Pagina 64 van 66

Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)

Geplaatst: wo 08 sep 2021, 21:48
door TLP
Geen eigen foto, maar hier is volgens mij wel goed te zien hoe de lichtbakken gepositioneerd zijn en dit is een foto van een lichtbak in actie.
Uitsteken doen ze een klein beetje, maar het valt niet echt op. Wat ik storender vind is dat het zicht naar buiten ter hoogte van de lichtbakken nogal beperkt wordt.

Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)

Geplaatst: vr 10 sep 2021, 10:56
door PHS
Ik kom er net achter dat bij de bushaltes op station Hoofddorp er Schiphol Sternet worden afgebeeld op wandpanelen. Dat is toch alweer even geleden.

Afbeelding

Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)

Geplaatst: vr 10 sep 2021, 11:01
door tsov
Leuk! Trip down memory lane, laatste keer dat mij dat bewust opviel reden die bussen denk ik nog rond _O-
En dat terwijl ik toch wel minstens 1x / jaar daar geweest moet zijn sindsdien :lol:

Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)

Geplaatst: vr 10 sep 2021, 14:01
door TLP
En dan zijn het ook nog de Van Hools, de eerste generatie Sternetbussen in rode livrei van Connexxion. Ja, die zijn echt al 20 jaar geleden gebouwd.

Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)

Geplaatst: zo 19 sep 2021, 16:39
door TLP
Opvallende materieelinzetten vandaag:
  • Lijn 300 rijdt geheel met 18m Ebusco's.
  • Lijnen 347/357 rijden geheel met 12m Ebusco's (dit gaat overigens niet ten koste van elektrisch materieel op lijnen als de 340/346/356)
  • Lijn 397 rijdt geheel met Capacity's
Ik vraag me af of de overwegende inzet van Ebusco's op lijnen 347 en 357 wellicht komt door logistieke redenen? Lijn 357 heeft tenslotte nog geen laadvoorziening op één van beide eindpunten en dat kan wellicht dan net niet goed uitkomen met de 347, wetende dat deze twee lijnen vaak op elkaar keren. Daarbij zullen de werkzaamheden aan de nieuwe busbaan in Aalsmeer misschien ook meespelen. Lijn 397 is de enige andere lijn die geen laadvoorziening op een eindpunt heeft: alle overige lijnen hebben dat wel of hebben een relatief gunstige aanrijroute naar de stalling (lijnen 300, 346 en 356).

Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)

Geplaatst: zo 19 sep 2021, 19:23
door Milco
En er reed sowieso één CapaCity op lijn 300 vandaag. ;)

Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)

Geplaatst: zo 19 sep 2021, 20:56
door TLP
Oké, de 9363 heeft inderdaad meegereden. Maar dat mag de pret niet drukken. :mrgreen:

Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)

Geplaatst: ma 20 sep 2021, 09:01
door fred1954
TLP schreef: zo 19 sep 2021, 16:39 Opvallende materieelinzetten vandaag:
  • Lijn 300 rijdt geheel met 18m Ebusco's.
  • Lijnen 347/357 rijden geheel met 12m Ebusco's (dit gaat overigens niet ten koste van elektrisch materieel op lijnen als de 340/346/356)
  • Lijn 397 rijdt geheel met Capacity's
Ik vraag me af of de overwegende inzet van Ebusco's op lijnen 347 en 357 wellicht komt door logistieke redenen? Lijn 357 heeft tenslotte nog geen laadvoorziening op één van beide eindpunten en dat kan wellicht dan net niet goed uitkomen met de 347, wetende dat deze twee lijnen vaak op elkaar keren. Daarbij zullen de werkzaamheden aan de nieuwe busbaan in Aalsmeer misschien ook meespelen. Lijn 397 is de enige andere lijn die geen laadvoorziening op een eindpunt heeft: alle overige lijnen hebben dat wel of hebben een relatief gunstige aanrijroute naar de stalling (lijnen 300, 346 en 356).
De inzet van standaard Ebusco’s op 347/357 is wel apart, ze rijden trouwens ook af en toe op 348/358. Zeker doordeweeks is het soms wel krap, met name op de Elandsgracht lijnen. Die zijn toch wel weer druk aan het worden van tijd tot tijd. Dan wil je liever toch met een gelede bus rijden.

Dat de reden (het ontbreken van) de laadvoorziening is, kan ik me niet voorstellen. De E-Citea’s rijden al 3 jaar op de Amstelveenbundel, zonder problemen met laden. Dat er niet overal op de eindpunten laadvoorzieningen zijn heeft de afgelopen jaren ook geen rol gespeeld, dus die reden valt af, n.m.m.

Ik vraag me dan ook af waar die E-Citea’s zijn, die van de bundel afgehaald zijn? En waarom nu al?

Ik begreep van Remco dat er waarschijnlijk half oktober iets gaat gebeuren in Getsewoud, m.b.t. de laadvoorziening, daarna zouden er E-Citea’s op 397 kunnen gaan rijden als AirPort Express.

Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)

Geplaatst: di 21 sep 2021, 21:18
door TheAgedGamerYt
De Citaros zijn helaas nu overbodig worden omdat lijn 300 nu volledig met Ebuscos rijdt en dat er genoeg Capacitys zijn voor lijn 397.

Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)

Geplaatst: di 21 sep 2021, 23:39
door omaylie
Over Ebusco's gesproken: op busposities.nl zag ik bij bus 9801 dat deze blijkbaar een nieuw kenteken heeft. Het is nu 95-BRZ-1, eerst was het 36-BRT-7. Iemand een idee waarom dit is gebeurd en of dit vaker voorkomt?

Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)

Geplaatst: wo 22 sep 2021, 09:26
door fred1954
De 9825 (gelede Ebusco) staat defect op de A10 Zuid sinds vanmorgen, midden op de snelweg. Wordt na de spits weggesleept.

https://www.at5.nl/artikelen/211073/fil ... eggesleept

Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)

Geplaatst: wo 22 sep 2021, 15:19
door TLP
TheAgedGamerYt schreef: di 21 sep 2021, 21:18 De Citaros zijn helaas nu overbodig worden omdat lijn 300 nu volledig met Ebuscos rijdt en dat er genoeg Capacitys zijn voor lijn 397.
Je kunt ze af en toe nog nemen: de 9253 rijdt nu op lijn 300 en komt rond 16:09 aan op station Haarlem.

Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)

Geplaatst: wo 22 sep 2021, 21:36
door tsov
fred1954 schreef: wo 22 sep 2021, 09:26 De 9825 (gelede Ebusco) staat defect op de A10 Zuid sinds vanmorgen, midden op de snelweg. Wordt na de spits weggesleept.

https://www.at5.nl/artikelen/211073/fil ... eggesleept
Ik dacht al zoiets te zien staan vanuit de trein vanmorgen. Was geen heel tactisch pechgeval, hele A10 stond vast erachter :')
Ben benieuwd wat daar gebeurd is, dat hij zo finaal kaduuk was dat er geen beweging meer inzat...

Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)

Geplaatst: do 23 sep 2021, 06:17
door Stefan
Ik heb wel eens met een Ebusco gehad dat er geen communicatie met de motoren meer mogelijk was, ja.. ook dan kom je niet ver meer. _O-

Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)

Geplaatst: vr 01 okt 2021, 19:26
door TheAgedGamerYt
Ik ben vandaag gaan reizen en wat me heeft opgemerkt is dat een aantal bussen nu de voorzitplaatsen weer vrij zijn, namelijk de 2070 en 2749. Als iemand er meer heeft gezien laat het me weten.

Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)

Geplaatst: vr 01 okt 2021, 19:37
door Milco
Vanaf maandag mogen in heel Nederland alle zitplaatsen voorin weer gebruikt worden, dus men is al begonnen met weghalen van de linten en/of kettinkjes voorin. ;)

Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)

Geplaatst: vr 01 okt 2021, 19:54
door TheAgedGamerYt
Waarschijnlijk omdat de anderhalve meter regel is vervallen.

Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)

Geplaatst: vr 18 mar 2022, 21:43
door TheAgedGamerYt
Zo te zien is de 9745 ook Omgespoten tot R-Net, Rede is onbekend.

Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)

Geplaatst: za 19 mar 2022, 16:12
door fred1954
Denk dat er toch net te weinig gelede VDL’s over zijn op de Amstelveenbundel, als een deel naar de 397 gaat. Ik zie buiten de standaard Ebusco’s af en toe zelfs nog een Iveco voorbij komen op de bundel en dat zou eigenlijk tot het verleden moeten behoren.

Het is nu nog vrij rustig op de Amstelveenbundel, behalve in de spits, maar deze lijnen (met name 347/357) met een standaard bus rijden, kan in normale tijden onvoldoende zijn, bijvoorbeeld als de meeste mensen weer naar hun werk gaan/moeten, in plaats van thuiswerken.

EDIT; Op FB staat een foto van de 9745 in R-net kleuren. De witte biezen op de deuren zijn bij deze bus rood gemaakt, i.t.t. de eerdere Schipholnet BRT’s waarbij de biezen op de deuren wit gebleven zijn, na het omkleuren. Dat rode staat beter.

Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)

Geplaatst: za 19 mar 2022, 19:33
door fred1954
TheAgedGamerYt schreef: vr 18 mar 2022, 21:43 Zo te zien is de 9745 ook Omgespoten tot R-Net, Rede is onbekend.
Ook de 9743 en 9744 zijn nu in R-net livrei. In totaal dus nu de BRT’s 9743 - 9750 in R-net kleuren.

Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)

Geplaatst: ma 16 mei 2022, 08:31
door Meltrain
Op lijn 255 rijdt nu een gelede Citaro. Ze zijn dus nog niet allemaal buiten dienst.

Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)

Geplaatst: ma 16 mei 2022, 10:29
door Lijn 45
Er blijven voorlopig nog wat Citaro's en Crossway's als reserve.

Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)

Geplaatst: ma 23 mei 2022, 18:58
door Denniss
De citaro's zijn onlangs allemaal voorzien van nieuwe ISRI stoelen, die blijven nog wel even rijden

Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)

Geplaatst: do 26 mei 2022, 07:26
door Combino_2001
Lijn 45 schreef: ma 16 mei 2022, 10:29 Er blijven voorlopig nog wat Citaro's en Crossway's als reserve.
En ook 2x Mercedes Benz CapaCity L (9357, 9359).

Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)

Geplaatst: zo 05 jun 2022, 11:45
door regenmaker
Zag dat de Capacities deels naar Höninger gaan.