Pagina 151 van 166

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: za 09 apr 2022, 11:07
door Daniel
Aan de concessie-eisen voldoet men nu toch al niet, want die vereisen ook inzet van de 6151-6153 op lijn 10 in Dordrecht. Hoewel ze daar met alleen de 6155 nog meer ritten elektrisch weten te rijden dan Arriva in z'n laatste jaren voor elkaar kreeg :p
En jouw reactie zo lezend was de kwaliteit van de van Arriva overgekomen Citea's in Gorinchem al net zo geweldig.

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: vr 29 apr 2022, 10:32
door StefanRijnhoutjes
Wat zijn die Elektrische Citea's, al lang niet meer ingezet.
De 6161 al 17dagen, en de 6162 bijna 30 dagen. Zijn ze ergens heen voor onderhoud ofzo?

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: zo 01 mei 2022, 12:28
door busfanNL
DIe staan kapot aldus een chauffeur laatst. Die worden naar VDL gebracht (of staan daar al). Wederom iets met het laden.

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: ma 02 mei 2022, 08:30
door ray78
het bekende chip verhaal,wat wereldwijd speelt...ook de laadpaal op gorinchem heeft zo zijn nukken door een chip die al half overleden is

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: zo 08 mei 2022, 17:08
door ArrivaBas
Over twee weken is Dordt in Stoom weer. De opzet is nagenoeg gelijk aan voorgaande jaren met diverse pendelbussen tussen het centrum en de locaties buiten de stad (zoals parkeren). Of Qbuzz de pendelbussen zelf rijdt of dit uitbesteedt aan derden is mij nog niet bekend. De parkeerplaats aan het Plein van Europa is dit jaar niet aanwezig. Het terrein huisvest momenteel een vaccinatietent van de GGD en een circus dat benefietvoorstellingen houdt.

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: zo 08 mei 2022, 17:21
door Lijn 45
Even voor de zekerheid, er rijden op vrijdag geen pendelbussen toch?

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: zo 08 mei 2022, 18:15
door Daniel
Parkeerpendels rijden alleen zaterdag en zondag inderdaad.
Sinds minstens 2002 altijd gereden door de lokale stadsvervoerder, maar dit is de eerste keer onder Qbuzz dus ben zelf ook wel benieuwd. Idem voor de pendel tussen boot en stoomtrein op de Staart trouwens.

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: zo 08 mei 2022, 18:53
door ArrivaBas
De festiviteiten beginnen pas vrijdagavond met een fluitconcert van de aanwezige stoomboten. De pendelbussen starten inderdaad pas op zaterdag met rijden.

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: vr 13 mei 2022, 14:25
door ray78
ArrivaBas schreef: zo 08 mei 2022, 17:08 Of Qbuzz de pendelbussen zelf rijdt of dit uitbesteedt aan derden is mij nog niet bekend.
bij mij wel bekend:

Waarom rijdt Qbuzz de pendel(s) niet
voor Dordt in Stoom? Laten we allereerst
vooropstellen dat wij hier zelf ook enorm van
balen. We hadden de pendels graag vanuit onze
maatschappelijke rol en verantwoordelijkheid
wél willen rijden. We weten ook hoe leuk velen
van jullie het vinden om ze te rijden. Helaas is
er in 2019 tijdens het rijden van de pendels voor
de Kerstmarkt door Inspectie Leefomgeving
en Transport anders besloten. Dit soort
pendelvervoer moet aan andere regels voldoen
dan regulier openbaar vervoer. Een tachograaf
is vereist, omdat we bijvoorbeeld niet volgens
een vaste dienstregeling rijden en er geen
vooraf bepaalde stopplaatsen tussendoor zijn
tijdens de rit.
Onze bussen zijn niet voorzien van deze
apparatuur. Wij hebben hier echter een
andere kijkwijze op en onderzoeken of het
nuttig is om hier tegen in beroep te gaan.
Helaas zijn dit langdurige trajecten en zal er
geen uitkomst zijn voor Dordt in Stoom van
start gaat. Helaas vinden wij het voor nu niet
verantwoord de pendels voor Dordt in Stoom
te rijden, omdat het risico te groot is dat we
wederom gecontroleerd worden en het hele
pendelvervoer stil wordt gelegd. Dan hebben
zowel de organisatie als de bezoekers van het
evenement een veel groter probleem.
Wij hebben de organisatie in contact gebracht
met onze collega’s van Pouw vervoer. Zij
beschikken wel over de vereiste bussen en
middelen en zullen dit jaar de pendels voor
Dordt in Stoom rijden.

van de regels over gebruik tacho denk ik het mijne..

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: vr 13 mei 2022, 14:51
door ray78
gisteren en vanmorgen de TCR 571 op lijn 620 (arriva limburg livery) geen idee of deze vanmiddag ook weer rijd of dat,dat gare witte ding weer terug komt (ex-pouw)

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: vr 13 mei 2022, 21:08
door Wubbo
Het klinkt als regels waar je prima mee uit de voeten kan. Een dienstregeling maken is niet heel moeilijk, en het kan natuurlijk altijd voorkomen dat een bus te laat is of toch niet kan rijden, dus je hoeft je er niet aan te houden. En wie houdt je tegen om onderweg ergens te stoppen wat vooraf niet aangegeven was (of juist andersom)?

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: vr 13 mei 2022, 21:22
door CamilleKreemers
Als een bus volgens dienstregeling rijdt, heeft ie vaste haltepunten. Erbuiten stoppen is verboden bij wet.

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: vr 13 mei 2022, 21:27
door sirvinniei
Keolis deed het anders wel gewoon met Flexhaltes.

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: vr 13 mei 2022, 21:43
door ArrivaBas
In 2018 reed Qbuzz met de kerstmarkt wel volgens een dienstregeling en vooraf vastgestelde stopplaatsen. Met The Passion in 2019 was er geen pendelvervoer en tijdens de kerstmarkt in dat jaar was de dienstregeling niet meer volledig nodig doordat die deels werd afgelast. Waarom Qbuzz voor dit evenement niet voor een dienstregeling heeft gekozen en zo zelf het pendelvervoer kan rijden is mij dan ook een raadsel. Zeker op zondag zijn er immers bussen genoeg die dat extra kunnen rijden bovenop de reguliere dienstregeling.

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: vr 13 mei 2022, 21:53
door ray78
vandaar ook mijn opmerking van: over het gebruik van de tacho denk ik het mijne...dienstenblaadjes volstaan ook bij dit soort vervoer,als je maar kan aantonen wat je aan het rijden bent

over de kerstmarkt hoeven we niet in te zitten dit jaar..die is al geschrapt van de agenda

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: vr 13 mei 2022, 22:05
door CamilleKreemers
sirvinniei schreef: vr 13 mei 2022, 21:27 Keolis deed het anders wel gewoon met Flexhaltes.
Hadden die haltes niet een vaste plek voor het hele jaar?

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: za 14 mei 2022, 08:12
door sirvinniei
Voor instappen wel, uitstappen mocht overal zolang het veilig was

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: za 14 mei 2022, 08:47
door Post
ArrivaBas schreef: vr 13 mei 2022, 21:43 In 2018 reed Qbuzz met de kerstmarkt wel volgens een dienstregeling en vooraf vastgestelde stopplaatsen. Met The Passion in 2019 was er geen pendelvervoer en tijdens de kerstmarkt in dat jaar was de dienstregeling niet meer volledig nodig doordat die deels werd afgelast. Waarom Qbuzz voor dit evenement niet voor een dienstregeling heeft gekozen en zo zelf het pendelvervoer kan rijden is mij dan ook een raadsel. Zeker op zondag zijn er immers bussen genoeg die dat extra kunnen rijden bovenop de reguliere dienstregeling.
Misschien omdat een bus ook nog een chauffeur nodig heeft? En ik kan mij zo voorstellen dat ook Qbuzz last begint te krijgen van een chauffeurs tekort?

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: za 14 mei 2022, 19:37
door Wubbo
Maar dan moeten ze dat communiceren, en geen verhaal over tachografen en ILT.
CamilleKreemers schreef: vr 13 mei 2022, 21:22 Als een bus volgens dienstregeling rijdt, heeft ie vaste haltepunten. Erbuiten stoppen is verboden bij wet.
Pendelvervoer naar parkeerplaatsen, waar we het hier over hebben, stopt toch ook niet bij elke willekeurige stoeptegel? Dat is toch ook vervoer van evenement (= vaste locatie) naar parkeerplaats (= vaste locatie) en vv? Als de eis is dat er een haltepaal moet staan lijkt dat me ook wel te regelen, da's gewoon een blok beton met een paaltje erin met een bordje erop. Kost geen tonnen.

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: za 14 mei 2022, 20:15
door Daniel
Post schreef: za 14 mei 2022, 08:47Misschien omdat een bus ook nog een chauffeur nodig heeft? En ik kan mij zo voorstellen dat ook Qbuzz last begint te krijgen van een chauffeurs tekort?
DMG is juist een van de zeldzame regio's die nog geen aangepaste dienstregeling of uitval heeft.
Wubbo schreef: za 14 mei 2022, 19:37Pendelvervoer naar parkeerplaatsen, waar we het hier over hebben, stopt toch ook niet bij elke willekeurige stoeptegel? Dat is toch ook vervoer van evenement (= vaste locatie) naar parkeerplaats (= vaste locatie) en vv? Als de eis is dat er een haltepaal moet staan lijkt dat me ook wel te regelen, da's gewoon een blok beton met een paaltje erin met een bordje erop. Kost geen tonnen.
De parkeerpendel rijdt zelfs al tussen bestaande bushaltes, dus dat zal het probleem niet zijn. En een dienstregeling ook niet, want die hadden de pendels die Qbuzz gereden heeft ook gewoon (voorheen bij Arriva waren die er echter juist weer niet).

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: za 28 mei 2022, 17:27
door Meltrain
Waarom rijden de treinen op de MLL in het weekend op andere tijden dan doordeweeks? :s

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: za 28 mei 2022, 17:36
door rooddolfijn
Dat is vorig jaar december ingevoerd om aansluiting te kunnen blijven bieden op de treinen in Dordrecht, die door ETMET gewijzigde tijden kregen.

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: za 28 mei 2022, 20:22
door Meltrain
Maar onder andere de 2200 rijdt de hele week op dezelfde tijden, dus daarop is de aansluiting dan op sommige dagen beter dam op andere dagen.

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: za 28 mei 2022, 21:34
door Daniel
De situatie is wel wat apart geworden inderdaad: in het weekend zijn er strakke overstaps van 4 minuten op de beide intercities naar Rotterdam, maar doordeweeks is die overstap juist 14 minuten.
De overstaps op van de kwartiersdienst op de MerwedeLingelijn op een tienminutendienst met Sprinters wordt natuurlijk nooit heel goed, dus daar varieert de overstaptijd doordeweeks van 7 tot 12 minuten.

De doordeweekse dienstregeling kent in Geldermalsen dan wel weer een wat ruimere overstap vanuit Utrecht op de MLL, maar richting Utrecht is die juist weer evenveel minuten korter (en dan moet je verder de tunnel door). Komisch daarentegen dat de overstap uit Utrecht dus ruimer is op het moment dat 'ie cross-platform is dan wanneer je van perron 4 naar perron 6 moet :p

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: wo 15 jun 2022, 11:29
door ray78
Vanwege personeelstekort in de vakantieperiode, rijden we vanaf 27 juni een aangepaste dienstregeling in de concessie DMG. Op deze manier hopen we onze reizigers een voorspelbare en betrouwbare dienstregeling te kunnen bieden in de komende periode. De wijzigingen gelden in principe tot het einde van de zomervakantie (t/m 20 augustus).



In delen van de regio wordt vanaf maandag 27 juni 2022 een aangepaste dienstregeling gereden. Door de beperkte inzetbaarheid van personeel, o.a. door de krapte op de arbeidsmarkt en de vakantieperiode, is het niet mogelijk om de reguliere dienstregeling te blijven rijden. Daardoor vallen nu soms onverwacht of op het laatste moment ritten uit. Door de dienstregeling op voorhand aan te passen, wordt onverwachte uitval voorkomen en kun je als reiziger vertrouwen op de dienstregeling in de reisplanners.



Alle wijzigingen op een rij


Vanaf maandag 27 juni rijdt de MerwedeLingelijn 1x per half uur in plaats van 1x per kwartier. De tussenritten die rijden tussen Dordrecht en Gorinchem op maandag t/m zaterdag vervallen.
Vanaf zaterdag 2 juli rijdt de stadsBuzz Dordrecht in de daluren en op zaterdag 1x per half uur.
Vanaf maandag 4 juli rijden R-net lijnen 416, 488, 489 en 491 1x per half uur in de daluren.
Vanaf 9 juli rijden de R-net lijnen 416, 488, 489, 491 op zaterdag vanaf 20:00 1x per uur. SnelBuzz 388 rijdt vanaf dan de hele zaterdag 1x per uur.


De zomerdienstregeling stond al gepland in de periode vanaf 3 juli tot en met 20 augustus. Bovenstaande wijzigingen gelden als extra op de zomerdienstregeling. We proberen uiteraard zo min mogelijk reizigers te raken. Reizigers in alle gebieden houden de mogelijkheid gebruik te maken van het openbaar vervoer.