Het aantal schoolbuslijnen naar het Van Lodenstein college Amersfoort

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Chrysa
Berichten: 7996
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Het aantal schoolbuslijnen naar het Van Lodenstein college Amersfoort

Bericht door Chrysa »

ovforens schreef: Of met een overstap in Lelystad zelfs naar Wervershoof (234 minuten) maar of dat werkelijk gebeurt weet ik niet
Yep. Als je lijn 650 in de middag pakt stappen bij halte Rotondebrug een stuk of 40 scholieren in die net uit de schoolbus uit Kampen komen.
Toen ik er was lag de helft ook te slapen omdat ze die ochtend veel te vroeg op moesten. :')
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12822
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Het aantal schoolbuslijnen naar het Van Lodenstein college Amersfoort

Bericht door Hainje »

Wel jammer dat ze dan vervoerd worden in van die schrale amba's.
🍉
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8666
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Het aantal schoolbuslijnen naar het Van Lodenstein college Amersfoort

Bericht door Milco »

Soms zit er een Citaro op maar meestal inderdaad een Ambassador. Het verbaast mij dat Connexxion lijn 650 zelf rijdt gezien de lange MAT-ritten. Of zal de bus overdag in Lelystad ergens gestald worden? Lijkt me ook weer niet...
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13666
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Het aantal schoolbuslijnen naar het Van Lodenstein college Amersfoort

Bericht door Vinny »

Zal uitbesteden dan voor kortere MAT-ritten zorgen? Het is natuurlijk wel jammer dat de oude reguliere streeklijn de nek is omgedraaid. Kost 8 ton om hem te reactiveren en dan moet je maar hopen dat je dat geld ooit weer terug verdiend door een nieuwe reizigersmarkt aan te boren. Het voordeel van de streng gelovige ouders in Wervershoof is dan nog dat daardoor gewone mensen ook met het openbaar vervoer het IJsselmeer kunnen oversteken...
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Het aantal schoolbuslijnen naar het Van Lodenstein college Amersfoort

Bericht door Jef400 »

:shock:

Nou ja, ik weet niet of dat het allemaal waard is. Die lijn heeft altijd met een schrale frequentie gereden.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50898
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het aantal schoolbuslijnen naar het Van Lodenstein college Amersfoort

Bericht door Suus »

Misschien dat je zoiets nog zou kunnen combineren met een bezoekerscentrum van de toekomstige Markerwadden.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12822
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Het aantal schoolbuslijnen naar het Van Lodenstein college Amersfoort

Bericht door Hainje »

Nu maar hopen dat ze bij die eilanden rekening hebben gehouden met aanvliegroutes op het vliegveld van Lelystad (als ze die tenminste serieus uit willen gaan breiden).
🍉
CSA2
Berichten: 205
Lid geworden op: vr 13 sep 2013, 19:17

Re: Het aantal schoolbuslijnen naar het Van Lodenstein college Amersfoort

Bericht door CSA2 »

De 650 is een tijd gereden door Alphatours uit Hem. Tegenwoordig lopen de ritten vaak over in de 131/132 nadat de bus in Wervershoof is geeindigd keert de bus terug naar Andijk om zo min mogelijk lege km's te rijden.

De vluxhtpaden lopen straks over het IJsselmeer/Enkhuizen (2000m)/Medemblik (2500m) het worden er 11 op een dag tot 2025. Ga er maar vanuit dat se uitbreiding er gewoon komt want het is broodnodig
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: Het aantal schoolbuslijnen naar het Van Lodenstein college Amersfoort

Bericht door JWM »

Ja, 11 vluchten per dag haalt inderdaad de druk weg op Schiphol.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Het aantal schoolbuslijnen naar het Van Lodenstein college Amersfoort

Bericht door Geert »

Jaren geleden was ik een tijdlang steeds op Utrecht Centraal rond de tijd dat een van die scholierenlijnen richting Amersfoort vertrok, de schoolkinderen vielen duidelijk op (zeker de meisjes in rokken). Ik had ook altijd de indruk dat die busrit een uitlaatklep was voor ze (itt school of thuis), ze zagen er altijd behoorlijk druk uit.

Was in ieder geval een volle busrit in mijn herinnering, dus de lijn was populair.
Hendrik schreef:Gelukkig is de leer van het Vliegend Spaghettimonster (nog...) niet als godsdienst of levensovertuiging aangemerkt... Zie o.a. rechtspraak.nl.
Waarom is dat "gelukkig"?
dylanwild94
Berichten: 6187
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: Het aantal schoolbuslijnen naar het Van Lodenstein college Amersfoort

Bericht door dylanwild94 »

Het zal me ook niets verbazen dat ouders hun kinderen verplichten om met die bus naar school te gaan. Om zo de kans zo klein mogelijk te maken dat hun kinderen met de duivel in aanraking komen en een gruwelijke zonde begaan.
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Het aantal schoolbuslijnen naar het Van Lodenstein college Amersfoort

Bericht door Daniel »

Verplichten wordt steeds lastiger, de lijn van Utrecht naar Lodenstein Hoevelaken is al opgeheven sinds er een station in Hoevelaken is. Met de bus vanaf Utrecht naar Lodenstein Amersfoort is dat wat lastiger want dan overlast je de al overbelaste 656 alleen maar extra, druk is die rit zoals Geert al zegt zeker: voordat Syntus begon reed Pouw er nog geregeld met een gelede wagen op.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
huibf
Donateur
Berichten: 4110
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Het aantal schoolbuslijnen naar het Van Lodenstein college Amersfoort

Bericht door huibf »

Chrysa schreef:Niet eens studenten? Hier in Brabant heb ik het idee dat iemand of 20 of 80 is, en nooit iets daartussenin. :')
En toch valt dat mee. Ik zal eens kijken of ik de cijfers kan achterhalen.
In zuidoost brabant is 24% vd reizigers scholier/student.
Chrysa schreef:De lange matritten zijn inderdaad niet handig, maar wat ik hier in Brabant zie met de schoolbussen naar het Prinsentuin in Andel is dat Arriva precies weet welke scholier waar woont en daar de routes op aan kan passen.
Klopt. Maar die school heeft ook een goede vervoerscoordinator wat ik begreep.
Volgensmij staat in het explotatieplan van Arriva ook de opzet van een nieuwe scholierenlijnenopzet naar Andel Prinsentuin.
Geert schreef:
Hendrik schreef:Gelukkig is de leer van het Vliegend Spaghettimonster (nog...) niet als godsdienst of levensovertuiging aangemerkt... Zie o.a. rechtspraak.nl.
Waarom is dat "gelukkig"?
Gelukkig ja. Een of ander "koekwauzen-geloof" subsidiëren en dan ook nog vervoer geregeld krijgen.
Je kan je kroost in de buurt naar school sturen, of als het nodig is naar speciaal onderwijs. Maar gesubsidieerd scholierenvervoer voor scholen met geloofsovertuiging kan niet, mijn inziens.
Wordt hoog tijd dat ze deze idioterie uit de grondwet halen.
Ik durf zelfs te stellen dat dergelijk scholen moeten worden afgeschaft omdat ze zich ook niet houden aan de grondwet, bijvoorbeeld wat betreft gelijkheid voor homosexuelen.
Het is schandalig genoeg dat kinderen met een leerachterstand of met een te hoog IQ, tussen leeftijdsgenootjes moeten zitten op een normale school.
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5261
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Het aantal schoolbuslijnen naar het Van Lodenstein college Amersfoort

Bericht door Lijn 45 »

Daniel schreef: voordat Syntus begon reed Pouw er nog geregeld met een gelede wagen op.
Besseling rijdt tegenwoordig sommige ritten met een dubbeldekker.
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9160
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Het aantal schoolbuslijnen naar het Van Lodenstein college Amersfoort

Bericht door regenmaker »

huibf schreef:In zuidoost brabant is 24% vd reizigers scholier/student.
Laag percentage eigenlijk.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50898
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het aantal schoolbuslijnen naar het Van Lodenstein college Amersfoort

Bericht door Suus »

Eindhoven heeft een aantal pluspunten waardoor het OV daar redelijk goed kan renderen en een diverse samenstelling krijgt, waar dat in andere gebieden veel minder is:

+ Eindhoven heeft als stad/agglomeratie een duidelijke massa waardoor stedelijk OV goed rendeert.
+ De universiteit zit op een zeer gunstig gelegen locatie waardoor relatief weinig OV-middelen ingezet hoeven te worden voor de bereikbaar ervan.
+ Het vliegveld van Eindhoven trekt veel reizigers, dit zorgt voor een voor Nederland bovengemiddeld percentage toeristen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
dennistd
Berichten: 5541
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Het aantal schoolbuslijnen naar het Van Lodenstein college Amersfoort

Bericht door dennistd »

Als vervoerder zou je je schoolbus naar zo'n streng christelijke school eigenlijk lijn 666 moeten noemen (A)
dylanwild94
Berichten: 6187
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: Het aantal schoolbuslijnen naar het Van Lodenstein college Amersfoort

Bericht door dylanwild94 »

Hebben ze gedaan in HWGO. :') :Y
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Hendrik
Berichten: 2547
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: Het aantal schoolbuslijnen naar het Van Lodenstein college Amersfoort

Bericht door Hendrik »

Geert schreef:
Hendrik schreef:Gelukkig is de leer van het Vliegend Spaghettimonster (nog...) niet als godsdienst of levensovertuiging aangemerkt... Zie o.a. rechtspraak.nl.
Waarom is dat "gelukkig"?
Als je dat spaghettigedoe als godsdienst of levensovertuiging aanmerkt, betekent dat m.i. wel een heel grote devaluatie van die begrippen.
CSA2
Berichten: 205
Lid geworden op: vr 13 sep 2013, 19:17

Re: Het aantal schoolbuslijnen naar het Van Lodenstein college Amersfoort

Bericht door CSA2 »

@Hendrik, jouw antwoord is eigenlijk de verklaring voor veel ellende op deze wereld.... Een ander bepaalt wel even wat goed of beter is om te geloven en zet dst vsn een ander weg als minder of onzinnig. Alleen al daarom ben ik voor een scheiding vsn kerk en staat...

@JWM 11 Is idd niet veel, maar een begin. In eerste instantie heeft Lelystad Airport de zelfde schaalgrootte als Eindhoven Airport omdat er simpelweg nog niet voldoende ruimte is.

Maargoed, we hadden het over busvervoer... :)
Hendrik
Berichten: 2547
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: Het aantal schoolbuslijnen naar het Van Lodenstein college Amersfoort

Bericht door Hendrik »

CSA2 schreef:Alleen al daarom ben ik voor een scheiding vsn kerk en staat...
Wat dat betreft ben je ongetwijfeld blij dat je in Nederland woont, aangezien Nederland een scheiding van kerk en staat kent. :wink:
CSA2
Berichten: 205
Lid geworden op: vr 13 sep 2013, 19:17

Re: Het aantal schoolbuslijnen naar het Van Lodenstein college Amersfoort

Bericht door CSA2 »

Nederland is een coöperatieve vorm, ik duid op een seculiere vorm. Er is vanuit de politiek namelijk wel degelijk een vorm van invloed waarvan de basis een geloofsovertuiging is...
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21347
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Het aantal schoolbuslijnen naar het Van Lodenstein college Amersfoort

Bericht door Meltrain »

Suus schreef:Eindhoven heeft een aantal pluspunten waardoor het OV daar redelijk goed kan renderen en een diverse samenstelling krijgt, waar dat in andere gebieden veel minder is:

+ Eindhoven heeft als stad/agglomeratie een duidelijke massa waardoor stedelijk OV goed rendeert.
+ De universiteit zit op een zeer gunstig gelegen locatie waardoor relatief weinig OV-middelen ingezet hoeven te worden voor de bereikbaar ervan.
+ Het vliegveld van Eindhoven trekt veel reizigers, dit zorgt voor een voor Nederland bovengemiddeld percentage toeristen.
+ Eindhoven kent vele high tech bedrijven, die vaak wat verder weg gelegen zijn van het station en centrum (zoals ASML en de HTC). Dit draagt ook zeker bij aan een hoger percentage forensenverkeer.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Dennenboom
Berichten: 1675
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 21:23

Re: Het aantal schoolbuslijnen naar het Van Lodenstein college Amersfoort

Bericht door Dennenboom »

CSA2 schreef:Nederland is een coöperatieve vorm, ik duid op een seculiere vorm. Er is vanuit de politiek namelijk wel degelijk een vorm van invloed waarvan de basis een geloofsovertuiging is...
En die overtuiging van jou is zo superieur t.o.v. die mensen die een geloofsovertuiging mede van invloed laten zijn op hun keuzes, dat die wel van invloed mag zijn op de politiek?
CSA2
Berichten: 205
Lid geworden op: vr 13 sep 2013, 19:17

Re: Het aantal schoolbuslijnen naar het Van Lodenstein college Amersfoort

Bericht door CSA2 »

Nope, mijn overtuiging is dat voor iedereen dezelfde basisbeginselen gelden in een seculiere staat zonder invloedssferen vanuit wat voor overtuiging dan ook. Wat je in je woonkamer doet of een kerk/moskee/koningkeijkszaal doet is aan jou maar daarbuiten geen uitingen of invloeden op straat of in openbare gebouwen.
Laatst gewijzigd door Zugführer op ma 09 okt 2017, 20:15, 2 keer totaal gewijzigd.
Reden: quote verwijderd, was vorige bericht
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 73 gasten