Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
ArnoArriva
Berichten: 94
Lid geworden op: ma 27 feb 2012, 19:17
Locatie: Sliedrecht

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door ArnoArriva »

6401 t/m 6408 of 6409 zijn R-net en de rest nog blauw.
Favoriete bus - >7809!
Groet Arno
StefanRijnhoutjes
Berichten: 423
Lid geworden op: vr 11 nov 2016, 16:54

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door StefanRijnhoutjes »

Thankyou fijn weekend alvast
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21269
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door Meltrain »

Stopt lijn 388 op werkdagen overdag richting Utrecht niet meer bij de HES?
Ik weet dat er op die tijdstippen geen lokaal vervoer tussen Kralingse Zoom en HES is toegestaan op lijn 388, maar ik zie op de vertrekstaat van HES helemaal geen vertrektijden tussen 7 en 19 uur. :s
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door Daniel »

Volgens de dienstregeling stopt hij er gewoon, daar staat alleen een voetnoot in (in het boekje, niet op de site) dat die ritten niet toegankelijk zijn voor reizigers naar halte HES.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3015
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door nvdw »

Ja hoor, die stopt er. In OVinfo zie je gewoon alle vertrektijden bij elkaar staan.

Voor de 'niet voor HES'-ritten is waarschijnlijk een extra virtuele halte op de HES aangemaakt, zodat die in de planningssoftware op 'alleen instappen' kan worden gezet. Die twee haltes moeten dan bij het genereren van de vertrekstaten gecombineerd worden tot één halte, anders krijg je dus zo'n gat in je tabel ;)
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
ZO6176
Donateur
Berichten: 6000
Lid geworden op: wo 02 dec 2015, 20:20
Locatie: Eindhoven

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door ZO6176 »

Bij heavac in Nuenen staan nu de 6109 en 7321.
StefanRijnhoutjes
Berichten: 423
Lid geworden op: vr 11 nov 2016, 16:54

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door StefanRijnhoutjes »

Streekbuzz Iveco 6502 op lijn 1 (Gorinchem), nog niet eerder meegemaakt, wel een Rosero.
Gebruikersavatar
The Greyhound
Berichten: 806
Lid geworden op: vr 17 okt 2014, 21:48

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door The Greyhound »

Inmiddels is de inzet van elektrische bussen in en om Gorinchem al weer ruim een week nul.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21269
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door Meltrain »

Dat moeten dan wel de slechtst presterende Citea's in Nederland zijn.
Het waren wel zon beetje de eerste elektrische Citea's, dus daar zal het wel mee te maken hebben.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
omaylie
Berichten: 447
Lid geworden op: wo 07 feb 2018, 15:46

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door omaylie »

Van die soort (de Citea LLE-99 E om precies te zijn) zijn die in Limburg (op de stadsdienst van Venlo) nog ouder en daar hebben ze, voor zover ik weet, geen problemen mee gehad.
Lange_Dre
Berichten: 528
Lid geworden op: zo 28 feb 2010, 14:44
Locatie: Groningen-Den Haag

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door Lange_Dre »

Zou het te maken kunnen hebben met het onderhoud van Qbuzz of doordat Qbuzz voor een andere oplaat methode heeft gekozen dan in Nederland gebruikelijk is bij VDL bussen? Daarnaast heeft Qbuzz in die regio ook maar 2 of 3 e-waardoor er bij defecten minder snel een andere e-Citea voor handen is. Dat is in andere regio’s wel anders waar de vervoerders meerdere van deze bussen hebben.
Laatst gewijzigd door Lange_Dre op do 10 jun 2021, 11:22, 1 keer totaal gewijzigd.
bartjemestrom
Berichten: 1028
Lid geworden op: do 18 feb 2010, 09:47

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door bartjemestrom »

Ligt het misschien aan de panto-down waar VDL nauwelijks ervaring mee heeft? De meeste VDL bussen hebben een panto-up.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21269
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door Meltrain »

Lange_Dre schreef: do 10 jun 2021, 11:20 Zou het te maken kunnen hebben met het onderhoud van Qbuzz (en Arriva) of doordat Qbuzz Arriva voor een andere oplaatd methode heeft gekozen dan in Nederland gebruikelijk is bij VDL bussen? Daarnaast heeft Qbuzz in die regio ook maar 2 of 3 e-waardoor er bij defecten minder snel een andere e-Citea voor handen is. Dat is in andere regio’s wel anders waar de vervoerders meerdere van deze bussen hebben.
Fixed that for you. (A)
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
The Greyhound
Berichten: 806
Lid geworden op: vr 17 okt 2014, 21:48

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door The Greyhound »

Meltrain schreef: do 10 jun 2021, 10:25 Dat moeten dan wel de slechtst presterende Citea's in Nederland zijn.
Het waren wel zon beetje de eerste elektrische Citea's, dus daar zal het wel mee te maken hebben.
Aan de bussen zou het niet kunnen liggen als je naar de prestaties bij andere bedrijven (EBS en Arriva) kijkt.
De slechtst presterende zero emission vervoer uitvoerder is Qbuzz in ieder geval in Zuid Holland.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door Daniel »

Arriva was in dezelfde concessie niet veel beter met in Gorinchem alleen elektrische bussen in spits en weekend (en nooit twee tegelijk).
In Dordrecht weet Qbuzz nog altijd lijn 10 voor een aanzienlijk deel elektrisch te rijden, terwijl Arriva de grootste moeite had om zelfs maar één elektrische bus op die lijn rijdend te hebben.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Selivio
Berichten: 405
Lid geworden op: za 30 apr 2016, 12:02

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door Selivio »

The Greyhound schreef: do 10 jun 2021, 12:14
Meltrain schreef: do 10 jun 2021, 10:25 Dat moeten dan wel de slechtst presterende Citea's in Nederland zijn.
Het waren wel zon beetje de eerste elektrische Citea's, dus daar zal het wel mee te maken hebben.
Aan de bussen zou het niet kunnen liggen als je naar de prestaties bij andere bedrijven (EBS en Arriva) kijkt.
De slechtst presterende zero emission vervoer uitvoerder is Qbuzz in ieder geval in Zuid Holland.
Volgens mij rijden zo goed als dezelfde e-citea's bij Qbuzz in het noorden vrijwel probleemloos, dus wellicht is het "gewoon" een combinatie van kleine vloot(weinig kilometers per chauffeur), en oplaadinfra of onderhoud?
Grt. Stefan
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5240
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door Lijn 45 »

Daniel schreef: do 10 jun 2021, 12:18 In Dordrecht weet Qbuzz nog altijd lijn 10 voor een aanzienlijk deel elektrisch te rijden, terwijl Arriva de grootste moeite had om zelfs maar één elektrische bus op die lijn rijdend te hebben.
Qbuzz heeft natuurlijk wel een iets grotere reserve dan Arriva. (A)
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door Daniel »

Qbuzz rijdt met twee van de zes busjes, Arriva had al de grootste moeite om er één van de drie rijdend te hebben.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
StefanRijnhoutjes
Berichten: 423
Lid geworden op: vr 11 nov 2016, 16:54

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door StefanRijnhoutjes »

Op lijn 79/75 heeft vandaag een Iveco op de omloop gereden zou krap geweest zijn.
StefanRijnhoutjes
Berichten: 423
Lid geworden op: vr 11 nov 2016, 16:54

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door StefanRijnhoutjes »

Rosero's hadden daggie rust vandaag zeker alle omplooen van de rosero's worden nu gereden door Iveco's, zelfs op stadsdienst Gorinchem zit eindelijk weer een Elektrische Citea i.p.v een Rosero
StefanRijnhoutjes
Berichten: 423
Lid geworden op: vr 11 nov 2016, 16:54

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door StefanRijnhoutjes »

StefanRijnhoutjes schreef: do 10 jun 2021, 18:03 Op lijn 79/75 heeft vandaag een Iveco op de omloop gereden zou krap geweest zijn.
Op dit moment weer!
StefanRijnhoutjes
Berichten: 423
Lid geworden op: vr 11 nov 2016, 16:54

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door StefanRijnhoutjes »

Ik zag vanochtend een busje van Juijn rijden in de zelfde kleuren en opdrukken als de 6652 alleen deze werd gebruikt als taxivervoer.
busfanNL
Berichten: 2193
Lid geworden op: zo 07 feb 2016, 14:58

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door busfanNL »

Dat is waarschijnlijk de ex 6653. Deze heeft volgens busposities al heel lang niet meer gereden.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door Daniel »

Nog geen oplossing voor Qbuzz-bussen
De rechtbank doet op 5 juli uitspraak in het geschil tussen de aircoleverencier Heavac en de bussenbouwer Ebusco rondom de problemen die zich afspelen in de bussen van Qbuzz. In de winter zitten chauffeurs regelmatig in de kou en tijdens de warme zomer maanden is het niet koud te krijgen.
Volgens Qbuzz moeten alle bussen uiterlijk 1 november gerepareerd zijn. De vervoerder wil dat de rechtbank zowel Ebusco als Heavac met boetes dwingt om de bussen te herstellen. De bussenbouwer liet weten dat er al alternatieve airco’s zijn besteld, voor het geval de reparaties niet lukken.

Lees verder
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8602
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door Milco »

Jammer dat Qbuzz in zo’n geval vuil wordt aangekeken “want die kutbussen!!!”, terwijl zij niets hieraan kunnen doen. Zij hebben een product geleverd gekregen dat niet doet wat het moet doen.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Majestic-12 [Bot] en 46 gasten