Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21362
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door Meltrain »

Lijn 45 schreef: vr 08 sep 2023, 23:30 Beide andere nieuwe staan nog op naam van Qbuzz, al hebben die sinds 2021 geen geldige APK. Ze zouden bij Bluekens Breda moeten staan.
Waarom heeft Qbuzz dan niet de APK verlengd? :s
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Michael
Berichten: 11766
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door Michael »

Lijn 45 schreef: vr 08 sep 2023, 23:30
DrechtBlub schreef: vr 08 sep 2023, 22:16
Milco schreef: vr 08 sep 2023, 20:45 Van de elektrische exemplaren is enkel de 6155 nog in dienst, tenminste dat staat op de wiki. ;)
Qbuzz heeft er als 't goed is twee, immers ze er 4 verkocht hebben en/of te koop hebben staan. De 6155 is de enige die de laatste tijd terugkomt in fotos en op OVradar. Welke de andere is die Qbuzz (mogelijk) nog heeft weet ik niet, en ik weet ook niet of die de laatste tijd op de dienst is verschenen.
Beide andere nieuwe staan nog op naam van Qbuzz, al hebben die sinds 2021 geen geldige APK. Ze zouden bij Bluekens Breda moeten staan.
Er hebben er ook een paar bij Bluekens in Oosterhout gestaan. Maar volgens mij zijn die daar alweer weg.
StefanRijnhoutjes
Berichten: 425
Lid geworden op: vr 11 nov 2016, 16:54

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door StefanRijnhoutjes »

Weet iemand al of er wijzigingen bekend zijn voor 2024?
Roeland
Berichten: 2281
Lid geworden op: wo 11 jul 2012, 10:53

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door Roeland »

Op de site van het Rodag staat het volgende:
https://www.rodag.nl/images/2023-09-04_ ... MG_1_1.pdf
https://www.rodag.nl/images/2023-09-04_ ... imeerd.pdf
Maar iets over een vervoerplan zie ik er nog niet tussen staan.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door ArrivaBas »

Na ruim een jaartje met cameraspiegels gereden te hebben, heeft Ebusco 6104 zijn reguliere spiegels weer teruggekregen.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Gebruikersavatar
busvader
Berichten: 51
Lid geworden op: ma 16 dec 2019, 19:13
Contacteer:

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door busvader »

Rošero Zero First 6156 staat (naast de 6155) weer op de stalling in Dordrecht.
Bijna iedere dag te vinden op één van de plekken waar een bus van Qbuzz DMG komt.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door ArrivaBas »

De bus heeft volgens de RDW-gegevens sinds eergisteren weer een nieuwe APK en ik zag van de week inderdaad wat activiteit met het busje bij Bluekens in Breda. Dan duurt het niet lang meet voordat deze weer zijn rondjes gaat rijden.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Roeland
Berichten: 2281
Lid geworden op: wo 11 jul 2012, 10:53

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door Roeland »

Werd er veel gebruik gemaakt van lijn 4 in Papendrecht-noord? of reed de 4 daar meestal (bijna) leeg rond?
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39193
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door Daniel »

Het gaat om de laatste twee haltes, daar zal de bus niet echt vol gezeten hebben.
Op basis van wat in het artikel staat lijkt het dat ze een eenrichtingslus via haltes Stellingmolen en Walmolen gaan rijden. Dat zijn de haltes in het noorden van Papendrecht waar 4/14 nog wat toevoegt. Vanuit Wilgendonk is het een lijn die alleen wat toevoegt als je slecht ter been bent. Voor alle andere reizigers naar Dordrecht is het veel sneller om naar de Burgemeester Keijzerweg te lopen/fietsen en de 416 te pakken.

Overigens wel een aparte aanpassing: het scheelt helemaal niets qua materieel.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
ray78
Berichten: 110
Lid geworden op: zo 19 apr 2020, 07:20

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door ray78 »

Roeland schreef: ma 23 okt 2023, 08:04 Werd er veel gebruik gemaakt van lijn 4 in Papendrecht-noord? of reed de 4 daar meestal (bijna) leeg rond?
nope,hooguit een "verdwaal" iemand...de lijn begint pas vol te lopen in het centrum
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8689
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door Milco »

ArrivaBas schreef: vr 20 okt 2023, 07:07 De bus heeft volgens de RDW-gegevens sinds eergisteren weer een nieuwe APK en ik zag van de week inderdaad wat activiteit met het busje bij Bluekens in Breda. Dan duurt het niet lang meet voordat deze weer zijn rondjes gaat rijden.
Ik zie op de wiki dat de twee Citea’s in deze concessie buiten dienst zijn. Wellicht wordt de door jou genoemde Rosero dan voortaan gebruikt voor lijn 1?
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
StefanRijnhoutjes
Berichten: 425
Lid geworden op: vr 11 nov 2016, 16:54

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door StefanRijnhoutjes »

StefanRijnhoutjes schreef: di 26 sep 2023, 18:14 Weet iemand al of er wijzigingen bekend zijn voor 2024?
Nog steeds niks bekend?
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8689
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door Milco »

Denk het niet, anders had iemand wel antwoord gegeven.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39193
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door Daniel »

Bij Qbuzz loopt de dienstregeling altijd een vaste periode vooruit, dus over een week of twee zou een nieuwe dienstregeling te zien moeten zijn.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
CamilleKreemers
Berichten: 4391
Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door CamilleKreemers »

Kan het zijn, dat er geen wijzigingen komen voor deze concessie?
Gebruikersavatar
busvader
Berichten: 51
Lid geworden op: ma 16 dec 2019, 19:13
Contacteer:

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door busvader »

Niks groots. Zover ik weet het inmiddels bekende 4/14 verhaal in Papendrecht en een wijziging van bediening in de binnenstad van Gorinchem.
Bijna iedere dag te vinden op één van de plekken waar een bus van Qbuzz DMG komt.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door ArrivaBas »

https://www.ad.nl/dordrecht/fietser-ove ... ~ac128acf/
Op een beruchte overweg in Dordrecht is een fietser geschept door een trein. Helaas kan de fietser het niet navertellen. -0-

Omdat dit de overweg is waarover alle lijnbussen naar het ziekenhuis rijden leidt dit nogal tot chaos bij Qbuzz en Connexxion.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Gebruikersavatar
busvader
Berichten: 51
Lid geworden op: ma 16 dec 2019, 19:13
Contacteer:

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door busvader »

Inmiddels is de data voor de nieuwe dienstregeling ingeladen in de apps zoals OVinfo.
Naast DMG is ook de data voor Utrecht en Groningen-Drenthe in te zien.
Bijna iedere dag te vinden op één van de plekken waar een bus van Qbuzz DMG komt.
StefanRijnhoutjes
Berichten: 425
Lid geworden op: vr 11 nov 2016, 16:54

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door StefanRijnhoutjes »

Enige wijzigingen die ik zie rond Gorinchem is dat lijn 80 weer via merwedekanaal gaat rijden i.p.v centrum, en dat Buurtbuzz lijn 706 groter rondje centrum gaat doen en 2 ritten op zaterdag erbij krijgt.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39193
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door Daniel »

74 heeft ook nog een extra rit via Molenaarsgraaf. En 80 die vorig jaar een half uur naar achteren schoof qua tijden gaat nu weer een half uur naar voren, waarbij er een rit minder is die 's avonds slechts tot Meerkerk rijdt.

De inkorting van lijn 4/14 in Papendrecht heeft ook nog een verwarrend effect: in heel Papendrecht gaat lijn 14 richting Dordrecht, behalve bij halte Stellingmolen. Daar moet je lijn 4 naar Papendrecht nemen die op de halte Walmolen de 14 naar Dordrecht wordt.

Snap 'm op zich: ze keren gewoon op de rotonde maar dan is Walmolen de eerste halte met haltekom om eventueel tijd af te wachten. Maar logisch is anders.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
busvader
Berichten: 51
Lid geworden op: ma 16 dec 2019, 19:13
Contacteer:

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door busvader »

Het valt me nog best mee dat het rondje bij de Stellingmolen niet is aangelegd als lusroute. Vanuit de Jan Steenlaan rechtsaf, de streekhalte Busstation aandoen, Lage Waard extra meepakken, 2x rotonde linksaf en dan normale route terugrijden via de Stellingmolen en de Walmolen. In mijn optiek als chauffeur had dat logischer geweest als de wat vreemde manier hoe de route nu inderdaad vermeld staat.

Verder als je goed gaat zoeken zijn er wel wat meer wijzigingen te vinden, onder andere:
- de spitsversterker lijn 388 richting Kralingse Zoom begint volgend jaar niet op N3 West, maar op Baanhoek;
- de tijden van 388 van Utrecht naar Sliedrecht v.v. worden verschoven waardoor je op Baanhoek tussen de 491 in valt en minstens 10 minuten overstap hebt, in plaats van de één negatieve minuut die er nu soms is;
- de spits van 387 word iets meer rechtgetrokken en een fractie langer aangehouden. Deze zelfde lijn heeft in het weekend en in de avonduren wat afwijkende patroontijden;
- de stilstand op het station in Gorinchem word op de doorgaande ritten van en naar Dalem vaak met een aantal minuten verkort, in sommige gevallen kom je later aan en in sommige gevallen vertrek je iets eerder als het in de huidige dienstregeling is. Het lijkt er op dat dit te maken heeft met de verruiming van de keertijden in Utrecht;
- als ik de data goed lees filmt lijn 74 volgend jaar in Gorinchem "Nieuw-Lekkerland via Groot-Ammers" in plaats van het huidige "Nieuw-Lekkerland.
Bijna iedere dag te vinden op één van de plekken waar een bus van Qbuzz DMG komt.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39193
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door Daniel »

Ja er zitten her en der nog wat detailwijzigingen in door zo te zien ook ietwat bijgestelde rijtijden.
Voor de wiki moet ik er nog een keertje langs zodra de tijden ook op de Qbuzz site staan, want die details zijn pas met twee tabellen naast elkaar goed te zien.

De wijziging op 4/14 klinkt in mijn optiek trouwens als een wijziging door klachten van omwonenden van de eindhalte ofzo. Want als je de tijden naast elkaar zet is de bus geen minuut eerder terug in Dordrecht door die wijziging. Tijden zijn vrijwel identiek aan de huidige dienstregeling.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39193
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door Daniel »

Hoe verzinnen ze het... lijn 704 heeft komend jaar twee haltes "Huis ter Leede" op twee verschillende plekken in Leerdam _O-
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3037
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door nvdw »

In de huidige reisinfo nog wel… maar de ‘oude’ halte heet per 10-12 “Eiland”.
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Majestic-12 [Bot] en 188 gasten