Pagina 2 van 6

Re: Concessie Waterland (2012-2021)

Geplaatst: za 01 sep 2018, 12:56
door Frank93
Er komen er 10 dus ik denk dat alle ritten daar wel mee gereden kunnen worden.

Re: Concessie Waterland (2012-2021)

Geplaatst: ma 10 sep 2018, 21:28
door Stadsbus
De eerste elektrische bus(sen) op lijn 316 rijden sinds vandaag rond, vandaag in ieder geval de 1030.

Re: Concessie Waterland (2012-2021)

Geplaatst: zo 28 okt 2018, 13:26
door Durashift
Ja, ik keek van de week verrast naar links toen bij het verkeerslicht op de kruising voor de A10 (komende vanuit Ijtunnel) een elektrische Citea in R-net kleurstelling naast mij kwam te staan.. :shock:

Ik was nog in de veronderstelling dat die bussen alleen ten zuiden van A'dam reden.. :roll:

Ter info.. de laatste 2 regels van dit artikel gaat over deze concessie.. :wink:

https://wijnemenjemee.nl/nieuws/elektri ... n-gesmeerd

Re: Concessie Waterland (2012-2021)

Geplaatst: do 01 nov 2018, 08:20
door marcelloch
weet iemand van hier waarom de bussen tegenwoordig allemaal aan de kant van het Centraal Station onder het spoor door gaan? voorheen reden de bussen stad uit over de Odebrug... met al die voetgangers maakt men het er niet overzichtelijker op...

Re: Concessie Waterland (2012-2021)

Geplaatst: do 01 nov 2018, 12:17
door Wievank
Is altijd al het plan geweest vanaf het moment dat de knip in de Prins Hendrikkade zou komen. Hierdoor hoeft de bussen het rechtdoor gaande autoverkeer van West naar Oost op de De Ruyterkade niet meer te kruisen.

Met het verleggen van de tramsporen zullen de trams vanaf het Damrak en de bussen vanaf het busstation op de Kamperbrug van plek ruilen, waardoor deze elkaar ook niet meer hoeven te kruisen.
Zie ook: https://assets.amsterdam.nl/publish/pag ... versie.pdf

Re: Concessie Waterland (2012-2021)

Geplaatst: do 17 jan 2019, 16:44
door david_meyer24

Re: Concessie Waterland (2012-2021)

Geplaatst: do 17 jan 2019, 17:20
door Post
Kun je ook een omschrijving geven van je linkjes? Ik ben nu niet echt geneigd om er op te klikken.

Re: Concessie Waterland (2012-2021)

Geplaatst: do 17 jan 2019, 19:16
door Frank93
- Lijn 376 krijgt een ochtendrit die begint in De Rijp. Via Middenbeemster rijdt deze naar P+R N244 en vervolgt daar de vaste route.
- Lijn 301 in de daluren niet meer naar Buiksloterwegveer maar tot station Noord.
- Lijn 309 en 302 gaan het met een paar haltes minder doen in Purmerend.
- De rit van lijn 611 die begint in Marken zal voortaan rijden onder nummertje 315.

Re: Concessie Waterland (2012-2021)

Geplaatst: vr 25 jan 2019, 15:20
door renevisscher
Het is niet helemaal goed gegaan met het laden van een van de bussen in Edam...
https://www.noordhollandsdagblad.nl/cnt ... edam-video

Re: Concessie Waterland (2012-2021)

Geplaatst: vr 25 jan 2019, 17:41
door Jelmer
als ik het goed zie op de foto is het de 1039

Re: Concessie Waterland (2012-2021)

Geplaatst: vr 25 jan 2019, 17:49
door Daniel
Klopt, dat is in de video overduidelijk te zien.

Re: Concessie Waterland (2012-2021)

Geplaatst: za 26 jan 2019, 22:22
door Etienne
Gisteren na doe brand zijn direct alle elektrische bussen van de dienst afgehaald voor controle van het geheel. Dat bleek verder in orde, zodat de elektrische bussen vandaag weer op dienst zijn gekomen.

Re: Concessie Waterland (2012-2021)

Geplaatst: za 26 jan 2019, 22:37
door Durashift
Als ik de beelden zo zie, lijkt het mij ook eerder in de laadinfra te zitten.. Dat andere laadpunt hangt toch ook al op half zeven aan de paal??

Re: Concessie Waterland (2012-2021)

Geplaatst: za 26 jan 2019, 22:47
door Daniel
Ik zie zogauw niet op de beelden wat je bedoeld, maar sowieso zijn er door EBS wel eerder problemen met de laadinfra gemeld als reden dat er tijdelijk dieselbussen ingezet werden op de bewuste lijn.

Re: Concessie Waterland (2012-2021)

Geplaatst: za 26 jan 2019, 23:34
door Meltrain
Die bussen kunnen toch alleen in Edam opgeladen worden?

Re: Concessie Waterland (2012-2021)

Geplaatst: zo 27 jan 2019, 00:33
door Frank93
Ook op de stalling in Purmerend staan laadpalen.

Re: Concessie Waterland (2012-2021)

Geplaatst: wo 20 feb 2019, 20:51
door omaylie
Misschien zijn jullie het bijna vergeten, maar de nieuwe dienstregeling voor de concessie Waterland, dat op zondag 3 maart ingaat, is ook bekend. Ik heb zelf helaas geen tijd om het een en ander samen te vatten, dus hier is alvast een link naar de belangrijkste wijzigingen.

Re: Concessie Waterland (2012-2021)

Geplaatst: wo 20 feb 2019, 20:59
door Milco
Niet vermeld maar wel noemenswaardig is dat de ritten naar de Baanstee van lijn 307 weer worden ingekort tot de Korenstraat.

Re: Concessie Waterland (2012-2021)

Geplaatst: do 21 feb 2019, 12:14
door Frank93
Raar dat dat niet vermeld is dan. Lijkt me toch een belangrijke wijziging als er een aantal haltes opgeheven worden.

Re: Concessie Waterland (2012-2021)

Geplaatst: do 21 feb 2019, 16:58
door Wievank
Een overzicht van de wijzigingen op volgorde van lijnnummer:
- Lijn 101: extra ritten 's avonds en op zondag.
- Lijn 103: inzet midi-bussen en 2 ritten opgeheven.
- Lijn 110: halte Wijkcentrum blijft alleen voor deze lijn bestaan tot het wijkcentrum zelf verplaatst is.
- Lijn 121: geen wijzigingen.
- Lijn 125: routewijziging in Purmerend: vanaf de Australiëlaan via de Donaulaan/Neckerstraat i.p.v. Jaagweg/Tramplein om een groter deel van Weidevenne een rechtstreekse verbinding met het centrum te geven.
- Lijn 301: frequentieverhoging in de spits naar 8x/u en op een enkele rit na worden alle ritten naar de Buiksloterwegveer opgeheven.
- Lijn 302: 2 ritten opgeheven, en de haltes Zichthof, Wijkcentrum Slotermeer en Brahmsstraat worden voortaan overgeslagen.
- Lijn 304: frequentiewijzigingen: spits iedere 6 min, dal 12 min, avond tot 22u 18 min. Verder wordt de halte Wijkcentrum niet langer aangedaan.
- Lijn 305: extra ritten van/naar De Rijp en extra stop op halte De Dollard.
- Lijn 306: zoveel mogelijk met gelede bussen.
- Lijn 307: frequentiewijzigingen: spits iedere 6 min, dal 12 min, avond tot 22u 18 min. De haltes Boekweitstraat en De Graeffweg worden opgeheven, evenals het stukje naar de Baanstee.
- Lijn 308: frequentiewijzigingen: spits iedere 6 min, dal 12 min, avond tot 22u 18 min.
- Lijn 309: 12 ritten opgeheven, en de haltes Zichthof, Wijkcentrum Slotermeer en Brahmsstraat worden voortaan overgeslagen.
- Lijn 312: frequentiewijzigingen: overdag 12 min, avond tot 22u 18 min. Extra stops op de haltes Lagedijk en Kruisweg.
- Lijn 314: zoveel mogelijk gelede bussen.
- Lijn 315: 's ochtends heen en 's middags terug twee ritten naar/van Hagendoornplein i.p.v. lijn 611. Verder geen nette verdeling van de ritten over het uur, om aan te kunnen sluiten op de metro zonder aan de frequenties te moeten sleutelen. De tak naar CS in de zomer vervalt.
- Lijn 316: geen wijzigingen.
- Lijn 319: frequentiewijzigingen: overdag 12 min, avond tot 22u 18 min.
- Lijn 375: 2 extra ritten.
- Lijn 376: 3 ritten opgeheven. 's Ochtends start één rit in De Rijp als scholierenrit.
- Lijn 377: 2 ritten opgeheven.
- Lijn 378: 4 ritten opgeheven.
- Lijn 379: 2 extra ritten van/naar Edam.
- Lijn 413: geen wijzigingen.
- Lijn 416: geen wijzigingen.
- Lijn 419: geen wijzigingen.
- Lijn 610: geen wijzigingen.
- Lijn 611: geïntegreerd in lijn 315.
- Lijn 614: sinds 7 januari een routewijziging in Hoorn: 's ochtends en 's middags, om de halte J.D. Pollstraat te kunnen bedienen.
- Lijn 817: wijzigingen in bedieningsdagen: extra weekenden en feestdagen, niet meer op werkdagen buiten de zomervakantie. Dat komt natuurlijk héél toevallig ook erg lekker uit met bussen die anders in de spits voor de reguliere lijnen nodig zouden zijn.
- Lijn N01: geen wijzigingen.
- Lijn N04: geen wijzigingen.
- Lijn N10: geen wijzigingen.
- Lijn N14: geen wijzigingen.

Re: Concessie Waterland (2012-2021)

Geplaatst: do 21 feb 2019, 18:24
door Milco
Enkele wijzigingen op het lijstje van hierboven:

Lijn 301: wordt ingekort tot Metro Noord, in spitsrichting enkele ritten van/naar Hagedoornplein. Bediening Buiksloterweg vervalt.
Lijn 315: ik vraag me af of de tak naar CS daadwerkelijk vervalt, want ik kan nog nergens een zomerdienst vinden...

Re: Concessie Waterland (2012-2021)

Geplaatst: vr 22 feb 2019, 13:02
door Wievank
Ik heb het overgenomen uit het vervoerplan, welke via de Vervoerregio te vinden is.

Je opmerking over lijn 301 klopt, die had ik iets te simpel samengevat. Het gaat om 4 resterende ritten 's ochtends naar het Hagendoornplein, en 4 ritten 's middags terug richting Purmerend.

Re: Concessie Waterland (2012-2021)

Geplaatst: vr 07 jun 2019, 08:02
door fred1954
Concept PvE nieuwe concessie ZaWa dec. 2021-2031

https://www.vervoerregio.nl/document/0b ... 7c2827ae66

(Ook gepost in draadje Zaanstreek)

Nieuwe topic ZaWa aangemaakt.... :D

Re: Concessie Waterland (2012-2021)

Geplaatst: za 08 feb 2020, 19:32
door Jelmer
ik zie op ovzoeker de laatste dagen op lijn 121 (Purmerend-Wormerveer) dat er (gele) Scania's rijden, i.p.v. van Sprinters.
Zijn de Sprinters weg?

Deze lijn lijkt me niet geheel geschikt voor 12 meter bussen, daar de wegen door de polder (Neck/Jisp/Wormer) behoorlijk smal zijn, met veel water ernaast. (In Arriva tijd is er ooit een bus te water gereden, Arriva 6021 op 5-11-2007)

Re: Concessie Waterland (2012-2021)

Geplaatst: za 08 feb 2020, 19:37
door Milco
Wellicht is er wat met apparatuur verschoven en overgeplaatst van een grote bus naar een midibus, waardoor de apps nog de oude voertuignummers herkennen?