Pagina 58 van 66

Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)

Geplaatst: wo 21 okt 2020, 21:01
door Hensepens
omaylie schreef: wo 21 okt 2020, 17:33 Aangezien er in Noord-Holland Noord en Haarlem-IJmond ook VDL's en Solarissen rondrijden zonder lijnkleur, denk ik niet dat dit alleen een AML probleem is.
Zag vandaag in Hoofddorp weer een 340 met lijnkleur.... begon mij al af te vragen of het ooit zou terugkomen.

Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)

Geplaatst: do 22 okt 2020, 15:21
door fred1954
Veel Citea’s op de Amstelveenbundel rijden al weer met lijnkleuren, zag ik net. :D

Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)

Geplaatst: di 03 nov 2020, 11:17
door diederickx
Er worden laadpalen geplaatst op busstation Uithoorn.

Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)

Geplaatst: wo 25 nov 2020, 21:34
door omaylie
Ben toevallig deze infographic tegengekomen en daar zie ik dus dit:
  • 49x 12 meter
  • 23x 12.9 meter
  • 39x 18 meter
Op de wiki telde ik maar 31 (serie 2049-2079). Nu er blijkbaar 49 12-meterbussen voor AML komen, klopt het aantal van 111 bussen voor AML weer wel (dan kom ik dus uit op serie 2049-2097 denk ik).

Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)

Geplaatst: wo 25 nov 2020, 23:06
door Meltrain
Waarom zijn er 23 bussen besteld die 90 cm langer zijn dan de 49 andere? :|
Daar lijkt maximaal 1 extra rij stoelen in te passen.

Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)

Geplaatst: wo 25 nov 2020, 23:21
door TLP
Dat zijn toch vier extra zitplaatsen. Eerlijk gezegd vraag ik me eerder af waarom men voor wat betreft de ongelede bussen deels van de 13 meter lengte is afgestapt, de Iveco's hebben ook een lengte van 13 meter en dat is voor de grootste spitspiek toch net iets prettiger dan 12 meter. Ik begrijp niet helemaal op welke lijnen die extra meter het verschil maakt voor de draaicirkels.

Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)

Geplaatst: do 26 nov 2020, 22:57
door Mike
Hoofddorp met lijn 341 is die 13m het "net niet". Die stadsbochten gaan met een 12m een stuk prettiger.

Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)

Geplaatst: vr 27 nov 2020, 07:02
door fred1954
Dit stond in het oorspronkelijke Vervoerplan 2021, gepubliceerd in mei 2020 over ZE businzet in 2021.

Lijn 255: Blijft 13 meter
Lijn 300: Wordt deels 18 meter (nu volledig 21m, blijven op de drukste omlopen)
Lijn 340: Wordt 12 meter (nu 13 meter), versterking op drukste omlopen
Lijn 341: Wordt 12 meter (nu 13 meter), versterking niet nodig
Lijn 342: Blijft 18 meter
Lijn 347/348: Blijft 18 meter tot Amsteltram gaat rijden
Lijn 356: Wordt 12 meter evt. met versterking Bijlmer-Amstelveen (nu 18 meter)
Lijn 357/358: Blijft 18 meter
Lijn 397: Blijft 18 meter met versterking

Inmiddels weten we uit plan B dat lijn 255 en 342 tijdelijk opgeheven zullen worden, lijn 244 werd toen niet genoemd.

Alleen lijn 255 zou met 13 meter materieel gaan rijden volgens dit staatje. Blijkbaar zijn de inzichten veranderd.

Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)

Geplaatst: za 12 dec 2020, 08:55
door JcJay
Brandje in bus remise Haarlem... De eerste 4 nieuwe bussen zijn al verloren...

https://m.noordhollandsdagblad.nl/cnt/D ... 2_85916835

Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)

Geplaatst: za 12 dec 2020, 09:00
door fred1954
Brandje? De brandweer heeft opgeschaald naar zeer grote brand. Het is dieptriest, nieuwe bussen die in vlammen opgaan.

Brandweer
P 1 BNH-01 (Zeer gr. BR) (GRIP 1) BR wegvervoer (bus) Connexxion OV Jan van Krimpenweg Haarlem

Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)

Geplaatst: za 12 dec 2020, 13:18
door Jelmer
volgens https://busposities.nl/ zijn verbrand 2056, 2057 en 2068

Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)

Geplaatst: za 12 dec 2020, 13:26
door dylanwild94
De 2053,2056,2067 en 2068 zijn verbrand. De 2057 stond erbij bij lijkt geen schade te hebben.

Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)

Geplaatst: zo 13 dec 2020, 21:30
door Michael 1988
Volgens Michael De Ruiter (lees NHNieuws) komt de dienstregeling op 3 januari niet in gevaar. Ze hebben genoeg bussen volgens hem. Ik vermoed dat hij daarmee bedoelt dat ze tijdelijk de oudere bussen nog blijven inzetten tot er vervangende bussen gearriveerd zijn. De bussen stonden op de remise voor de inbouw van apparatuur en de tent die er stond om de inbouw mogelijk te maken is ook beschadigd geraakt. 27 andere bussen zouden zijn gered door medewerkers.

https://www.nhnieuws.nl/nieuws/277621/m ... uwe-bussen

Ps. Het leek op het einde van het filmpje alsof de getoonde bus nog in brand stond (of in ieder geval iets oranje knipperends had), maar dat is offtopic.

Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)

Geplaatst: zo 13 dec 2020, 22:53
door SanderR
Ik vermoed dat hij dat zegt omdat hij weet dat het helemaal niets uitmaakt dat er straks vier bussen minder zijn: de dienstregeling die vanaf januari 2021 wordt gereden, is immers een uitgeklede variant van wat Connexxion dacht te gaan rijden op het moment dat deze bussen besteld zijn. Ze kunnen ongetwijfeld met nóg minder bussen toe.

Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)

Geplaatst: di 22 dec 2020, 17:58
door fred1954
Instroomschema 111 ZE bussen voor AML (pagina’s moeten naaast elkaar gelezen worden)

https://online.ibabs.eu/ibabsapi/public ... 67716aa2b6

Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)

Geplaatst: ma 28 dec 2020, 21:43
door Stadsbus
Brandstichting of technisch defect? Oorzaak grote brand Haarlemse busremise nog onbekend
“Het Nederlands Forensisch Instituut (NFI) is nog bezig met het onderzoek, de politie verwacht op z’n vroegst in de loop van januari meer te weten, laat een woordvoerder weten.”

Dit heeft waarschijnlijk invloed op de instroom van de nieuwe Ebusco bussen in AML neem ik aan.
Die zouden 3 januari al gaan instromen maar uit voorzorg is dat uitgesteld tot bekend is wat de oorzaak van de brand was.

Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)

Geplaatst: zo 03 jan 2021, 16:49
door TheAgedGamerYt
Er rijden nu alleen maar Iveco's op Lijn 356.

Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)

Geplaatst: zo 03 jan 2021, 18:12
door MetroRET
Een mix, want de 9326 en 9337 rijden er ook

Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)

Geplaatst: zo 03 jan 2021, 21:32
door Milco
Weet iemand toevallig met wat voor materieel de lijnen 149 en 164 uitgevoerd gaan worden? 163 worden Crossway's dacht ik.

Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)

Geplaatst: ma 04 jan 2021, 09:10
door TheAgedGamerYt
Op Lijn 163 rijden er Iveco's. Op de Lijnen 149 en 164 Is er niks te zien wat er rijdt.

Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)

Geplaatst: ma 04 jan 2021, 10:35
door Jurre
Lijnen 149 en 164 worden uitgevoerd door Atax.

Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)

Geplaatst: ma 04 jan 2021, 18:35
door Milco
Het valt mij trouwens op dat er R-Netmaterieel op lijn 274 rijdt terwijl ik vanuit het vervoerplan had vernomen dat er witte Iveco's zouden gaan rijden. Zijn de plannen veranderd of komen de witte Iveco's nog?

Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)

Geplaatst: ma 04 jan 2021, 18:39
door MetroRET
Op lijn 242 en andere oude spitslijnen reden toch altijd al R-NET bussen ?

Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)

Geplaatst: ma 04 jan 2021, 20:28
door fred1954
Lijn 242 reed in principe altijd met R-net in ieder geval.

Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)

Geplaatst: di 05 jan 2021, 12:37
door Frank93
De oorzaak van de brand is nog niet bekend, dus worden de Ebusco's van AML voorlopig nog niet ingezet:
https://www.nhnieuws.nl/nieuws/278692/n ... an-de-kant