Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
TLP
Donateur
Berichten: 1318
Lid geworden op: vr 09 dec 2011, 14:07

Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)

Bericht door TLP »

Het is wel duidelijk dat er bij het ingaan van de nieuwe dienstregeling wat materieelverschuivingen zijn, maar dat er een CapaCity op de voorlaatste rit van de 356 is beland is wel vrij opmerkelijk. :p
MetroRET
Berichten: 2349
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14

Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)

Bericht door MetroRET »

Deze rit is een vers uitgerukte omloop voor lijn N30, die deze dienstregeling met Capacity wordt gereden.
https://busposities.nl/omlopen/2021-01-04/cxx/620503
Denniss
Berichten: 12
Lid geworden op: vr 06 apr 2018, 19:14

Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)

Bericht door Denniss »

Vanmorgen op de A9 bij Badhoevedorp een hele reeks solarissen zonder lijn en koersfilm, weet iemand of die worden overgeplaatst? Of gaan deze nu retour naar de leverancier. Bij Ikea in Haarlem staat er ook weer een tent dus ik neem aan dat binnenkort de Ebusco's voor AML in dienst worden gezet. Overigens staan de 4 afgebrande ebuscos er nog steeds

Dennis
fred1954
Berichten: 3171
Lid geworden op: za 10 dec 2011, 14:23
Locatie: Amsterdam

Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)

Bericht door fred1954 »

Het zou kunnen dat er een aantal Solarissen uitgaan. Het deel van dit type bus dat reed op lijn 356, is niet meer nodig, die lijn gaat volgens vervoerplan met ZE standaardbussen rijden. Of deze ZE bussen nu al ingezet worden, na de brand in Haarlem, weet ik niet, maar er zullen ook nog wel hier en daar wat Iveco’s over zijn, met de ietwat uitgedunde dienstregeling sinds 3 januari.

Ik meen dat ik wel eens gelezen heb dat er afspraken gemaakt zijn met de fabrikanten dat de dieselbussen na 3 jaar teruggenomen zouden, immers bij de aanbesteding was door CXX al aangegeven dat de R-net bussen na 3 jaar elektrisch zouden worden, m.u.v. lijn 346.
bartjemestrom
Berichten: 851
Lid geworden op: do 18 feb 2010, 09:47

Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)

Bericht door bartjemestrom »

Zouden er ook niet een paar naar Ijsselmond gaan?
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 4041
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)

Bericht door Lijn 45 »

:Y

9301 zou een van de bussen zijn die die kant op gaan.
Gebruikersavatar
Stadsbus
Berichten: 987
Lid geworden op: wo 02 apr 2014, 19:42

Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)

Bericht door Stadsbus »

Inzet van de Van Hool bussen was tot 17 jan had ik gehoord, ergens in december. Geen idee of die datum het zelfde is gebleven. Mocht dat zo zijn dan is de kans groot dat de Solaris bussen daar nu heen gaan.
omaylie
Berichten: 125
Lid geworden op: wo 07 feb 2018, 15:46

Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)

Bericht door omaylie »

Vandaag zag ik in Ede een heleboel Solarissen staan bij Toyota Van Gent in Ede (bij knooppunt Maanderbroek). Enig idee waarom ze daar staan? Want ik zag ook een Solaris vanuit Ede richting Utrecht rijden (de 9328 volgens mij).
Remco1989
Berichten: 389
Lid geworden op: do 11 aug 2016, 22:25

Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)

Bericht door Remco1989 »

Terug naar lease maatschappij
TLP
Donateur
Berichten: 1318
Lid geworden op: vr 09 dec 2011, 14:07

Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)

Bericht door TLP »

Ik ben ergens toch wel verrast dat de Solarissen nu volgens schema uit dienst worden genomen, aangezien de elektrische bussen voorlopig nog niet in dienst komen. Het gevolg is bijvoorbeeld dat op lijn 397 dagelijks een aantal oude gelede Citaro's rondrijden. :|
Remco1989
Berichten: 389
Lid geworden op: do 11 aug 2016, 22:25

Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)

Bericht door Remco1989 »

Die kosten “geen geld” meer en de solarissen wel
fred1954
Berichten: 3171
Lid geworden op: za 10 dec 2011, 14:23
Locatie: Amsterdam

Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)

Bericht door fred1954 »

TLP schreef: wo 20 jan 2021, 01:26 Ik ben ergens toch wel verrast dat de Solarissen nu volgens schema uit dienst worden genomen, aangezien de elektrische bussen voorlopig nog niet in dienst komen. Het gevolg is bijvoorbeeld dat op lijn 397 dagelijks een aantal oude gelede Citaro's rondrijden. :|
Normaal gesproken zouden de (gelede) Ebusco’s al rijden, maar door de Corona komen ze wat later. Waarschijnlijk is voor het begin van deze concessie contractueel vastgelegd dat een aantal van de Solarissen rond deze tijd retour naar de leasemaatschappij zouden gaan. Aangezien er nu een uitgedunde dienstregeling is, kunnen de Solarissen retour, ondanks dat er nog geen (ZE) vervanging is.

Het gaat in principe alleen om lijn 397 die vervangende (gelede) bussen moet hebben. Lijn 356 was toch al voorbestemd om met standaard (ZE) bussen te gaan rijden met ingang van dienstregelingjaar 2021 en die lijn kan nu tijdelijk door Iveco’s gereden worden, die op dit moment over zijn. Zo valt alles toch nog op zijn plek.
Denniss
Berichten: 12
Lid geworden op: vr 06 apr 2018, 19:14

Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)

Bericht door Denniss »

En naast Ikea staan ook nog 5 Volvo's braaf te wachten tot ze weer mogen :-)
EEO
Berichten: 27
Lid geworden op: wo 06 mei 2020, 19:30

Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)

Bericht door EEO »

Er schijnt bij de werkplaats van Arriva in Meppel ook een Solaris binnen te staan.
TLP
Donateur
Berichten: 1318
Lid geworden op: vr 09 dec 2011, 14:07

Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)

Bericht door TLP »

Remco1989 schreef: wo 20 jan 2021, 04:08 Die kosten “geen geld” meer en de solarissen wel
Ja oké. Het is dat het als het goed is ook maar voor een paar maanden, maar voor het milieu is het eigenlijk geen goede zaak. Het is niet voor niets dat er in de concessie minimaal euro-6 geëist wordt. Daar is natuurlijk in de eerste jaren een uitzondering op geweest omdat Connexxion in de aanbieding had gezegd dat er tot de komst van de elektrische bussen een paar oude bussen zouden blijven voor de spitslijnen (wat later wel is omgegooid zoals je toen vertelde) maar nu er ruimschoots bussen over zijn vanwege de afgeslankte dienstregeling vind ik het eigenlijk best spijtig dat het voor de vervoerder aantrekkelijk is om te oude bussen in te zetten.
tripel7
Berichten: 29
Lid geworden op: di 22 apr 2014, 11:38

Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)

Bericht door tripel7 »

TLP schreef: wo 20 jan 2021, 01:26 Ik ben ergens toch wel verrast dat de Solarissen nu volgens schema uit dienst worden genomen, aangezien de elektrische bussen voorlopig nog niet in dienst komen. Het gevolg is bijvoorbeeld dat op lijn 397 dagelijks een aantal oude gelede Citaro's rondrijden. :|
Tsja, de solarissen zijn vanaf het eerste moment enorme probleembussen geweest, vaak genoeg gehad dat de volvo's en uiteindelijk zelfs de iveco's op de 397 kwamen door de chronische problemen met die bussen, daarom zijn uiteindelijk een aantal oude Citaro's ook terug gekomen, ondanks dat er eigenlijk sprake was van reserve in de solarisvloot. Overigens zijn de oude Citaro's een stuk zuiniger in brandstofverbruik ook (ong 1:4-5 ipv de 1:2 die een solaris doet), en comfortabeler voor zowel chauffeur als reiziger.
Mijn record staat overigens op 4 solarissen voor 1 slag 356...
TLP
Donateur
Berichten: 1318
Lid geworden op: vr 09 dec 2011, 14:07

Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)

Bericht door TLP »

Dat de Solarissen zoveel problemen hadden en daardoor extra veel Iveco's en Volvo's ingezet moesten worden, net als dat ze een stuk onzuiniger zijn dan de oude Citaro's, had ik eigenlijk niet verwacht. Bedankt voor je toelichting.
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 4041
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)

Bericht door Lijn 45 »

EEO schreef: Er schijnt bij de werkplaats van Arriva in Meppel ook een Solaris binnen te staan.
Ik vermoed dat die voor Leiden of Leeuwarden is en dat dit het einde betekent voor de oude Citaro's die Arriva nog heeft.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 6687
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)

Bericht door ArrivaBas »

Ik zie op busposities.nl dat de 7809 al een tijdje buiten dienst is, en de brand bij Womy in Oude-Tonge niet overleefd heeft. De 227 was als ik het niet verkeerd heb al iets langer buiten dienst. Leeuwarden heeft zeker te weten geen oudere Citaro's in dienst.
Daarom zou ik niet gek opkijken als er Solarissen in Brabant belanden om daar MAN's en Citaro's te vervangen. Die wagens zijn of worden dit jaar 12 jaar oud.
2-10-2020: Trein 3.310 km, Bus 138 km, Trèm 0 km, Metro 0 km
2019: Trein 5.638 km, Bus 322 km, Trèm 0 km, Metro 0 km

Volg hier Mijn Flickr!
sandertjo
Berichten: 136
Lid geworden op: do 11 sep 2014, 18:28

Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)

Bericht door sandertjo »

Kleine correctie. De 227 staat nog steeds op de stalling van Leiden.
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 4041
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)

Bericht door Lijn 45 »

De 241 zou ook nog van Arriva zijn.
Denniss
Berichten: 12
Lid geworden op: vr 06 apr 2018, 19:14

Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)

Bericht door Denniss »

En jawel Volvo 5725 is ook weer opgestart, rijdt momenteel op lijn 340. Citaro 9257 ook trouwens
TLP
Donateur
Berichten: 1318
Lid geworden op: vr 09 dec 2011, 14:07

Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)

Bericht door TLP »

Wat gaat er eigenlijk met de R-net Iveco's gebeuren, die zijn straks hooguit nodig voor een aantal spits-/versterkingsritten? En gaat een deel van de Capacity's afgevoerd worden zodra de elektrische bussen zijn ingestroomd?
omaylie
Berichten: 125
Lid geworden op: wo 07 feb 2018, 15:46

Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)

Bericht door omaylie »

De eerste twee Ebusco's voor AML zijn in dienst (volgens busposities.nl zijn dat momenteel de 2059 op lijn 341 en de 2062 op lijn 356).
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 6454
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)

Bericht door Milco »

Op lijn 341 lijken er zelfs twee te rijden, al lijkt het erop dat er ook een Iveco op dezelfde ritten rijdt... Wat is nu waarheid?
Medewerker Verloning bij RGF Staffing The Netherlands.

Mijn websites:
http://ov-almere.weebly.com/ --> update: 07-06-2021
http://www.youtube.com/ovinalmere1 --> update: 04-06-2021
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 22 gasten