Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
Geen eigen foto, maar hier is volgens mij wel goed te zien hoe de lichtbakken gepositioneerd zijn en dit is een foto van een lichtbak in actie.
Uitsteken doen ze een klein beetje, maar het valt niet echt op. Wat ik storender vind is dat het zicht naar buiten ter hoogte van de lichtbakken nogal beperkt wordt.
Uitsteken doen ze een klein beetje, maar het valt niet echt op. Wat ik storender vind is dat het zicht naar buiten ter hoogte van de lichtbakken nogal beperkt wordt.
Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
Leuk! Trip down memory lane, laatste keer dat mij dat bewust opviel reden die bussen denk ik nog rond
En dat terwijl ik toch wel minstens 1x / jaar daar geweest moet zijn sindsdien
En dat terwijl ik toch wel minstens 1x / jaar daar geweest moet zijn sindsdien
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
En dan zijn het ook nog de Van Hools, de eerste generatie Sternetbussen in rode livrei van Connexxion. Ja, die zijn echt al 20 jaar geleden gebouwd.
Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
Opvallende materieelinzetten vandaag:
- Lijn 300 rijdt geheel met 18m Ebusco's.
- Lijnen 347/357 rijden geheel met 12m Ebusco's (dit gaat overigens niet ten koste van elektrisch materieel op lijnen als de 340/346/356)
- Lijn 397 rijdt geheel met Capacity's
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9399
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
En er reed sowieso één CapaCity op lijn 300 vandaag.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Updates:
31-10-2024 --> 62 foto's uit Nederland en Duitsland NIEUW
19-10-2024 --> 53 foto's uit Nederland
06-10-2024 --> 53 foto's uit Nederland
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Updates:
31-10-2024 --> 62 foto's uit Nederland en Duitsland NIEUW
19-10-2024 --> 53 foto's uit Nederland
06-10-2024 --> 53 foto's uit Nederland
Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
Oké, de 9363 heeft inderdaad meegereden. Maar dat mag de pret niet drukken.
Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
De inzet van standaard Ebusco’s op 347/357 is wel apart, ze rijden trouwens ook af en toe op 348/358. Zeker doordeweeks is het soms wel krap, met name op de Elandsgracht lijnen. Die zijn toch wel weer druk aan het worden van tijd tot tijd. Dan wil je liever toch met een gelede bus rijden.TLP schreef: ↑zo 19 sep 2021, 16:39 Opvallende materieelinzetten vandaag:
Ik vraag me af of de overwegende inzet van Ebusco's op lijnen 347 en 357 wellicht komt door logistieke redenen? Lijn 357 heeft tenslotte nog geen laadvoorziening op één van beide eindpunten en dat kan wellicht dan net niet goed uitkomen met de 347, wetende dat deze twee lijnen vaak op elkaar keren. Daarbij zullen de werkzaamheden aan de nieuwe busbaan in Aalsmeer misschien ook meespelen. Lijn 397 is de enige andere lijn die geen laadvoorziening op een eindpunt heeft: alle overige lijnen hebben dat wel of hebben een relatief gunstige aanrijroute naar de stalling (lijnen 300, 346 en 356).
- Lijn 300 rijdt geheel met 18m Ebusco's.
- Lijnen 347/357 rijden geheel met 12m Ebusco's (dit gaat overigens niet ten koste van elektrisch materieel op lijnen als de 340/346/356)
- Lijn 397 rijdt geheel met Capacity's
Dat de reden (het ontbreken van) de laadvoorziening is, kan ik me niet voorstellen. De E-Citea’s rijden al 3 jaar op de Amstelveenbundel, zonder problemen met laden. Dat er niet overal op de eindpunten laadvoorzieningen zijn heeft de afgelopen jaren ook geen rol gespeeld, dus die reden valt af, n.m.m.
Ik vraag me dan ook af waar die E-Citea’s zijn, die van de bundel afgehaald zijn? En waarom nu al?
Ik begreep van Remco dat er waarschijnlijk half oktober iets gaat gebeuren in Getsewoud, m.b.t. de laadvoorziening, daarna zouden er E-Citea’s op 397 kunnen gaan rijden als AirPort Express.
-
- Berichten: 225
- Lid geworden op: za 27 jan 2018, 17:48
Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
De Citaros zijn helaas nu overbodig worden omdat lijn 300 nu volledig met Ebuscos rijdt en dat er genoeg Capacitys zijn voor lijn 397.
Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
Over Ebusco's gesproken: op busposities.nl zag ik bij bus 9801 dat deze blijkbaar een nieuw kenteken heeft. Het is nu 95-BRZ-1, eerst was het 36-BRT-7. Iemand een idee waarom dit is gebeurd en of dit vaker voorkomt?
Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
De 9825 (gelede Ebusco) staat defect op de A10 Zuid sinds vanmorgen, midden op de snelweg. Wordt na de spits weggesleept.
https://www.at5.nl/artikelen/211073/fil ... eggesleept
https://www.at5.nl/artikelen/211073/fil ... eggesleept
Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
Je kunt ze af en toe nog nemen: de 9253 rijdt nu op lijn 300 en komt rond 16:09 aan op station Haarlem.TheAgedGamerYt schreef: ↑di 21 sep 2021, 21:18 De Citaros zijn helaas nu overbodig worden omdat lijn 300 nu volledig met Ebuscos rijdt en dat er genoeg Capacitys zijn voor lijn 397.
Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
Ik dacht al zoiets te zien staan vanuit de trein vanmorgen. Was geen heel tactisch pechgeval, hele A10 stond vast erachterfred1954 schreef: ↑wo 22 sep 2021, 09:26 De 9825 (gelede Ebusco) staat defect op de A10 Zuid sinds vanmorgen, midden op de snelweg. Wordt na de spits weggesleept.
https://www.at5.nl/artikelen/211073/fil ... eggesleept
Ben benieuwd wat daar gebeurd is, dat hij zo finaal kaduuk was dat er geen beweging meer inzat...
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
Ik heb wel eens met een Ebusco gehad dat er geen communicatie met de motoren meer mogelijk was, ja.. ook dan kom je niet ver meer.
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
-
- Berichten: 225
- Lid geworden op: za 27 jan 2018, 17:48
Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
Ik ben vandaag gaan reizen en wat me heeft opgemerkt is dat een aantal bussen nu de voorzitplaatsen weer vrij zijn, namelijk de 2070 en 2749. Als iemand er meer heeft gezien laat het me weten.
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9399
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
Vanaf maandag mogen in heel Nederland alle zitplaatsen voorin weer gebruikt worden, dus men is al begonnen met weghalen van de linten en/of kettinkjes voorin.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Updates:
31-10-2024 --> 62 foto's uit Nederland en Duitsland NIEUW
19-10-2024 --> 53 foto's uit Nederland
06-10-2024 --> 53 foto's uit Nederland
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Updates:
31-10-2024 --> 62 foto's uit Nederland en Duitsland NIEUW
19-10-2024 --> 53 foto's uit Nederland
06-10-2024 --> 53 foto's uit Nederland
-
- Berichten: 225
- Lid geworden op: za 27 jan 2018, 17:48
Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
Waarschijnlijk omdat de anderhalve meter regel is vervallen.
-
- Berichten: 225
- Lid geworden op: za 27 jan 2018, 17:48
Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
Zo te zien is de 9745 ook Omgespoten tot R-Net, Rede is onbekend.
Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
Denk dat er toch net te weinig gelede VDL’s over zijn op de Amstelveenbundel, als een deel naar de 397 gaat. Ik zie buiten de standaard Ebusco’s af en toe zelfs nog een Iveco voorbij komen op de bundel en dat zou eigenlijk tot het verleden moeten behoren.
Het is nu nog vrij rustig op de Amstelveenbundel, behalve in de spits, maar deze lijnen (met name 347/357) met een standaard bus rijden, kan in normale tijden onvoldoende zijn, bijvoorbeeld als de meeste mensen weer naar hun werk gaan/moeten, in plaats van thuiswerken.
EDIT; Op FB staat een foto van de 9745 in R-net kleuren. De witte biezen op de deuren zijn bij deze bus rood gemaakt, i.t.t. de eerdere Schipholnet BRT’s waarbij de biezen op de deuren wit gebleven zijn, na het omkleuren. Dat rode staat beter.
Het is nu nog vrij rustig op de Amstelveenbundel, behalve in de spits, maar deze lijnen (met name 347/357) met een standaard bus rijden, kan in normale tijden onvoldoende zijn, bijvoorbeeld als de meeste mensen weer naar hun werk gaan/moeten, in plaats van thuiswerken.
EDIT; Op FB staat een foto van de 9745 in R-net kleuren. De witte biezen op de deuren zijn bij deze bus rood gemaakt, i.t.t. de eerdere Schipholnet BRT’s waarbij de biezen op de deuren wit gebleven zijn, na het omkleuren. Dat rode staat beter.
Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
Ook de 9743 en 9744 zijn nu in R-net livrei. In totaal dus nu de BRT’s 9743 - 9750 in R-net kleuren.TheAgedGamerYt schreef: ↑vr 18 mar 2022, 21:43 Zo te zien is de 9745 ook Omgespoten tot R-Net, Rede is onbekend.
Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
Op lijn 255 rijdt nu een gelede Citaro. Ze zijn dus nog niet allemaal buiten dienst.
Ik reis ongeveer 3x/week van station Delft naar metrostation Spaklerweg (in Amsterdam) en weer terug.
Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
Er blijven voorlopig nog wat Citaro's en Crossway's als reserve.
Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
De citaro's zijn onlangs allemaal voorzien van nieuwe ISRI stoelen, die blijven nog wel even rijden
-
- Berichten: 13
- Lid geworden op: za 16 mei 2015, 00:35
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9318
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
Zag dat de Capacities deels naar Höninger gaan.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 14 gasten