inmiddels al omge-Rnet'?
PSA: Links gaan, rechts staan
Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)
Nee.
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)
Is het al bekend wanneer dit gaat gebeuren?
PSA: Links gaan, rechts staan
Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)
Volgend jaar.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
- The Greyhound
- Berichten: 812
- Lid geworden op: vr 17 okt 2014, 21:48
Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)
Dat riep Qbuzz vorig jaar ook al :N
Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)
Er is gister een Rosero tegen een poller gereden in Dordrecht: https://www.zhzactueel.nl/2019/07/26/bu ... dordrecht/
Goed te zien is nog de oude Arriva kleur bij de 2e foto, zou al sinds begin juni zo rondrijden...
Goed te zien is nog de oude Arriva kleur bij de 2e foto, zou al sinds begin juni zo rondrijden...
-
- Berichten: 1225
- Lid geworden op: za 03 mei 2014, 20:43
Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)
Maar... daar staat geen poller. Het zal wel een klein stukje eerder gebeurd zijn tussen scheffersplein en niewbrug met de poller daar.
Ik blub in het Drecht.
- The Greyhound
- Berichten: 812
- Lid geworden op: vr 17 okt 2014, 21:48
Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)
Dat laatste maakt nog maar eens goed duidelijk waarom je als je als bedrijf netjes voor de dag wilt komen bussen niet moet beplakken maar moet overschilderen.Stadsbus schreef:Er is gister een Rosero tegen een poller gereden in Dordrecht: https://www.zhzactueel.nl/2019/07/26/bu ... dordrecht/
Goed te zien is nog de oude Arriva kleur bij de 2e foto, zou al sinds begin juni zo rondrijden...
Laatst gewijzigd door The Greyhound op za 27 jul 2019, 09:01, 1 keer totaal gewijzigd.
- The Greyhound
- Berichten: 812
- Lid geworden op: vr 17 okt 2014, 21:48
Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)
:')The Greyhound schreef:Dat laatste maakt nog maar eens goed duidelijk waarom je als je als bedrijf netjes voor de dag wilt komen bussen niet moet beplakken maar moet overschilderen.
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)
Of je plakt ze goed en de chauffeurs zorgen dat ze geen schade rijden :pos:
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39191
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)
De 6156 heeft gisteren dezelfde poller in de Wijnstraat van wat te dichtbij bekeken...
Stadsbus rijdt weer op poller Wijnstraat
Zaterdagmiddag raakte een vrouw en een kind gewond toen een stadsbus op de Wijnstraat wéér tegen een poller aan reed. De chauffeur had last van zijn hoofd. Vrijdag ging het ook al mis, 3 inzittende raakte bij dat ongeval lichtgewond.
Lees verder
Stadsbus rijdt weer op poller Wijnstraat
Zaterdagmiddag raakte een vrouw en een kind gewond toen een stadsbus op de Wijnstraat wéér tegen een poller aan reed. De chauffeur had last van zijn hoofd. Vrijdag ging het ook al mis, 3 inzittende raakte bij dat ongeval lichtgewond.
Lees verder
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)
Arriva was natuurlijk veel beter met die dingen... Ik noem een 0214, 0215... Of 50 t/m 53 (waar je de restanten van de Veolia en Noord-Brabant stickers zag zitten ) of uiteraard de mooisten van allemaal... De 160 en 163 :') _O-marvinkok schreef:Of je plakt ze goed en de chauffeurs zorgen dat ze geen schade rijden :pos:
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
- The Greyhound
- Berichten: 812
- Lid geworden op: vr 17 okt 2014, 21:48
Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)
Dat zag er niet fraai uit, maar was dan ook niet voor de eeuwigheid bedoeld.
Laatst gewijzigd door Ardan op zo 28 jul 2019, 13:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Vorige post niet quoten!
Reden: Vorige post niet quoten!
Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)
Wat een geluk dan, dat er nu een bus in het juiste uniform op die paal is geklapt.
Het onding in kwestie heeft tot voor kort buiten functie gestaan. Misschien beter als de gemeente hem weer even uitzet.
Het onding in kwestie heeft tot voor kort buiten functie gestaan. Misschien beter als de gemeente hem weer even uitzet.
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 192 gasten