Concessie Haaglanden Streek (2019-2030)
Re: Concessie Haaglanden Streek (2019-2030)
Volgens een bekende van mij heeft hij een ex HTM bus met een werkende omroep op 60. Ik ging kijken bij OVinfo app en jawel de 6774 en 6775 hebben GPS verbinding. Zijn bij die wagens de boordcomputer vervangen?
Re: Concessie Haaglanden Streek (2019-2030)
Als het goed is worden bij de ex HTM wagens nu een voor een nieuwe boordcomputers ingebouwd. Blijkbaar was het gratis reizen toch iets te duur ;).
Laatst gewijzigd door Ardan op do 12 dec 2019, 12:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Leesbaarheid: vorige post niet quoten.
Reden: Leesbaarheid: vorige post niet quoten.
Re: Concessie Haaglanden Streek (2019-2030)
Lijn 34 is in Maassluis echt crimineel langzaam en een zeer onlogische route, een stuk langzamer dan zijn voorganger (Cxx 33). Ook nog eens dat ie een minuut eerder vertrekt dan de metro's op Maassluis Centrum :N
PSA: Links gaan, rechts staan
Re: Concessie Haaglanden Streek (2019-2030)
@luka23
Dat was jaren geleden ook al zo. Lijn 35 zat qua dienstregeling op Hoek van Holland tussen de treinen in. Dat bepaalde de knoop op 's-Gravenzande voor lijn 31 wat dan weer de knoop bepaalde voor alle buslijnen op Naaldwijk busstation. Daar moest de 33 ook op aansluiten waardoor de 33 die toen nog begon op Maassluis West 1 minuut eerder vertrok dan dat de sprinter aankwam uit Rotterdam.
De trein rijdt minder frequent dan de metro.als je de bus wilt halen neem je toch een metro eerder?
Dat was jaren geleden ook al zo. Lijn 35 zat qua dienstregeling op Hoek van Holland tussen de treinen in. Dat bepaalde de knoop op 's-Gravenzande voor lijn 31 wat dan weer de knoop bepaalde voor alle buslijnen op Naaldwijk busstation. Daar moest de 33 ook op aansluiten waardoor de 33 die toen nog begon op Maassluis West 1 minuut eerder vertrok dan dat de sprinter aankwam uit Rotterdam.
De trein rijdt minder frequent dan de metro.als je de bus wilt halen neem je toch een metro eerder?
Zet CFL ineens gelede bussen in op lijn 112...
Zullen er wel te veel hobbyisten mee reizen...
Zullen er wel te veel hobbyisten mee reizen...
Re: Concessie Haaglanden Streek (2019-2030)
Vgm hebben ze iets met de materieelplanning gedaan. De afgelopen 3 dagen zelfs vaandag rijdt alleen maar Citaro's op 60 en de ex HTM op de streeklijnen.
Re: Concessie Haaglanden Streek (2019-2030)
Verschillende van de ex HTM bussen zijn inmiddels voorzien van een Ticketbox en daardoor beter inzetbaar op alle lijnen. Volgens mij worden ze zo veel mogelijk ingezet op korte omlopen, maar helaas gaat het wel eens mis. Gisteren heeft er ook een RNET bus op de streeklijnen gereden en een MRDH bus op lijn 455. Net als een MRDH bus in de middagspits op lijn 64.
Laatst gewijzigd door Ardan op do 12 dec 2019, 12:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Leesbaarheid: vorige post niet quoten.
Reden: Leesbaarheid: vorige post niet quoten.
Re: Concessie Haaglanden Streek (2019-2030)
Bij sommige bussen is de 0 voor het lijnnummer weg. Denk een software update van de boordcomputer (IVU).
Re: Concessie Haaglanden Streek (2019-2030)
Dat is al even zo. Ik heb eind september al bussen gezien met een display zonder die extra 0.
-
- Berichten: 1035
- Lid geworden op: do 18 feb 2010, 09:47
Re: Concessie Haaglanden Streek (2019-2030)
Is het een update of is men op de handmatige manier aan het rijden? met handmatig bedoel ik dan het bedieningskastje boven de chauffeur.
Re: Concessie Haaglanden Streek (2019-2030)
Volgens mij is er nu een algemene update geweest, daarvoor was het altijd een handmatige instelling van de chauffeur (vaak te herkennen aan de niet passende lijnfilm). Er zijn overigens nog steeds bussen met een defecte bediening van de lijnfilm.
Laatst gewijzigd door Ardan op do 12 dec 2019, 12:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Leesbaarheid: vorige post niet quoten.
Reden: Leesbaarheid: vorige post niet quoten.
Re: Concessie Haaglanden Streek (2019-2030)
Het betreft een update die afgelopen weekend uitgerold is.
Hoe het kan dat er eerder ook al bussen zonder die extra 0 rondreden is eerder al uitgelegd in dit forum.
Hoe het kan dat er eerder ook al bussen zonder die extra 0 rondreden is eerder al uitgelegd in dit forum.
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9187
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Concessie Haaglanden Streek (2019-2030)
Wat is er eigenlijk mis met een voorloop 0? Gewoon in de reisinformatie integreren zoals in Mönchengladbach/Krefeld. ;)
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Re: Concessie Haaglanden Streek (2019-2030)
Wat is de toegevoegde waarde ervan?
Re: Concessie Haaglanden Streek (2019-2030)
Nul.
*Duikt weg*
*Duikt weg*
Re: Concessie Haaglanden Streek (2019-2030)
Maar in die steden maakt de 0 echt deel uit van het lijnnummer. Dat is in Haaglanden niet het geval. ;)regenmaker schreef:Wat is er eigenlijk mis met een voorloop 0? Gewoon in de reisinformatie integreren zoals in Mönchengladbach/Krefeld. ;)
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9187
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Concessie Haaglanden Streek (2019-2030)
Nee, dat bedoelde ik dus. Het was natuurlijk makkelijker/goedkoper geweest om gewoon die 0 in de KV1 data te gooien in plaats van de software updaten. ;)
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Re: Concessie Haaglanden Streek (2019-2030)
De update ging niet specifiek over die 0 maar over andere dingen.
De 0 is meer 'bijvangst'.
De 0 is meer 'bijvangst'.
Re: Concessie Haaglanden Streek (2019-2030)
Sinds gisteren (denk ik) rijden de nieuwe Midcity's voor Haaglanden Streek. Ze hebben dezelfde ticketbox als de normale bussen.
-
- Berichten: 38
- Lid geworden op: di 21 mei 2019, 14:28
Re: Concessie Haaglanden Streek (2019-2030)
Vorige week donderdag reden ze nog niet, maar vandaag waren ze in ieder geval aanwezig. Af en toe slaagt Noot er niet in om chauffeurs op de bus te zetten, dat is althans wat ze je vertellen. Waarschijnlijk zal dat nu minder vaak het geval zijn. Wellicht trekt het aantal reizigers nu ook aan gezien het feit dat je niet zelf de deur hoeft te openen en sluiten. Jammer is wel dat wanneer het druk wordt er maar plek blijft voor 7 personen i.v.m. het feit dat de chauffeurs enkel over een B rijbewijs beschikken.
Laatst gewijzigd door Ardan op do 12 dec 2019, 12:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Leesbaarheid: vorige post niet quoten.
Reden: Leesbaarheid: vorige post niet quoten.
-
- Berichten: 1035
- Lid geworden op: do 18 feb 2010, 09:47
Re: Concessie Haaglanden Streek (2019-2030)
Een bestuurder met B-rijbewijs mag max 8 personen excl. zichzelf meenemen.
-
- Berichten: 38
- Lid geworden op: di 21 mei 2019, 14:28
Re: Concessie Haaglanden Streek (2019-2030)
Er is natuurlijk altijd een plaats voor mij gereserveerd :D
Op dit moment hebben ze nog 1 exemplaar van de Midcity, dus er wordt ook nog met de reguliere MB Sprinter gereden. De andere zou 'spoedig' volgen.
Op dit moment hebben ze nog 1 exemplaar van de Midcity, dus er wordt ook nog met de reguliere MB Sprinter gereden. De andere zou 'spoedig' volgen.
Laatst gewijzigd door Ardan op do 12 dec 2019, 12:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Leesbaarheid: vorige post niet quoten.
Reden: Leesbaarheid: vorige post niet quoten.
Re: Concessie Haaglanden Streek (2019-2030)
2 zelfs. Eentje doet de delfthopper de andere doet 53 in de spits.
Re: Concessie Haaglanden Streek (2019-2030)
Er staat er inderdaad nog eentje waar nog geen bestickering en kentekens op zitten. Maar dat kan binnen een dag gepiept zijn in theorie, waarna hij in gebruik genomen kan worden.
IVU is al wel ingebouwd.
IVU is al wel ingebouwd.
-
- Berichten: 38
- Lid geworden op: di 21 mei 2019, 14:28
Re: Concessie Haaglanden Streek (2019-2030)
Een chauffeur op lijn 42 had het over leveringen voor lijnen in Delft, Maassluis en uiteraard Voorschoten/Wassenaar.
Volgens zijn 'baas' komt er volgende weer een levering van 7 MidCity's. We gaan het zien.
Ondertussen doet de 6770 zijn ronde weer in Wassenaar. Vraag mij wel af hoeveel zitplaatsen er verloren zijn gegaan in de Citaro t.o.v. de Lion.
Zit persoonlijk toch liever op de stoelen van de Citaro.
Volgens zijn 'baas' komt er volgende weer een levering van 7 MidCity's. We gaan het zien.
Ondertussen doet de 6770 zijn ronde weer in Wassenaar. Vraag mij wel af hoeveel zitplaatsen er verloren zijn gegaan in de Citaro t.o.v. de Lion.
Zit persoonlijk toch liever op de stoelen van de Citaro.
Laatst gewijzigd door Ardan op vr 13 dec 2019, 12:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Leesbaarheid: vorige post niet quoten.
Reden: Leesbaarheid: vorige post niet quoten.
Re: Concessie Haaglanden Streek (2019-2030)
Volgens mij gaan de Delfthopper en lijnen 34 (za), 42 en 284 met de Midcity rijden. Voor de 284 zijn er twee nodig, de Delfthopper heeft er ook 2 nodig, lijn 42 2 in de spits en voor lijn 34 3 busjes op zaterdag.jorawesome schreef:Een chauffeur op lijn 42 had het over leveringen voor lijnen in Delft, Maassluis en uiteraard Voorschoten/Wassenaar.
Volgens zijn 'baas' komt er volgende weer een levering van 7 MidCity's. We gaan het zien.
Misschien op maandag t/m zaterdag ook 1 voor de nieuwe lijn 73 in Zoetermeer?
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 88 gasten