Bereikbaarheid Zandvoort tijdens Formule 1

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
MetroRET
Berichten: 3803
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14

Re: Bereikbaarheid Zandvoort tijdens Formule 1

Bericht door MetroRET »

De sprinters zijn de al bestaande 5400, s15400 en s25400, die vormen de basis als 10-minutendienst, die tot 21:30u worden verdicht door de extra treinen; series 28500, 28600 en 28700.
ZO6176
Donateur
Berichten: 6000
Lid geworden op: wo 02 dec 2015, 20:20
Locatie: Eindhoven

Re: Bereikbaarheid Zandvoort tijdens Formule 1

Bericht door ZO6176 »

Ik zie net op LinkedIn filmpjjes van de treindienst op Zandvoort. Maar het lijkt er op dat er gewoon wordt uitgestapt op het middenperron.
Hendrik
Berichten: 2544
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: Bereikbaarheid Zandvoort tijdens Formule 1

Bericht door Hendrik »

Ik weet niet hoe het nu is, maar gisteren was dat niet zo: https://twitter.com/ArnoLeblanc/status/ ... 87553?s=20
DDietzen
Berichten: 1306
Lid geworden op: wo 09 aug 2017, 12:58

Re: Bereikbaarheid Zandvoort tijdens Formule 1

Bericht door DDietzen »

Dat wordt toch aangepast aan de vervoersstroom? Bij aanvoer is het brede middenperron voor uitstappen en het smalle zijperron voor instappen, bij afvoer is het andersom.
dennistd
Berichten: 5527
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Bereikbaarheid Zandvoort tijdens Formule 1

Bericht door dennistd »

Volgens mij loopt alles op rolletjes tussen Zandvoort en Amsterdam :pos:

Enige dat op te merken valt is dat er af en toe wat treinen in de tegenspitsrichting opgeheven worden, maar dat lijkt me geen enkel probleem. Drukte kan ik vanachter mijn beeldscherm niet over oordelen natuurlijk.
Etienne
Donateur
Berichten: 7907
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Bereikbaarheid Zandvoort tijdens Formule 1

Bericht door Etienne »

Ik heb het geheel tussen de middag even aanschouwd in Haarlem en de mate van drukte in de 5-minutendienst richting Zandvoort was wel opvallend. De ene trein was toch ruim zitvol, terwijl de volgende dan weer plaatsen in overvloed had. Maar dat kan natuurlijk ook te maken hebben met de aansluitingen op het overige spoorwegnet.

Lijn 33 vanaf Haarlem naar Zandvoort zat ook goed vol, terwijl de kwartierdienst van lijn 81 met gelede bussen een beetje teveel van het goede was. Meer dan een handvol mensen zat er niet in.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Bereikbaarheid Zandvoort tijdens Formule 1

Bericht door Daniel »

Ik zag dat er rond 17.00 uur een trein vanaf Amsterdam uitviel door een "verstoring elders", maar het lijkt erop dat daar slechts één van de personeelsleden miste en de trein vervolgens leeg naar Haarlem gestuurd is. Want vanuit de trein van 17.00 uur uit Haarlem miste ik zogauw geen tegentreinen. Wel zag ik twee treinen die op 't oog wat kort op elkaar zaten: bij aankomst op Sloterdijk vertrok daar net een tegentrein en toen we er vertrokken kwam de volgende alweer binnen.

In de trein die ik zelf had was ook vooral het achterste stel goed gevuld, maar het voorste veel leger. Met zo'n kort interval heb je in Zandvoort natuurlijk ook niet de tijd om even naar voren te lopen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13658
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Bereikbaarheid Zandvoort tijdens Formule 1

Bericht door Vinny »

Net een soort metrodienst; lijkt net hoe het GVB met lijn 51 omging destijds (A)
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
diederickx
Berichten: 1630
Lid geworden op: vr 02 sep 2016, 22:59

Re: Bereikbaarheid Zandvoort tijdens Formule 1

Bericht door diederickx »

^ Geen idee wat je daarmee bedoelt.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13109
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Bereikbaarheid Zandvoort tijdens Formule 1

Bericht door Z2N »

Als het GVB op deze manier omging met metrolijn 51 zou Amsterdam nog een metrolijn 51 hebben denk ik, achteraf gezien kon NS de drukte prima aan. Volgende keer mogen er meer mensen mee. :Y
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13658
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Bereikbaarheid Zandvoort tijdens Formule 1

Bericht door Vinny »

diederickx schreef: ma 06 sep 2021, 14:48 ^ Geen idee wat je daarmee bedoelt.
Onregelmatige tijdsintervallen als er verstoringen in het metroverkeer waren. Dan had je een volle metro en vlak erna een lege...
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 48 gasten