Nachtmetro mogelijk toch door Spijkenisse

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Durashift
Berichten: 5638
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Nachtmetro mogelijk toch door Spijkenisse

Bericht door Durashift »

De nachtmetro gaat per 1 januari mogelijk toch door Spijkenisse. Dat blijkt volgens Bewonersvereniging Omgeving Heemraadlaan uit een brief van de gemeente Nissewaard aan de Metropoolregio over de proef.

De gemeenteraad van Nissewaard sprak zich eerder uit tegen deelname aan de pilot. Andere gemeenten die aan de C- en D-lijn liggen, doen wel vrijwillig mee.

In de brief staat dat het laatste station van de nachtmetro Zalmplaat is, maar daar kan niet worden gekeerd. De nachtmetro moet daarom mogelijk toch door Spijkenisse rijden om te kunnen keren voor de terugweg.

(..)

Wakker
De Bewonersvereniging Omgeving Heemraadlaan is teleurgesteld dat de metro op vrijdag- en zaterdagnacht mogelijk een uur langer door Spijkenisse raast. De laatste metro zou in dat geval niet om 1 uur maar om 2 uur stoppen.

"We hebben nu al een nachtrust van slechts 05:00uur, dat wordt nog minder", zegt voorzitter Jan Modderman.

http://www.rijnmond.nl/nieuws/159771/Na ... -in-verzet

Woningen isoleren?
dylanwild94
Berichten: 6184
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: Nachtmetro mogelijk toch door Spijkenisse

Bericht door dylanwild94 »

Gewoon de metro lekker tot hoogvliet laten rijden. Waarom moet een nachtmetro naar de uiteinden van het netwerk?
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
BusFreakRotterdam
Berichten: 957
Lid geworden op: za 17 mei 2014, 20:23

Re: Nachtmetro mogelijk toch door Spijkenisse

Bericht door BusFreakRotterdam »

Er is toch een keermogelijkheid tussen de stations Hoogvliet en Zalmplaat? Gewoon de nachtmetro tot Hoogvliet laten rijden en daar keren
als de gemeente Spijkenisse geen nachtmetro wil, overigens ongeloofelijk voor een gemeente met bijna 100.000 inwoners!
Bemined
Berichten: 5920
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Nachtmetro mogelijk toch door Spijkenisse

Bericht door Bemined »

Durashift schreef:In de brief staat dat het laatste station van de nachtmetro Zalmplaat is, maar daar kan niet worden gekeerd.
Ik vind dit maar een vaag verhaal, met de vernieuwde spoorbeveiliging zou dat juist wel mogelijk moeten zijn. Doelt men niet op de inrukkers die alsnog naar De Akkers zouden doorrijden bij einde dienst?
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Nachtmetro mogelijk toch door Spijkenisse

Bericht door Geert »

Als de metro nu tot 01.00 uur rijdt en om 05.00 uur begint dan mag ik hopen dat die bewoners allang maatregelen hebben genomen (cq. laten namen) voor hun nachtrust?
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10531
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Nachtmetro mogelijk toch door Spijkenisse

Bericht door trolly »

Dat hoop ik ook, want die metro maakt daar kennelijk de herrie van een 747 dat die arme omwonenenden geen oog dicht kunnen doen tussen vijf uur 's ochtends en één uur 's nachts :shock:
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Gebruikersavatar
SLToilet
Berichten: 1409
Lid geworden op: wo 05 nov 2014, 12:40

Re: Nachtmetro mogelijk toch door Spijkenisse

Bericht door SLToilet »

Dat mag je op z'n minst verwachten ja. En metro's maken niet zo gek veel geluid. Met een beetje dubbelglas heb je al voldoende bescherming. Nog een tip voor bewoners: doe je raam 's-nachts dicht :Y
Als klein kind kon ik in een van de huizen waar ik gewoond heb zelf overigens prima in slaap vallen ondanks het optrekken van oude stoptreinen, geraas van intercity's én denderende goederentreinen, raam was nog enkelglas, isolatie was er niet (wat het huis altijd koud maakte). En dan wakker worden met de eerste stoptrein (plan V, zo'n 25 meter van mijn slaapkamer af) van de dag :D , wat was het leven mooi.

Jammer eigenlijk hoeveel mensen liever rust willen hebben ondanks het feit dat ze in de afgelopen 32 jaar toch écht hebben gekozen om daar te (blijven) wonen! Net als al die bewoners van allerlei andere plekken als luchthavens (al kan ik me Wintelre nog goed voorstellen) en zelfs overburen van dakkapellen kunnen tegenwoordig moord en brand schreeuwen (typisch Tilburgs overigens). Moet je eens op Skyscrapercity kijken, daar lees je echt hoeveel vandaag de dag wordt gefrustreerd door nimby's als het gaat om stedenbouwkundige projecten met als logisch gevolg een tegenbeweging.

Die metro's zijn daar ook niet op ruimere venstertijden oid gaan rijden, het zijn er misschien iets meer geworden, dat wel. Maar het lijkt me gek dat mensen daar slechts vier uur slapen (of ze zitten op het werk aan wel meer dan alleen koffie/of presteren slecht/of zijn met pensioen).
- Reist voortaan als vrouw met mondkapje -
Durashift
Berichten: 5638
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Nachtmetro mogelijk toch door Spijkenisse

Bericht door Durashift »

SLToilet schreef:(..) Nog een tip voor bewoners: doe je raam 's-nachts dicht :Y
Nee, dan wordt het weer zo benauwd om te kunnen slapen. :wink:
SLToilet schreef: (..) raam was nog enkelglas, isolatie was er niet (wat het huis altijd koud maakte). En dan wakker worden met de eerste stoptrein (plan V, zo'n 25 meter van mijn slaapkamer af) van de dag :D , wat was het leven mooi.
Juist, jouw kamer was toen koud genoeg om geen raam open te hoeven doen én je was kennelijk een liefhebber. :) Scheelt ook in de beleving van de overlast, denk ik.
SLToilet schreef: Jammer eigenlijk hoeveel mensen liever rust willen hebben ondanks het feit dat ze in de afgelopen 32 jaar toch écht hebben gekozen om daar te (blijven) wonen! Net als al die bewoners van allerlei andere plekken als luchthavens (al kan ik me Wintelre nog goed voorstellen) (..)
Niet alle mensen hebben een keuze om direct te verkassen of een ander belang weegt nog net wat zwaarder dan de Metro overlast om te blijven wonen.

Aan de andere kant, volgens mij beseffen mensen ook niet altijd wat de impact van de omgeving op hun woonbeleving gaat zijn.

Voorbeeld: in Hoofddorp wordt momenteel een (zover ik kan beoordelen, klein) woonwijk aangelegd. Op de hoek van de inrit van een industrieterrein, waar onder meer sportscholen, bouwmarkt en supermarkt gevestigd zijn. De andere hoek is aan het water (de vaart vanaf Lijnden naar Hoofddorp zeg maar).

Ik vraag mij af, als ik daar in de nacht soms kom voor mijn werk, of die mensen die daar gaan wonen, beseffen dat er tijdens de nacht best wel een paar vrachtwagens het industrieterrein op en af rijden. Wat dat kan inhouden voor hun nachtrust.

Het is ook een rot 'hoek', dus lage snelheid erin en snelheid maken na de bocht, dus brullende motoren :D . Lekker hoor, als je net aan je remslaap begonnen bent. 8-) :roll:
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: Nachtmetro mogelijk toch door Spijkenisse

Bericht door JWM »

Nachtmetro? Betreft het hier dat geval wat alleen in de nieuwjaarsnacht rijdt? Dan snap ik het gezeur niet over nachtrust.
Natorious
Berichten: 458
Lid geworden op: di 17 jun 2014, 14:27
Locatie: Groningen

Re: Nachtmetro mogelijk toch door Spijkenisse

Bericht door Natorious »

Nee, dit gaat over het feit dat de metro op vrijdag en zaterdagavond doorrijdt tot 2 uur i.p.v. 1 uur:
NACHTMETRO _O-
n-evo
Berichten: 3371
Lid geworden op: di 27 mei 2014, 23:33

Re: Nachtmetro mogelijk toch door Spijkenisse

Bericht door n-evo »

trolly schreef:Dat hoop ik ook, want die metro maakt daar kennelijk de herrie van een 747 dat die arme omwonenenden geen oog dicht kunnen doen tussen vijf uur 's ochtends en één uur 's nachts :shock:
Apart slaapritme ook dat al die omwonenden de hele ochtend, middag, avond en nacht doorslapen en vervolgens maar vier uurtjes wakker zijn. :shock:
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50887
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Nachtmetro mogelijk toch door Spijkenisse

Bericht door Suus »

De nachtmetro gaat vanaf 29 december rijden en dan toch ook naar Spijkenisse, ondanks dat Spijkenisse niet wil betalen: https://www.ad.nl/rotterdam/nachtmetro- ... ~a4f6cf73/

De Hoekse Lijn zal niet bediend worden door de nachtmetro, evenals Pijnacker Zuid - Den Haag Centraal.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
fred1954
Berichten: 3465
Lid geworden op: za 10 dec 2011, 14:23
Locatie: Amsterdam

Re: Nachtmetro mogelijk toch door Spijkenisse

Bericht door fred1954 »

Ik zit met belangstelling deze discussie te volgen, in de veronderstelling dat er nu de hele nacht metro’s gaan rijden in Rotterdam. Pffff...ze gaan gewoon een uur langer door. Dat noem ik (extra) late ritten van de avondmetro, geen nachtmetro. Maar het klinkt natuurlijk wel. Nachtmetro. :D
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: Nachtmetro mogelijk toch door Spijkenisse

Bericht door JWM »

Je moet natuurlijk ergens beginnen. Bij succes kan er natuurlijk steeds een uurtje aan vast geplakt worden. Wellicht kan dat ook met een wat efficiëntere lijnvoering want twee lijnen naar Spijkenisse is misschien ook wat veel van het goede.

Ik hoop wel dat bij de evaluatie er niet blind gestaard wordt op reizigersaantallen. Als het bijvoorbeeld geen extra reizigers genereert maar mensen wel een uur langer in de binnenstad blijven langen wat de nachteconomie ten goede komt is dat bijvoorbeeld ook winst.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10531
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Nachtmetro mogelijk toch door Spijkenisse

Bericht door trolly »

JWM schreef:Je moet natuurlijk ergens beginnen. Bij succes kan er natuurlijk steeds een uurtje aan vast geplakt worden. Wellicht kan dat ook met een wat efficiëntere lijnvoering want twee lijnen naar Spijkenisse is misschien ook wat veel van het goede.
"Zeg maar nee, dan krijg je er twee!"
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50887
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Nachtmetro mogelijk toch door Spijkenisse

Bericht door Suus »

Volgens sommige bronnen gaat lijn C ‘s nachts niet rijden. Wat ik wel vreemd vind, want Schiedam en Capelle betalen mee en krijgen uiteindelijk beide maar een station ‘s nachts.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Nachtmetro mogelijk toch door Spijkenisse

Bericht door Aking »

JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: Nachtmetro mogelijk toch door Spijkenisse

Bericht door JWM »

Absurd. als mensen daar zo'n dorpse mentaliteit hebben breek die hele metro dan maar weer op.
Bemined
Berichten: 5920
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Nachtmetro mogelijk toch door Spijkenisse

Bericht door Bemined »

Suus schreef:Volgens sommige bronnen gaat lijn C ‘s nachts niet rijden. Wat ik wel vreemd vind, want Schiedam en Capelle betalen mee en krijgen uiteindelijk beide maar een station ‘s nachts.
Alle lijnen doen mee, maar niet alle lijnen over het volledige traject.
OmniLezer
Berichten: 1537
Lid geworden op: do 24 jul 2014, 11:26

Re: Nachtmetro mogelijk toch door Spijkenisse

Bericht door OmniLezer »

Als het niet doorgaat, gooi je toch een dienstregeling tot zalmplaat ofzo.
Tja, of lijn 80 die ook in de avond naar spijkenisse gaat.
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.
Durashift
Berichten: 5638
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Nachtmetro mogelijk toch door Spijkenisse

Bericht door Durashift »

fred1954 schreef: (..)Pffff...ze gaan gewoon een uur langer door. Dat noem ik (extra) late ritten van de avondmetro, geen nachtmetro. Maar het klinkt natuurlijk wel. Nachtmetro. :D
Welnee, als er na 0.00 uur een uur of langer wordt gewerkt, is er sprake van nachtarbeid. Niks geen avonddienst. :wink:

Wat is een nachtdienst

Als u meer dan 1 uur werkt tussen 0.00 uur en 6.00 uur, is dit een nachtdienst.

Bron:
https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... achtdienst
Bemined
Berichten: 5920
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Nachtmetro mogelijk toch door Spijkenisse

Bericht door Bemined »

Met die renedatie was er al een nachtmetro, want de laatste passagiersmetro kwam al om 1:23 op zijn eindbestemming aan. :wink:
MarkNL
Berichten: 482
Lid geworden op: wo 24 sep 2014, 21:33
Locatie: Spijkenisse

Re: Nachtmetro mogelijk toch door Spijkenisse

Bericht door MarkNL »

De discussie over de nachtmetro in Spijkenisse is puur het gevolg van een bijzonder klein groepje schreeuwers, wat (zoals altijd) de overhand heeft. Er is een groepje omwonenden (nabij station Heemraadlaan) die langs de metro wonen en al jaren steevast klagen erover. Wat zij in de discussie simpelweg 'vergeten' is dat er 's nachts sowieso al uitwisseling is van metro's, op tijden waarop deze 'nachtmetro' moet gaan rijden. Het is ook erg betreurenswaardig dat de gemeenteraad daarin mee gaat, maar een zekere lokale politieke partij die tegen heeft gestemd heeft wel vaker dat draaikonterig gedrag...

Ik hoop dat de metropoolregio alsnog doorzet en dat de nachtmetro gewoon naar Spijkenisse komt, er zijn namelijk ook veel vóórstanders van zo'n verbinding.
MetroRET
Berichten: 3818
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14

Re: Nachtmetro mogelijk toch door Spijkenisse

Bericht door MetroRET »

En de metro laten keren op bijvoorbeeld Spijkenisse Centrum wordt ook niet onderzocht. :roll:
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50887
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Nachtmetro mogelijk toch door Spijkenisse

Bericht door Suus »

Het verhaal wordt mooier en mooier. Nu zijn de metrobestuurders bang dat Spijkenissers door de metrotunnel gaan wandelen als de nachtmetro Zalmplaat als eindpunt heeft.

http://ad.nl/rotterdam/angst-voor-nacht ... ~af2b95a9/
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 35 gasten