Pagina 154 van 166

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: za 10 sep 2022, 22:40
door Daniel
Dat krijg je dus als er een gat in een serie zit en je kijkt bij de 6329 waar de bussen in dat gat gebleven zijn :p

Maar als ik op busposities kijk dan zijn de R-net wagens op 3 stuks na vrijwel allemaal in gebruik dus ruim in de reserves zitten ze zo te zien niet. De 6504 t/m 6509 staan daarentegen al 30-60 dagen stil.

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: zo 11 sep 2022, 00:24
door StefanRijnhoutjes
Alleen lijn 90 rijdt (doordeweeks) altijd met Crossways, in het weekend en heel de week op lijn 74 rijden volgens omloop Rosero's en soms komt er een verdwaalde Crossway in voor.
Lijn 92 heeft 2 omlopen met Streekbuzz Crossways in Dordt, de rest van de Crossway omlopen van Alblasserdam worden al uitgevoerd met Rnet wagens. Lijn 192 rijden altijd Ebusco's op want die is gekoppeld met lijn 2

Dus je zit inderdaad ruiiiiiiim voldoende met 12 Streekbuzzen.

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: zo 11 sep 2022, 09:02
door ArrivaBas
In dienstregeling 2019 reed Qbuzz bovenop de lijnen naar Rotterdam drie streekBuzz-lijnen naar het Zuidplein in de spitsuren. Hiervan is er met de 192 nu nog eentje over. Daarentegen werden de snelBuzz-lijnen 316 van Dordrecht naar Alblasserdam en 392 naar Rotterdam Zuidplein omgezet in andere formules. Lijn 316 is nu R-Net 416. Lijn 392 is nu streekBuzz 92, waar net als op lijn 192 zeer regelmatig Ebusco's op rijden.

Lang verhaal kort betekent dit dat er sinds het eerste jaar van de concessie veel werk voor de groene Crossway's geschrapt is. In het westen van de concessie fungeren ze nu vooral als reserve voor uitvallende Ebusco's. Maar voor die reserve is zes bussen wel een beetje veel van het goede en negen van de tien keer ook zeker niet nodig, terwijl het R-Net mondjesmaat weer vaker gaat rijden en de reserve daar dus slinkt.

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: zo 11 sep 2022, 11:09
door sirvinniei
Heeft Rnet geen extra comfort eisen?

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: zo 11 sep 2022, 11:36
door Milco
voor zover ik weet zijn alle Iveco’s in deze concessie hetzelfde ongeacht rood, groen of blauw. Dus dat maakt qua comfort en zaken als oplaadpunten geen verschil.

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: zo 11 sep 2022, 11:46
door omaylie
De van oorsprong groene Iveco's (serie 6501-6522) heeft volgens mij een andere stoelindeling en geen bagagerekken en klaptafeltjes. De andere Iveco's hebben dat wel.

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: zo 11 sep 2022, 12:33
door Lijn 45
Ik zie als enige verschil bij de Snelbussen dat de stangen rood zijn gekleurd toen ze R-net zijn geworden.

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: zo 11 sep 2022, 12:56
door ray78
Milco schreef: zo 11 sep 2022, 11:36 voor zover ik weet zijn alle Iveco’s in deze concessie hetzelfde ongeacht rood, groen of blauw. Dus dat maakt qua comfort en zaken als oplaadpunten geen verschil.
nope...rood en voormalig blauw zijn hetzelfde...groen heeft geen baggagebakken,rolstoelplek zit tegenover de uitstap ipv er naast,1 x vierzits op links,ipv 2

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: zo 11 sep 2022, 16:16
door Meltrain
Ik vind de stoelen van de rode en blauwe Iveco's ook comfortabeler dan van de groene Iveco's.

Zijn er nog blauwe Iveco's? Zo ja, op welke lijnen worden die ingezet?

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: zo 11 sep 2022, 16:34
door Lijn 45
6413-6416 zijn nog blauw, ze rijden op lijn 387 en 388.

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: ma 12 sep 2022, 04:02
door ray78
ook de lage vloers,zijn straks verleden tijd op de 388 en 387,heb ik vernomen m.i.v. nieuwe dienstregeling

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: ma 12 sep 2022, 06:11
door MetroRET
Stel je voor dat je toegankelijke bussen in zou zetten.
Heb die achteruitgang bij Qbuzz nooit gesnapt tov de Volvo-Qliners van Arriva.

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: ma 12 sep 2022, 09:47
door Meltrain
Ik snap je tweede zin niet. :s

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: ma 12 sep 2022, 10:02
door nvdw
Wat MetroRET bedoelt is dat de 387 en 388 ooit prima toegankelijke bussen hadden (de Volvo 8900 was immers low entry) en we nu weer terug zijn bij hogevloerbussen.

En ook daar zit verschil in: in een Integro of Intouro stapt het makkelijker in en uit dan in de Scania’s. Voor een rolstoel, rollator of kinderwagen zijn ze allemaal hopeloos.

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: ma 12 sep 2022, 10:59
door MetroRET
Correct, dank voor de aanvulling.

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: ma 12 sep 2022, 15:14
door CamilleKreemers
MetroRET schreef: ma 12 sep 2022, 06:11 Stel je voor dat je toegankelijke bussen in zou zetten.
Heb die achteruitgang bij Qbuzz nooit gesnapt tov de Volvo-Qliners van Arriva.
ik begreep dat de provincie achter de hogevloereis zit. Ik vind het persoonlijk ook niks maar als de provincie die eis stelt heb je dat uit te voeren als vervoerder.

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: ma 12 sep 2022, 15:19
door MetroRET
Dan ben ik toch wel heel benieuwd naar de reden van immobiliteit ?

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: ma 12 sep 2022, 16:01
door ArrivaBas
Ik kan mij niet voorstellen dat de provincie hogevloersbussen heeft geëist voor op de 387 en 388. De ontoegankelijkheid van dergelijke voertuigen sluit mindervalide reizigers uit, en hebben nou niet bepaald een positieve invloed op de punctualiteit.

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: ma 12 sep 2022, 16:07
door Meltrain
nvdw schreef: ma 12 sep 2022, 10:02 Wat MetroRET bedoelt is dat de 387 en 388 ooit prima toegankelijke bussen hadden (de Volvo 8900 was immers low entry) en we nu weer terug zijn bij hogevloerbussen.

En ook daar zit verschil in: in een Integro of Intouro stapt het makkelijker in en uit dan in de Scania’s. Voor een rolstoel, rollator of kinderwagen zijn ze allemaal hopeloos.
Aha, ik las achteruitgang als "achter-uitgang".
Maar de Scania's zijn toch gewoon voorzien van een rolstoellift? Verder heb ik begrepen dat reizigers een hogevloersbus vaak comfortabeler vinden dan een lagevloersbus (dat was in Groningen in elk geval wel het geval).

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: ma 12 sep 2022, 16:12
door Daniel
Zo'n rolstoellift betekent wel dat alle minder mobiele reizigers hulp nodig hebben. Een lagevloerbus kan iemand met rollator daarentegen zelfstandig in stappen.

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: di 13 sep 2022, 08:13
door Z2N
Een rolstoellift is nutteloos voor een reiziger met krukken of een wandelstok.

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: di 13 sep 2022, 20:58
door ray78
Meltrain schreef: ma 12 sep 2022, 16:07 Maar de Scania's zijn toch gewoon voorzien van een rolstoellift?
al vanaf het begin ziiten ze er in...begin van de consessie hadden we ook een vaste reiziger in een rolstoel,maar die haakte van zijn studie af qau snelheid van de lift,heb je met een spitsrit meer dan tijd genoeg om die lift 2x in/uit te klappen

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: do 22 sep 2022, 12:00
door Daniel
Nieuwe treinen op Merwedelingelijn na akkoord over miljoeneninvestering: ‘Geweldig nieuws voor de regio’
De huidige treinen op de Merwedelingelijn tussen Dordrecht, Gorinchem en Geldermalsen worden definitief vernieuwd. De provincie heeft een overeenkomst bereikt met het Ministerie van Infrastructuur en Waterstaat dat dit een groot deel van de miljoeneninvestering voor zijn rekening moet nemen.

De nieuwe treinen moeten in 2027 gaan rijden en worden uitgerust met een nieuw, verplicht beveiligingssysteem.

Lees verder

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: do 22 sep 2022, 12:09
door sirvinniei
Nu nog doortrekken naar Arnhem :Y

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: do 22 sep 2022, 12:35
door Hainje
Zijn die GTW 's dan zo slecht onderhouden?