Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
omaylie
Berichten: 439
Lid geworden op: wo 07 feb 2018, 15:46

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door omaylie »

Zelf had ik gedacht dat die hybride Citaro's die vroeger in Emmen reden naar Dordrecht zouden verhuizen. Die zijn toch veel nieuwer dan de Amba's uit Utrecht? Waarom hadden ze niet daarvoor gekozen?
bartjemestrom
Berichten: 1024
Lid geworden op: do 18 feb 2010, 09:47

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door bartjemestrom »

Omdat die hybride Citaro's testbussen van Mercedes waren
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door Suus »

We zijn nu ruim 2,5 jaar in deze concessie. Deze bussen werden pas na enige maanden geleverd maar zijn nu nog steeds grotendeels niet inzetbaar. Dat komt er toch een moment dat je als vervoerder besluit om ze terug te sturen naar de fabriek en elders bussen te bestellen? Nu lopen de boetes vanaf de opdrachtgever ook maar op.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door Daniel »

Ze hebben een groot deel van de tijd gewoon gereden, pas nadat ze eind vorig jaar voor een definitieve oplossing naar Ebusco gestuurd zijn wordt een deel door Amba's vervangen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
The Greyhound
Berichten: 803
Lid geworden op: vr 17 okt 2014, 21:48

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door The Greyhound »

De provincie houdt zich rustig zo lijkt het. Na 2 1/2 jaar zou het bij de boetes inmiddels over enorme bedragen moeten gaan.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8778
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door ArrivaBas »

Toen de Ebusco 2.2 in Dordrecht in dienst kwam, waren deze 37 bussen (korte tijd zelfs 39) de eerste exemplaren van dit type die in de reguliere dienst verschenen. Elk nieuw model (om het even of het een trein, auto of bus is) heeft wel last van kinderziektes, hoewel ondeugdelijke airco's wel een erg hardnekkig probleem kunnen zijn dat een bus oncomfortabel maakt bij extreem weer. Echter zijn we inmiddels ruim 200 exemplaren in heel Europa verder en zijn er ook bedrijven die zich totaal niet herkennen in de problemen die Qbuzz in DMG met de Ebusco 2.2 heeft. In Duitsland rijden een paar vervoerders met dit kleine series van dit type en in Hongarije en Frankrijk wordt volop getest met de twee demobussen.

Onderweg met de auto en fiets in Dordrecht kom ik inderdaad regelmatig Amba's en Iveco's tegen op de stadsdienst, maar opvallend genoeg heb ik altijd gewoon een Ebusco als ik de stadsbus neem.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door Suus »

Dat andere bedrijven geen last hebben van de problemen is omdat Ebusco maar een andere leverancier van de klimaatinstallatie heeft gekozen, maar behalve rechtszaken voeren over de ondeugdelijke installatie in de bussen in Dordrecht gebeurt er vrij weinig. Qbuzz lijkt ook wat vermoeid te zitten met de zaak en het verder maar te laten.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Selivio
Berichten: 405
Lid geworden op: za 30 apr 2016, 12:02

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door Selivio »

Voor nu wacht Qbuzz rustig de deadline af die Ebusco opgelegd heeft gekregen van de rechter lijkt het(1 november). Maar of Qbuzz een plan heeft voor ná die deadline is alleen maar gissen... :s
Grt. Stefan
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3014
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door nvdw »

De uitspraak van het laatste kort geding (6 juli jl.) staat online op Rechtspraak.nl.

Dat Qbuzz het erbij laat zitten, of de boel afwacht is dus niet waar. Het gaat om een behoorlijke vloot bussen met problemen waarvoor de oplossing uiteindelijk bij de fabrikant ligt.

Terugsturen naar de fabriek is precies wat er gebeurd is. Op busposities kun je terugzien dat er exemplaren uit de Dordtse serie zijn die sinds maart (!) niet in dienst zijn geweest. De complete boel in Deurne inleveren, een zwik nieuwe bussen elders bestellen en hopen dat je ooit je centen van Ebusco nog terugziet lijkt me ook een gigantisch risico.
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
StefanRijnhoutjes
Berichten: 422
Lid geworden op: vr 11 nov 2016, 16:54

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door StefanRijnhoutjes »

Nu lijn 387 weer meer gaat rijden vanaf volgende week, ochtendspits elke 10min is de kans er dan ook dat de Integro's terugkomen in dienst?, of zouden er minder Crossways worden ingezet op de andere lijnen zoals 74,80 en dat die dan meerijden op de 387 en dat er dan op de lijnen zoals 74,80 meer Rosero's worden ingezet waar er van mij weten toch genoeg van zijn.
Gebruikersavatar
The Greyhound
Berichten: 803
Lid geworden op: vr 17 okt 2014, 21:48

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door The Greyhound »

Er rijden ook nog op Snelbuzz Iveco's op de stadsdienst in Dordrecht. Wellicht dat die nog vervangen worden door Utrechtse Ambassadors
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door Stefan »

De in U-Link kleuren 4517 staat inmiddels in Alblasserdam.
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5231
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door Lijn 45 »

Zijn de gele nu al op? :')
ov'tje
Berichten: 485
Lid geworden op: vr 12 okt 2012, 21:18

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door ov'tje »

nvdw schreef: di 17 aug 2021, 19:57 De uitspraak van het laatste kort geding (6 juli jl.) staat online op Rechtspraak.nl.

Dat Qbuzz het erbij laat zitten, of de boel afwacht is dus niet waar. Het gaat om een behoorlijke vloot bussen met problemen waarvoor de oplossing uiteindelijk bij de fabrikant ligt.

Terugsturen naar de fabriek is precies wat er gebeurd is. Op busposities kun je terugzien dat er exemplaren uit de Dordtse serie zijn die sinds maart (!) niet in dienst zijn geweest. De complete boel in Deurne inleveren, een zwik nieuwe bussen elders bestellen en hopen dat je ooit je centen van Ebusco nog terugziet lijkt me ook een gigantisch risico.
Bij Arriva aan de Bornholmstraat in Groningen stonden dinsdag een paar DMG-groene Ebusco's.

Qbuzz stalt in Groningen dagelijks bussen op het terrein van Arriva.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8778
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door ArrivaBas »

Wagen 6102 is vandaag terug in dienst in Dordrecht en rijdt op lijn 3/5/7. Deze bus is dus weer teruggekeerd van de fabriek, maar miste achterop wel een deel van de dakbeplating.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
ray78
Berichten: 110
Lid geworden op: zo 19 apr 2020, 07:20

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door ray78 »

kan zijn dat dit de testwagen is voor de rest van de serie...er zou er minimaal 1 terug komen,die compleet gedaan was en aan de hand van eventuele te kortkomingen,word de rest ook aan gepakt (er zou dagelijks een lijst worden ingevuld worden door chauffeurs met hetgeen wel of niet werkt)
ray78
Berichten: 110
Lid geworden op: zo 19 apr 2020, 07:20

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door ray78 »

StefanRijnhoutjes schreef: wo 25 aug 2021, 23:59 Nu lijn 387 weer meer gaat rijden vanaf volgende week, ochtendspits elke 10min is de kans er dan ook dat de Integro's terugkomen in dienst?,
ik denk het voorlopig nog niet,staan nog steeds opgelegd op alblasserdam.het zou wel ideaal zijn,daar er gisteravond nog een grote toeloop was op de 387...zo druk,dat Service & Veiligheid moest bij springen om de passagiers te verdelen (wat ik vanmorgen hoorde op de vestiging,dus 50-50 dat het verhaal waar is)
ZO6176
Donateur
Berichten: 5977
Lid geworden op: wo 02 dec 2015, 20:20
Locatie: Eindhoven

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door ZO6176 »

De 6114 maakte zojuist in Nuenen een proefrit
Stadsbus
Berichten: 1123
Lid geworden op: wo 02 apr 2014, 19:42

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door Stadsbus »

De 6102 en 6108 rijden weer nadat deze bijna 200 dagen niet zijn ingezet. De 6101, 6103 - 6107, 6109 en de 6110 zitten nu rond de 200 dagen zonder inzet.
StefanRijnhoutjes
Berichten: 422
Lid geworden op: vr 11 nov 2016, 16:54

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door StefanRijnhoutjes »

Ik zag op Busposities dat er ook een melding is ontvangen in Schelluinen van Rosero 6604 die sinds eind december nergens meer te bekennen was.
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5231
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door Lijn 45 »

Ik kwam een foto tegen van een elektrische Tribus/Altas. Dit busje heeft een duidelijk herkenbare Stads-/Streekbuzz interieur. Is het de bedoeling dat deze de diesel Tribussen gaan vervangen?
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door Daniel »

Ik zou eerder op vervanging van de problematische elektrische Rosero's gokken.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5231
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door Lijn 45 »

Zou ook kunnen, maar daarvoor had ik meer stoelen verwacht te zien. :p
Gebruikersavatar
ovVeluwe
Berichten: 1393
Lid geworden op: ma 06 mar 2017, 11:03

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door ovVeluwe »

Aan de buitenkant staat dat er 13 stoelen en 2 klapstoelen zijn. Iets te veel voor een buurtbus of taxibus, dus ik vermoed ook dat dit voor lijn 10 is.
https://instagram.com/ov_veluwe?igshid=1fcz6qmvpo302
Buurtbus chauffeur bij Syntus Utrecht
ZO6176
Donateur
Berichten: 5977
Lid geworden op: wo 02 dec 2015, 20:20
Locatie: Eindhoven

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door ZO6176 »

Stadsbus schreef: wo 15 sep 2021, 19:43 De 6102 en 6108 rijden weer nadat deze bijna 200 dagen niet zijn ingezet. De 6101, 6103 - 6107, 6109 en de 6110 zitten nu rond de 200 dagen zonder inzet.
6109 staat in nuenen
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 26 gasten