Pagina 61 van 66

Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)

Geplaatst: za 03 apr 2021, 08:23
door Remco1989
Vandaag rijden er 6 ebusco’s op lijn 341

Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)

Geplaatst: zo 04 apr 2021, 23:42
door Durashift
omaylie schreef: vr 19 mar 2021, 11:03 De eerste drie 12.9m Ebusco's zijn eergisteren op kenteken gezet, namelijk:
  • 53-BPV-7
  • 54-BPV-7
  • 55-BPV-7
Zó, die hebben dan een tijd op de plank gelegen? Zijn van vorig jaar :shock:

Actueel kenteken zal iets met BRJ of K moeten zijn..

Kon dat niet geschoond worden in de tussentijd?

Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)

Geplaatst: vr 16 apr 2021, 15:20
door fred1954
Ik lees op FB dat de gelede Ebusco’s voor AML nu pas begin 2022 zouden komen. Iemand daar iets over gehoord?

Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)

Geplaatst: vr 16 apr 2021, 15:40
door Stadsbus
Eind maart stond Deurne vol met gelede Ebusco’s voor Connexxion, meer weet ik niet.

Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)

Geplaatst: ma 26 apr 2021, 07:00
door fred1954
Ik lees op FB dat de Solarissen nu echt exit zijn in AML. Lijn 341 rijdt helemaal met Ebusco’s, lijnen 340/356 gaan deze week geleidelijk met Ebusco’s rijden. Lijn 397 rijden nog met 21m Capacity/reserve Citaro’s 92xx/Iveco’s, zodra de laadinfra in Nw-Vennep klaar is en de gelede Ebusco’s instromen zal een deel van de VDL’s van de Amstelveenbundel naar lijn 397 gaan en op de Amstelveenbundel zullen daar gelede Ebusco’s voor in de plaats komen. (Credit: Remco)

Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)

Geplaatst: ma 26 apr 2021, 10:22
door Milco
Is er iemand die exact weet wanneer de gelede Ebusco’s gaan instromen? De verhalen zijn nogal wisselend, variërend van “over een maand” tot “begin 2022”. :(

Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)

Geplaatst: ma 26 apr 2021, 10:44
door fred1954
Wat ik begrijp van Remco is het wachten op de laadvoorziening in Getsewoud t.b.v. lijn 397. CXX wil blijkbaar persé een aantal VDL’s van de Amstelveenbundel op lijn 397 hebben, maar gezien de actieradius van dit type bus moet er wel geladen kunnen worden in Nw-Vennep, en dat kan dus nog niet.

Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)

Geplaatst: ma 26 apr 2021, 10:52
door omaylie
Is er al meer info over wanneer de werkzaamheden tbv de laadvoorzieningen bij Getsewoud gaan starten? Ben er al een tijd niet langs gereden.

Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)

Geplaatst: ma 26 apr 2021, 12:36
door Milco
Nu de Amstelveenbundel en de 397 straks dus met hetzelfde materieel gaan rijden (beide zowel VDL als Ebusco) vraag ik mij af: komen er straks geen nieuwe omlopen waarbij de 397 in Amsterdam gekoppeld wordt aan de 347 of 357?

Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)

Geplaatst: ma 26 apr 2021, 13:46
door fred1954
De bedoeling is dat lijn 397 uitsluitend met VDL’s gaat rijden, dus geen Ebusco’s, voorzover ik begrijp.

Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)

Geplaatst: ma 26 apr 2021, 13:46
door Remco1989
omaylie schreef: ma 26 apr 2021, 10:52 Is er al meer info over wanneer de werkzaamheden tbv de laadvoorzieningen bij Getsewoud gaan starten? Ben er al een tijd niet langs gereden.
Nee wachten op gemeente

Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)

Geplaatst: di 27 apr 2021, 13:17
door fred1954
Milco schreef: ma 26 apr 2021, 12:36 Nu de Amstelveenbundel en de 397 straks dus met hetzelfde materieel gaan rijden (beide zowel VDL als Ebusco) vraag ik mij af: komen er straks geen nieuwe omlopen waarbij de 397 in Amsterdam gekoppeld wordt aan de 347 of 357?
Het probleem met het koppelen van lijnen is dat vertragingen doorwerken. Zeker op lijnen zoals 347/357/397 die deels door het centrum van Amsterdam rijden is de kans op vertraging groot, onder normale - niet Corona - omstandigheden.

Dat was al het geval (pre-Corona) met lijn 342 die gekoppeld was aan 347/348. Regelmatig kwam een bus vanuit Amsterdam met vertraging aan op Uithoorn busstation en ging dan als lijn 342 met dezelfde vertraging door naar Schiphol. Passagiers voor Schiphol maakten in Uithoorn daarom regelmatig gebruik van lijn 340 met overstap op lijn 300 naar Schiphol, i.p.v. wachten op de vertraagde bus uit Amsterdam.

Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)

Geplaatst: wo 28 apr 2021, 15:46
door Jurre
fred1954 schreef: di 27 apr 2021, 13:17
Milco schreef: ma 26 apr 2021, 12:36 Nu de Amstelveenbundel en de 397 straks dus met hetzelfde materieel gaan rijden (beide zowel VDL als Ebusco) vraag ik mij af: komen er straks geen nieuwe omlopen waarbij de 397 in Amsterdam gekoppeld wordt aan de 347 of 357?
Het probleem met het koppelen van lijnen is dat vertragingen doorwerken. Zeker op lijnen zoals 347/357/397 die deels door het centrum van Amsterdam rijden is de kans op vertraging groot, onder normale - niet Corona - omstandigheden.
Los daarvan worden lijnen 347/357 en 397 door verschillende stallingen gereden, dus zullen er ook vele chauffeurs opgeleid moeten worden voor nieuwe routes.

Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)

Geplaatst: wo 28 apr 2021, 16:20
door ZO6176
Gebeurt dat nog steeds: opleiden per lijn?

Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)

Geplaatst: wo 28 apr 2021, 19:20
door Remco1989
Nee per vestiging, alleen zijn er ondertussen wel vele collega’s die meerdere vestigingen kennen.

Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)

Geplaatst: do 29 apr 2021, 12:02
door TheAgedGamerYt
fred1954 schreef: vr 16 apr 2021, 15:20 Ik lees op FB dat de gelede Ebusco’s voor AML nu pas begin 2022 zouden komen. Iemand daar iets over gehoord?
Hoe heet die facebook groep?

Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)

Geplaatst: do 29 apr 2021, 12:20
door fred1954
“Connexxion en Hermes bussen (Transdev)” heet die groep. Is geen openbare groep, dus wel aanmelden voor lidmaatschap.

Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)

Geplaatst: za 01 mei 2021, 23:14
door TheAgedGamerYt
Kan hem nergens vinden.

Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)

Geplaatst: za 01 mei 2021, 23:31
door Remco1989

Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)

Geplaatst: do 06 mei 2021, 17:46
door TheAgedGamerYt
Zegt dat de groep onbereikbaar is.

Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)

Geplaatst: do 06 mei 2021, 18:57
door fred1954
Je moet jezelf wel bij FB aangemeld hebben en een FB profiel hebben, anders kun je je niet als lid aanmelden voor die groep. Misschien is dat het probleem?

Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)

Geplaatst: do 06 mei 2021, 23:01
door Durashift
fred1954 schreef: ma 26 apr 2021, 07:00 Ik lees op FB dat de Solarissen nu echt exit zijn in AML. (..)
Ik zag vanmiddag inderdaad weer een rijtje staan bij de DAF (TB) in Ede, vanaf de A12 nét te zien. (is dus naast de Toyota).

Een paar weken terug stond er nog maar eentje.

Edit: het zijn er 12, als ik goed geteld heb.

Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)

Geplaatst: ma 10 mei 2021, 19:18
door Stadsbus
De 9355 heeft een flinke klapper gemaakt tegen een lantaarnpaal: https://www.112meerlanden.nl/2021/05/09 ... hoofddorp/

Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)

Geplaatst: ma 07 jun 2021, 19:02
door Frank93
Er zijn 4 Iveco's van 13 meter die voorheen in AML reden naar de Academy gegaan. Nummers helaas onbekend.

Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)

Geplaatst: ma 07 jun 2021, 19:36
door Lijn 45
2739 is er een. Overigens zijn de meeste R-net Iveco's al minstens 32 dagen niet ingezet.