Pagina 164 van 166

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: ma 13 nov 2023, 07:50
door Daniel
Het wordt dus steeds erger bij Qbuzz... Nu voeren ze dus haltenaamwijzigingen blijkbaar op twee momenten door, want een deel staat er nu al in.
Op 706 ook zoiets trouwens, met twee nieuwe haltes op de route met dezelfde naam

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: wo 15 nov 2023, 19:14
door umbusko
Dat is een onhebbelijkheid van OVinfo (aangenomen dat je daar kijkt), haltenamen die pas in december wijzigen zijn dan al gewijzigd bijvoorbeeld, of soms deels wel deels niet. Ik heb dat ook ooit in Limburg gehad, waar het dan volstrekt onduidelijk was wanneer een halte officieel van naam wijzigde.

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: wo 15 nov 2023, 20:17
door Daniel
Bij Qbuzz gebeurt het ook op hun eigen website. Alleen haltes die helemaal nieuw zijn staan er daar met de nieuwste naam in, maar hernoemde haltes pas na ingang van de dienstregeling.

Ik heb er uiteindelijk wel iets op gevonden trouwens: via ndovloket.nl de KV1 bestanden downloaden van de huidige en de nieuwe dienstregeling.
Vervolgens USRSTARXXX.TMI van beide jaren op een apart tabblad als tekst in Excel geïmporteerd met | als scheidingsteken.
En dan een kolommetje toegevoegd met een formule die met VERT.ZOEKEN de haltecode uit 2024 in de data van 2023 opzoekt en dan de inhoud van de kolom met haltenaam retourneert. Nog een kolommetje daarnaast met een ALS-functie om de namen te vergelijken, met een filtertje de cellen waar een verschil zit geselecteerd.

Toen had ik de gewijzigde namen zo achterhaald want gelukkig wijzigt Qbuzz alleen de haltenaam maar niet de verkorting van de halte. Dus weet niet of dat ook voor andere vervoerders werkt.
Je hebt ook nog USRSTOPXXX.TMI waar je op haltenummer die zoekopdracht kunt doen, maar daar zitten bij Qbuzz in elk geval niet alle haltes in.

Bij de 706 kwam ik er trouwens via Google Maps achter dat de twee haltes "Nieuwe Walsteeg/Haarstraat" in werkelijkheid een halte "Nieuwe Walsteeg" en een halte "Haarstraat" zijn. Die haalde ik er zelfs in de KV1 data niet uit.
En dan heb je ook nog de haltes buiten de bebouwde kom die na een dienstregelingswissel opeens in een andere plaats liggen... :mrgreen: En de bestelBuzz waarvan de bedieningsvensters die op de pagina "bestelBuzz" op de website staan afwijken van wat er in de schaduwdienstregeling staat.

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: wo 13 dec 2023, 13:48
door StefanRijnhoutjes
Misschien een domme vraag, maar waarom rijdt lijn 701 in Molenaarsgraaf niet aan de kant waar lijn 75 rijdt, zitten veel meer haltes om te bedienen dan aan de overkant waar die nu rijdt

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: do 14 dec 2023, 10:37
door termatenjohan
Omdat dat historisch zo gegroeid is. De 701 rijd via de smalle kant om de haltes Bleskensgraaf, Graafzicht en Brandwijk, Kerkweg te bedienen en de 75 pakt de andere haltes mee. Dat de 75 intussen minimaal rijdt laat ik even buiten beschouwing

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: do 14 dec 2023, 10:39
door termatenjohan
Sinds afgelopen zondag is de samenwerking tussen Qbuzz en Juijn beëindigd. Lijn 21 en de belbussen worden nu door RMC gereden die ook al chauffeurs leverd voor de grote bussen. Er word nog tijdelijk met witte taxibusjes gereden maar er zijn nieuwe bussen besteld.

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: do 14 dec 2023, 10:41
door StefanRijnhoutjes
Lijn 6 Gorinchem, en lijn 74 ook savonds?

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: do 14 dec 2023, 18:36
door Globetrotter
termatenjohan schreef: do 14 dec 2023, 10:39 Sinds afgelopen zondag is de samenwerking tussen Qbuzz en Juijn beëindigd. Lijn 21 en de belbussen worden nu door RMC gereden die ook al chauffeurs leverd voor de grote bussen. Er word nog tijdelijk met witte taxibusjes gereden maar er zijn nieuwe bussen besteld.
Wat gaat er met de Juijn busjes gebeuren die op de Juijn - lijnen werden ingezet? Of waren deze formeel van Qbuzz?

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: do 14 dec 2023, 20:59
door termatenjohan
Die busjes zijn eigendom van juijn dus zullen na uitbouw van de telematica bij juijn blijven

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: do 14 dec 2023, 21:00
door termatenjohan
StefanRijnhoutjes schreef: do 14 dec 2023, 10:41 Lijn 6 Gorinchem, en lijn 74 ook savonds?
Jazeker. Alle lijnen die door juijn werden gereden

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: di 13 feb 2024, 18:39
door Milco
Klopt het inderdaad dat Juijn niet meer hier actief is en RMC deze diensten heeft overgenomen? Dat begreep ik immers uit een ander topic. Wordt er wel met het huidige materieel gereden of komen er nieuwe busjes voor RMC?

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: di 13 feb 2024, 21:01
door ArrivaBas
Het antwoord staat vijf posts boven die van jou. :Y

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: di 13 feb 2024, 21:02
door Milco
Dat bericht van 2 maanden terug had ik niet gezien...

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: za 24 feb 2024, 13:03
door mb90
Vanochtend viel mij al rijdend over de A27 op dat alle ritten op de lijnen 387 en 388 gereden worden met Iveco’s ipv de gebruikelijke Scania’s.

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: za 24 feb 2024, 13:07
door StefanRijnhoutjes
Viel mij ook al op ja

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: za 24 feb 2024, 14:08
door termatenjohan
De 388 word sinds de nieuwe dienstregeling weer grotendeels door stalling Alblasserdam gereden. In de nieuwe diensten zit deze lijn veel gekoppelt aan andere (R-net) lijnen waardoor en automatisch een crossway op zit. Ook zijn er veel chauffeurs die een "scania angst" lijken te hebben en na hun pauze op de stalling alsnog een crossway meenemen ipv de scania die staat ingedeeld.

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: za 24 feb 2024, 14:34
door nvdw
Verwachte drukte kan ook een reden zijn om Iveco’s in te zetten; dan kunnen er nog staande passagiers bij.

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: za 24 feb 2024, 14:35
door Sebastiaan0125
Ik denk eerder omdat er ergens een evenement was. Heel de halte op Utrecht CS stond vol. Geen idee of die met de 387/388 mee moesten. In de Scania's zijn volgens mij geen staanplaatsen beschikbaar, omdat dit dacht ik een T100 bus is. In die Iveco's kan je dan denk ik meer mensen kwijt.

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: za 24 feb 2024, 16:22
door Tom024
In de evenementenhal in Gorinchem is wat te doen, in combinatie met de werkzaamheden tussen Dordt en Gorinchem zal dat vast voor extra drukte zorgen.

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: za 24 feb 2024, 20:35
door omaylie
Oh ja, Heroes Made in Asia is natuurlijk vandaag en morgen. Dus die verwachte extra drukte zal vast ook morgen zijn.

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: za 24 feb 2024, 20:59
door busvader
Hetzelfde evenement heeft vorig jaar voor capaciteitsproblemen gezorgd, men was simpelweg niet voorbereid om pakweg 95 passagiers van Utrecht naar Gorinchem te vervoeren. Op het hoogtepunt heeft er toen, net nadat een bus was vertrokken, ruim 200 man op de halte gestaan. Utrechtse gelede bussen hebben toen uit nood een enkele rit meegereden om de passagiers af te voeren. Reden genoeg om dit jaar met Iveco's iedereen zelf proberen weg te krijgen en dat is, voor zo ver mogelijk, gelukt.

Het grootste deel van de ritten op SnelBuzz 388 is nog altijd uitgevoerd door Schelluinen, op zaterdag en zondag zelfs 100% van de ritten, maar buiten het feit dat enkele ritten van SnelBuzz 388 volgens dienstregeling met R•NET bussen word gereden, zijn de Scania's, zeker naar mening van velen in stalling Alblasserdam maar ook Schelluinen, niet geheel als prettig materieel om mee te werken, waardoor ze in eerstgenoemde stalling al snel de neiging hebben om Iveco's in te zetten of anders zelfstandig mee te nemen

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: za 24 feb 2024, 21:22
door Suus
Oh, lekker handig dat morgen dan geen treinverkeer naar Gorinchem is.

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: vr 08 mar 2024, 13:34
door StefanRijnhoutjes
Er rijdt nu op Buurtbuzz 701 een busje met nummer 6685, welke busje is dat nu weer?

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: vr 08 mar 2024, 20:20
door termatenjohan
Dat is een nieuw reserve busje ter vervanging van de 6665 bij mijn weten. De 6665 heeft steeds vaker te maken met storingen zoals een deur die niet meer open of dicht gaat. De 6657 is omgeruild omdat er weereens een motor storing in zit

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: vr 15 mar 2024, 09:35
door ThatPCDude
Het worden SNG-afgeleiden voor de MerwedeLingeLijn vanaf 2027. -0- -0- -0- -0-

Nieuwe Treinen op MerwedeLingeLijn vanaf eind 2027
bron en meer