Pagina 150 van 166

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: di 01 mar 2022, 11:29
door Wubbo
Maar gelukkig investeert de provincie niet in nieuw materieel, dus dan komt dit vanzelf goed!

[/sarcasme]

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: di 01 mar 2022, 11:39
door Meltrain
The Greyhound schreef: di 01 mar 2022, 10:53 De dienst uitvoering wordt met het groeiende aantal reizigers weer onbetrouwbaar door het uitvallen van treinen, een probleem dat begon toen Qbuzz de exploitatie overnam.
Dat kwam toch doordat Arriva ze net goed genoeg onderhouden had zodat ze het einde van de concessie zouden halen?

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: di 01 mar 2022, 12:14
door Daniel
Sowieso zijn die treinen nu zo'n 14 jaar oud, dus ondertussen ook wel toe aan een eerste revisie. Vooralsnog is alleen het interieur vervangen.

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: di 01 mar 2022, 14:48
door The Greyhound
Meltrain schreef: di 01 mar 2022, 11:39
The Greyhound schreef: di 01 mar 2022, 10:53 De dienst uitvoering wordt met het groeiende aantal reizigers weer onbetrouwbaar door het uitvallen van treinen, een probleem dat begon toen Qbuzz de exploitatie overnam.
Dat kwam toch doordat Arriva ze net goed genoeg onderhouden had zodat ze het einde van de concessie zouden halen?
Blijkbaar is dat probleem er nog steeds……dat kan je toch moeilijk Arriva verwijder.

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: di 01 mar 2022, 15:16
door The Greyhound
Wubbo schreef: di 01 mar 2022, 11:29 Maar gelukkig investeert de provincie niet in nieuw materieel, dus dan komt dit vanzelf goed!

[/sarcasme]
Waarom zouden ze, die treinstellen gaan mits fatsoenlijk onderhouden nog jaren mee. Je zou hooguit kunnen investeren in extra treinen zoals ook op de Valleilijn gebeurt is.

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: wo 02 mar 2022, 10:47
door Meltrain
The Greyhound schreef: di 01 mar 2022, 14:48
Meltrain schreef: di 01 mar 2022, 11:39
The Greyhound schreef: di 01 mar 2022, 10:53 De dienst uitvoering wordt met het groeiende aantal reizigers weer onbetrouwbaar door het uitvallen van treinen, een probleem dat begon toen Qbuzz de exploitatie overnam.
Dat kwam toch doordat Arriva ze net goed genoeg onderhouden had zodat ze het einde van de concessie zouden halen?
Blijkbaar is dat probleem er nog steeds……dat kan je toch moeilijk Arriva verwijder.
Als het probleem nu nog steeds speelt, ligt dat inderdaad (grotendeels) aan Qbuzz. Maar tegelijkertijd kun je het Qbuzz niet verwijten dat ze met ondeugdelijke treinen werden opgezadeld.

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: vr 04 mar 2022, 22:58
door Meltrain
Lijn45 heeft op de Wiki gezet dat van de elektrische Rosero's alleen de 6155 nog actief is.
Kan iemand dat bevestigen? En als dat klopt, waar is de rest dan heen gegaan?

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: vr 04 mar 2022, 23:51
door Stadsbus
Alle overige elektrische Rosero busjes hebben of geen geldige APK meer, of zijn niet meer verzekerd. Ook zijn ze al 143 tot 376 dagen buiten dienst. Ze staan dus in ieder geval aan de kant, maar of het permanent is weet ik niet. Kan best zijn dat ze nog een busje opknappen met onderdelen van de overige busjes. (maar dit is wel puur speculeren..)

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: za 05 mar 2022, 02:41
door DrechtBlub
Wat rijdt er dan nu op lijn 10? Één busje is niet genoeg om die uit te voeren.

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: za 05 mar 2022, 05:29
door CamilleKreemers
Diesel?

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: za 05 mar 2022, 08:14
door Etienne
Ik zie meermaals de 6601 of 6604 er op rijden; aannemelijk wordt er gewoon uitgewisseld met Gorinchem dan, waar de andere Rosero's rijden.

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: za 05 mar 2022, 10:41
door Daniel
DrechtBlub schreef: za 05 mar 2022, 02:41 Wat rijdt er dan nu op lijn 10? Één busje is niet genoeg om die uit te voeren.
Een rit duurt 23 minuten en lijn 10 rijdt een halfuursdienst, dat gaat uitstekend met één busje dus.

De enige reden dat er überhaupt drie elektrische Rosero's bij kwamen bij de start van de concessie was omdat lijn 10 toen ook de verbinding naar Dordtse Kil erbij kreeg.
Al snel werd alleen nog maar tot P+R Weeskinderendijk gereden en volstonden drie busjes, na de daaropvolgende frequentieverlaging (3x/uur naar 2x/uur) kon het met twee en de inkorting tot het station zorgde dat één busje volstond.

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: za 05 mar 2022, 17:04
door CamilleKreemers
En wanneer laad die bus dan op?

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: za 05 mar 2022, 17:15
door Wannes
Er wordt afwisselend met de laatst overgebleven elektrische Rosero Stadsbuzz gereden en met een Rosero Streekbuzz.

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: zo 06 mar 2022, 00:01
door StefanRijnhoutjes
Lijn 10 heeft op een dag 2 omlopen 700151 en 700152.
Op 1 van die 2 omlopen rijdt meestal de 6155. en op de andere omloop een busje die vanuit Schelluinen steeds wordt omgewisseld vandaag was de 6603 in Dordrecht te vinden.

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: zo 06 mar 2022, 18:18
door DrechtBlub
Bedankt Stefan, dat was dus wat ik me afvroeg. Dat die dienst met 1 busje kon wist ik wel, maar het laden betekend twee omlopen dus er moest een 2e voertuig bij betrokken zijn. - Lekker dan om tóch weer diesel in het centrum te hebben. Zal de gemeente blij mij zijn. :roll:

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: za 12 mar 2022, 23:20
door Daniel
Stadsbus schreef: vr 04 mar 2022, 23:51 Alle overige elektrische Rosero busjes hebben of geen geldige APK meer, of zijn niet meer verzekerd. Ook zijn ze al 143 tot 376 dagen buiten dienst. Ze staan dus in ieder geval aan de kant, maar of het permanent is weet ik niet. Kan best zijn dat ze nog een busje opknappen met onderdelen van de overige busjes. (maar dit is wel puur speculeren..)
Ze zijn zo te zien in elk geval niet allemaal afgevoerd: ik zag vanmiddag nog twee elektrische exemplaren in de stalling Dordrecht staan. De 6154 weet ik zeker van dat ik 'm zag en de 6155 heeft vandaag niet op de dienst gezeten dus dat zal de andere geweest zijn.
Lijn 10 reed dus volledig met diesel vandaag.

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: wo 06 apr 2022, 12:24
door Stadsbus
Inmiddels staan vier van de zes busjes te koop op de site van Womy: https://www.womy.com/used-buses/rosero- ... 7-4-units/

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: vr 08 apr 2022, 15:29
door ray78
dan word het roddelverhaal ook steeds sterker....er zouden nieuwe bussen komen,maar wie,wat of waar is nog niet bekend..

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: vr 08 apr 2022, 23:41
door StefanRijnhoutjes
Als ik Qbuzz was zou ik het gewoon zo laten, de 6155 als basis laten rijden aangevuld met een diesel uit Schelluinen.

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: za 09 apr 2022, 03:54
door CamilleKreemers
Kan een VDL-99 zoals in Gorinchem ook in Dordrecht op lijn 10?

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: za 09 apr 2022, 04:03
door DrechtBlub
Dat mag alleen eigenlijk in de concessie-eisen niet. Daarbuiten ga ik er toch enigszins vanuit dat lijn 10 op een gegeven moment ook weer terug naar viermaal per uur zal gaan tijdens de winkeltijden enige tijd na de pandemie.

Het meest logische lijkt mij dat er op den duur toch opnieuw nieuwe busjes voor lijn 10 zullen komen. - Ik ben dan wél zeer benieuwd wat voor spul we dan zouden krijgen.

VDL-99 zou inderdaad mogelijk wel kunnen, maar ik gok eerder dan op dezelfde Heuliez busjes die Qbuzz in Utrecht op de centrumring gebruikt.

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: za 09 apr 2022, 07:23
door ArrivaBas
De VDL Citea LLE-99 is wel een stuk minder wendbaar dan de Rosero First en de Heuliez GX137. De wendbaarheid van die dingen kun je best gebruiken in de Dordtse binnenstad.

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: za 09 apr 2022, 10:05
door Daniel
Vooral op Steegoversloot - Voorstraat - Nieuwbrug wil je wel een wendbaar busje inderdaad.
Er zit ook nog een lengtebeperking van 9 meter geloof ik op voertuigen in de binnenstad, maar alles wat op lijn 10 (en eerder 20) reed had daar wel ontheffing voor. Maar dat laat al wel zien dat het niet veel groter kan dan die eerder ingezette busjes.

Waarschijnlijk kan hetzelfde als op lijn 2 in Utrecht ook wel op de 10 in Dordrecht rijden.

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: za 09 apr 2022, 10:32
door The Greyhound
CamilleKreemers schreef: za 09 apr 2022, 03:54 Kan een VDL-99 zoals in Gorinchem ook in Dordrecht op lijn 10?
De Citea's moeten volgens de concessie eisen in de regio Gorinchem rijden. Primair was de eis dat de stadsdienst in Gorinchem met 2 elektrische bussen moest rijden. Mocht er op de stadsdienst in Gorinchem nog maar 1 bus nodig zijn, wat na de afbrak van een deel van het net nu helaas het geval is moest de andere elektrische bus op streeklijnen in de regio Gorinchem worden ingezet. De afgelopen week was het weer kommer en kwel met de inzet van elektrische bussen. Alleen in de middagspits reed er een elektrische bus op lijn 74. Op lijn 1 reed een Rosero.