Pagina 140 van 166

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: do 08 jul 2021, 17:54
door CamilleKreemers
Worden alle treinen van de MWL dan geplaatst in Gorinchem? Ergens is dat wel een logischere plek om materieel te stallen, aangezien het halverwege het traject ligt en men waarschijnlijk eerder naar Geldermalsen/Dordrecht reizen dan ervanaf. Dit kan wellicht ook nog een aanpassing worden in de dienstregeling die veel nuttiger is. Je bent de verplichte matrit Dordrecht - Gorinchem dan niet meer nodig om de kwartiersdiensten te starten/eindigen.

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: do 08 jul 2021, 18:26
door Wubbo
Ik lees nergens iets over Gorinchem?

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: do 08 jul 2021, 19:50
door Daniel
Sowieso is daar natuurlijk helemaal geen plek.

Maar het lijkt me afwachten hoe het uitgewerkt wordt. Met al het materieel overnachtend in Geldermalsen lijkt het voor de hand liggend dat de eerste treinen met twee stellen daar vertrekken en er dan in Gorinchem eentje achterlaten voor de 7100. Dat principe wordt met de laatste treinen al toegepast: de laatste trein uit Geldermalsen heeft althans jarenlang in Gorinchem gecombineerd met de laatste uit Dordrecht om zo zonder aparte MAT-rit alle stellen terug te krijgen.

Echter verwacht ik dat overnachten op spoor 15 of 16 van station Dordrecht nog wel zal mogen. De overlast betreft namelijk de stellen die op spoor 31 of 32 opgesteld staan waar je letterlijk aan de overkant van de straat staat vanaf de woningen gezien. Vanaf het station liggen de woningen verder weg. Je zult dan wel iets krijgen als personeel dat met de eerste treinen uit Dordrecht mee gaat om vervolgens vanuit Gorinchem de 7100 op te starten. De standplaats voor de machinisten is Dordrecht namelijk en elke dag vier taxi's laten rijden wordt ook wat prijzig.

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: za 10 jul 2021, 17:56
door StefanRijnhoutjes
Nieuwe omlopen voor de zaterdag, de 90 heeft alleen weer (officele) Crossway omlopen en ook 1 uit Utrecht.

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: zo 11 jul 2021, 10:19
door StefanRijnhoutjes
Op zondag ook, lijn 90 ook gereden vanuit Utrecht en de 74 2 elektrische omlopen i.p.v 1

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: wo 21 jul 2021, 09:21
door ZO6176
Zojuist gezien op de Sterrenlaan in Eindhoven: 6134. Vermoedelijk proefrit of terugrit naar Dordrecht vanuit Nuenen na schadeherstel

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: zo 25 jul 2021, 10:07
door StefanRijnhoutjes
Ik zag net een foto van bus 6518 die is omgetoverd tot Fien en Teun stijl van de avonturenboederij uit Groot Ammers, naar hij rijdt nu vanuit stalling Ablasserdam, maar zo bus kan toch veel beter vanuit Schelluinen rijden op lijn 74/90 die daar in de buurt komen.

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: zo 25 jul 2021, 12:19
door Daniel
Ik heb zo'n vermoeden dat die streekbuzzen niet altijd in dezelfde stalling terugkeren als waar vanuit ze hun dienst zijn begonnen. En in Alblasserdam zit de werkplaats, dus vermoedelijk is 'ie daar binnen bestickerd. Dat soort klusjes doen ze over het algemeen niet in een openluchtstalling namelijk.

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: ma 26 jul 2021, 17:34
door ray78
dat heet gewoon wisselen van wagens onderling...en wat maak t het uit of hij nou op schelluinen zit of op alblas of op dordt?? reclame moet wel regio breed gezien worden en zeker als het om een kilometerprijs gaat,wil je hem zo veel mogelijk op de weg hebben

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: di 27 jul 2021, 20:18
door Gamma
Weet iemand waarom lijn 387 in de ene richting (naar Gorinchem) via de Graadt van Roggeweg gaat (en daar stopt) en in de andere richting (naar Utrecht) niet?

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: di 27 jul 2021, 20:27
door Milco
Omdat er ergens daar werkzaamheden plaatsvinden. Ook de lijnen 4, 5, 7, 400 en 401 rijden maar in een richting over de Graadt van Roggenweg.

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: di 27 jul 2021, 21:02
door nvdw
Ze zijn een trap aan het bouwen naast het WTC. Je kunt nog wel van Jaarbeurszijde naar Jaarbeursplein maar niet andersom.

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: do 29 jul 2021, 21:36
door StefanRijnhoutjes
Ik zag net op de wiki dat er een lijn 805 in Dordrecht wordt gereden, door Snelle Vliet met een Rosero First, is dit er een van hun zelf of van Qbuzz?

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: do 29 jul 2021, 23:31
door Wannes
Een paar dagen geleden zat er een busje van Snelle Vliet op

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: vr 30 jul 2021, 00:15
door Daniel
Het is een Rosero First van Snelle Vliet zelf, live met het busje nog in zicht op de wiki bijgewerkt :mrgreen:

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: vr 30 jul 2021, 03:36
door CamilleKreemers
Waar is de 805 voor?

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: vr 30 jul 2021, 08:58
door Wannes
Door werkzaamheden kan lijn 5 de route over de stadspoldersring niet uitvoeren, om de wijk te ontsluiten rijdt de 805 een streepje vanaf station Stadspolders over deze ring tot de werkzaamheden en weer terug

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: vr 30 jul 2021, 10:34
door ray78
Daniel schreef: ↑vr 30 jul 2021, 00:15 Het is een Rosero First van Snelle Vliet zelf, live met het busje nog in zicht op de wiki bijgewerkt :mrgreen:
er wil ook nog wel eens een MB sprinter op zitten...

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: ma 02 aug 2021, 10:21
door StefanRijnhoutjes
Qbuzz/Juijn busje 6654, rijdt nu op buurtbus 703 van Uov.

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: ma 02 aug 2021, 10:52
door Daniel
Dan zal het buurtbusje wel defect zijn, hebben ze er immers maar eentje van in U-OV kleuren.

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: di 03 aug 2021, 12:42
door dennistd

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: ma 16 aug 2021, 16:44
door Jelmer
Op zie op busposities.nl dat er weer een aantal U-OV-Amba's van Utrecht naar DMG zijn verhuisd. In ieder geval de 4411, 4433 en 4485.

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: ma 16 aug 2021, 18:03
door The Greyhound
De inzet van Ebusco's is op dit moment minimaal, er komen er meestal niet meer dan 10 op de weg. Dan heb je aardig wat vervangende bussen nodig......

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: ma 16 aug 2021, 18:17
door Daniel
Dat was een paar weken terug ook al zo, dus daar zijn die extra Amba's niet voor nodig. Wellicht dat voor na de zomer de Iveco's deels terug naar Alblasserdam moeten voor de spitslijnen die 's zomers niet gereden hadden?

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: ma 16 aug 2021, 18:27
door The Greyhound
Het liijkt er inderdaad op dat de inzet van zero emission bussen in Dordrecht minimaal zal blijven na de zomervakantie….