Pagina 163 van 166

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: za 09 sep 2023, 10:59
door Meltrain
Lijn 45 schreef: vr 08 sep 2023, 23:30 Beide andere nieuwe staan nog op naam van Qbuzz, al hebben die sinds 2021 geen geldige APK. Ze zouden bij Bluekens Breda moeten staan.
Waarom heeft Qbuzz dan niet de APK verlengd? :s

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: ma 11 sep 2023, 11:32
door Michael
Lijn 45 schreef: vr 08 sep 2023, 23:30
DrechtBlub schreef: vr 08 sep 2023, 22:16
Milco schreef: vr 08 sep 2023, 20:45 Van de elektrische exemplaren is enkel de 6155 nog in dienst, tenminste dat staat op de wiki. ;)
Qbuzz heeft er als 't goed is twee, immers ze er 4 verkocht hebben en/of te koop hebben staan. De 6155 is de enige die de laatste tijd terugkomt in fotos en op OVradar. Welke de andere is die Qbuzz (mogelijk) nog heeft weet ik niet, en ik weet ook niet of die de laatste tijd op de dienst is verschenen.
Beide andere nieuwe staan nog op naam van Qbuzz, al hebben die sinds 2021 geen geldige APK. Ze zouden bij Bluekens Breda moeten staan.
Er hebben er ook een paar bij Bluekens in Oosterhout gestaan. Maar volgens mij zijn die daar alweer weg.

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: di 26 sep 2023, 18:14
door StefanRijnhoutjes
Weet iemand al of er wijzigingen bekend zijn voor 2024?

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: wo 27 sep 2023, 09:52
door Roeland
Op de site van het Rodag staat het volgende:
https://www.rodag.nl/images/2023-09-04_ ... MG_1_1.pdf
https://www.rodag.nl/images/2023-09-04_ ... imeerd.pdf
Maar iets over een vervoerplan zie ik er nog niet tussen staan.

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: di 10 okt 2023, 19:00
door ArrivaBas
Na ruim een jaartje met cameraspiegels gereden te hebben, heeft Ebusco 6104 zijn reguliere spiegels weer teruggekregen.

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: wo 18 okt 2023, 08:39
door ray78

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: vr 20 okt 2023, 06:49
door busvader
Rošero Zero First 6156 staat (naast de 6155) weer op de stalling in Dordrecht.

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: vr 20 okt 2023, 07:07
door ArrivaBas
De bus heeft volgens de RDW-gegevens sinds eergisteren weer een nieuwe APK en ik zag van de week inderdaad wat activiteit met het busje bij Bluekens in Breda. Dan duurt het niet lang meet voordat deze weer zijn rondjes gaat rijden.

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: ma 23 okt 2023, 08:04
door Roeland
Werd er veel gebruik gemaakt van lijn 4 in Papendrecht-noord? of reed de 4 daar meestal (bijna) leeg rond?

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: ma 23 okt 2023, 08:53
door Daniel
Het gaat om de laatste twee haltes, daar zal de bus niet echt vol gezeten hebben.
Op basis van wat in het artikel staat lijkt het dat ze een eenrichtingslus via haltes Stellingmolen en Walmolen gaan rijden. Dat zijn de haltes in het noorden van Papendrecht waar 4/14 nog wat toevoegt. Vanuit Wilgendonk is het een lijn die alleen wat toevoegt als je slecht ter been bent. Voor alle andere reizigers naar Dordrecht is het veel sneller om naar de Burgemeester Keijzerweg te lopen/fietsen en de 416 te pakken.

Overigens wel een aparte aanpassing: het scheelt helemaal niets qua materieel.

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: ma 23 okt 2023, 17:26
door ray78
Roeland schreef: ma 23 okt 2023, 08:04 Werd er veel gebruik gemaakt van lijn 4 in Papendrecht-noord? of reed de 4 daar meestal (bijna) leeg rond?
nope,hooguit een "verdwaal" iemand...de lijn begint pas vol te lopen in het centrum

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: ma 23 okt 2023, 19:11
door Milco
ArrivaBas schreef: vr 20 okt 2023, 07:07 De bus heeft volgens de RDW-gegevens sinds eergisteren weer een nieuwe APK en ik zag van de week inderdaad wat activiteit met het busje bij Bluekens in Breda. Dan duurt het niet lang meet voordat deze weer zijn rondjes gaat rijden.
Ik zie op de wiki dat de twee Citea’s in deze concessie buiten dienst zijn. Wellicht wordt de door jou genoemde Rosero dan voortaan gebruikt voor lijn 1?

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: do 02 nov 2023, 18:04
door StefanRijnhoutjes
StefanRijnhoutjes schreef: di 26 sep 2023, 18:14 Weet iemand al of er wijzigingen bekend zijn voor 2024?
Nog steeds niks bekend?

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: do 02 nov 2023, 18:16
door Milco
Denk het niet, anders had iemand wel antwoord gegeven.

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: do 02 nov 2023, 20:41
door Daniel
Bij Qbuzz loopt de dienstregeling altijd een vaste periode vooruit, dus over een week of twee zou een nieuwe dienstregeling te zien moeten zijn.

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: do 02 nov 2023, 22:13
door CamilleKreemers
Kan het zijn, dat er geen wijzigingen komen voor deze concessie?

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: zo 05 nov 2023, 21:22
door busvader
Niks groots. Zover ik weet het inmiddels bekende 4/14 verhaal in Papendrecht en een wijziging van bediening in de binnenstad van Gorinchem.

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: vr 10 nov 2023, 17:38
door ArrivaBas
https://www.ad.nl/dordrecht/fietser-ove ... ~ac128acf/
Op een beruchte overweg in Dordrecht is een fietser geschept door een trein. Helaas kan de fietser het niet navertellen. -0-

Omdat dit de overweg is waarover alle lijnbussen naar het ziekenhuis rijden leidt dit nogal tot chaos bij Qbuzz en Connexxion.

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: za 11 nov 2023, 11:56
door busvader
Inmiddels is de data voor de nieuwe dienstregeling ingeladen in de apps zoals OVinfo.
Naast DMG is ook de data voor Utrecht en Groningen-Drenthe in te zien.

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: zo 12 nov 2023, 00:26
door StefanRijnhoutjes
Enige wijzigingen die ik zie rond Gorinchem is dat lijn 80 weer via merwedekanaal gaat rijden i.p.v centrum, en dat Buurtbuzz lijn 706 groter rondje centrum gaat doen en 2 ritten op zaterdag erbij krijgt.

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: zo 12 nov 2023, 08:42
door Daniel
74 heeft ook nog een extra rit via Molenaarsgraaf. En 80 die vorig jaar een half uur naar achteren schoof qua tijden gaat nu weer een half uur naar voren, waarbij er een rit minder is die 's avonds slechts tot Meerkerk rijdt.

De inkorting van lijn 4/14 in Papendrecht heeft ook nog een verwarrend effect: in heel Papendrecht gaat lijn 14 richting Dordrecht, behalve bij halte Stellingmolen. Daar moet je lijn 4 naar Papendrecht nemen die op de halte Walmolen de 14 naar Dordrecht wordt.

Snap 'm op zich: ze keren gewoon op de rotonde maar dan is Walmolen de eerste halte met haltekom om eventueel tijd af te wachten. Maar logisch is anders.

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: zo 12 nov 2023, 14:11
door busvader
Het valt me nog best mee dat het rondje bij de Stellingmolen niet is aangelegd als lusroute. Vanuit de Jan Steenlaan rechtsaf, de streekhalte Busstation aandoen, Lage Waard extra meepakken, 2x rotonde linksaf en dan normale route terugrijden via de Stellingmolen en de Walmolen. In mijn optiek als chauffeur had dat logischer geweest als de wat vreemde manier hoe de route nu inderdaad vermeld staat.

Verder als je goed gaat zoeken zijn er wel wat meer wijzigingen te vinden, onder andere:
- de spitsversterker lijn 388 richting Kralingse Zoom begint volgend jaar niet op N3 West, maar op Baanhoek;
- de tijden van 388 van Utrecht naar Sliedrecht v.v. worden verschoven waardoor je op Baanhoek tussen de 491 in valt en minstens 10 minuten overstap hebt, in plaats van de één negatieve minuut die er nu soms is;
- de spits van 387 word iets meer rechtgetrokken en een fractie langer aangehouden. Deze zelfde lijn heeft in het weekend en in de avonduren wat afwijkende patroontijden;
- de stilstand op het station in Gorinchem word op de doorgaande ritten van en naar Dalem vaak met een aantal minuten verkort, in sommige gevallen kom je later aan en in sommige gevallen vertrek je iets eerder als het in de huidige dienstregeling is. Het lijkt er op dat dit te maken heeft met de verruiming van de keertijden in Utrecht;
- als ik de data goed lees filmt lijn 74 volgend jaar in Gorinchem "Nieuw-Lekkerland via Groot-Ammers" in plaats van het huidige "Nieuw-Lekkerland.

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: zo 12 nov 2023, 15:05
door Daniel
Ja er zitten her en der nog wat detailwijzigingen in door zo te zien ook ietwat bijgestelde rijtijden.
Voor de wiki moet ik er nog een keertje langs zodra de tijden ook op de Qbuzz site staan, want die details zijn pas met twee tabellen naast elkaar goed te zien.

De wijziging op 4/14 klinkt in mijn optiek trouwens als een wijziging door klachten van omwonenden van de eindhalte ofzo. Want als je de tijden naast elkaar zet is de bus geen minuut eerder terug in Dordrecht door die wijziging. Tijden zijn vrijwel identiek aan de huidige dienstregeling.

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: zo 12 nov 2023, 22:09
door Daniel
Hoe verzinnen ze het... lijn 704 heeft komend jaar twee haltes "Huis ter Leede" op twee verschillende plekken in Leerdam _O-

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: ma 13 nov 2023, 06:47
door nvdw
In de huidige reisinfo nog wel… maar de ‘oude’ halte heet per 10-12 “Eiland”.