Pagina 138 van 166

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: do 13 mei 2021, 00:22
door ArnoArriva
6401 t/m 6408 of 6409 zijn R-net en de rest nog blauw.

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: do 13 mei 2021, 22:28
door StefanRijnhoutjes
Thankyou fijn weekend alvast

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: zo 16 mei 2021, 15:53
door Meltrain
Stopt lijn 388 op werkdagen overdag richting Utrecht niet meer bij de HES?
Ik weet dat er op die tijdstippen geen lokaal vervoer tussen Kralingse Zoom en HES is toegestaan op lijn 388, maar ik zie op de vertrekstaat van HES helemaal geen vertrektijden tussen 7 en 19 uur. :s

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: zo 16 mei 2021, 16:04
door Daniel
Volgens de dienstregeling stopt hij er gewoon, daar staat alleen een voetnoot in (in het boekje, niet op de site) dat die ritten niet toegankelijk zijn voor reizigers naar halte HES.

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: zo 16 mei 2021, 17:24
door nvdw
Ja hoor, die stopt er. In OVinfo zie je gewoon alle vertrektijden bij elkaar staan.

Voor de 'niet voor HES'-ritten is waarschijnlijk een extra virtuele halte op de HES aangemaakt, zodat die in de planningssoftware op 'alleen instappen' kan worden gezet. Die twee haltes moeten dan bij het genereren van de vertrekstaten gecombineerd worden tot één halte, anders krijg je dus zo'n gat in je tabel ;)

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: ma 17 mei 2021, 16:43
door ZO6176
Bij heavac in Nuenen staan nu de 6109 en 7321.

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: do 27 mei 2021, 08:49
door StefanRijnhoutjes
Streekbuzz Iveco 6502 op lijn 1 (Gorinchem), nog niet eerder meegemaakt, wel een Rosero.

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: do 10 jun 2021, 09:16
door The Greyhound
Inmiddels is de inzet van elektrische bussen in en om Gorinchem al weer ruim een week nul.

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: do 10 jun 2021, 10:25
door Meltrain
Dat moeten dan wel de slechtst presterende Citea's in Nederland zijn.
Het waren wel zon beetje de eerste elektrische Citea's, dus daar zal het wel mee te maken hebben.

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: do 10 jun 2021, 10:30
door omaylie
Van die soort (de Citea LLE-99 E om precies te zijn) zijn die in Limburg (op de stadsdienst van Venlo) nog ouder en daar hebben ze, voor zover ik weet, geen problemen mee gehad.

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: do 10 jun 2021, 11:20
door Lange_Dre
Zou het te maken kunnen hebben met het onderhoud van Qbuzz of doordat Qbuzz voor een andere oplaat methode heeft gekozen dan in Nederland gebruikelijk is bij VDL bussen? Daarnaast heeft Qbuzz in die regio ook maar 2 of 3 e-waardoor er bij defecten minder snel een andere e-Citea voor handen is. Dat is in andere regio’s wel anders waar de vervoerders meerdere van deze bussen hebben.

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: do 10 jun 2021, 11:21
door bartjemestrom
Ligt het misschien aan de panto-down waar VDL nauwelijks ervaring mee heeft? De meeste VDL bussen hebben een panto-up.

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: do 10 jun 2021, 11:26
door Meltrain
Lange_Dre schreef: do 10 jun 2021, 11:20 Zou het te maken kunnen hebben met het onderhoud van Qbuzz (en Arriva) of doordat Qbuzz Arriva voor een andere oplaatd methode heeft gekozen dan in Nederland gebruikelijk is bij VDL bussen? Daarnaast heeft Qbuzz in die regio ook maar 2 of 3 e-waardoor er bij defecten minder snel een andere e-Citea voor handen is. Dat is in andere regio’s wel anders waar de vervoerders meerdere van deze bussen hebben.
Fixed that for you. (A)

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: do 10 jun 2021, 12:14
door The Greyhound
Meltrain schreef: do 10 jun 2021, 10:25 Dat moeten dan wel de slechtst presterende Citea's in Nederland zijn.
Het waren wel zon beetje de eerste elektrische Citea's, dus daar zal het wel mee te maken hebben.
Aan de bussen zou het niet kunnen liggen als je naar de prestaties bij andere bedrijven (EBS en Arriva) kijkt.
De slechtst presterende zero emission vervoer uitvoerder is Qbuzz in ieder geval in Zuid Holland.

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: do 10 jun 2021, 12:18
door Daniel
Arriva was in dezelfde concessie niet veel beter met in Gorinchem alleen elektrische bussen in spits en weekend (en nooit twee tegelijk).
In Dordrecht weet Qbuzz nog altijd lijn 10 voor een aanzienlijk deel elektrisch te rijden, terwijl Arriva de grootste moeite had om zelfs maar één elektrische bus op die lijn rijdend te hebben.

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: do 10 jun 2021, 13:48
door Selivio
The Greyhound schreef: do 10 jun 2021, 12:14
Meltrain schreef: do 10 jun 2021, 10:25 Dat moeten dan wel de slechtst presterende Citea's in Nederland zijn.
Het waren wel zon beetje de eerste elektrische Citea's, dus daar zal het wel mee te maken hebben.
Aan de bussen zou het niet kunnen liggen als je naar de prestaties bij andere bedrijven (EBS en Arriva) kijkt.
De slechtst presterende zero emission vervoer uitvoerder is Qbuzz in ieder geval in Zuid Holland.
Volgens mij rijden zo goed als dezelfde e-citea's bij Qbuzz in het noorden vrijwel probleemloos, dus wellicht is het "gewoon" een combinatie van kleine vloot(weinig kilometers per chauffeur), en oplaadinfra of onderhoud?

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: do 10 jun 2021, 15:11
door Lijn 45
Daniel schreef: do 10 jun 2021, 12:18 In Dordrecht weet Qbuzz nog altijd lijn 10 voor een aanzienlijk deel elektrisch te rijden, terwijl Arriva de grootste moeite had om zelfs maar één elektrische bus op die lijn rijdend te hebben.
Qbuzz heeft natuurlijk wel een iets grotere reserve dan Arriva. (A)

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: do 10 jun 2021, 16:30
door Daniel
Qbuzz rijdt met twee van de zes busjes, Arriva had al de grootste moeite om er één van de drie rijdend te hebben.

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: do 10 jun 2021, 18:03
door StefanRijnhoutjes
Op lijn 79/75 heeft vandaag een Iveco op de omloop gereden zou krap geweest zijn.

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: za 12 jun 2021, 17:05
door StefanRijnhoutjes
Rosero's hadden daggie rust vandaag zeker alle omplooen van de rosero's worden nu gereden door Iveco's, zelfs op stadsdienst Gorinchem zit eindelijk weer een Elektrische Citea i.p.v een Rosero

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: vr 18 jun 2021, 15:38
door StefanRijnhoutjes
StefanRijnhoutjes schreef: do 10 jun 2021, 18:03 Op lijn 79/75 heeft vandaag een Iveco op de omloop gereden zou krap geweest zijn.
Op dit moment weer!

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: ma 21 jun 2021, 14:59
door StefanRijnhoutjes
Ik zag vanochtend een busje van Juijn rijden in de zelfde kleuren en opdrukken als de 6652 alleen deze werd gebruikt als taxivervoer.

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: ma 21 jun 2021, 21:41
door busfanNL
Dat is waarschijnlijk de ex 6653. Deze heeft volgens busposities al heel lang niet meer gereden.

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: ma 28 jun 2021, 21:33
door Daniel
Nog geen oplossing voor Qbuzz-bussen
De rechtbank doet op 5 juli uitspraak in het geschil tussen de aircoleverencier Heavac en de bussenbouwer Ebusco rondom de problemen die zich afspelen in de bussen van Qbuzz. In de winter zitten chauffeurs regelmatig in de kou en tijdens de warme zomer maanden is het niet koud te krijgen.
Volgens Qbuzz moeten alle bussen uiterlijk 1 november gerepareerd zijn. De vervoerder wil dat de rechtbank zowel Ebusco als Heavac met boetes dwingt om de bussen te herstellen. De bussenbouwer liet weten dat er al alternatieve airco’s zijn besteld, voor het geval de reparaties niet lukken.

Lees verder

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: ma 28 jun 2021, 22:06
door Milco
Jammer dat Qbuzz in zo’n geval vuil wordt aangekeken “want die kutbussen!!!”, terwijl zij niets hieraan kunnen doen. Zij hebben een product geleverd gekregen dat niet doet wat het moet doen.