Pagina 2 van 15

Re: NS: spoor Zandvoort kan drukte Formule 1 niet aan

Geplaatst: ma 13 mei 2019, 18:17
door Ardan
waldo79 schreef:Assen organiseert de TT en het verkeer loopt niet massaal vast noch het openbaar vervoer daarheen kampt met problemen.
Dat circuit ligt pal aan de snelweg. En ik heb het idee dat heel veel mensen daar op de motor heen gaan.

Re: NS: spoor Zandvoort kan drukte Formule 1 niet aan

Geplaatst: ma 13 mei 2019, 18:37
door Aking
trolly schreef: Je hebt helemaal gelijk knul. Gewoon kop in 't zand
Maar op dat sirkwie ligt toch asfalt? :| :@

Re: NS: spoor Zandvoort kan drukte Formule 1 niet aan

Geplaatst: ma 13 mei 2019, 18:47
door trolly
ZANDvoort. Dûh.

Re: NS: spoor Zandvoort kan drukte Formule 1 niet aan

Geplaatst: ma 13 mei 2019, 18:48
door Aking
Het zand ging voort en liet het asfalt achter?

Re: NS: spoor Zandvoort kan drukte Formule 1 niet aan

Geplaatst: ma 13 mei 2019, 19:44
door ODRAIL
Ardan schreef:
waldo79 schreef:Assen organiseert de TT en het verkeer loopt niet massaal vast noch het openbaar vervoer daarheen kampt met problemen.
Dat circuit ligt pal aan de snelweg. En ik heb het idee dat heel veel mensen daar op de motor heen gaan.
Dat heb je heel goed ja :twisted: :wink: .

Als er motorraces zijn is het vaak stik druk op de A28.

Re: NS: spoor Zandvoort kan drukte Formule 1 niet aan

Geplaatst: ma 13 mei 2019, 20:09
door trolly
Prorail gaat een wasserette beginnen.

Re: NS: spoor Zandvoort kan drukte Formule 1 niet aan

Geplaatst: ma 13 mei 2019, 20:12
door Ferdinand
Kan de NS ook niet even een dieseltrein ergens vandaan toveren? Dan zet je die toch gewoon aan de voorkant.

Re: NS: spoor Zandvoort kan drukte Formule 1 niet aan

Geplaatst: ma 13 mei 2019, 20:14
door Hainje
Voor de eerste paar edities zouden er natuurlijk ook nog Buffels ingezet kunnen worden. Die staan er nog wel een paar geloof ik. Of er moeten weer beperkingen zijn waardoor het niet mag.

Re: NS: spoor Zandvoort kan drukte Formule 1 niet aan

Geplaatst: ma 13 mei 2019, 20:22
door trolly
Was het niet zo dat de rijtijden op zwenzwoka flink verbeterd zijn sinds er elektriek gereden wordt? En waar gaan die dingen eigenlijk tanken?

Re: NS: spoor Zandvoort kan drukte Formule 1 niet aan

Geplaatst: ma 13 mei 2019, 20:23
door Suus
De Buffels die niet tot het einde hebben gereden hebben allang een verlopen revisietermijn, en voor de andere Buffels zal dat nu ook wel naderen, want die hebben in 2013 hun revisie gehad en de cyclus is ongeveer elke zeven jaar. En dat voor misschien twee dagen, dan kan je beter DD-AR nog eventjes opfrissen, kunnen ook nog meer mensen in.

Re: NS: spoor Zandvoort kan drukte Formule 1 niet aan

Geplaatst: ma 13 mei 2019, 20:25
door trolly
Precies. En dan Bello even lenen van de stoomtram om het spul te trekken.

Re: NS: spoor Zandvoort kan drukte Formule 1 niet aan

Geplaatst: ma 13 mei 2019, 21:16
door Vinny
nvdw schreef:F1 of niet, NS wil simpelweg dat de infrastructuur wordt opgewaardeerd, en daarvoor is geld nodig, want dat drukt ProRail ook niet zelf. Het is dus een milde vorm van chantage: meer geld naar het spoor, anders loopt alles vast.
De politiek gaat over de besteding van middelen. Blijkbaar is er voor een evenement als de Formule 1 een treinfrequentie van 12 treinen per uur nodig. Ik ga dat nu niet narekenen, maar ik denk dat de piek in electriciteitsbelasting niet het enige knelpunt wordt op de route. Ik denk namelijk dat het keren op het station zelf ook de nodige logistieke problemen gaat veroorzaken dan. Als je dat wil verhelpen kom je natuurlijk wel uit op een forse investering in de infrastructuur die maar voor een paar dagen per jaar nuttig is.

Re: NS: spoor Zandvoort kan drukte Formule 1 niet aan

Geplaatst: ma 13 mei 2019, 21:19
door Aking
Kunnen ze geen zweefkabelmaglev of iets knutselen? *O*

Re: NS: spoor Zandvoort kan drukte Formule 1 niet aan

Geplaatst: ma 13 mei 2019, 21:21
door Stadsbus
Is dit geen oplossing dan?

Re: NS: spoor Zandvoort kan drukte Formule 1 niet aan

Geplaatst: ma 13 mei 2019, 21:31
door trolly
Vinny schreef:
nvdw schreef:F1 of niet, NS wil simpelweg dat de infrastructuur wordt opgewaardeerd, en daarvoor is geld nodig, want dat drukt ProRail ook niet zelf. Het is dus een milde vorm van chantage: meer geld naar het spoor, anders loopt alles vast.
De politiek gaat over de besteding van middelen. Blijkbaar is er voor een evenement als de Formule 1 een treinfrequentie van 12 treinen per uur nodig. Ik ga dat nu niet narekenen, maar ik denk dat de piek in electriciteitsbelasting niet het enige knelpunt wordt op de route. Ik denk namelijk dat het keren op het station zelf ook de nodige logistieke problemen gaat veroorzaken dan. Als je dat wil verhelpen kom je natuurlijk wel uit op een forse investering in de infrastructuur die maar voor een paar dagen per jaar nuttig is.
Met wisselen van de machinist moet je een redelijk korte keertijd kunnen bereiken op Zandvoort. Behalve de twee perronsporen is er nog een derde spoor dat als wachtspoor gebruikt kan worden. Daarmee lijkt me twaalf treinen per uur in niet ondoenlijk, maar dan moeten die treinen dus wel als dunne stront dat station uit. Daar hebben ze materieel tegenwoordig voor, maar dat vreet stroom.

Re: NS: spoor Zandvoort kan drukte Formule 1 niet aan

Geplaatst: ma 13 mei 2019, 23:04
door AppleMoose
Het derde spoor heeft geen perron, toch? Dan zul je dus weer extra moeten rangeren om wel op het perron te kunnen komen. Lijkt me niet haalbaar als je met twaalf treinen per uur wilt rijden.

Re: NS: spoor Zandvoort kan drukte Formule 1 niet aan

Geplaatst: ma 13 mei 2019, 23:08
door Aking
Hoe ligt dat derde spoor, kunnen ze daar geen (nood)perron naast gooien?

Re: NS: spoor Zandvoort kan drukte Formule 1 niet aan

Geplaatst: ma 13 mei 2019, 23:11
door Frank93
Dit is de situatie. Er is dus alleen een eilandperron op dit moment. Het derde spoor is net voor het eilandperron dus even een perron erbij plaatsen kan niet.

Re: NS: spoor Zandvoort kan drukte Formule 1 niet aan

Geplaatst: ma 13 mei 2019, 23:13
door AppleMoose
Ik had de situatie niet goed in mijn hoofd. Zie nu op Koekel Meps dat het derde spoor vóór het station ligt. Kun je dus wel redelijk makkelijk vandaan rangeren, maar een extra perron aanleggen is niet mogelijk.

Edit: Wat Frank dus zegt.

Re: NS: spoor Zandvoort kan drukte Formule 1 niet aan

Geplaatst: ma 13 mei 2019, 23:14
door Aking
Frank93 schreef:Dit is de situatie. Er is dus alleen een eilandperron op dit moment. Het derde spoor is net voor het eilandperron dus even een perron erbij plaatsen kan niet.
Ah jah daar heb je dan niet heel veel aan. Al kun je misschien een minuut besparen door de treinen via het buitenspoor binnen te halen en via het middenspoor te laten vertrekken. Maar ik betwijfel of dat met alle opvolgtijden en regels en weetikhetwat tegenwoordig heel veel scheelt.

Want als zet je een trein gelijk voor het sein voor de overweg klaar, dan nog moet die waarschijnlijk 3 minuten of langer wachten voor dat sein veilig kan/mag :|

Re: NS: spoor Zandvoort kan drukte Formule 1 niet aan

Geplaatst: ma 13 mei 2019, 23:30
door trolly
Die beide overwegen zullen er dan waarschijnlijk tijdelijk uit moeten voor het wegverkeer. Ook voor de Overveense overweg is dat overigens een optie om te overwegen.

Re: NS: spoor Zandvoort kan drukte Formule 1 niet aan

Geplaatst: di 14 mei 2019, 08:57
door samsam538
Frank93 schreef:Dit is de situatie. Er is dus alleen een eilandperron op dit moment. Het derde spoor is net voor het eilandperron dus even een perron erbij plaatsen kan niet.
Langs spoor 2b aan de andere kant van de overweg kun je een perron aanleggen. Treinen naar 2a gaan via spoor 3.
Zie http://sporenplan.nl/figuren/tekeningen ... tn-hlm.gif voor spoor 2b

Ben verder wel benieuwd wat voor lijnvoering NS in gedachte heeft.

Re: NS: spoor Zandvoort kan drukte Formule 1 niet aan

Geplaatst: di 14 mei 2019, 09:45
door jelmerrr
Er schijnen toch ergens huizen te staan daar?

Re: NS: spoor Zandvoort kan drukte Formule 1 niet aan

Geplaatst: di 14 mei 2019, 09:47
door katvis
Er is een groene strook tussen het spoor en de bebouwing.

Re: NS: spoor Zandvoort kan drukte Formule 1 niet aan

Geplaatst: di 14 mei 2019, 09:53
door sirvinniei
We hebben het nu over perrons, maar uit mijn hoofd herinner ik me dat de opvolgtijd tussen treinen minimaal 5 minuten moet zijn. Dan gaat 12 treinen per richting roch nooit passen?