Pagina 60 van 66

Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)

Geplaatst: wo 27 jan 2021, 12:10
door MetroRET
De 2050 en 2061 lijken nu ook te rijden.

Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)

Geplaatst: wo 27 jan 2021, 12:42
door Remco1989
Yes klopt vandaag en morgen rijden ze volgens de dienstregeling mee om te testen zonder passagiers achter de gewone iveco aan. Kijken hoe hij in de praktijk werkt.

Dus ze rijden de hele omloop dus kans om ze te spotten. Alleen vandaag en morgen voorlopig

Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)

Geplaatst: wo 27 jan 2021, 13:07
door Jurre
Als passagier krijg je volgende week of de week erna de kans om mee te reizen, dan rijden ze (als alles goed gaat) in proefbedrijf.

Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)

Geplaatst: wo 27 jan 2021, 13:30
door Lijn 45
Dus de brand had geen technische oorzaak?

Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)

Geplaatst: wo 27 jan 2021, 16:31
door Frank93
Hoe het precies is ontstaan wordt nog uitgezocht, maar brandstichting is wel uitgesloten.

Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)

Geplaatst: do 28 jan 2021, 00:23
door Hensepens
omaylie schreef: wo 27 jan 2021, 11:36 De eerste twee Ebusco's voor AML zijn in dienst (volgens busposities.nl zijn dat momenteel de 2059 op lijn 341 en de 2062 op lijn 356).
Ahhh.. dus daarom zag ik er een met TESTRIT achter een andere aan rijden in Hoofddorp...

Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)

Geplaatst: do 28 jan 2021, 09:38
door ArrivaBas
De eerste drie gelede wagens hebben een proefrit door Oost-Brabant gemaakt:
https://www.linkedin.com/posts/ebusco_e ... 46656-mctx

Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)

Geplaatst: do 28 jan 2021, 13:03
door Milco
Remco1989 schreef: wo 27 jan 2021, 12:42 Yes klopt vandaag en morgen rijden ze volgens de dienstregeling mee om te testen zonder passagiers achter de gewone iveco aan. Kijken hoe hij in de praktijk werkt.

Dus ze rijden de hele omloop dus kans om ze te spotten. Alleen vandaag en morgen voorlopig
Heb je toevallig enig idee wanneer de eerste Ebusco’s in dienst verschijnen, ongeacht 12, 13 of 18 meter?

Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)

Geplaatst: do 28 jan 2021, 17:49
door fred1954
@Milco: https://online.ibabs.eu/ibabsapi/public ... 67716aa2b6

Beide bladzijden horen naast elkaar......

Door de brand in Haarlem is de inzet van 12/13 meter wat verlaat.

Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)

Geplaatst: vr 29 jan 2021, 01:43
door dennistd
Deze kwam ik net tegen op Youtube:

Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)

Geplaatst: di 02 feb 2021, 20:18
door Mike
Er gaan vanuit verschillende stallingen vanaf morgen ebusco’s rijden in de normale dienst.

Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)

Geplaatst: wo 03 feb 2021, 08:02
door MetroRET

Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)

Geplaatst: vr 19 mar 2021, 11:03
door omaylie
De eerste drie 12.9m Ebusco's zijn eergisteren op kenteken gezet, namelijk:
  • 53-BPV-7
  • 54-BPV-7
  • 55-BPV-7

Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)

Geplaatst: wo 24 mar 2021, 22:31
door Milco
Wat is nu de oorspronkelijke planning zodra alle Ebusco’s (12, 13 en 18 meter) in dienst zijn?

Ik heb begrepen dat er elektrische VDL’s naar lijn 397 gaan, al zijn circa 50 bussen erg veel voor de 397. Wat gebeurt er met de rest? Waar blijft/gaat dat rijden?

Ik begreep ook dat de 13 meter Ebusco’s naar lijn 340 gaan, de 12 meters gaan dan rijden op lijn 341 en 356? En de 18 meters op lijn 300 en ...?

Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)

Geplaatst: wo 24 mar 2021, 22:36
door MetroRET
Lijn 340 en 356 zijn in de huidige omlopen in elkaar verweven, dus hoe die dan gereden gaat worden.

Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)

Geplaatst: do 25 mar 2021, 01:05
door mp623
Met de huidige diensten is het dan ook nog mogelijk dat de 340 een mix van 12m en 13m krijgt.
De 340 wordt namlijk door zowel stalling Amstelveen als stalling Haarlem-aml gereden waarbij de 340 omlopen van Haarlem-aml over gaan op de 356.

Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)

Geplaatst: do 25 mar 2021, 06:49
door Remco1989
En er gaat een deel van de VDL’s naar de 397 (Vestiging Schiphol-Zuid), de rest blijft in Amstelveen

Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)

Geplaatst: do 25 mar 2021, 09:13
door Milco
En de 347/348/357/358 wordt dan VDL en Ebusco?

Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)

Geplaatst: do 25 mar 2021, 10:21
door Meltrain
De 356 rijdt nu met 18m. Daar gaan dus kortere bussen op rijden?

Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)

Geplaatst: do 25 mar 2021, 11:02
door Milco
Lijn 356 rijdt nu met een mix van 12 en 18 meter: Ebusco, Iveco en Solaris, net als lijn 340 waar de 356 aan gekoppeld is.

Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)

Geplaatst: do 25 mar 2021, 11:30
door sneltram
Een vraagje uit interesse (door Corona kan ik er nu niet zelf even langs). Bestaat de stalling in Uithoorn nog (bij de brandweer en het zwembad)? Of is dat allemaal verplaatst naar het nieuwe terrein in de buurt van de Bloemenveiling? Hebben ze ook het kantoor en wat er bij hoort gesloopt?
Had het idee dat Uithoorn best efficiënt lag zo dicht bij het busstation. Of is de nieuwe locatie handiger voor Aalsmeer/Kudelstaart?

Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)

Geplaatst: do 25 mar 2021, 12:51
door fred1954
Meltrain schreef: do 25 mar 2021, 10:21 De 356 rijdt nu met 18m. Daar gaan dus kortere bussen op rijden?
Ja, lijn 356 gaat niet meer met gelede bussen rijden, als straks alle nieuwe bussen ingestroomd zijn.
Milco schreef: do 25 mar 2021, 09:13 En de 347/348/357/358 wordt dan VDL en Ebusco?
Klopt, de VDL’s die van de Amstelveenbundel naar de 397 gaan, worden vervangen door gelede Ebusco’s.
Ik denk dat één of twee vaste lijnen op de Amstelveenbundel de Ebusco’s krijgen, omdat het laadschema van de VDL anders is dan van de Ebusco, De dienstregelingen van de verschillende lijnen zijn/worden dan aangepast aan het type bus, wat er op rijdt, zo vermoed ik.

Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)

Geplaatst: do 25 mar 2021, 17:13
door Jelmer
omaylie schreef: vr 19 mar 2021, 11:03 De eerste drie 12.9m Ebusco's zijn eergisteren op kenteken gezet, namelijk:
  • 53-BPV-7
  • 54-BPV-7
  • 55-BPV-7
53-BPV-7 = 2109
54-BPV-7 = 2110
55-BPV-7 = 2111

Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)

Geplaatst: za 27 mar 2021, 16:17
door TLP
Ik vraag me af waarom de Ebusco's die al in dienst zijn alleen op werkdagen overdag ingezet worden en niet 's avonds laat en in het weekend? Dan zou je zeker op lijn 341 de Ebusco's solo kunnen inzetten, waardoor je in ieder geval zou kunnen testen hoe het is om een lijn op dat moment volledig elektrisch met Ebusco's te rijden.

Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)

Geplaatst: za 27 mar 2021, 18:04
door Meltrain
Mogelijk zijn er dan geen of te weinig monteurs beschikbaar die bij storingen (meteen) kunnen ingrijpen?