Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
ray78
Berichten: 110
Lid geworden op: zo 19 apr 2020, 07:20

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door ray78 »

Lijn 45 schreef: vr 17 sep 2021, 10:00 Ik kwam een foto tegen van een elektrische Tribus/Altas. Dit busje heeft een duidelijk herkenbare Stads-/Streekbuzz interieur. Is het de bedoeling dat deze de diesel Tribussen gaan vervangen?
of puur toeval?? lijkt me niet,dat ze nu nieuw materiaal gaan bestellen in deze tijd...

edit: ff wat contacten geraadpleegd. er word niks besteld aan materiaal,we zitten op peil met de inzet dus was het louter toeval dat er groene stangen in zaten
StefanRijnhoutjes
Berichten: 422
Lid geworden op: vr 11 nov 2016, 16:54

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door StefanRijnhoutjes »

Wat een luxe op lijn 90 op deze zondag, Scania 6201 rijdt op omloop 700521.
ZO6176
Donateur
Berichten: 5977
Lid geworden op: wo 02 dec 2015, 20:20
Locatie: Eindhoven

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door ZO6176 »

Zojuist passeerde de 6663 me in Nuenen met groen kenteken
Michael
Berichten: 11743
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door Michael »

Bij de Volvo garage in Oosterhout staan ik schat zo'n 5 Rosero's waaronder de Qbuzz 6151. Van de andere die er staan kon ik geen kentekens en nummers zien.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door Daniel »

De rest zullen de 6152 t/m 6156 wel zijn. Op lijn 10 in Dordrecht rijdt nu de ene omloop met de 6604 en de andere omloop is uitgevallen.
Laatst gewijzigd door Daniel op za 02 okt 2021, 08:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Typo
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
StefanRijnhoutjes
Berichten: 422
Lid geworden op: vr 11 nov 2016, 16:54

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door StefanRijnhoutjes »

Jij bedoelt vast de 6152-6156, die jij noemde zijn Tribussen van Juijn ;), de 6155 zou er niet staan want die heeft vandaag gewoon nog op lijn 10 gereden zoals elke dag want die is de enige die het altijd doet haha.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door Daniel »

Klopt, aangepast
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Kalil Nieuw
Berichten: 1471
Lid geworden op: za 07 aug 2021, 13:37
Locatie: Charlois
Contacteer:

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door Kalil Nieuw »

Waarom rijdt er in de Drechtsteden soms een bus met OvNL logo?
Mijn YouTube kanaal TramFreakNetherlands: https://m.youtube.com/channel/UCtsVzk2B-MMOAOz5SWp4zRQ

Mijn instagram: tramfanaat_rotterdam
bartjemestrom
Berichten: 1024
Lid geworden op: do 18 feb 2010, 09:47

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door bartjemestrom »

Iets met Ebusco's die stilstaan en een deel daarvan moet naar Deurne voor vervangen van het klimaatsysteem...
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21229
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door Meltrain »

Ik zag net een Ambassador op lijn 192 die een gekleurd lijnnummer had. Dat had ik in deze concessie nog niet eerder gezien.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door Daniel »

Gekleurde achtergrond bedoel je dan? Want de lijnnummers hebben natuurlijk allemaal een kleurtje (geel) op de kleurenfilms die ooit in die Amba's ingebouwd zijn.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21229
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door Meltrain »

Ik bedoelde inderdaad dat het lijnnummer een groene achtergrondkleur had.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
ray78
Berichten: 110
Lid geworden op: zo 19 apr 2020, 07:20

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door ray78 »

Wijzigingen dienstregeling per 12 december voor DMG:

trein:
Trein
Tussen Dordrecht en Rotterdam rijden de NS-Intercities op werkdagen overdag voortaan elke 10
minuten in plaats van elke 15 minuten. Het aantal NS-Sprinters gaat van 4 naar 6x per uur. We
passen de dienstregeling van de MerwedeLingelijn op weekdagen overdag aan, zodat de aansluiting
op de NS zo goed mogelijk is. In Geldermalsen worden 's nachts twee GTW-treinstellen opgesteld nu
dit niet meer mag bij de Transvaalstraat. Op diverse plekken wijzigen onze bustijden om
aansluitingen te bieden van en naar de trein.

Haltenaamwijzigingen
De Provincie Zuid-Holland investeert het komende jaar verder in het R-netconcept en voorziet een
aantal haltes van nieuwe, aantrekkelijke abri's. Verder worden, waar dit mogelijk is, de perronlengtes
vergroot, zoals bij Oostendam richting Rotterdam, Hoogendijk en het Jan van Nassauplein in Nieuw-
Lekkerland. Onderdeel van de ombouw is soms een naamswijziging. De volgende haltes kennen
vanaf december 2021 een andere naam:
Sliedrecht Stormrand > De Grienden; Maaslaan > Willem Dreespark; Deltalaan > De Hoven ;
Matenachse Scheidkade > Markt van Matena; Noordkil > Lancasterplein; Westkil > Oostpolderpark;
Kennedylaan > Vijverpark; Rosmolenweg > Ketelhaven; Weeskinderendijk-Beneden > Oud-Krispijn en
Van Eesterensingel > Plantageweg. Het is mogelijk dat een deel van deze namen al eerder verschijnt
in een deel van de reisinformatie of op de TFT-schermen

Dordrecht
Hieronder volgen de wijzigingen die relevant zijn voor de busvestiging Dordrecht.
Lijn 2 rijdt in de late avond niet meer naar Dubbeldam. De laatste rit is rond 22:00 uur. In de avond
rijdt lijn 2 elk uur door Zwijndrecht in plaats van taxibuslijn 22. Enkele ritten keren bij het ziekenhuis
van Zwijndrecht (keren via Officiersvliet > Jansenlaan < Warmoeziersstraat < Langeweg <
Bootjessteeg

In de spits rijdt lijn 2 vanaf Sandelingen direct door als lijn 192 naar Zuidplein. Zie voor de route het
stukje over lijn 192.
Tussen het Dordrechtse Ziekenhuis en de Eikenlaan legt de Gemeente Dordrecht een extra halte aan
met de naam Overkampweg.
Lijn 3 krijgt tussen het Station en Crabbehof een andere route en volgt lijn 4 tot het Admiraalsplein.
Via de Van Kinsbergenstraat wordt gereden naar de De Savornin Lohmanweg en sla je linksaf de
Thorbeckeweg op. Net voorbij het tankstation sla je rechtsaf bij de Talmaweg en volg je de bestaande
route naar het eindpunt Domela Nieuwenhuisweg. Terug via dezelfde route.
Lijn 3 rijdt in verschillende frequenties. Er zijn in de avond en in de spits tussenritten die alleen rijden
tussen Oudelandshoek en het Centrum. Globaal rijden deze ritten tijdens winkeltijden tot aan de
busgarage (ma – zo). In de avond wordt kort gekeerd in het Centrum en wel via de Kilwijkstraat (oude
rondje lijn 7). De eindhalte staat op je dienstkaartje en de IVU. Een enkele tussenrit rijdt in de
ochtendspits vanaf Oudelandshoek niet verder dan het Station. Vanaf daar wordt vervolgens een
tussenrit op lijn 7 naar het Leerpark gereden. Zo spreiden we op lijn 7 de drukte.
Samen met lijn 4 en 5 biedt lijn 3 aantrekkelijke kwartierdiensten rond Krispijn en Wielwijk, ook in de
daluren en op zaterdag (en deels op zondag).

Lijn 4 wijzigt niet in route. Een aantal ritten vanuit Papendrecht/Staart rijdt niet meer verder dan het
Centrum. Globaal rijden deze ritten tijdens winkeltijden tot aan de busgarage (ma – zo). In de avond
wordt kort gekeerd in het Centrum en wel via de Kilwijkstraat (oude rondje lijn 7). De eindhalte en de
haltevolgorde staat op je dienstkaartje en de IVU. Eén tussenrit rijdt in de ochtendspits vanaf
Papendrecht niet verder dan het Station en rijdt vervolgens een tussenrit als lijn 7 naar het Leerpark.
Lijn 5 in Dordrecht wijzigt niet in route. Wel gaat het aantal ritten flink omhoog, naar de periode van
voor de pandemie. Met ook overdag en op zaterdag kwartierdiensten.
Lijn 7 kent een aantal wijzigingen. In de daluren rijdt de lijn niet meer naar Dordtse Kil. Behalve op
een tweetal momenten als de parttimers van Drechtwerk naar huis gaan.
In de tegenspitsrichting rijdt een aantal ritten een versnelde route in Dordtse Kil. In de ochtend rijdt
de bus met eindpunt Drechtwerk de huidige route. Vervolgens bij het eindpunt rechtdoor en bij de
verkeerslichten linksaf. Vervolgens parallel aan de A16 om vanaf de halte Van Leeuwenhoekweg
weer terug te rijden richting het station.
In de middagspits rijden enkele ritten vanaf de halte Van
Leeuwenhoekweg rechtdoor en slaan bij de verkeerslichten bij
Drechtwerk rechtsaf. Vanaf Drechtwerk wordt weer teruggereden naar
Dordrecht Centrum, maar dan via het bedrijventerrein. Met deze
maatregel sparen we een dure maatgevende bus uit.
Lijn 7 gaat in de daluren en op zaterdag ook weer elk kwartier rijden in
plaats van elk halfuur. In de ochtendspits rijden er drie extra ritten
tussen Dordrecht CS en het Leerpark.
Een aantal ritten vanuit Sterrenburg rijdt niet meer verder dan het
Centrum. Globaal rijden deze ritten tijdens winkeltijden (ma – zo) tot aan
de busgarage. In de avond wordt kort gekeerd in het Centrum en wel via
de Kilwijkstraat (oude rondje lijn 7).

Lijn 10 wijzigt niet. De bestaande omleiding bij het P+R Energiehuis wordt voortgezet. De gemeente
heeft toegezegd de drempel bij afrijden van het parkeerterrein beter geschikt te maken voor onze
Rosero's. Als dat gebeurd is, keren we weer terug.
Lijn 21 wijzigt niet.
Avondlijn 22 wordt opgeheven. Lijn 2 neemt de bediening over in Zwijndrecht-Nederhoven.
Lijn 192 wordt gekoppeld aan lijn 2 en zit komende dienstregeling volledig bij de vestiging Dordrecht.
Vanaf het eindpunt Sandelingen van lijn 2 rijd je rechtdoor en sla je bij de verkeerslichten rechtsaf. Je
volgt de weg, waar een bocht in zit, en slaat bij de rotonde linksaf. 100 meter verder sla je linksaf en
kom je uit bij de halte Schutse en vanaf daar verder richting Rijsoord en Rotterdam.
Terug is de route net iets anders en doe je ook de R-nethalte De Hoge Bogerd aan.

Alblasserdam
Hieronder volgen de wijzigingen die relevant zijn voor de busvestiging Alblasserdam.
Lijn 21 wijzigt niet.
Lijn 74 rijdt in de avond op een groot deel van de ritten voortaan via Molenaarsgraaf N214 door bij
de kruising met de N216 even af te slaan. Hier wordt aangesloten op de 388 zodat reizigers vanuit
Utrecht ook in de avond, als de 90 niet rijdt, snel naar Groot-Ammers en Nieuwpoort kunnen. Elke rit
die via Molenaarsgraaf N214 rijdt heeft een opmerking op het dienstkaartje.

In de ochtendspits komen enkele ritten iets eerder aan in Nieuw-Lekkerland, zodat de overstap op de
93 en 489 betrouwbaarder wordt.
Lijn 77 wordt opgeheven, waarbij R-net bus en trein en buurtBuzz 707 het alternatief zijn.
Avondlijn 78 wordt opgeheven. Een extra late rit op lijn 90 en de avondaansluiting van 388 op 74 te
Molenaarsgraaf N214 zijn het alternatief.
Lijn 92 rijdt in de avond en op zondag alleen nog maar tussen Dordrecht en Oostendam. Reizigers
van Reijerwaard worden verwezen naar de RET-lijnen. op de momenten dat de 92 keert bij
Oostendam, arriveert de 92 als eerste zodat reizigers kunnen overstappen op de 489/491 naar
Rotterdam. Terug vertrekt de 92 dan als laatste, zodat reizigers kunnen overstappen vanuit de
489/491 uit Rotterdam.
Keren van deze ritten kan door de N915 uit te rijden en vlak voor de halte P+R Oudelande bij de
verkeerslichten linksaf te slaan. Terug richting Dordrecht wacht je eerst je tijd af op de busbaan vóór
de instaphalte en rij je pas op naar de halte als je de derde bus in de rij bent (ná de 489 en 491).

Lijn 93 wijzigt niet.
Lijn 191 wordt opgeheven. Er gaan bij drukte flexibel extra ritten op lijn 491 rijden. Als dit tot
capaciteitsproblemen op lijn 92 gaat leiden tussen Oostendam en Lombardijen zullen enkele van
deze tussenritten van 491 vanaf Oostendam doorrijden als lijn 92 naar Rotterdam.
Lijn 192 wordt gekoppeld aan lijn 2 en zit komende dienstregeling volledig bij de vestiging Dordrecht.
Vanaf het eindpunt Sandelingen van lijn 2 rijd je rechtdoor en sla je bij de verkeerslichten rechtsaf. Je
volgt de weg, waar een bocht in zit, en slaat bij de rotonde linksaf. 100 meter verder sla je linksaf en
kom je uit bij de halte Schutse en vanaf daar verder richting Rijsoord en Rotterdam.
Terug is de route net iets anders en doe je ook de R-nethalte De Hoge Bogerd aan.

Lijn 388 blijft in de vroege avond langer een halfuursdienst rijden. Enkele ritten aan de randen van de
dag beginnen en eindigen voortaan bij Meerkerk A27-N214. De in- en uitstaphalte is in dat geval
altijd de halte onder het viaduct van de A27. Als er iemand moet uitstappen kan het zo zijn dat je
even moet keren bij de rotonde bij het tankstation.
In de bezettingsdata zien we dat er op sommige dagen mensen achterblijven bij haltes langs de N214
en Lexmond in de ochtendspits. Hierin is nog geen patroon te ontdekken.Op ritten waar dit
voorkomt, zetten we vanaf december of zo mogelijk eerder bussen in waarbij iedereen mee mag (de
blauwe Iveco snelBuzzen). Op zondag rijdt de 388 voortaan elk uur.
Vanaf de nieuwe dienstregeling start de bestelBuzz in een nieuwe vorm, waarbij reizigers vanuit de
dorpen Hoornaar en de dorpen langs de Graafstroom op afroep met een taxibusje (in 2022 gratis)
naar de haltes van de 388 worden gebracht om verder te reizen naar Utrecht, Sliedrecht of
Rotterdam. Deze ritten sluiten aan op elkaar, uiteraard met enige tijdspeling. Wel is het belangrijk
dat je als chauffeur nooit te vroeg langs een halte rijdt. Vanaf december zijn alle haltes op de N214
een tijdhalte.
Lijn 416, 488 en 489 kennen geen noemenswaardige wijzigingen. Mogelijk worden de lijnen op een
enkel moment nog flexibel versterkt, maar dat hangt ook af van de ontwikkeling van de drukte de
komende maanden.
Lijn 491 krijgt tijdens de spits en tijdens winkeltijden van Zuidplein in het weekeinde extra rijtijd.
Vanaf de nieuwe dienstregeling monitoren we de bezetting van de reguliere ritten en versterken we
deze bij drukte bovenop de reguliere jaardienst.

Schelluinen
Hieronder volgen de wijzigingen die relevant zijn voor de busvestiging Schelluinen.
Lijn 1 in Gorinchem rijdt voortaan ook op zaterdag elk halfuur aan de westkant van Gorinchem. Een
verdubbeling ten opzichte van het huidige aantal ritten op zaterdag. Voor Dalem en de rest van
Gorinchem-Oost: zie lijn 387.
Lijn 5 in Gorinchem wordt opgeheven. Reizigers kunnen reizen met streekBuzz 80 die vaker en
anders gaat rijden.
Lijn 6 in Gorinchem wordt opgeheven. Sinds de sluiting van de sociale werkplaats is het aantal
gebruikers van deze lijn niet meer in lijn met het aantal subsidie uren.
Lijn 74 rijdt in de avond op een groot deel van de ritten voortaan via Molenaarsgraaf N214 door bij
de kruising met de N216 even af te slaan. Hier wordt aangesloten op de 388 zodat reizigers vanuit
Utrecht ook in de avond, als de 90 niet rijdt, snel naar Groot-Ammers en Nieuwpoort kunnen. Elke rit
die via Molenaarsgraaf N214 rijdt, heeft een opmerking op het dienstkaartje.

In de ochtendspits komen enkele ritten iets eerder aan in Nieuw-Lekkerland, zodat de overstap op de
93 en 489 betrouwbaarder wordt.
Lijn 75 wordt een spitslijn en alleen tussen Goudriaan N216 en Sliedrecht Station. Op de andere
momenten van de dag is er buurtBuzz 701, samen met een vernieuwde en sterk verbeterde
bestelBuzz van en naar de haltes van snelBuzz 388. Dat is ook in de avond en het weekeinde,
momenten dat de 75 nu ook niet rijdt.

Avondlijn 78 wordt opgeheven. Een extra late rit op lijn 90 en de avondaansluiting van 388 op 74 te
Molenaarsgraaf N214 zijn het alternatief.
Lijn 79 wordt opgeheven. Als alternatief voor de zeer lage vervoervraag is er buurtBuzz 701, samen
met een vernieuwde en sterk verbeterde bestelBuzz van en naar de haltes van snelBuzz 388. Dat is
ook in de avond en het weekeinde, momenten dat de 79 nu ook niet rijdt.
Lijn 80 rijdt voortaan tussen de Stenentrap en Gorinchem Station in beide richtingen via het Centrum
en wel via het Paardenwater. Door deze route kunnen er ook alleen maar Rosero's en Citea's op deze
lijn worden ingezet. Lijn 80 gaat vaker rijden. In de avond rijdt de lijn langer door en op zaterdag
wordt op het volledige traject elk uur gereden. Dat is nieuw bij Qbuzz; niet eerder werd op zaterdag
tussen Gorinchem en Meerkerk gereden.
Lijn 90 rijdt voortaan nog een uur later op weekdagen een volledige rit tussen Utrecht en Gelkenes.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21229
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door Meltrain »

Dat inkorten van lijn 92 's avonds en op zondag vind ik wel een heel slechte beslissing.
Afgezien van het feit dat er helemaal geen RET-lijnen bij Reijerwaard komen, moeten reizigers uit Zwijndrecht en Hendrik-Ido-Ambacht hierdoor (op die tijdstippen) ook 2x overstappen om op station Rotterdam Lombardijen te komen (bij Oostendam en P+R Beverwaard).
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
ray78
Berichten: 110
Lid geworden op: zo 19 apr 2020, 07:20

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door ray78 »

ik hoop dat ze dit gewoon terug draaien...een andere fout heb ik ook al gevonden...lijn 192 komende vanuit rotterdam,wil men op de sandelingen knoop,linksaf de ambachtse zoom op,dit mag helaas niet...
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8778
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door ArrivaBas »

Wat ik wel positief vind is dat de stadsdienst Dordrecht weer elk kwartier gaat rijden in de daluren en op zaterdag.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
DrechtBlub
Berichten: 1224
Lid geworden op: za 03 mei 2014, 20:43

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door DrechtBlub »

Wat ze met lijn 75 doen lijkt de lijn zo onrendabel mogelijk te maken zodat die er later uit kan:

Forceer mensen richting Utrecht de bus uit en de bestelbuzz in, en heft de verbinding in het dal geheel op waardoor het handje vol reizigers wat er per uur nog is alleen nog 3 losse ritjes in het dal met een buurtbusje als optie heeft in plaats van een solide uurdienst.

Volslagen idioot, Er wonen 4.000 mensen in de dorpen langs die lijn. Het is natuurlijk onacceptabel zelfs bij relatief laag gebruik dat een gebied met dusdanig veel inwoners geen enigszins consistent goed bruikbare bus heeft op z'n minst op weekdagen overdag.
Ik blub in het Drecht.
Roeland
Berichten: 2248
Lid geworden op: wo 11 jul 2012, 10:53

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door Roeland »

Voor de Graafstroom-dorpjes heb je toch de 388 voor een snelle en frequente verbinding op fietsafstand van de dorpen, en de buurtbus voor de dorpen zelf?
Dan kan ik me voorstellen dat je de 75 alleen nog maar in de spitsrichting nodig hebt, zeker wanneer de buurtbus netjes een uurdienst rijdt, met fatsoenlijke aansluitingen op de trein op Sliedrecht.
CamilleKreemers
Berichten: 4375
Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door CamilleKreemers »

Helaas is de buurtbus geen uursdienst.

And Drechtblub, waar anders kan je geld besparen in deze moeilijke periode van corona gevolgen ?
intercity02
Berichten: 72
Lid geworden op: vr 06 okt 2017, 20:32
Contacteer:

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door intercity02 »

ray78 schreef: vr 29 okt 2021, 13:56 Wijzigingen dienstregeling per 12 december voor DMG:


Lijn 1 in Gorinchem rijdt voortaan ook op zaterdag elk halfuur aan de westkant van Gorinchem. Een
verdubbeling ten opzichte van het huidige aantal ritten op zaterdag. Voor Dalem en de rest van
Gorinchem-Oost: zie lijn 387.
Gaat lijn 1 op zaterdag dan ook elk halfuur naar Gorinchem-Oost rijden, of neemt lijn 387 deze route over?
999 Sorry, buiten dienst
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door Daniel »

DrechtBlub schreef: vr 29 okt 2021, 16:09 Wat ze met lijn 75 doen lijkt de lijn zo onrendabel mogelijk te maken zodat die er later uit kan:
Dat onaantrekkelijk maken is al bij Arriva begonnen met een tweeuursdienst in het dal. Helaas heeft Qbuzz te kort vaker kunnen rijden voor Corona kwam om weer wat reizigers terug te winnen.
Sowieso is die verbinding altijd wel apart geweest door de enorme parallelliteit die er jaren in stand gehouden is, met de buurtbus parallel aan de andere kant van de Graafstroom. Al is lijn 388 daar waarschijnlijk ook wel veel populairder geworden doordat die bij Qbuzz veel vaker is gaan rijden, best slim dan om daar met de 74 op aan te gaan takken. Veel reizigers stappen nu waarschijnlijk al direct in de 388 aan de N214, waarmee lijn 75 veel minder een feeder voor de snelBuzz is geworden.

Het samenvoegen van lijn 3 en 4 in Dordrecht is best een mooie manier om daar met minder vraag alsnog een kwartiersdienst te kunnen rijden, zeker gezien de loopafstanden in Krispijn relatief kort zijn: het gaat feitelijk om twee haltes (en eentje in Crabbehof) die qua bedieningsgebied altijd al met lijn 4 en 5 concurreerden. En met de route via het Admiraalsplein wordt een verbinding die met het vervallen van lijn 1 wegviel weer hersteld, waarmee Crabbehof ook beter bediend wordt en de witte vlek in Wielwijk sinds het vervallen van halte Van Kinsbergenstraat eveneens.

Dat er doorgaande verbindingen over het centrum wegvallen is daarnaast geen echt probleem gezien het doorgaande verkeer daar al beperkt was.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
CamilleKreemers
Berichten: 4375
Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door CamilleKreemers »

Kan iemand een kaartje maken van de nieuwe Drechtsteden stadsdiensten
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door Daniel »

Zo heel veel wordt er niet anders, maar ik zal het vanavond eens op een kaartje zetten.a
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door Daniel »

Hier de kaart van de stadsdienst Drechtsteden in 2022.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
StefanRijnhoutjes
Berichten: 422
Lid geworden op: vr 11 nov 2016, 16:54

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door StefanRijnhoutjes »

Dus bijna alle Juijn lijnen met taxibussen worden ook opgeheven dan alleen nog lijn 21 overdag en lijn 74 savonds (als die daarmee gereden blijft worden natuurlijk).
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 26 gasten