Pagina 153 van 166

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: di 28 jun 2022, 17:45
door MetroRET
De verhouding is 2 om 8.
Alleen de 6350 (ex 407) en 6351 (ex 408) zijn GTW 2/6.
De overige 6352-6357 (ex 501-506) en 6358-6359 (ex 509-510) zijn GTW 2/8.

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: di 28 jun 2022, 20:18
door Daniel
Ik wist dat er iets niet klopte toen ik dat bericht schreef... maargoed, de rest van het bericht blijft overeind: de kans is dus zelfs nog iets kleiner dat er een trein met 4 bakken (i.p.v. 5 of 6) rijdt als de trein twee stellen telt.

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: za 16 jul 2022, 05:44
door DrechtBlub
Sinds enkele weken geleden rijdt er weer een gratis pendelbusje naar P+R Weeskinderendijk onder het lijnnummer 23 ter compensatie van het sluiten van één van de parkeergarages in het Centrum. Ik ben benieuwd of die nu beter gebruikt zal worden als voorheen.

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: di 19 jul 2022, 14:24
door ray78
misschien was het al opgevallen,of niet...maar de 6104 is als 1ste uitgerust met camera spiegels en alleen buiten voor instructieritjes en beproevingen

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: zo 24 jul 2022, 12:15
door busvader
Vrijdag 19 augustus rijden lijn 90, 387 en 388 naar Utrecht Westraven, i.p.v. Centraal. Dit alles heeft te maken van La Vuelta. Reizigers die dan toch naar Utrecht Centraal moeten, maken vanaf Westraven gebruik van de tram.

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: zo 24 jul 2022, 13:29
door Daniel
Opvallend dat DMG de hele dag inkort, in Utrecht zelf wordt er pas vanaf 15.00 uur een aangepaste dienstregeling gereden.

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: wo 27 jul 2022, 17:52
door ray78
vanuit infra is er nog geen stremmingsbericht gekomen voor de fuelta (dmg)

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: do 28 jul 2022, 17:16
door StefanRijnhoutjes
Lijn 75 vandaag ook veel gereden, alle middagritten zijn uitgevallen :shock:

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: do 28 jul 2022, 18:29
door CamilleKreemers
Dat kan snel, die ritten vallen allemaal binnen een dienst.

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: vr 29 jul 2022, 08:40
door The Greyhound
Het AD citeerde eerder deze week een lid van de ondernemeningsraad van Qbuzz DMG: ,,Van de bijna 60 diensten op een dag vallen er vaak wel tien tot vijftien uit’’, dat is 15 tot 25 %!!

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: vr 29 jul 2022, 14:50
door rm7
Ik kan het artikel niet lezen, ben geen abonnee, maar wordt er gesproken over enkel Dordrecht of heel DMG? In het laatste geval kloppen de cijfers niet.

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: vr 29 jul 2022, 16:10
door Daniel
60 diensten leken me al zo weinig voor heel DMG inderdaad. Vermoedelijk gaat het om Dordrecht gezien eerdere tweets van de OR Qbuzz DMG

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: vr 29 jul 2022, 16:17
door CamilleKreemers
Ik verwacht eerder dat heel DMG rond de 200 diensten heeft. Ze hebben ongeveer 125 bussen meen ik.

Toch is ongeveer 20% uitval door diensten heel hoog.

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: di 02 aug 2022, 10:46
door mb90
Vanochtend tussen 9 en half 10 kwam ik de als nieuw glimmende 6501 en 6304 tegen op de A2 bij Best. Ze reden in noordelijke richting, maar wat opvallender was, was dat de 6501 in R-Net ipv streekBuzz kleuren reed. Binnen leken de streekBuzz kleuren nog wel aanwezig.

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: di 02 aug 2022, 12:03
door ArrivaBas
De 6304 heeft eind mei een aanrijding met een auto gehad op de Vaanweg in Rotterdam. De 6501 heeft ook een klein maandje niet gereden, maar ik zie in de geschiedenis op Busposities geen gekke dingen staan als afgebroken ritten.

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: wo 03 aug 2022, 16:09
door CamilleKreemers
Ik lees net op de Lijn BB Arkel Kerk - Meerkerk A27-N214 van DMG het volgende:
Lijn BB rijdt van Arkel via Noordeloos, Hoornaar en Hoogblokland naar Meerkerk A27-N214.
Klopt dit ook of hadden Arkel en Meerkerk andersom moeten staan? Die route zo inleggen als hier gesteld oogt heel apart op de kaart.

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: wo 03 aug 2022, 17:33
door Daniel
Als je naar beneden scrollt naar de routestrip klopt dat ja, en in die volgorde staat hij ook bij Qbuzz op de site. Maar het blijft een bestelBuzz natuurlijk, dus in de praktijk rijdt een rit niet die hele route zo.

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: za 13 aug 2022, 09:56
door busvader
ArrivaBas schreef: di 02 aug 2022, 12:03 De 6304 heeft eind mei een aanrijding met een auto gehad op de Vaanweg in Rotterdam. De 6501 heeft ook een klein maandje niet gereden, maar ik zie in de geschiedenis op Busposities geen gekke dingen staan als afgebroken ritten.
6501, 6502 en 6503 staan stil op de stalling Alblasserdam en hebben tegenwoordig een rood jasje.

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: ma 15 aug 2022, 15:42
door ray78
Vanaf maandag 22 augustus start het nieuwe
schooljaar en gaan we weer een uitgebreide
dienstregeling rijden. In het kort:
De MerwedeLingelijn gaat weer elk kwartier
rijden op het stuk Dordrecht - Gorinchem. Op
de snelBuzz en R-NET rijden we weer net zoals
voor de zomervakantie. Daarnaast worden
er in de ochtend- en middagspits nog enkele
ritten toegevoegd op lijn 491. Dit is alleen van
maandag tot en met donderdag.
In Dordrecht gaan lijn 5 en 7 in het dal weer elk
kwartier rijden en rijdt lijn 2 in de spits weer
door als lijn 192.
Aangezien we nog steeds te maken hebben
met personele krapte, is besloten om de
zomerdienstregeling van zaterdag in Dordrecht
en Alblasserdam nog enkele weken door te
trekken. De bus rijdt misschien minder, maar
wel betrouwbaarder. Dat betekent dat lijn 5 en
7 op zaterdag elk halfuur blijven rijden, dat lijn
388 elk uur rijdt en R-NET in de avond ook.

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: wo 17 aug 2022, 11:07
door Daniel
Hmm apart... In de dienstregeling van lijn 491 staat een rit van maandag t/m donderdag die na Oostendam verder rijdt naar Zuidplein als lijn 92 (volgens voetnoot b). Echter doet die rit er gewoon 16 minuten over naar Zuidplein (92 doet daar 23 minuten over) en wijst de info in OVinfo ook niet op doorrijden als 92 (want geen tussenliggende haltes)

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: wo 17 aug 2022, 15:42
door CamilleKreemers
Misschien een last minute wijziging na het aanleveren van de dienstregeling aan OVinfo? Blijkt de 92 die extra stuk better te kunnen hebben daar ipv rechtstreeks?

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: wo 17 aug 2022, 16:34
door Daniel
Nouja, de dienstregeling bij Qbuzz zelf geeft het dus ook zo aan. Maargoed, is nagevraagd ;)

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: za 10 sep 2022, 21:36
door Milco
Nadat recentelijk de StreekBuzzen 6501-6503 al in R-Netkleuren werden gestoken, zal hetzelfde gaan gebeuren met de 6504-6509, aldus Facebook. Geen idee waarom Qbuzz opeens meer R-Netwagens nodig heeft. Gaat er soms iets veranderen op korte termijn?

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: za 10 sep 2022, 22:25
door Daniel
Sinds de start van de concessie zijn er twaalf R-net bussen uit de concessie verdwenen (de ex-TCR wagens), waarvoor 12 omgeschilderde snelBuzzen in de plaats kwamen. In de tussentijd is er echter wel een R-net lijn bij gekomen (de 416).
Kan me zomaar voorstellen dat dat in coronatijd nog paste, maar dat ze nu de frequenties weer wat opgeschaald zijn niet meer. Voor de 74, 90, 92 en 192 zit je daarnaast met de twaalf streekBuzz'en die nog resteren al redelijk ruim. Immers rijdt lijn 74 nieteens volledig met Crossway's en de 92 en 192 ook deels met Ebusco's.

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: za 10 sep 2022, 22:35
door Milco
De 6319 t/m 6328 die voor TCR reden, rijden toch nog gewoon rond? Enkel de 6329 is geëxporteerd voor zover ik weet. De 6330 t/m 6339 hebben immers nooit bestaan, maar wel de 6340.