Pagina 134 van 166

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: zo 31 jan 2021, 16:12
door Lijn 45
Ik denk dat de andere Crossway's via Qbuzz zijn aangeschaft en de 6329 direct door TCR.

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: zo 31 jan 2021, 16:17
door Daniel
De 6329 staat in elk geval neem ik aan met een reden los vermeld op onze wiki. Ik kan zogauw geen foto ervan terugvinden, maar was dit niet ook de ene bus die met TCR-nummer naast het Qbuzz-nummer op de bus rondreed. Daar is er bij mijn weten ook maar eentje van geweest.

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: zo 31 jan 2021, 16:26
door busfanNL
Nee dat was de Qbuzz 6327, die reed met nummer 734. Die reed met TCR nummer nadat deze een keer bij TCR is hersteld in Oude-Tonge ipv bij Iveco (wat officieel moet ivm het leasecontract volgensmij).
Edit: Hier zie je een foto van de Qbuzz 6327/TCR 734 met dubbele nummers.

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: zo 31 jan 2021, 16:46
door ray78
busfanNL schreef: zo 31 jan 2021, 16:04 Sowieso een paar vragen over de situatie met TCR in DMG:
1. Waarom heeft TCR deze lijn niet meegenomen in hun doorstart, was dit iets vanuit Businext of wou Qbuzz niet meer in zee met Businext?
2. Waar staat de 6329 nu, in Oude-Tonge of gewoon in Alblasserdam?
3. Hoe kan het dan dat de andere Crossway bussen wel naar Qbuzz over konden gaan?
Weet iemand hier antwoord op?
1: dit was een uitbestede lijn,dus mocht er iets fout gaan,word die als 1ste terug gehaald,het is wat anders als die lijn in eigen beheer was (zie van oeveren met de 395: oneindig lopend contract) (ik ben nu blij,dat er werk terug is en blij dat er mensen van RMC en Juijn zijn overgekomen)
2: staat gewoon in alblasserdam
3: wie het weet....

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: zo 31 jan 2021, 20:12
door ArnoArriva
Ik dacht dat 6301 t/m 6328 gemaakt voor R-net want ik heb nog nooit 6329 in dienst gezien.
Misschien is vernummerd van 6329 naar 6340 of niet?

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: zo 31 jan 2021, 20:44
door Stefan
Nee. De 6329 is eerst bij TCR geweest, de 6340 is altijd van Qbuzz geweest.

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: zo 31 jan 2021, 21:18
door Daniel
Iemand een idee trouwens hoe het zit met de E-Wheels in Dordrecht? Dat werd sinds het begin van de concessie als onderdeel van het flexibel vervoer opgenomen (waardoor je er ook met de OV-chipkaart kon betalen), maar is ergens gedurende deze maand spoorloos van de website van Qbuzz verdwenen.
Er wordt nu alleen nog verwezen naar de wijkhopper, wat feitelijk het gedeelte van de E-Wheels in Papendrecht betreft.

Is die integratie toevallig gesneuveld nu de TURNN-app eruit gegooid lijkt en alle reserveringen via de klantenservice lopen (met aanmeldtijd van een uur)?

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: di 02 feb 2021, 13:06
door StefanRijnhoutjes
Is busje 6653 weg bij Juijn? , want hij is sinds de nieuwe dienstregeling niet meer op de dienst verschenen.

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: do 04 feb 2021, 17:34
door StefanRijnhoutjes
https://www.qbuzz.nl/dmg/meer-qbuzz/nie ... 0-februari

Vanaf woensdag gaan de Buurtbuzzen weer rijden *bus*

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: wo 10 feb 2021, 07:17
door The Greyhound

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: wo 10 feb 2021, 08:05
door Stefan
Het heeft nog lang geduurd eigenlijk....

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: wo 10 feb 2021, 16:57
door Jelmer
ik zie steeds meer U-OV-Ambassadors in DMG gebied rijden (via busposities.nl)

Vandaag de:
4409
4434
4439
4457
4459
4461
4476
4477
4484
4486
4492
4500
4509
4512
4527

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: wo 10 feb 2021, 18:46
door StefanRijnhoutjes
Komt omdat er weer heel veel klachten zijn door de verwarnings die het niet doen in de Ebusco's, met dit weer is het wel lekker een kacheltje _O_

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: wo 10 feb 2021, 19:26
door Wannes
Je mag ook eigenlijk wel verwachten dat bij een niet goed functionerende verwarming andere bussen worden ingezet. Dat elektrisch rijden is hartstikke leuk en goed voor de lokale lucht (ik vind achter een ebusco fietsen toch een heel stuk prettiger dan achter een amba) maar je kan als vervoerder in dit weer gewoon geen bussen met een slecht werkende verwarming inzetten. Niet alleen is dat onprettig voor het personeel, ook de reizigers mogen wel wat comfort verwachten.

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: wo 10 feb 2021, 21:21
door Selivio
Moeten er wel andere bussen zijn. Ze zetten in het artikel wel dat ze dan maar bussen uit het noorden moeten halen, maar daar zwemmen ze ook niet in diesels(aangezien ze met de e-bussen in het noorden ook genoeg van dezelfde problemen hebben...).

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: wo 10 feb 2021, 21:28
door Milco
Rijden er enkel gele VDL’s in Dordt of wellicht ook een (aantal) in de huisstijl van U-link?

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: wo 10 feb 2021, 21:35
door Lijn 45
Beide U-linkers rijden nog in Utrecht.

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: zo 14 feb 2021, 10:45
door StefanRijnhoutjes
Zijn er ook Rosero's naar stalling Dordrecht en/of Ablasserdam gegaan?, want nu rijdt de 6608 op lijn 10 in Dordrecht.

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: zo 14 feb 2021, 10:50
door Daniel
Volgens mij beantwoordt je je eigen vraag. Lijn 10 rijdt overigens volledig vanuit stalling Dordrecht.

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: zo 14 feb 2021, 11:55
door StefanRijnhoutjes
Vroeg me eigen het meer af of dat tijdelijk of permanent is, want vanuit Schelluinen rijden vaak dezelfde wagens.

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: zo 14 feb 2021, 13:16
door The Greyhound
Andere opvallende bus vandaag is de 6162 die op lijn 74 zit. Voor de aanpassingen in januari kwamen deze bussen op zondag volgens mij nooit op de weg.

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: zo 14 feb 2021, 13:23
door Daniel
Er reden inderdaad voorheen op zondag alleen maar taxibusjes op de lijnen rond Gorinchem. Kennelijk rijdt Juijn dan dus ook helemaal geen ritten op lijn 1 meer en alleen nog op lijn 5.

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: zo 14 feb 2021, 13:23
door MetroRET
Nu wel, alle omlopen in de 70037X-reeks zijn de nummers voor de 2 VDLs uit Gorinchem:
Zie: http://metroret.ovposities.nl/omlopen/B ... 02021.html > DMG - Zo

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: zo 14 feb 2021, 13:26
door StefanRijnhoutjes
Daniel schreef: zo 14 feb 2021, 13:23 Er reden inderdaad voorheen op zondag alleen maar taxibusjes op de lijnen rond Gorinchem. Kennelijk rijdt Juijn dan dus ook helemaal geen ritten op lijn 1 meer en alleen nog op lijn 5.
Niett want op zondag reden overdag gewoon Rosero's op lijn 74. :Y

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: zo 14 feb 2021, 13:29
door Daniel
Ik zat ermee in m'n hoofd dat die taxibusjes zowel 's avonds als zondag op lijn 74 reden, maar dat kan inderdaad helemaal niet want de taxibusjes die rond Gorinchem rondreden waren dan al actief op lijn 1 (wat mogelijk was omdat 5 op die tijden niet reed).
En de overige taxibusjes van Juijn zijn de hele week al actief op de 21 en 22 in Zwijndrecht.