Toeslag InterCity Direct;hoe lang nog?

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Plaats reactie
Ferdinand
Berichten: 2054
Lid geworden op: ma 28 aug 2017, 20:39
Contacteer:

Toeslag InterCity Direct;hoe lang nog?

Bericht door Ferdinand »

Vanmiddag heb ik gereisd met InterCity Direct van Schiphol Airport naar Breda.
De dag ervoor heb ik netjes een toeslag in de vorm van een e-ticket gekocht op internet.
Echter werd er vandaag omgeroepen dat je geen toeslag hoeft te betalen ivm werkzaamheden tussen Leiden Centraal en Den Haag Centraal.
Ik had een vrij ruime overstaptijd in Breda dus ging ik even naar de OV-service winkel om een vergoeding te krijgen.
De medewerker was erg vriendelijk en snapte dat ik graag mijn geld had teruggehad, maar dat kon niet volgens haar.
Uiteindelijk gaf ze me een stapeltje toeslagkaartjes waarmee ik erg blij was.
Maar toen ik in de bus naar huis zat zat ik te denken: 'Heb ik hier eigenlijk wel wat aan?' want ik had gehoord dat Sharon Dijksma de toeslag wil afschaffen.
Denken jullie dat ik een vergoeding krijg voor de kaartjes als ze worden afgeschaft en hoe lang gaat het nog duren totdat ze hem gaan afschaffen?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50912
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Toeslag InterCity Direct;hoe lang nog?

Bericht door Suus »

Toeslag kan je via NS.nl terugbetaald krijgen.

En de toeslag zal voor een beperkte periode op specifieke tijden vervallen totdat het geld voor deze maatregel op is.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Durashift
Berichten: 5654
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Toeslag InterCity Direct;hoe lang nog?

Bericht door Durashift »

^^ nah, wellicht nog wat geld besteden aan een stukje software ontwikkeling? Zodat mensen, digitaal, niet voor 'jan met de korte achternaam' een toeslagticket kopen als er vooraf bekend is dat de toeslag niet geheven wordt. :wink: :?:
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 181 gasten