Pagina 3 van 15

Re: NS: spoor Zandvoort kan drukte Formule 1 niet aan

Geplaatst: di 14 mei 2019, 10:03
door Hainje
Drie minuten toch?

Re: NS: spoor Zandvoort kan drukte Formule 1 niet aan

Geplaatst: di 14 mei 2019, 10:04
door Suus
Minder dan vijf minuten kan prima als het seinstelsel daarop berekend is. In Utrecht zit er twee keer per uur ook maar drie minuten tussen het vertrek van de trein naar Den Helder en de trein naar Schiphol.

Op tijd rijden en efficiënt keren zijn het belangrijkste in dit geval. Op twee sporen 12x/uur een trein keren zou moeten kunnen, GVB kan het 18x/uur met een metro.

Overigens adviseert de Volkskrant om bij een Formule 1 in Zandvoort te gaan lopen vanaf IJmuiden of met een bootje te komen.

Re: NS: spoor Zandvoort kan drukte Formule 1 niet aan

Geplaatst: di 14 mei 2019, 10:46
door MetroRET
Vraag me eigenlijk af hoe die 12 treinen per uur vanuit Zandvoort mogelijk zou zijn in combinatie met de 6 reguliere treinen naar Leiden.
Want beide treinverbindingen moeten elkaar overkruisen over één engelsman:
Afbeelding

Re: NS: spoor Zandvoort kan drukte Formule 1 niet aan

Geplaatst: di 14 mei 2019, 10:52
door Suus
Haarlem - Uitgeest verbussen.
Spoor 1 voor treinen uit Leiden naar Amsterdam
Spoor 3 voor treinen van Amsterdam naar Leiden
Spoor 4/5 voor korttrajectdiensten Zandvoort - Haarlem
Spoor 6 voor treinen van Zandvoort naar Amsterdam
Spoor 8 voor treinen van Amsterdam naar Zandvoort.

Eenrichtingsverkeer in de reizigerstunnels instellen.

Re: NS: spoor Zandvoort kan drukte Formule 1 niet aan

Geplaatst: di 14 mei 2019, 13:20
door samsam538
Ik denk dat de treinen uit Leiden niet verder gaan dan Leiden. Zelfde geldt voor treinen uit Uitgeest. IC Amsterdam - Zandvoort, geen koppeling met bijv. Amsterdam - Eindhoven, want storingsgevoelig. Overveen wordt gesloten.

Spoor 1/3a voor treinen uit Leiden (ook shuttlebussen vanaf station Heemstede) (4 IC/2 SPR)
Spoor 3b voor treinen van Zandvoort naar Amsterdam (6 IC/2 SPR) (IC stopt ook op Spaarnwoude P+R, tijdelijke trap naar Camera Obscuraweg voor de grote reizigersstromen)
Spoor 4/5 voor korttrajectdiensten Zandvoort - Haarlem (4 SPR)
Spoor 6 voor treinen van Amsterdam naar Zandvoort (4 IC/2 SPR)
Spoor 8 voor treinen van Uitgeest (2 SPR)

Re: NS: spoor Zandvoort kan drukte Formule 1 niet aan

Geplaatst: di 14 mei 2019, 13:45
door trolly
samsam538 schreef:Ik denk dat de treinen uit Leiden niet verder gaan dan Leiden. Zelfde geldt voor treinen uit Uitgeest. IC Amsterdam - Zandvoort, geen koppeling met bijv. Amsterdam - Eindhoven, want storingsgevoelig. Overveen wordt gesloten.
Ik hoop dat waar je de tweede keer "Leiden" schrijft je Haarlem bedoelt, anders wordt die laatste stad wel compleet onbereikbaar. Dat geldt ook voor Overveen: als je het station sluit is dat durrep compleet van de rest van de wereld afgesneden, want het wegverkeer staat ongetwijfeld klemvast. En waarom zou je? Die stop kost je geen uren — mede doordat dat stationnetje toch in een boog ligt.

Re: NS: spoor Zandvoort kan drukte Formule 1 niet aan

Geplaatst: di 14 mei 2019, 14:34
door Durashift
Dolf Jansen had net op radio 1 een 'goed' idee. Maak één lange trein van Haarlem naar Zandvoort. 4 kilometer lopen, van achter naar voren. :D

https://www.nporadio1.nl/de-nieuws-bv/b-v-s-c

Het zou toch wat zijn hè.. alle koplopers weer open 'breken' en aan elkaar maken en dan tienduizenden mensen door die slurfen duwen.. :lol: (A)

~~~~~~

Wat ik er tot nu van begrijp is dat men bij de kaartverkoop precies wilt weten waar je vandaan komt en hoe je Zandvoort wilt bereiken.
Daarmee kan je natuurlijk een stuk 'crowd managen' maar wat te doen met mensen die geen ticket hebben en onder het mom van een stranddag toch in de buurt van het circuit willen komen om een glimp van het spektakel op te vangen? Die moet je al voor Haarlem tegen kunnen houden, lijkt mij.

Het wordt een hele uitdaging, heb het idee dat Jan Lammers c.s. vooral nog de focus op de circuitaanpassingen hebben en voor de bereikbaarheid vooral op de gemeente Zandvoort leunen..?

Over het bijbouwen van een extra transformator: gaat niet zo makkelijk, in Lunteren is er al veel verzet van omwonenden... dus dat kan wel ff duren denk ik..daar in Zandvoort. :wink:

https://www.omroepgelderland.nl/nieuws/ ... n-Lunteren

Re: NS: spoor Zandvoort kan drukte Formule 1 niet aan

Geplaatst: di 14 mei 2019, 14:41
door Aking
Dan zet je dat ding ergens in de duinen neer? Niet zo veel omwonenden daar lijkt me, al kan het goed zijn dat de zuid-aziaanse plofpadkikkersalamandervogel daar net nestelt natuurlijk :Y

Re: NS: spoor Zandvoort kan drukte Formule 1 niet aan

Geplaatst: di 14 mei 2019, 14:46
door Durashift
Ja, mei is ook nog het broedseizoen. :P

~~~~~~
NOS.n l schreef:(..) Burgemeester Niek Meijer van de badplaats: "We gaan als circuit kijken wat voor stappen we op het gebied van mobiliteit kunnen nemen. We zullen leren van de eerste race." (..)
https://nos.nl/artikel/2284547-formule- ... voort.html

Zo'n opmerking maakt mij argwanend.. natuurlijk, lerend vermogen is nooit verkeerd.... maar er spreekt ook iets uit dat men wel verwacht dat er (grote) problemen ontstaan tijdens het eerste evenement..
Het kan, naar mijn mening, niet zo zijn dat men na het raceweekend stelt dat de organisatie is overvallen door de enorme drukte.. want dat kan je op je duimpje verwachten natuurlijk.. :wink:

Re: NS: spoor Zandvoort kan drukte Formule 1 niet aan

Geplaatst: di 14 mei 2019, 15:19
door samsam538
trolly schreef:
samsam538 schreef:Ik denk dat de treinen uit Leiden niet verder gaan dan Leiden. Zelfde geldt voor treinen uit Uitgeest. IC Amsterdam - Zandvoort, geen koppeling met bijv. Amsterdam - Eindhoven, want storingsgevoelig. Overveen wordt gesloten.
Ik hoop dat waar je de tweede keer "Leiden" schrijft je Haarlem bedoelt, anders wordt die laatste stad wel compleet onbereikbaar. Dat geldt ook voor Overveen: als je het station sluit is dat durrep compleet van de rest van de wereld afgesneden, want het wegverkeer staat ongetwijfeld klemvast. En waarom zou je? Die stop kost je geen uren — mede doordat dat stationnetje toch in een boog ligt.
Klopt, ik bedoelde Haarlem.
Van en naar Overveen laat je bussen rijden, de treinen hoeven dan niet te vertragen en op te trekken en dan wordt de bovenleiding minder belast.

Re: NS: spoor Zandvoort kan drukte Formule 1 niet aan

Geplaatst: di 14 mei 2019, 15:21
door Aking
En hoe/waar gaan die bussen precies rijden?

Want zoals al eerder werd aangestipt is er een flinke kans dat de wegen ook een grote chaos worden :')

Re: NS: spoor Zandvoort kan drukte Formule 1 niet aan

Geplaatst: di 14 mei 2019, 15:24
door trolly
:Y

Van dattum.

Re: NS: spoor Zandvoort kan drukte Formule 1 niet aan

Geplaatst: di 14 mei 2019, 15:28
door umbusko
Gewoon helikopters inzetten naar Overveen joh. Voor die paar mensen. :Y

Re: NS: spoor Zandvoort kan drukte Formule 1 niet aan

Geplaatst: di 14 mei 2019, 15:42
door MetroRET
Suus schreef:Haarlem - Uitgeest verbussen.
Spoor 1 voor treinen uit Leiden naar Amsterdam
Spoor 3 voor treinen van Amsterdam naar Leiden
Spoor 4/5 voor korttrajectdiensten Zandvoort - Haarlem
Spoor 6 voor treinen van Zandvoort naar Amsterdam
Spoor 8 voor treinen van Amsterdam naar Zandvoort.

Eenrichtingsverkeer in de reizigerstunnels instellen.
Dan nog heb je 18x per uur een trein over dat bewuste wissel.

Re: NS: spoor Zandvoort kan drukte Formule 1 niet aan

Geplaatst: di 14 mei 2019, 15:48
door Aking
Dat is dan zo'n beetje elke drie minuten en mag dan toch volgens de plannormen en dingessen?

Re: NS: spoor Zandvoort kan drukte Formule 1 niet aan

Geplaatst: di 14 mei 2019, 15:51
door Alargule
Dat wordt dus een Noord/Zuidlijn naar Zandvoort. Via Schiphol.

Re: NS: spoor Zandvoort kan drukte Formule 1 niet aan

Geplaatst: di 14 mei 2019, 15:52
door Hainje
De Zuidtangent is er (min of meer) voor gebouwd, dus het kan prima. :lol:

Re: NS: spoor Zandvoort kan drukte Formule 1 niet aan

Geplaatst: di 14 mei 2019, 16:44
door cassie127
Hainje schreef:Drie minuten toch?
Je zit nog met je overkruisingen in Zandvoort... Daar moet officieel 6 minuten tussen zitten indien de eerst volgende trein de tegengestelde richting op gaat als de trein daarvoor.

Re: NS: spoor Zandvoort kan drukte Formule 1 niet aan

Geplaatst: di 14 mei 2019, 16:51
door MetroRET
Dat is maar 1 minuut.
Zie de [serie=Sprinter|2019|Rotterdam Centraal - Breukelen - Uitgeest4000[/serie] binnenkomend op Rtd om :04/:34 & de vertrekkenden [serie=Intercity|2019|Groningen - Amersfoort - Rotterdam Centraal500[/serie]/[serie=Intercity|2019|Leeuwarden - Amersfoort - Rotterdam Centraal600[/serie] om :05/:35.

Re: NS: spoor Zandvoort kan drukte Formule 1 niet aan

Geplaatst: di 14 mei 2019, 17:05
door cassie127
Ja, maar dat zijn uitzonderingen. Plannorm is van oorsprong 6 minuten voor zo'n beweging

Re: NS: spoor Zandvoort kan drukte Formule 1 niet aan

Geplaatst: di 14 mei 2019, 17:10
door trolly
Lijkt me wel een goed idee om in dit geval een uitzondering te maken, dan.

Re: NS: spoor Zandvoort kan drukte Formule 1 niet aan

Geplaatst: di 14 mei 2019, 17:13
door Aking
Nou ken ik het sporenplan van Roffa niet uit mijn hoofd, en ik ben te lui om het op te zoeken, maar ik kan me daar ook nog wel voorstellen dat het spul iets verderop kruist en niet gelijk puntje perron. Als dat in beide richtingen een minuut scheelt zit je totaal toch alweer op 3 minuten. Dat wordt in Zandvoort iets lastiger als ik zo vanaf de overweg koekelmapst...

Re: NS: spoor Zandvoort kan drukte Formule 1 niet aan

Geplaatst: di 14 mei 2019, 17:47
door MetroRET
Aking schreef:Nou ken ik het sporenplan van Roffa niet uit mijn hoofd, en ik ben te lui om het op te zoeken, maar ik kan me daar ook nog wel voorstellen dat het spul iets verderop kruist en niet gelijk puntje perron. Als dat in beide richtingen een minuut scheelt zit je totaal toch alweer op 3 minuten. Dat wordt in Zandvoort iets lastiger als ik zo vanaf de overweg koekelmapst...
Het gaat niet om de kruising bij Zandvoort, maar over het engelsman 101b/103 in Haarlem.

Re: NS: spoor Zandvoort kan drukte Formule 1 niet aan

Geplaatst: di 14 mei 2019, 17:47
door Aking
Nou ja, daar geldt aardig hetzelfde voor denk ik?

Re: NS: spoor Zandvoort kan drukte Formule 1 niet aan

Geplaatst: di 14 mei 2019, 17:57
door trolly
:Y

Sterker nog, die kan bij plan Suus simpel afbuigend vastgezet worden, en hoeft sowieso niet in tegengestelde richtingen bereden te worden.