Dat hoeft niet per se, want als men 3 min eerder aankomt in Ledn vanuit Shl, kan de knoop in Ledn met de [serie=Intercity|2018|Amsterdam Centraal - Haarlem - Vlissingen2200[/serie] worden omgewisseld.IC140 schreef:Als zowel de IC naar Lelystad, de IC naar Rotterdam en de Sprinter naar Utrecht 3 minuten eerder vertrekken uit Zwolle blijft de overstap (uitgaande van een perfecte inpassing op de route via Leiden) in Rotterdam toch precies even lang, maar ook gewoon 3 minuten eerder?
Verbinding Dordrecht <-> Utrecht
Re: Verbinding Dordrecht <-> Utrecht
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39219
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Verbinding Dordrecht <-> Utrecht
@Meltrain: In dienstregeling 2017 is de [serie=Intercity|2018|Groningen - Amersfoort - Rotterdam Centraal500[/serie] / [serie=Intercity|2018|Leeuwarden - Amersfoort - Rotterdam Centraal600[/serie] 3 minuten verschoven voor een kortere stilstand van de trein uit Leeuwarden in Zwolle met behoud van aansluitingen. Dat kon toen alleen zo omdat de infra in Zwolle nog geen andere optie zonder verschoven ligging toelaat.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Verbinding Dordrecht <-> Utrecht
Volgens mij zijn de tijden tussen Utrecht en Rotterdam juist precies hetzelfde gebleven, maar zijn de tijden op de Oude Lijn juist iets verschoven.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Verbinding Dordrecht <-> Utrecht
Als je de overstap in Rotterdam wilt verruimen, is het volgens mij makkelijker om de IC-stop in Gouda te schrappen (alleen voor de Rotterdamse IC's) dan dat je treinen rond Zwolle (en daarmee op de hele Flevolijn) en op Amersfoort-Utrecht met 3 minuten gaat verschuiven.
Natuurlijk moeten de Haagse IC's dan wel op Gouda blijven stoppen, en moet de sprinter Gouda - Rotterdam ook buiten de spits 4x/uur gaan rijden.
Natuurlijk moeten de Haagse IC's dan wel op Gouda blijven stoppen, en moet de sprinter Gouda - Rotterdam ook buiten de spits 4x/uur gaan rijden.
Re: Verbinding Dordrecht <-> Utrecht
De [serie=Intercity|2018|Utrecht Centraal - Rotterdam Centraal2800[/serie] gaat op werkdagen deels doorgetrokken worden naar Castellum, dus die kering van 6 minuten verdwijnt in zijn huidige vorm.MetroRET schreef:Vergeet niet dat als je [serie=Intercity|2018|Groningen - Amersfoort - Rotterdam Centraal500[/serie]/[serie=Intercity|2018|Leeuwarden - Amersfoort - Rotterdam Centraal600[/serie] dusdanig naar voren trekt, je de [serie=Intercity|2018|Utrecht Centraal - Rotterdam Centraal2800[/serie] daarin meeneemt en daarin de al zo krappe keertijd van 6 minuten verkort (of je hanteert een scheve kwartierdienst).
Re: Verbinding Dordrecht <-> Utrecht
Zwolle - Rotterdam is gewoon 2 minuten sneller geworden door zowel bij aankomst als vertrek in Utrecht een minuut van de rijtijd af te halen. Vroeger was het :18/:48 uit Zwolle, :17/:47 uit Utrecht en :25/:55 in Rotterdam, nu is het :20/:50 Zwolle, :18/:48 Utrecht en nog altijd :25/:55 Rotterdam.Meltrain schreef:Volgens mij zijn de tijden tussen Utrecht en Rotterdam juist precies hetzelfde gebleven, maar zijn de tijden op de Oude Lijn juist iets verschoven.
Re: Verbinding Dordrecht <-> Utrecht
Je zou bijna gaan denken dat een reisje Dordrecht - Geldermalsen - Utrecht sneller is :')
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 54 gasten