Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Gerben3
Berichten: 35
Lid geworden op: zo 27 okt 2019, 17:44

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door Gerben3 »

Nee dat percentage gaat over een vraag in de vragenlijst waarin men vraagt aan de respondent om max. 1 verbeterpunt aan te kruisen. Dus 33% van de reizigers heeft daarbij de stiptheid genoemd (2/3 dus niet). In het document met cijfers voor DMG (staat in dat Zip-file van Qbuzz of provincie Zuid-Holland) staat wel dat 50% van de reizigers de stiptheid toch nog met een 7 of hoger beoordeeld. Het is wel zeker zo dat de stiptheid nog wat achterblijft maar goed eerlijk gezegd verbaast mij dat niets in een nieuwe concessie met een nieuwe vervoerder + in zo'n filegevoelig gebied. En bovendien ook dat Qbuzz door alle negatieve media-aandacht onder een enorm vergrootglas ligt en dus de kleinste dingetjes opvallen (bijv. vertragingen van 1 minuut vallen nu ook op).

En verder: Arriva scoorde in de eerste jaren van de concessie rond een 7 en een tijdje zelfs wat daaronder, dus feit is dat Qbuzz eigenlijk nu al beter presteert dan Arriva destijds. En in Groningen-Drenthe scoort Qbuzz echt beter dan Arriva, toen Qbuzz het daar overnam van Arriva zorgde ze ervoor dat het gemiddelde cijfer ten opzichte van 2009 steeg met 0,2 punten. En in de U-OV concessie scoort Qbuzz in de OV-klantbarometer van dit jaar ook niet verkeerd (gestegen van een gemiddeld cijfer 7,6 naar een 7,8). En wat TwynstraGudde in het evaluatierapport over de implementatie van DMG treffend zegt en wat ik helaas ook nog steeds terug zie in dit forum:
De problemen hebben het vertrouwen in Qbuzz geschaad, binnen de provincie maar ook in de regio’s en in de publieke opinie. Wat opvalt, is dat tot op de dag van vandaag het openbaar vervoer in de Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem in het licht van de problematische start wordt bezien. Waar bijvoorbeeld volle bussen en treinen ook wijzen op een groeiend gebruik van het openbaar vervoer (succesvolle uitvoering), wordt het vooral beleefd als een probleem.
(bron: https://www.zuid-holland.nl/publish/pag ... ie_dmg.pdf)

Kortom gewoon vooruit kijken en met een objectieve blik (dus de problematische start uit je hoofd zetten en niet vanuit een anti-Qbuzz sentiment) kritisch zijn op wat Qbuzz doet. En ik heb dat al vaker gezegd maar naar mijn mening komt dit forum dan pas écht tot zijn recht als we discussies kunnen hebben op basis van feiten zonder dat mensen maar steeds blijven hangen in anti-Qbuzz retoriek. Gelukkig blijven de meesten hier niet in die retoriek hangen, maar helaas zijn er een paar die steeds in die anti-Qbuzz retoriek blijven hangen waardoor we al langer dan een jaar steeds maar weer een discussie hebben over wie er nu beter is Qbuzz of Arriva... Terwijl het een feit is dat Qbuzz t/m 2026 in DMG blijft rijden en deze discussie eigenlijk weinig zin heeft!
arjano1978
Berichten: 95
Lid geworden op: wo 06 aug 2014, 10:28

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door arjano1978 »

Ik denk dat Qbuzz nog meer kan scoren als ze zeker in de regio Molenlanden van het flexwerk af zouden stappen. En de lijnen weer terug in het leven brengen. En met rechtstreekse lijnen naar Gorinchem en Utrecht v.v. Maar dat lig ook aan de provincie!
En misschien ook de stadslijnen 4 en 8 langer laten rijden in de avonden en zondagen?
Maar dat is mijn mening?
Gebruikersavatar
The Greyhound
Berichten: 812
Lid geworden op: vr 17 okt 2014, 21:48

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door The Greyhound »

Terugkijken naar de startfase is in deze concessie lastig omdat Qbuzz na bijna 1,5 jaar nog steeds in de startfase zit. Een groot probleem is dat ze in het eerste jaar een flink verlies hebben geleden en dat de noodzakelijke verbeteringen nog meer geld kosten. Die extra kosten komen jaarlijks terug. De vraag is of de Italiaanse eigenaar voor deze kosten wil/kan op blijven draaien.
MdJ
Berichten: 4536
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door MdJ »

De kosten van meerwerk worden gewoon verrekend met de opdrachtgever, dus provincie Zuid-Holland.
Bij twijfel: gebruik beton.
Gebruikersavatar
The Greyhound
Berichten: 812
Lid geworden op: vr 17 okt 2014, 21:48

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door The Greyhound »

Hier gaat hier niet om meerwerk maar gewoon waarmaken wat je bij het inschrijven beloofd hebt.
Laatst gewijzigd door Ardan op ma 30 mar 2020, 19:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: LEESBAARHEID: VORIGE POST NIET GEHEEL QUOTEN!
MdJ
Berichten: 4536
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door MdJ »

En dat waarmaken wordt waar niet gedaan? Graag concreet...
Bij twijfel: gebruik beton.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39178
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door Daniel »

arjano1978 schreef:Ik denk dat Qbuzz nog meer kan scoren als ze zeker in de regio Molenlanden van het flexwerk af zouden stappen. En de lijnen weer terug in het leven brengen.
Welke lijnen weer terug in het leven brengen. De flexbussen in Molenlanden rijden immers voornamelijk op tijden dat er bij Arriva al jaren belbussen reden (wat feitelijk ook een soort flexbussen zijn).
Het zijn alleen de doorkoppelingen die net anders zijn: lijn 75 gaat nog altijd door naar Gorinchem, maar doet dat via Arkel i.p.v. Hoornaar (als lijn 80).
En met rechtstreekse lijnen naar Gorinchem en Utrecht v.v. Maar dat lig ook aan de provincie!
Rechtstreeks naar Gorinchem en Utrecht waar vandaan? Je kunt vanuit heel Molenlanden nog altijd rechtstreeks naar Gorinchem (vanaf 75 via de koppeling met 80, 74 en 79 komen zelf al in Gorinchem). Overstappen in Meerkerk is sneller, maar niet verplicht natuurlijk.
En naar Utrecht rijden nog altijd even veel rechtstreekse verbindingen als in de vorige concessie, sterker nog, de dorpen langs de N214 zijn nu 7 dagen in de week tot 's avonds laat vanuit Utrecht te bereiken in plaats van alleen maandag t/m zaterdag overdag.
En misschien ook de stadslijnen 4 en 8 langer laten rijden in de avonden en zondagen?
Neem aan dat je dan vooral doelt op de routes naar Papendrecht en Sliedrecht, op lijn 4 en 8 binnen Dordrecht is de bedieningsperiode immers vrijwel niet verandert (alleen in Dordtse Kil III is hij wat beperkter).
Is op zich een lastige: je zou op zondag en 's avonds best in een uurdienst naar Papendrecht kunnen rijden, maar een uurdienst op de Staart-Oost veroorzaakt nog net geen volksopstand vermoed ik (zelfs de halfuursdienst die er nu ma-za overdag is veroorzaakte al veel protest, terwijl die op zich qua reizigersvraag wel gerechtvaardigd is).
Aan de andere kant is er op de Staart-West ook weer niet zoveel vraag dat 3x/uur een bus zinvol is, daarnaast is dat een onhandige frequentie als je ergens wilt overstappen omdat de rest van de stadsdienst op die tijden maar 2x/uur rijdt.
Gerben3 schreef:Kortom gewoon vooruit kijken en met een objectieve blik (dus de problematische start uit je hoofd zetten en niet vanuit een anti-Qbuzz sentiment) kritisch zijn op wat Qbuzz doet. En ik heb dat al vaker gezegd maar naar mijn mening komt dit forum dan pas écht tot zijn recht als we discussies kunnen hebben op basis van feiten zonder dat mensen maar steeds blijven hangen in anti-Qbuzz retoriek. Gelukkig blijven de meesten hier niet in die retoriek hangen, maar helaas zijn er een paar die steeds in die anti-Qbuzz retoriek blijven hangen waardoor we al langer dan een jaar steeds maar weer een discussie hebben over wie er nu beter is Qbuzz of Arriva... Terwijl het een feit is dat Qbuzz t/m 2026 in DMG blijft rijden en deze discussie eigenlijk weinig zin heeft!
Precies dat ja. Ik zal nog eens wat artikeltjes uit 2007 opzoeken trouwens waaruit al duidelijk blijkt dat Arriva het toen echt niet veel beter deed dan Qbuzz in het begin. Alleen als enige verschil blijven de media nu maar doordrammen en zaken uit het verleden erbij halen, terwijl Arriva destijds met heel veel weg kwam.

Edit, uit 2007...
- Buschauffeurs Arriva luiden noodklok
- Arriva herziet dienstregeling

En dan laat ik 2003 nog maar even weg, toen stonden de kranten pas echt vol over Arriva in DAV.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gerben3
Berichten: 35
Lid geworden op: zo 27 okt 2019, 17:44

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door Gerben3 »

Er was zelfs een website: balenvanarriva.com _O-
busfanNL
Berichten: 2193
Lid geworden op: zo 07 feb 2016, 14:58

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door busfanNL »

Ik zie in dat tweede artikel staan dat de woordvoerster zegt dat Arriva toen met een imago probleem worstelde en niks meer goed kon doen, en dat lijkt verdacht veel op wat Qbuzz nu heeft. Alleen Qbuzz wordt gewoon teveel tevaak en onterecht door het slijk gehaald en dan met name door een niet nader te noemen krant en lokale politici (beiden zonder echt kennis van ov en het hele starten van concessie) en tuurlijk, Qbuzz gaat met veel dingen onderuit en genoeg dingen doen ze ook fout maar de media gaat erg door op oude fouten waardoor ze na 1,5 jaar inderdaad nog in die foute start blijven hangen.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21346
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door Meltrain »

Daniel schreef:
arjano1978 schreef:Ik denk dat Qbuzz nog meer kan scoren als ze zeker in de regio Molenlanden van het flexwerk af zouden stappen. En de lijnen weer terug in het leven brengen.
Welke lijnen weer terug in het leven brengen. De flexbussen in Molenlanden rijden immers voornamelijk op tijden dat er bij Arriva al jaren belbussen reden (wat feitelijk ook een soort flexbussen zijn).
Het zijn alleen de doorkoppelingen die net anders zijn: lijn 75 gaat nog altijd door naar Gorinchem, maar doet dat via Arkel i.p.v. Hoornaar (als lijn 80).
Lijn 75 (nu 75 en 79) reed echter wel op zaterdag en lijn 81 (nu 80) reed op zaterdag en zondag. In het weekend zijn de vaste bussen op die routes dus wel vervangen door belbussen.
Ook rijdt lijn 93 tussen Dordrecht en Nieuw-Lekkerland sinds de komst van Qbuzz niet meer in het weekend.
En misschien ook de stadslijnen 4 en 8 langer laten rijden in de avonden en zondagen?
Neem aan dat je dan vooral doelt op de routes naar Papendrecht en Sliedrecht, op lijn 4 en 8 binnen Dordrecht is de bedieningsperiode immers vrijwel niet verandert (alleen in Dordtse Kil III is hij wat beperkter).
Is op zich een lastige: je zou op zondag en 's avonds best in een uurdienst naar Papendrecht kunnen rijden, maar een uurdienst op de Staart-Oost veroorzaakt nog net geen volksopstand vermoed ik (zelfs de halfuursdienst die er nu ma-za overdag is veroorzaakte al veel protest, terwijl die op zich qua reizigersvraag wel gerechtvaardigd is).
Aan de andere kant is er op de Staart-West ook weer niet zoveel vraag dat 3x/uur een bus zinvol is, daarnaast is dat een onhandige frequentie als je ergens wilt overstappen omdat de rest van de stadsdienst op die tijden maar 2x/uur rijdt.
Misschien is het een idee om op zondag een losse lijn 14 naar Papendrecht te laten rijden? Die zou dan in Dordrecht via het ASZ kunnen rijden.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39178
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door Daniel »

Meltrain schreef:Lijn 75 (nu 75 en 79) reed echter wel op zaterdag en lijn 81 (nu 80) reed op zaterdag en zondag. In het weekend zijn de vaste bussen op die routes dus wel vervangen door belbussen.
In het geval van lijn 75 hebben de dorpen er echter een veel uitgebreidere bediening via de N214 voor teruggekregen (dubbele frequentie en ook op zondag en 's avonds, in de Arriva-tijd reed de 388 daar alleen zaterdags 1x/uur langs). Ze zijn er dus niet persé op achteruit gegaan, dat de afstand naar de haltes groter is geworden is natuurlijk ook niet bepaald iets waar DMG nou zo uniek in is.
Ook rijdt lijn 93 tussen Dordrecht en Nieuw-Lekkerland sinds de komst van Qbuzz niet meer in het weekend.
Dat die lijn daar überhaupt reed was meer een bijwerking van het kilometercontract van Arriva dan dat het echt ergens nuttig voor was. Over het algemeen reden die ritten akelig leeg rond, niet voor niks reed er voor de komst van die lijn 93 al jaren niks rechtstreeks tussen Dordrecht en Nieuw-Lekkerland in het weekend. Voor het stukje Oud-Alblas dat in de buurt van die lijn ligt hoef je het niet te doen in elk geval.
Misschien is het een idee om op zondag een losse lijn 14 naar Papendrecht te laten rijden? Die zou dan in Dordrecht via het ASZ kunnen rijden.
Op die manier zou je weer doubleren met lijn 316. Ik denk dat het wellicht nog het meest functioneel is om met een klein busje door Papendrecht te rijden op zondag met een zo optimaal mogelijke aansluiting op de R-net en snelBuzz-lijnen bij Viaduct N3 en het busstation. Het stuk naar Sliedrecht bedienen in het weekend lijkt me daarentegen juist niet zinvol. Immers is het enige stuk waar alleen lijn 8 komt juist het industriegebied van Papendrecht. In Sliedrecht zelf bedient de 8 alleen de haltes die de 491 overslaat en zou nog een extra bus relatief weinig toevoegen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
StefanRijnhoutjes
Berichten: 424
Lid geworden op: vr 11 nov 2016, 16:54

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door StefanRijnhoutjes »

Dat is ook voor het eerst dat ik een RNET Crossway (6313) op de 387 zie rijden.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39178
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door Daniel »

Rechter: aannemer moet tunnel station Gorinchem tóch bouwen
Aannemer Ballast Nedam moet alsnog de reizigerstunnel onder het station van Gorinchem bouwen. Dat is de uitspraak van de Raad van Arbitrage voor de Bouw.
Opdrachtgever ProRail stapte vorig jaar naar deze rechter nadat er ruzie was ontstaan over de kosten van tunnel. Die boog zich begin dit jaar over de kwestie. Feit is dat de rechter ProRail in het gelijk stelt, waardoor die er vanuit gaat dat de reizigerstunnel eind volgend jaar in gebruik kan worden genomen. Er wordt momenteel een planning gemaakt die moet worden overlegd met Ballast Nedam. De tunnel staat al bovengronds klaar op het bouwterrein bij het station in Gorinchem.

Lees verder
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21346
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door Meltrain »

Als ik op OVZoeker kijk, zie ik alleen maar groene Iveco's (65xx) rijden op de lijnen 316 en 392. Zijn de blauwe Iveco's allemaal stuk?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Wannes
Berichten: 489
Lid geworden op: do 27 sep 2018, 16:04
Locatie: Dordrecht / Grand Est

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door Wannes »

Het schijnt dat de groene rijden omdat die minder kilometers op de teller hebben dan de blauwe. Maar de details ervan weet ik niet. Is al sinds het begin van de corona-maatregelen in DMG.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39178
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door Daniel »

Ik denk eerder dat het met de kilometerstanden te maken heeft: de 81 en 90 rijden immers doordeweeks nog slechts een uurdienst (en in het weekend met Rosero's) en de 190, 191 en 192 rijden niet waardoor de groene Iveco's grotendeels stilstaan.
De blauwe exemplaren rijden echter nog wel twee keer per uur de hele week door, dus die maken nu veel meer kilometers relatief gezien.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
ray78
Berichten: 110
Lid geworden op: zo 19 apr 2020, 07:20

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door ray78 »

de groene rijden nu inderdaad de ritten van de 316/392,dit om,inderdaad,bij te trekken qau kilometers de blauwe variant staat gedeeltelijk stil en is uit de verzekering gehaald (aangezien we aan het overgaan zijn naar de nieuwe stalling zal er best wat blauw rijden vandaag,wagens van zondag worden vandaag ook overgehaald en afgetankt)
btw: schrik niet,als je op de 491 nummers ziet,die normaal gesproken,op de 488/489 zouden rijden.Met ingang van vandaag is dat onderscheid er niet meer aangezien alle bussen op naam van Qbuzz staan/zijn
ray78
Berichten: 110
Lid geworden op: zo 19 apr 2020, 07:20

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door ray78 »

StefanRijnhoutjes schreef:Dat is ook voor het eerst dat ik een RNET Crossway (6313) op de 387 zie rijden.
dat is een omloop van utrecht,die nu opgeknipt is tussen schelluinen en alblasserdam,evenals omloop 305 in de avond,die wordt gereden door alblasserdam,vandaar de iveco,was blijkbaar even geen scania voorhanden
intercity02
Berichten: 72
Lid geworden op: vr 06 okt 2017, 20:32
Contacteer:

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door intercity02 »

Misschien dat ik er per ongeluk overheen gelezen heb, maar is er nog iets bekend gemaakt over de resultaten van de proefrit met SGMm-stel 2142 op de MerwedeLingeLijn halverwege februari?
999 Sorry, buiten dienst
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13177
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door Z2N »

Ik kan mij voorstellen dat dat feestje nu niet meer doorgaat. Ook de MLL rijdt een coronadienstregeling, dat is ideaal om grootschalig onderhoud uit te voeren aan het materieel. De noodzaak voor SGM-inzet is dan, mits Qbuzz dat onderhoud ook uit kan (laten) voeren, verdwenen.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8835
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door ArrivaBas »

Ze maken er ook tot het uiterste gebruik van: vanochtend gingen er drie stellen tegelijk naar Blerick, zo zag ik bij Dordrecht Zuid.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39178
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door Daniel »

Z2N schreef:De noodzaak voor SGM-inzet is dan, mits Qbuzz dat onderhoud ook uit kan (laten) voeren, verdwenen.
Niet persé, de MerwedeLingelijn is deels ook wel een beetje slachtoffer van zijn eigen succes in de spits. De vraag is dus vooral hoe snel de reizigersvraag straks na de coronacrisis weer terugkeert, daar hangt het vanaf hoe snel men weer tegen de grenzen aan loopt.

Feit is namelijk dat er op momenten met kwartiersdienst 6 omlopen nodig zijn en er 10 treinstellen zijn. Je kunt dus maximaal twee treinen met 6 bakken en twee treinen met 5 bakken laten rijden, maar met het huidige materieel heb je dus ook in de spits twee treinen die maximaal met een los drietje kunnen rijden.
En dat gaat er dan nog vanuit dat alle stellen in de spits beschikbaar zijn. Bij een defect stel zit je gelijk al vast aan inkorting van treinen waarbij dat eigenlijk niet kan.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13177
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door Z2N »

De plotse noodzaak van SGM kwam toch alleen vanwege de slechte staat van de GTW'tjes en de verbouwing ervan? Want als er echt structureel meer materieel nodig is zou SGM natuurlijk geen oplossing zijn, dan had men moeten kijken naar nieuw materieel.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21346
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door Meltrain »

Maar dat nieuwe materieel is er ook niet van de ene op de andere dag, dus tot die tijd zou SGM moeten bijspringen. :wink:
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39178
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door Daniel »

Z2N schreef:De plotse noodzaak van SGM kwam toch alleen vanwege de slechte staat van de GTW'tjes en de verbouwing ervan? Want als er echt structureel meer materieel nodig is zou SGM natuurlijk geen oplossing zijn, dan had men moeten kijken naar nieuw materieel.
Dat was wel de initiële aanleiding ja, maar de lijn zat sowieso al dicht tegen het punt dat je het überhaupt niet meer zou redden met de beschikbare stellen.
Daarbij speelt ook wel een rol dat het onderhoud nu in Blerick plaatsvindt, toen dat nog in Leidschendam gebeurde was je stellen relatief korter kwijt omdat je ze eenvoudiger tussentijds weer op kon halen. Momenteel kunnen stellen bijvoorbeeld praktisch gezien alleen in het weekend weg voor onderhoud, tussen de spitsen voor iets kleins naar Blerick gaat immers niet lukken.

En zoals Meltrain al aangaf: extra materieel is er ook niet opeens morgen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Majestic-12 [Bot] en 27 gasten