Verbinding Dordrecht <-> Utrecht
Re: Dienstregeling 2018
De overstap vanuit de Intercity's uit Dordrecht op de Intercity's naar Utrecht vv. is inderdaad beter geworden, maar de overstap van de Sprinters uit Dordrecht op de Intercity's naar Utrecht vv. is juist knap waardeloos geworden, met overstappen van 16 (overdag) of 31 minuten en daar gaat het hierboven over.
Een goede eerste stap zou trouwens zijn dat in de stille uren de [serie=Sprinter|2018|Dordrecht - Den Haag Centraal5000[/serie] in plaats van [serie=Sprinter|2018|Dordrecht - Den Haag Centraal5100[/serie] gaat rijden, zodat de overstap altijd (maximaal) 16 minuten is.
Een goede eerste stap zou trouwens zijn dat in de stille uren de [serie=Sprinter|2018|Dordrecht - Den Haag Centraal5000[/serie] in plaats van [serie=Sprinter|2018|Dordrecht - Den Haag Centraal5100[/serie] gaat rijden, zodat de overstap altijd (maximaal) 16 minuten is.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Verbinding Dordrecht <-> Utrecht
Aangezien het echt niet meer over 2018 ging het topic maar eens afgesplitst.
Re: Dienstregeling 2018
Of überhaupt afstappen van het idee dat sprinters 's avonds en in het weekend niet vaker dan om het half uur mogen rijden Rotterdam ziet de Oude Lijn binnen de stad toch zo graag als een derde metrolijn? Laat deze dan net als de andere twee metrostamlijnen 8x per uur rijden in de dalurenMeltrain schreef:Een goede eerste stap zou trouwens zijn dat in de stille uren de [serie=Sprinter|2018|Dordrecht - Den Haag Centraal5000[/serie] in plaats van [serie=Sprinter|2018|Dordrecht - Den Haag Centraal5100[/serie] gaat rijden, zodat de overstap altijd (maximaal) 16 minuten is.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39210
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Dienstregeling 2018
Hij is niet beter geworden, maar minder slecht ;) En Sprinter/IC is juist van een goede naar een slechte overstap gegaan.MetroRET schreef:Die is toch (m.u.v. de rustige tijden) alleen maar beter geworden sinds de nieuwe dienstregeling in 2017.
Met een langere kering kan je meer met de tijdligging doen, immers kan je als je kort wilt keren niet veel later aankomen ter voorkoming van een conflict want dan wordt de keertijd te kort.Wubbo schreef:Nee, met een lange kering los je dat conflict niet op, je blijft 2x per uur houden dat je op een hoger spoor binnen moet komen dan je vertrekt. Of je moet omrangeren, maar dat is erg vertragingsgevoelig en daarnaast duur.
Sowieso zou er wel iets te bedenken moet zijn waarmee je iets eerder aan kunt komen. Deels hangt dat ook van infra elders af: als de [serie=Intercity|2018|Groningen - Amersfoort - Rotterdam Centraal500[/serie] / [serie=Intercity|2018|Leeuwarden - Amersfoort - Rotterdam Centraal600[/serie] wanneer Zwolle af is weer naar de oude ligging 3 minuten eerder kan wordt het bijvoorbeeld ook weer haalbaar om in Utrecht voor een iets kortere kering te gaan en de paden naar Den Haag en Rotterdam om te wisselen.
Maargoed, als je zo de overstap op de Sprinter korter maakt wordt die op de IC weer zo'n beetje een kwartier. Idealiter zouden Sprinter en IC naar Dordrecht net als voorheen gelijk op Rotterdam Centraal moeten zijn. Toen waren beide aansluitingen het optimaal.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Dienstregeling 2018
We hadden het toch over de overstap [serie=Intercity|2018|Groningen - Amersfoort - Rotterdam Centraal500[/serie]/[serie=Intercity|2018|Leeuwarden - Amersfoort - Rotterdam Centraal600[/serie] op de [serie=Sprinter|2018|Dordrecht - Den Haag Centraal5100[/serie]? Dan moet de IC juist eerder aankomen en niet later ;)Daniel schreef:Met een langere kering kan je meer met de tijdligging doen, immers kan je als je kort wilt keren niet veel later aankomen ter voorkoming van een conflict want dan wordt de keertijd te kort.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39210
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Dienstregeling 2018
Voor een betere weekendaansluiting kan je natuurlijk beter 10 minuten later dan 5 minuten eerder aankomen Maar ik noemde het maar als een willekeurig voorbeeldje.Bemined schreef:We hadden het toch over de overstap [serie=Intercity|2018|Groningen - Amersfoort - Rotterdam Centraal500[/serie]/[serie=Intercity|2018|Leeuwarden - Amersfoort - Rotterdam Centraal600[/serie] op de [serie=Sprinter|2018|Dordrecht - Den Haag Centraal5100[/serie]? Dan moet de IC juist eerder aankomen en niet later ;)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Verbinding Dordrecht <-> Utrecht
Daar ging het alleen niet over ;) Het ging over de suggestie om de reistijd in te korten om zo de overstap te verbeteren. De treinen een kwartier omklappen om zo beter op elkaar aan te laten sluiten is een andere discussie, daar is echter geen goed antwoord op te geven ben ik bang, je zit nou eenmaal met meerdere knooppunten, de [serie=Sprinter|2018|Dordrecht - Den Haag Centraal5100[/serie] zit in Den Haag HS aan de [serie=Intercity|2018|Amsterdam Centraal - Haarlem - Vlissingen2200[/serie], die in Leiden aan de [serie=Intercity|2018|Groningen - Lelystad Centrum - Den Haag Centraal700[/serie]/[serie=Intercity|2018|Leeuwarden - Lelystad Centrum - Den Haag Centraal1800[/serie] vast zit, welke in Zwolle aan de [serie=Intercity|2018|Groningen - Amersfoort - Rotterdam Centraal500[/serie]/[serie=Intercity|2018|Leeuwarden - Amersfoort - Rotterdam Centraal600[/serie] vast zit. Indirect zit de [serie=Sprinter|2018|Dordrecht - Den Haag Centraal5100[/serie] nu dus ook aan de [serie=Intercity|2018|Groningen - Amersfoort - Rotterdam Centraal500[/serie]/[serie=Intercity|2018|Leeuwarden - Amersfoort - Rotterdam Centraal600[/serie] vast, je moet dus of gaan spelen met de rijtijden, of je moet een van de andere knopen verbreken.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39210
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Verbinding Dordrecht <-> Utrecht
Tja, daarmee komen we eigenlijk weer terug bij de kern van het probleem met die aansluiting. Had 'm al eens eerder gepost: het is misgegaan op het moment dat de Oude Lijn ook onder directe invloed van knoop Zwolle kwam na opening van de Hanzelijn. Sindsdien heb je immers een aansluiting in zowel Leiden als Roosendaal die de ligging dicteert van zo'n beetje alles er omheen.
En doordat het stoppatroon ervoor zorgt dat Zwolle - Rotterdam via Leiden precies een half uur langer duurt dan via Utrecht zat je dus jaren met die aansluiting van een kwartier.
En doordat het stoppatroon ervoor zorgt dat Zwolle - Rotterdam via Leiden precies een half uur langer duurt dan via Utrecht zat je dus jaren met die aansluiting van een kwartier.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Verbinding Dordrecht <-> Utrecht
Nou ja, eigenlijk is de reistijd via beide routes juist perfect, alleen is er geen gelijktijdigheid Zwolle - Hattemerbroek Aansluiting. En precies die 3 minuten dat de [serie=Intercity|2018|Groningen - Amersfoort - Rotterdam Centraal500[/serie]/[serie=Intercity|2018|Leeuwarden - Amersfoort - Rotterdam Centraal600[/serie] in Zwolle staat te wachten kost je in Rotterdam de overstap.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39210
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Verbinding Dordrecht <-> Utrecht
De overstap op de Sprinter ja, maar als je IC die 3 minuten eerder in Rotterdam is dan wordt de IC-IC aansluiting juist weer een kwartier
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Verbinding Dordrecht <-> Utrecht
Dat is alleen voor overstappers van de [serie=Intercity|2018|Utrecht Centraal - Rotterdam Centraal2800[/serie] die naar Roosendaal en verder willen, voor reizigers die niet verder dan Dordrecht willen blijft het of gelijk of wordt het beter. Ik denk niet dat het je gaat lukken om op zowel de sprinter als IC een goede overstap te creëren, zonder ergens anders een overstap weg te gooien. Daarom moet men ook gewoon naar een hoogfrequente dienstregeling toewerken, het is niet reëel om met kwartier- en halfuurdiensten overal goede overstappen te kunnen bieden.
Re: Verbinding Dordrecht <-> Utrecht
De [serie=Intercity|2018|Groningen - Amersfoort - Rotterdam Centraal500[/serie]/[serie=Intercity|2018|Leeuwarden - Amersfoort - Rotterdam Centraal600[/serie] kan toch niet voor de [serie=Intercity|2018|Groningen - Lelystad Centrum - Den Haag Centraal700[/serie]/[serie=Intercity|2018|Leeuwarden - Lelystad Centrum - Den Haag Centraal1800[/serie] uitgaan, doordat dan de knoop in Leiden iets later moet komen te liggen én dan kom je met de [serie=Intercity|2018|Groningen - Amersfoort - Rotterdam Centraal500[/serie]/[serie=Intercity|2018|Leeuwarden - Amersfoort - Rotterdam Centraal600[/serie] in de problemen bij het naderen van Ut als de [serie=Sprinter|2018|Zwolle - Utrecht Centraal5600[/serie] voor je plakt.Bemined schreef:Nou ja, eigenlijk is de reistijd via beide routes juist perfect, alleen is er geen gelijktijdigheid Zwolle - Hattemerbroek Aansluiting. En precies die 3 minuten dat de [serie=Intercity|2018|Groningen - Amersfoort - Rotterdam Centraal500[/serie]/[serie=Intercity|2018|Leeuwarden - Amersfoort - Rotterdam Centraal600[/serie] in Zwolle staat te wachten kost je in Rotterdam de overstap.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39210
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Verbinding Dordrecht <-> Utrecht
De [serie=Intercity|2018|Groningen - Amersfoort - Rotterdam Centraal500[/serie] / [serie=Intercity|2018|Leeuwarden - Amersfoort - Rotterdam Centraal600[/serie] kan prima 3 minuten eerder liggen zonder beperking in Zwolle, dat is namelijk jaren de ligging geweest. En ja, toen reed de [serie=Sprinter|2018|Zwolle - Utrecht Centraal5600[/serie] ook 3 minuten eerder want anders past het niet.
Tegenwoordig rijkt die invloed van Zwolle zo ver dat je elders niet altijd alle aansluitingen kunt bieden, tenzij je ICs nog trager gaat maken. En ga je terug naar een drietreinensysteem (want met snellere ICs kan je her en der ook wel aansluitingen net wel haalbaar maken) dan raak je de mooie kwartiersdiensten op diverse plekken weer kwijt. Dat lijkt me ook niet iets wat je persé moet willen, want dat vindt ik wel de kracht van de huidige dienstregelingsopzet eerlijk gezegd.
Mwoh, beter... een snelle overstap op de Sprinter naar Dordrecht betekend dat je tegelijk met de volgende IC in Dordrecht bent. Daar win je dus niets mee t.o.v. een kwartier op die IC wachten.Bemined schreef:Dat is alleen voor overstappers van de [serie=Intercity|2018|Utrecht Centraal - Rotterdam Centraal2800[/serie] die naar Roosendaal en verder willen, voor reizigers die niet verder dan Dordrecht willen blijft het of gelijk of wordt het beter.
Da's inderdaad wel een soort van integraal probleem van de hele verbondenheid aan die Zwolse knoop van heel het land. Daardoor heb je bv. van Amersfoort naar Arnhem ook altijd ergens een overstap van een kwartier. Richting Den Bosch is dat door ETMET al wel 2x/uur verbeterd.Ik denk niet dat het je gaat lukken om op zowel de sprinter als IC een goede overstap te creëren, zonder ergens anders een overstap weg te gooien. Daarom moet men ook gewoon naar een hoogfrequente dienstregeling toewerken, het is niet reëel om met kwartier- en halfuurdiensten overal goede overstappen te kunnen bieden.
Tegenwoordig rijkt die invloed van Zwolle zo ver dat je elders niet altijd alle aansluitingen kunt bieden, tenzij je ICs nog trager gaat maken. En ga je terug naar een drietreinensysteem (want met snellere ICs kan je her en der ook wel aansluitingen net wel haalbaar maken) dan raak je de mooie kwartiersdiensten op diverse plekken weer kwijt. Dat lijkt me ook niet iets wat je persé moet willen, want dat vindt ik wel de kracht van de huidige dienstregelingsopzet eerlijk gezegd.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Verbinding Dordrecht <-> Utrecht
Alleen zal daar nu de [serie=Intercity|2018|Groningen - Lelystad Centrum - Den Haag Centraal700[/serie]/[serie=Intercity|2018|Leeuwarden - Lelystad Centrum - Den Haag Centraal1800[/serie] tussen moeten en het verschil bij vertrek in Zwolle dus 6 minuten zijn tussen de [serie=Intercity|2018|Groningen - Amersfoort - Rotterdam Centraal500[/serie]/[serie=Intercity|2018|Leeuwarden - Amersfoort - Rotterdam Centraal600[/serie] & [serie=Sprinter|2018|Zwolle - Utrecht Centraal5600[/serie] en dat gaat dan niet werken als je Utrecht fatsoenlijk binnen wilt komen.Daniel schreef:De [serie=Intercity|2018|Groningen - Amersfoort - Rotterdam Centraal500[/serie] / [serie=Intercity|2018|Leeuwarden - Amersfoort - Rotterdam Centraal600[/serie] kan prima 3 minuten eerder liggen zonder beperking in Zwolle, dat is namelijk jaren de ligging geweest. En ja, toen reed de [serie=Sprinter|2018|Zwolle - Utrecht Centraal5600[/serie] ook 3 minuten eerder want anders past het niet.
Re: Verbinding Dordrecht <-> Utrecht
Wellicht is het nog een idee om een IC Utrecht-Gouda-Rotterdam-Dordrecht-Breda in te leggen aanvullend op de IC Amsterdam-Rotterdam-Dordrecht-Roosendaal-Vlissingen. Tussen Dordrecht en Rotterdam heb je 4x per uur een IC en tussen Dordrecht en Roosendaal resp. Breda 2x per uur een reismogelijkheid.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39210
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Verbinding Dordrecht <-> Utrecht
Waarom zou dat niet gaan werken? De ICs over de Veluwelijn vertrokken in de eerste dienstregeling met Hanzelijn toch echt om .25/.55 uit Amersfoort naar Utrecht, precies die 3 minuten eerder dan nu dus en toen moesten de series naar de Flevolijn er ook al over dezelfde sporen uit in Zwolle.MetroRET schreef:Alleen zal daar nu de [serie=Intercity|2018|Groningen - Lelystad Centrum - Den Haag Centraal700[/serie]/[serie=Intercity|2018|Leeuwarden - Lelystad Centrum - Den Haag Centraal1800[/serie] tussen moeten en het verschil bij vertrek in Zwolle dus 6 minuten zijn tussen de [serie=Intercity|2018|Groningen - Amersfoort - Rotterdam Centraal500[/serie]/[serie=Intercity|2018|Leeuwarden - Amersfoort - Rotterdam Centraal600[/serie] & [serie=Sprinter|2018|Zwolle - Utrecht Centraal5600[/serie] en dat gaat dan niet werken als je Utrecht fatsoenlijk binnen wilt komen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Verbinding Dordrecht <-> Utrecht
Omdat je dan tegen de [serie=Sprinter|2018|Zwolle - Utrecht Centraal5600[/serie] zal gaan aanrijden ter hoogte van Uto.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39210
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Verbinding Dordrecht <-> Utrecht
Herhaling: toen de [serie=Intercity|2018|Groningen - Amersfoort - Rotterdam Centraal500[/serie] / [serie=Intercity|2018|Leeuwarden - Amersfoort - Rotterdam Centraal600[/serie] drie minuten eerder reden, reed ook de [serie=Sprinter|2018|Zwolle - Utrecht Centraal5600[/serie] drie minuten eerder dan 'ie nu doet. Die series zijn tegelijk met elkaar verschoven destijds.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Verbinding Dordrecht <-> Utrecht
Klopt, maar als je de [serie=Intercity|2018|Groningen - Amersfoort - Rotterdam Centraal500[/serie]/[serie=Intercity|2018|Leeuwarden - Amersfoort - Rotterdam Centraal600[/serie] voor de [serie=Intercity|2018|Groningen - Lelystad Centrum - Den Haag Centraal700[/serie]/[serie=Intercity|2018|Leeuwarden - Lelystad Centrum - Den Haag Centraal1800[/serie] uit wilt sturen, wordt het verschil bij vertrek uit Zwolle dus minimaal 6 minuten tussen de [serie=Intercity|2018|Groningen - Amersfoort - Rotterdam Centraal500[/serie]/[serie=Intercity|2018|Leeuwarden - Amersfoort - Rotterdam Centraal600[/serie] en de [serie=Sprinter|2018|Zwolle - Utrecht Centraal5600[/serie]. Of je wilt de [serie=Intercity|2018|Groningen - Lelystad Centrum - Den Haag Centraal700[/serie]/[serie=Intercity|2018|Leeuwarden - Lelystad Centrum - Den Haag Centraal1800[/serie] nog langer ophouden en deze achter de [serie=Sprinter|2018|Zwolle - Utrecht Centraal5600[/serie] aansturen.
Re: Verbinding Dordrecht <-> Utrecht
Dat is niet de bedoeling, de bedoeling is de volgorde gelijk te houden alleen 3 minuten te schuiven.
Die 3 minuten win je alleen niet door de nieuwe infra van Zwolle (ter vergelijking: de nieuwe infra van Utrecht heeft hoogstens een minuut gewonnen) en kost je dus de overstapknopen van Zwolle, Groningen en Leeuwarden en levert in het slechtste geval een niet meer passende treindienst op de Emmerlijn op. Ik vind dat wat veel consequenties voor de reizigers tussen Dordrecht en Utrecht.
Die 3 minuten win je alleen niet door de nieuwe infra van Zwolle (ter vergelijking: de nieuwe infra van Utrecht heeft hoogstens een minuut gewonnen) en kost je dus de overstapknopen van Zwolle, Groningen en Leeuwarden en levert in het slechtste geval een niet meer passende treindienst op de Emmerlijn op. Ik vind dat wat veel consequenties voor de reizigers tussen Dordrecht en Utrecht.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39210
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Verbinding Dordrecht <-> Utrecht
Nee, de bedoeling is niet alleen 3 minuten naar voren te schuiven maar simpelweg de knoop in Zwolle te hanteren als in de eerste jaren Hanzelijn: eerst de trein naar Lelystad eruit dus, gevolgd door die naar Amersfoort en daar de Sprinter achteraan. Dat kon altijd prima met een drie minuten vroegere aankomst verderop de lijn.
Mij is altijd verteld dat die verschuiving van 3 minuten er ooit is gekomen vanwege beperkingen in de infra te Zwolle, dan lijkt het me toch dat je die weer terug kunt winnen als je de beperkingen wegneemt anders had je geen 3 maar slechts 1 minuut hoeven schuiven bijvoorbeeld.
Mij is altijd verteld dat die verschuiving van 3 minuten er ooit is gekomen vanwege beperkingen in de infra te Zwolle, dan lijkt het me toch dat je die weer terug kunt winnen als je de beperkingen wegneemt anders had je geen 3 maar slechts 1 minuut hoeven schuiven bijvoorbeeld.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Verbinding Dordrecht <-> Utrecht
Vergeet niet dat als je [serie=Intercity|2018|Groningen - Amersfoort - Rotterdam Centraal500[/serie]/[serie=Intercity|2018|Leeuwarden - Amersfoort - Rotterdam Centraal600[/serie] dusdanig naar voren trekt, je de [serie=Intercity|2018|Utrecht Centraal - Rotterdam Centraal2800[/serie] daarin meeneemt en daarin de al zo krappe keertijd van 6 minuten verkort (of je hanteert een scheve kwartierdienst).
Verbinding Dordrecht <-> Utrecht
Als zowel de IC naar Lelystad, de IC naar Rotterdam en de Sprinter naar Utrecht 3 minuten eerder vertrekken uit Zwolle blijft de overstap (uitgaande van een perfecte inpassing op de route via Leiden) in Rotterdam toch precies even lang, maar ook gewoon 3 minuten eerder?
Re: Verbinding Dordrecht <-> Utrecht
Reizigers naar Dordrecht zullen er inderdaad niet veel aan hebben, maar voor reizigers naar Rotterdam Zuid, Lombardijen, Barendrecht en Zwijndrecht (en mogelijk ook Rotterdam Blaak) wordt de reistijd wel fors korter als de overstap beter wordt.Daniel schreef:
Mwoh, beter... een snelle overstap op de Sprinter naar Dordrecht betekend dat je tegelijk met de volgende IC in Dordrecht bent. Daar win je dus niets mee t.o.v. een kwartier op die IC wachten.Bemined schreef:Dat is alleen voor overstappers van de [serie=Intercity|2018|Utrecht Centraal - Rotterdam Centraal2800[/serie] die naar Roosendaal en verder willen, voor reizigers die niet verder dan Dordrecht willen blijft het of gelijk of wordt het beter.
Da's inderdaad wel een soort van integraal probleem van de hele verbondenheid aan die Zwolse knoop van heel het land. Daardoor heb je bv. van Amersfoort naar Arnhem ook altijd ergens een overstap van een kwartier. Richting Den Bosch is dat door ETMET al wel 2x/uur verbeterd.
Voor 2017 bestond er wel een goede overstap op Rotterdam Centraal, dus wat is er sindsdien veranderd dat het nu niet meer kan?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 101 gasten