Pagina 145 van 166

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: wo 24 nov 2021, 22:16
door StefanRijnhoutjes
Er mogen geen zware voertuigen over de onderweg.

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: wo 24 nov 2021, 22:31
door Daniel
Lijn 118 heeft dat ook maar een beperkte tijd gedaan, daarna is 'ie weer via de dijk gaan rijden. Daarmee bedien je trouwens de Lingewijk al heel behoorlijk op loopafstand en zeker nu lijn 80 ook via het centrum gaat rijden scheelt dat weinig met een echte stadsbus meer.
busfanNL schreef: wo 24 nov 2021, 22:15 de 75 heb je maar één voor nodig en ook nog eens enkel in de spits. Dus inderdaad enkel op lijn 74 en lijn 80.
Die op 75 is echter wel een maatgevende, je hebt immers die bus tegelijk met de bussen voor andere lijnen nodig ;)

Maar inderdaad. Lijn 75 1 stuk, lijn 74 heb je er twee voor nodig. 80 zijn er vier voor nodig. Dan rijden er dus van de 10 diesel-Rosero's toch nog 7 op het hoogtepunt van de spits, valt nog mee hoeveel er over is dan.
Er komt er ook maar eentje vrij van de opgeheven lijn 79 natuurlijk, dus dat wordt ruimschoots gecompenseerd door de extra exemplaren die lijn 80 nodig heeft nu daar geen Iveco's meer op kunnen rijden.

Dat verspitslijnen van de 75 scheelt zo veel niet: die is in de combinatie met lijn 79 met twee bussen te rijden in de huidige dienstregeling, waarvan er dus eentje op 75 blijft en eigenlijk alleen die ene bus van 79 wordt nu niet meer ingezet.

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: wo 24 nov 2021, 22:34
door StefanRijnhoutjes
Maar lijn 74 rijdt op dit moment zeker doordeweeks heel de dag met Iveco's denk niet dat zo snel gaat veranderen.

Lijn 6 had ook een paar keer per dag ritten rijden met een Rosero die nu vervallen maar dat was vaak gekoppeld aan lijn 80.

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: wo 24 nov 2021, 22:38
door Daniel
Is dat niet iets omloopmatigs? Dus dat de 74 met Iveco's rijdt omdat de 80 dat ook doet?
Als de 80 komend jaar met Rosero's rijdt zou lijn 74 de enige lijn in Gorinchem zijn waar Iveco's op rijden namelijk. Al kan Schelluinen natuurlijk niet helemaal Iveco-loos worden, want die dingen rijden ook nog op 90 doordeweeks.

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: do 25 nov 2021, 01:00
door DrechtBlub
busfanNL schreef: wo 24 nov 2021, 22:15 de 75 heb je maar één voor nodig en ook nog eens enkel in de spits. Dus inderdaad enkel op lijn 74 en lijn 80.
Waarom gaat lijn 80 eigenlijk niet DOOR de lingewijk heen, dus via de Arkelse onderweg?
Kan mij herinneren dat het wel eens op het forum erover is gegaan dat de vroegere lijn 118 dit ook deed, en als ik de wiki erop na sla lijkt dit ook te kloppen.
Omdat er sinds het verdwijnen van de 118 op een voor mij onbekend moment een verbod is ingevoerd op bussen en vrachtwagens op de weg door de wijk heen om verkeer richting het achtergelegen industrieterrein over de dijk te forceren in plaats van door de woonwijk heen.

Lijn 5 kwam hier omheen door te rijden met achtpersonenbusjes: Dat kan lijn 80 niet, die is over de route té druk daarvoor.

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: do 25 nov 2021, 12:35
door umbusko
Dan zet je toch gewoon een bord "uitgezonderd lijnbussen" neer?

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: do 25 nov 2021, 15:36
door Wannes
Het lijkt mij niet dat het neerzetten van een bord het meest ingewikkelde onderdeel van dit hele proces is.

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: do 25 nov 2021, 16:20
door StefanRijnhoutjes
Ik woon er vlakbij maar de weg is daar gewoon echt niet voor gemaakt voor zware voertuigen.

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: do 25 nov 2021, 16:25
door busfanNL
Ik zou een Rosero niet per definitie zwaar willen noemen in vergelijking met grote bussen en vrachtwagens.

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: do 25 nov 2021, 22:48
door The Greyhound
Daniel schreef: wo 24 nov 2021, 20:58 Ja maar dat deden ze al aan foto's op de wiki te zien. En die zijn als 't goed is het grootste deel van de tijd op lijn 1 actief.
Het gaat er vooral om dat er geen 12-meterbussen de Gorinchemse binnenstad door kunnen.
In de Arriva tijd en daarvoor reden er regelmatig 12 meterbussen op de stadsdienst. Helaas heeft Qbuzz alleen 13 meterbussen. Lijn 1 moet volgens de concessie eisen elektrisch gereden worden en dat lukt Qbuzz zowaar heel aardig de laatste tijd. Nu Qbuzz de stadsdienst naar Oost om zeep heeft geholpen geldt de clausule in de concessie dat de andere elektrische bus op de streekdienst vanuit Gorinchem moet worden ingezet.

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: vr 26 nov 2021, 07:50
door Suus
Ik heb in de Arriva-tijd regelmatig met de stadsdienst Gorinchem gereisd en heb op lijn 3 en 4 eigenlijk altijd een stadstractor aangetroffen, nooit een standaardbus.

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: vr 26 nov 2021, 07:59
door Daniel
12 meters op de Gorinchemse stadsdienst kan ik inderdaad ook niet herinneren uit de Arriva-tijd. Zou ook niet logisch zijn gezien het netwerk in de Alblasserwaard al zo snel na de komst van de Irisbusjes werd uitgedund dat er een overschot aan die dingen was (Gorinchem had vanaf dag 1 zelfs al de bus extra die oorspronkelijk voor lijn 1 in Dordrecht bedacht was)

En de stadsdienst naar Oost om zeep? De 387 gaat komende maand zelfs vaker naar Dalem rijden dan voorheen, dus kennelijk nog genoeg vraag daar.

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: vr 26 nov 2021, 08:10
door Stefan
Suus schreef: vr 26 nov 2021, 07:50 Ik heb in de Arriva-tijd regelmatig met de stadsdienst Gorinchem gereisd en heb op lijn 3 en 4 eigenlijk altijd een stadstractor aangetroffen, nooit een standaardbus.
Ik heb toch regelmatig, in de nadagen, met een Amba op de stadsdienst gereden daar. :mrgreen:

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: vr 26 nov 2021, 08:27
door Roeland
Inderdaad, de bediening van Gorinchem-oost wordt niet "om zeep" geholpen, maar geoptimaliseerd door een paar lijntjes te bundelen tot één lijn, die reizigers snel naar het station brengt, en daarna, zonder overstap, verder rijdt naar de belangrijkste bestemming (Utrecht).

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: vr 26 nov 2021, 09:24
door ArrivaBas
Ik kan me niet voorstellen dat er vanuit Gorinchem veel vraag is in de richting van Dordrecht en Rotterdam. Voor met name studenten liggen de onderwijsinstellingen in Utrecht met lijn 387 meer binnen handbereik dan de scholen in Rotterdam. De betrouwbaarheid van de MLL de laatste maanden zal hier ook niet bepaald aan bijdragen. Regelmatig is er sprake van grote vertraging en worden treinen ingekort. Wat mij betreft maakt de provincie dan ook werk van het bestellen van nieuwe treinstellen mét toiletten (hoewel die elders om de haverklap toch buiten dienst c.q. defect zijn).

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: vr 26 nov 2021, 09:50
door The Greyhound
Daniel schreef: vr 26 nov 2021, 07:59 12 meters op de Gorinchemse stadsdienst kan ik inderdaad ook niet herinneren uit de Arriva-tijd. Zou ook niet logisch zijn gezien het netwerk in de Alblasserwaard al zo snel na de komst van de Irisbusjes werd uitgedund dat er een overschot aan die dingen was (Gorinchem had vanaf dag 1 zelfs al de bus extra die oorspronkelijk voor lijn 1 in Dordrecht bedacht was)

En de stadsdienst naar Oost om zeep? De 387 gaat komende maand zelfs vaker naar Dalem rijden dan voorheen, dus kennelijk nog genoeg vraag daar.
Logisch of niet, toch kwam het regelmatig voor, bij Connexxion met de 0405, bij Arriva in het begin met de Dennis bussen en later met de Wrights, zeker toen het aantal Isisbussen in Schelluinen was uitgedund.

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: vr 26 nov 2021, 09:59
door The Greyhound
Roeland schreef: vr 26 nov 2021, 08:27 Inderdaad, de bediening van Gorinchem-oost wordt niet "om zeep" geholpen, maar geoptimaliseerd door een paar lijntjes te bundelen tot één lijn, die reizigers snel naar het station brengt, en daarna, zonder overstap, verder rijdt naar de belangrijkste bestemming (Utrecht).
Van optimaliseren is geen sprake. Lijn 387 vervoert met name studenten die vroeger de fiets naar het station pakte.
Een stadsdienst voor mensen zonder eigen vervoer, die toegankelijk is voor passagiers die slecht ter been zijn, met shoppingbags of kinderwagens en de belangrijke punten in de stad (centrum, ziekenhuis) zonder overstap bereikbaar maakt is er niet meer. Door de lange pauzes op station Gorinchem is de verbinding vanuit oost naar Utrecht trouwens helemaal niet zo snel.

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: vr 26 nov 2021, 10:11
door Roeland
Inderdaad, voor een goede verbinding Gorinchem-Oost - Utrecht zou de 387 op station Gorinchem juist een korte stop (1 minuut) met een lange overstap (8 min.) op de trein moeten hebben.

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: vr 03 dec 2021, 10:04
door Etienne
Heeft iemand een idee waar de Tribus Civitas 6653 is gebleven, deze heeft in januari voor het laatst nog gereden.

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: vr 03 dec 2021, 10:17
door intercity02
Bij mijn weten rijdt dit busje nog wel bij Juijn, maar wordt hij alleen nog voor besloten vervoer ingezet. (iemand corrigeer me als ik het fout heb :') )

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: vr 03 dec 2021, 10:27
door nvdw
Nee hoor, volgens mij heb je gelijk. Met de huidige inzet (in principe zijn er op een dag maar drie nodig) kun je van alle zes busjes er minimaal eentje prima permanent missen. Over twee weken kan het werk zelfs in één omloop...

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: vr 03 dec 2021, 21:24
door Etienne
Samen met de 6654 heb ik die niet op de foto.

Vandaag nog wel de 6656 kunnen vangen en voor de 6658 was het nogal wat gereis omdat die lijn 702 ook niet echt uitblinkt in goede aansluitingen onderweg en halteertijden.

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: vr 10 dec 2021, 17:36
door StefanRijnhoutjes
Vandaag voor het laatst gereisd met lijn 5 heen en weer vanaf/naar Station, heen prima ritje terug ging het allemaal wat minder terug naar de Lingewijk ging die alsnog eerst naar het Beatrixziekenhuis al was het een rit die eindigde op station. En toen vanaf het ziekenhuis gelijk door naar de stad i.p.v eerst weer langs station, scheelde voor mij weer tijd haha, en meneer de chauffeur reedt lekker hard met zijn telefoon in zijn hand denk dat Juijn ook klaar is met die lijn :Y

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: vr 10 dec 2021, 18:12
door intercity02
Juijn loopt al een tijdje de kantjes ervan af op lijn 5. In augustus trof ik tussen haltes IJsbaan/Arkelsedijk en Binnenbaan een busje van lijn 5 aan die langs de weg stilstond zodat de chauffeur op zijn gemak zijn peuk kon roken. Achter het stuur uiteraard. Desbetreffende rit is die dag met +9 vertrokken vanaf de Binnenbaan -0-

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: za 11 dec 2021, 15:16
door StefanRijnhoutjes
De oude buurtbus van 703 de 6664 heeft een rondje gereden op lijn 80.