Wat is eigenlijk het nut van deze constructie? De Citea's die op de Amstelveenbundel vrijgespeeld worden staan nu toch wortel te schieten omdat de laadvoorziening in Nieuw-Vennep nog niet gereed is? Als het blijkbaar wel technisch mogelijk is om Ebusco's op lijn 397 in te zetten verbaast het me eerlijk gezegd dat men daar niet op grotere schaal voor kiest - volgens mij is het alleen maar fijn als de dieselbussen zo snel mogelijk de Amsterdamse binnenstad uit zijn.
Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
-
- Berichten: 216
- Lid geworden op: za 27 jan 2018, 17:48
Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
Heeft iemand enig idee wat er met de Iveco's, Capacity's en Solarissen gaan gebeuren als alle Ebusco's geleverd zijn? Ze zijn te nieuw om gesloopt te worden.
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 8745
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
De Solarissen zijn al enige tijd terug naar de fabriek in Polen, op de 9301 - 9306 na die in IJsselmond rijden. Een aantal Iveco's is naar Connexxion Academy. De resterende Iveco's zullen gok ik ook teruggaan naar de fabriek, net als een deel van de CapaCity's. Daarvan blijft een deel hier rijden heb ik begrepen.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 04-05-2024 --> 66 nieuwe foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 04-05-2024 --> 66 nieuwe foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
-
- Berichten: 1035
- Lid geworden op: do 18 feb 2010, 09:47
Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
Solarissen zijn al weg waarvan deels bij OV Ijsselmond rijdt en de rest is terug naar Polen waarvan al een deel verkocht is. De rest zal ook wel deels binnen Connexxion een plekje kunnen krijgen en anders komen die ook wel ergens anders terecht. Sloop zal niet gebeuren.
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 8745
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
Zeg maar nee, dan krijg je er twee
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 04-05-2024 --> 66 nieuwe foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 04-05-2024 --> 66 nieuwe foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 8745
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
Of het daadwerkelijk klopt weet ik niet natuurlijk, maar volgens de ovinfo-app zijn de 18m Ebusco’s 9808 en 9816 nu allebei actief op lijn 300.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 04-05-2024 --> 66 nieuwe foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 04-05-2024 --> 66 nieuwe foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
9805 reed ook lijn 300 eerder volgens busposities.
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 8745
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
Die was slechts een ruime 20 minuten actief, dus dat lijkt mij gewoon nog een test.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 04-05-2024 --> 66 nieuwe foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 04-05-2024 --> 66 nieuwe foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
^^^ Nope.. zojuist gespot . 14:55 vertrekkend van Bijlmer Arena. Rit 1152. En met gespot bedoel ik ook daadwerkelijk zien vertrekken.
Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
Dat was de 9816 die ik even later in Amstelveen gespot had.
Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
Er rijdt nu vanalles op de 300, de oude Citaro's (9257 etc), ebusco 18-13-12m, de 21m citaro en gister zelfs een Iveco 13m gespot.
- Visgraatmodel
- Berichten: 617
- Lid geworden op: zo 28 dec 2014, 23:09
Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
Is de 300 de meest fequente buslijn van Nederland?
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39251
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
Ligt eraan wat je onder meest frequent verstaat. Voor de volledige route is lijn 300 een goeie kanshebber, maar de komende twee weken rijdt lijn 28 in Utrecht op een deel van zijn traject vaker.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
indien dit waar is. Niet slecht voor deze voormalige Zuidtangent. Zat vroeger in de shuttlebus 253 tussen Hoofddorp en Amsterdam ZO (bus met krantje en croissantje) die werd gecanceld voor de Zuidtangent. Kon daarom al lijn 300 niet uitstaan in het begin. Maar eerlijk is eerlijk. Is een drukke en succesvolle lijn geworden op Haarlem-Hoofddorp-Schiphol-Amstelveen-Amsterdam ZO.
-
- Berichten: 3644
- Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
- Locatie: Amsterdam
Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
De dubbeldekkerbussen zijn niet heel betrouwbaar. Dit is al de tweede keer in een paar weken tijd dat ik er een defect zie staan op de halte Raaksbrug in Haarlem.
Ik heb geen onderschrift
Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
Verbaast me niet heel veel. Het is net alsof je van een marathonloper een 100m sprinter probeert te maken.
Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
Op dit moment rijden er 's ochtends twee Iveco's en één elektrische gelede Citea op lijn 340, waarna ze 's middags verkassen naar de Amstelveenbundel. Wat is de reden van deze constructie?
Overigens vraag ik me (nog steeds) af waarom niet alle Citea's op dit moment lijken te rijden. Als dat wel zo zou zijn zouden met de huidige routes de 340, de Amstelveenbundel (weer) volledig elektrisch kunnen gaan rijden en de 397 voor een relatief groot deel. Dat lijkt me gezien de gedane beloftes en de milieuproblematiek in de regio ook wel een wenselijke stap.
Overigens vraag ik me (nog steeds) af waarom niet alle Citea's op dit moment lijken te rijden. Als dat wel zo zou zijn zouden met de huidige routes de 340, de Amstelveenbundel (weer) volledig elektrisch kunnen gaan rijden en de 397 voor een relatief groot deel. Dat lijkt me gezien de gedane beloftes en de milieuproblematiek in de regio ook wel een wenselijke stap.
-
- Berichten: 1035
- Lid geworden op: do 18 feb 2010, 09:47
Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
Had het er niet mee te maken dat nog niet alle laadfaciliteiten klaar zijn?
Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
De bedoeling is dat een deel van de e-Citea’s van de Amstelveenbundel uiteindelijk op de 397 (Schiphol Express) gaat rijden. De bussen zijn al voorbereid in die zin, dat er aan de rechterkant (voor en achter) al lichtbakken zijn geplaatst, die zodra de bussen op 397 gaan rijden, deze lichtbakken als zodanig gebruikt gaan worden. Alle e-Citea’s hebben, voorzover ik kan zien, deze lichtbakken inmiddels geplaatst.
Uiteraard gaan niet alle e-Citea’s naar de 397, maar om de uitwisselbaarheid makkelijker te maken, zijn alle Citea’s wel voorzien van 2 van die infobakken.
Het wachten is enerzijds op de aanleg van laadinfra structuur op P&R Getsewoud en anderzijds op het restant van de aflevering van gelede Ebusco’s. Naar ik begreep zit er een kleine vertraging in. Het is onbekend wanneer de laadinfra klaar is, het schiet niet echt op. Maar dat ligt aan de gemeente Haarlemmermeer.
Uiteraard gaan niet alle e-Citea’s naar de 397, maar om de uitwisselbaarheid makkelijker te maken, zijn alle Citea’s wel voorzien van 2 van die infobakken.
Het wachten is enerzijds op de aanleg van laadinfra structuur op P&R Getsewoud en anderzijds op het restant van de aflevering van gelede Ebusco’s. Naar ik begreep zit er een kleine vertraging in. Het is onbekend wanneer de laadinfra klaar is, het schiet niet echt op. Maar dat ligt aan de gemeente Haarlemmermeer.
Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
Dat klopt allemaal, al krijg ik net als fred1954 de indruk dat er nog weinig zicht is op voltooiing van de laadinfrastructuur bij Getsewoud, en dat terwijl de Citea's al sinds de zomervakantie minder zijn gaan rijden. Aangezien ook een tijdje een aantal Ebusco's op lijn 397 hebben gereden, lijkt het mij mogelijk om die lijn voorlopig deels met dat materieeltype uit te voeren. Op de stalling Rozenburg staat ook al lijn 341, dus de laadinfrastructuur daar zou in principe klaar moeten zijn. De Ebusco's en de Citea's kunnen toch van dezelfde laadstations gebruikmaken?
Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
Ik begrijp ook niet waarom er e-Citea’s stil staan, ik denk dat die al gereserveerd staan voor de 397. De omlopen op de Amstelveenbundel die nu met een standaard Ebusco worden gereden, zullen wanneer er genoeg Ebusco geledes instromen vervangen worden door laatst genoemde, neem ik aan. Op 348/358 kun je op dit moment nog wel met een standaard bus aankomen, maar op de 347/357 zijn standaard bussen op bepaalde tijden beslist onvoldoende.
Ter illustratie: ik ging gisteren om 15.00 uur van Amsterdamse Bos naar Metro Amstelveenseweg met een gelede Citea, en die bus was echt druk. Alle zitplaatsen bezet en heel veel mensen staan. Dat was voor mij in ieder geval een tijd geleden dat ik in zo een drukke bus stapte.
Wat Getsewoud betreft, begreep ik van Remco Kerstens dat het aan de gemeente H’meer ligt, de aanvraag voor laadinfra is al lang geleden ingediend door CXX. Ik heb ook geen idee hoe het er nu voor staat, of men al begonnen is etc.
Ter illustratie: ik ging gisteren om 15.00 uur van Amsterdamse Bos naar Metro Amstelveenseweg met een gelede Citea, en die bus was echt druk. Alle zitplaatsen bezet en heel veel mensen staan. Dat was voor mij in ieder geval een tijd geleden dat ik in zo een drukke bus stapte.
Wat Getsewoud betreft, begreep ik van Remco Kerstens dat het aan de gemeente H’meer ligt, de aanvraag voor laadinfra is al lang geleden ingediend door CXX. Ik heb ook geen idee hoe het er nu voor staat, of men al begonnen is etc.
Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
Wat voor lichtbakken zijn dat?fred1954 schreef: ↑wo 08 sep 2021, 08:16 De bedoeling is dat een deel van de e-Citea’s van de Amstelveenbundel uiteindelijk op de 397 (Schiphol Express) gaat rijden. De bussen zijn al voorbereid in die zin, dat er aan de rechterkant (voor en achter) al lichtbakken zijn geplaatst, die zodra de bussen op 397 gaan rijden, deze lichtbakken als zodanig gebruikt gaan worden. Alle e-Citea’s hebben, voorzover ik kan zien, deze lichtbakken inmiddels geplaatst.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
Op deze lichtbakken staat het logo van de Amsterdam Airport Express geprojecteerd (alleen dan zonder bewegend busje). De Solarissen hadden ze ook aangezien die voorheen het meest op lijn 397 reden.
-
- Berichten: 1035
- Lid geworden op: do 18 feb 2010, 09:47
Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
Sterker nog, ze hebben de lichtbakken van de Solarissen omgebouwd naar de VDL
Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
Want een sticker is niet voldoende (en eerlijk gezegd zelfs al overdreven)?
Maar steken die lichtbakken dan ook uit?
En heeft iemand er een foto van?
Maar steken die lichtbakken dan ook uit?
En heeft iemand er een foto van?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 85 gasten