Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
De eerste R-NET IVECO is gearriveerd in uithoorn.
https://instagram.com/ov_veluwe?igshid=1fcz6qmvpo302
Buurtbus chauffeur bij Syntus Utrecht
Buurtbus chauffeur bij Syntus Utrecht
Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
Is daar een foto van?
Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
Geen idee of je moet inloggen, maar hier staan 2 foto's.
Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
Ik heb de poster op FB een bericht gestuurd, met de vraag of we de foto’s mogen gebruiken.
Ik heb ze in ieder geval al op mijn harde schijf, effe afwachten.....
Ik heb ze in ieder geval al op mijn harde schijf, effe afwachten.....
Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
Ik kreeg toestemming om de foto’s hier te delen, met dank aan de fotograaf.........
IVECO Crossway
IVECO Crossway
Laatst gewijzigd door fred1954 op vr 13 okt 2017, 20:47, 2 keer totaal gewijzigd.
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9187
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
Ziet er goed uit. :pos: Ik ben vooral benieuwd naar de Solaris Urbino 18.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
(Mercedes-Benz Capacity & Iveco Crossway)
Laatst gewijzigd door Stadsbus op vr 13 okt 2017, 20:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
Jammer, die 2 links werken niet meer....
Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
Ik zie dat het account prive is... je hebt dus een account nodig om het te kunnen zien, en geaccepteerd zijn. sorry :/
Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
Heb me aangemeld voor dat account, kijken wat er gebeurt. Jammer dat dit soort informatie zo dichtgetimmerd wordt.......
Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
Hadden ze niet beter dat R-NET logo en het 0900-9292 info op de achterklep kunnen plakken ??
Vind hem zo kaal dan daar. Maar het is wel een onwijs mooie bus :pos: :pos:
Vind hem zo kaal dan daar. Maar het is wel een onwijs mooie bus :pos: :pos:
Op deze site voor de leuke info over het OV in Nederland.
Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
Mwah, over smaak valt niet te twisten, maar mooi vind im hem niet. De voorkant vind ik er bijzonder sukkelig uitzien.
Bij twijfel altijd klagen
Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
De Iveco Crossway is inderdaad qua ontwerp niet moeders mooiste, maar als ik het goed begrijp van andere forumleden zijn de rijeigenschappen en comfort van dit type bus goed. We moeten het er 3 jaar mee doen hier in AML, voordat de R-net Iveco’s vervangen zullen worden door (gelede) ZE bussen.
De R-net uitvoering van deze Iveco Crossway zal vanaf december in ieder geval, voorzover nu bekend, te zien zijn op de lijnen 340/341 en zoals ik van CXX begrepen heb, ook deels op lijn 357.
De R-net uitvoering van deze Iveco Crossway zal vanaf december in ieder geval, voorzover nu bekend, te zien zijn op de lijnen 340/341 en zoals ik van CXX begrepen heb, ook deels op lijn 357.
Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
Uit een deel van een document, waar ik een screenshot van heb genomen, blijkt dat naast de Solaris en Capacity in 2021 ook de R-net Iveco vervangen zal zijn door elektrische gelede bussen, zodat 90% dan ZE is. Alleen de R-net dubbeldekkers zullen de enige R-net dieselbussen blijven tot einde concessie. Ik hoop dat ik dit op deze manier mag plaatsen in dit draadje van de moderators...... :?
Laatst gewijzigd door fred1954 op za 14 okt 2017, 09:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
Ik vind de bus niet origineel, maar wel mooi.
Daarnaast is de Crossway LE samen met de Setra S416 LE de enige die 49 zitplaatsen kan herbergen en dat vind ik goed aan deze bussen.
Alleen komt er wel iets overeen met de andere streekbussen wat ik minder origineel vindt. Iets met de voorkant. Dan praat ik niet over de koplampen en logo, maar bij de lijnfilm en vooruit.
Hoe zal het interieur eruit zien?
Daarnaast is de Crossway LE samen met de Setra S416 LE de enige die 49 zitplaatsen kan herbergen en dat vind ik goed aan deze bussen.
Alleen komt er wel iets overeen met de andere streekbussen wat ik minder origineel vindt. Iets met de voorkant. Dan praat ik niet over de koplampen en logo, maar bij de lijnfilm en vooruit.
Hoe zal het interieur eruit zien?
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.
Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
Waarom is Connexxion niet gelijk gegaan voor de Urbino 18 electric?
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.
-
- Berichten: 996
- Lid geworden op: di 06 dec 2016, 18:54
Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
Ga er maar vanuit dat het ongeveer dezelfde soort stoelen zijn als de Crossways van Zeeland en IJsselmond. Lekker zittend vind ik zelf, zacht zittend zit- en rugvlak (zonder er in weg te zakken)OmniLezer schreef:
Hoe zal het interieur eruit zien?
Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
Dat is natuurlijk een interessante vraag, waarom niet meteen grotendeels elektrisch? Ik denk dat dat te maken kan hebben met twee aspecten.OmniLezer schreef:Waarom is Connexxion niet gelijk gegaan voor de Urbino 18 electric?
Enerzijds is de laadinfra nog niet overal beschikbaar, immers als je voor 80% of meer ZE gaat rijden, zal je veel meer laadstations nodig hebben, niet alleen in de garages en op Schiphol, maar ook in de regio, op de verschillende eindpunten, zoals Aalsmeer, Uithoorn, Hoofddorp, Elandsgracht etc etc......Nu hebben ze de tijd in de komende 3 jaar die infrastructuur aan te leggen, zodat dan nog meer bussen op locatie opgeladen kunnen worden.
Anderzijds zou ik me kunnen voorstellen, dat CXX uiteindelijk met één fabrikant in zee wil en dat het niet handig zou zijn, om nu Solaris Electric bussen te bestellen, want dan zit je voor langere tijd vast aan verschillende systemen. Ik zou me niet verbazen als er over 3 jaar weer een volgend contingent VDL Electric bussen geleverd gaat worden als de Solaris- en Ivecodiesels er uit gaan. Zelfs een 21m VDL electric als vervanger van de Capacity over 3 jaar sluit ik niet uit. Dan heb je uiteindelijk één systeem, één fabrikant.
-
- Berichten: 4399
- Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10
Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
ergens is het wel jammer dat er een aantal 21m Capacity wordt besteld om binnen 3 jaar te wisselen van bus.
Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
Waarom jammer? Over 3 jaar komen er 21m ZE bussen voor terug. Deze Capacity’s kunnen doorgeschoven worden naar andere CXX concessies of zelfs verkocht worden aan andere concessiehouders, het zijn Euro-6 diesels, dus die “mogen” nog wel een tijdje. Misschien gaan ze zelfs terug naar Mercedes, wie zal het zeggen. :?
Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
Er zijn gelukig meerdere steden waar deze bussen goed te gebruiken zijn. Zo zouden ze in eventueel in Groningen ingezet kunnen worden op QLink lijnen. Tegen die tijd rijd er mogelijk een andere vervoerder in Groningen en ik zou het helemaal niet erg vinden als dat Connexxion gaat worden ipv Qbuzz (A)CamilleKreemers schreef:ergens is het wel jammer dat er een aantal 21m Capacity wordt besteld om binnen 3 jaar te wisselen van bus.
-
- Berichten: 6191
- Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
- Locatie: Rotterdam
Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
Nee want dan kan er geen reclame meer op.Jasper073 schreef:Hadden ze niet beter dat R-NET logo en het 0900-9292 info op de achterklep kunnen plakken ??
Vind hem zo kaal dan daar. Maar het is wel een onwijs mooie bus :pos: :pos:
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
Er mag volgens mij geen reclame geplakt worden op R-net bussen?
-
- Berichten: 6191
- Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
- Locatie: Rotterdam
Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
Jawel hoor. Alleen achterop. EBS heeft dat gedaan in het begin.
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
Ok Dylan, dat wist ik niet, Concessie EBS is ook niet mijn “wijk”..... :)
Zonder reclame zien de bussen er strakker uit, m.i. Er rijden in AML volgens mij momenteel steeds meer groene MAN-bussen rond met totaalreclame, ik vind het niks. :N
Zonder reclame zien de bussen er strakker uit, m.i. Er rijden in AML volgens mij momenteel steeds meer groene MAN-bussen rond met totaalreclame, ik vind het niks. :N
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 53 gasten