Concessie Haaglanden Streek (2019-2030)

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
jorawesome
Berichten: 27
Lid geworden op: di 21 mei 2019, 14:28

Re: Concessie Haaglanden Streek (2019-2030)

Bericht door jorawesome »

^^In Wassenaar ook. Komt vooral door het rijgedrag van de chauffeurs.
Overigens zou het niet verkeerd zijn als EBS lijn 42 zou verlengen naar Duinrell en 44 dan zou opheffen. Eventueel kan lijn 43 vaker rijden. Zou win-win zijn.
Gebruikersavatar
Meltrain
Berichten: 16505
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Rotterdam (Lombardijen)

Re: Concessie Haaglanden Streek (2019-2030)

Bericht door Meltrain »

Waarom zou dat win-win zijn? Er is dan immers (buiten de zomer) geen rechtstreekse verbinding meer tussen Den Haag en Duinrell.
Elke dag van de slaapkamer naar de woonkamer en terug.
Af en toe komt daar bovenop een reis van Rlb naar Dvd en terug.
OVspotter070
Berichten: 251
Lid geworden op: ma 18 mar 2019, 12:58

Re: Concessie Haaglanden Streek (2019-2030)

Bericht door OVspotter070 »

jorawesome schreef: vr 19 feb 2021, 08:55 ^^In Wassenaar ook. Komt vooral door het rijgedrag van de chauffeurs.
Vooral de Haagse chauffeurs. Die hebben gwn haast. Htm_Tram en BuschauffeurDH niet om jullie bedoeld, maar de andere chauffeurs. Je ken bij de eerste nummer van de omloop van welke stalling die bus wordt gereden.
1xx=Den Haag
2xx=Delft/Den Hoorn
3xx=Zoetermeer.
jorawesome
Berichten: 27
Lid geworden op: di 21 mei 2019, 14:28

Re: Concessie Haaglanden Streek (2019-2030)

Bericht door jorawesome »

Meltrain schreef: vr 19 feb 2021, 12:16 Waarom zou dat win-win zijn? Er is dan immers (buiten de zomer) geen rechtstreekse verbinding meer tussen Den Haag en Duinrell.
Als 43 daardoor vaker zou rijden worden alle haltes tussen Wassenaar-Noord en Leiden vaker bediend.
Duinrell-gangers uit het noorden hoeven niet via DH C. te reizen.
Er zijn meer haltes waar men kan opstappen voor de richting Voorschoten (en vanuit Voorschoten meer haltes waar men in Wassenaar kan uitstappen).

Ik kan er vast nog een of twee meer bedenken, maar dit is waar ik even snel op kan komen.
Pim-AllianceB95
Berichten: 1008
Lid geworden op: ma 27 sep 2010, 22:27

Re: Concessie Haaglanden Streek (2019-2030)

Bericht door Pim-AllianceB95 »

Toch denk ik dat menig Duinrellganger liever in één keer van de Intercity (al dan niet uit het noorden) op de bus overstapt en niet van Intercity op de Sprinter naar Voorschoten en daar op de bus, zelfs niet als dat eerste een paar kilometer om is.
verfmeer
Berichten: 646
Lid geworden op: di 08 apr 2014, 21:31

Re: Concessie Haaglanden Streek (2019-2030)

Bericht door verfmeer »

Inderdaad. Duinrell is voornamelijk populair onder kinderen, voor hen zijn overstappen een stuk lastiger.
CamilleKreemers
Berichten: 3352
Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10

Re: Concessie Haaglanden Streek (2019-2030)

Bericht door CamilleKreemers »

Waarom niet 2 expresslijnen maken, eentje uit Den Haag en eentje uit Leiden?
omaylie
Berichten: 90
Lid geworden op: wo 07 feb 2018, 15:46

Re: Concessie Haaglanden Streek (2019-2030)

Bericht door omaylie »

MetroRET schreef: vr 19 feb 2021, 22:23 Die uit Den Haag is er toch al, in de vorm van lijn 144.
Die was per ongeluk bij een andere topic geplaatst, dus vandaar dat die reactie vertraging heeft opgelopen.
MetroRET
Berichten: 2266
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14

Re: Concessie Haaglanden Streek (2019-2030)

Bericht door MetroRET »

Mijn excuus :mrgreen:
CamilleKreemers
Berichten: 3352
Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10

Re: Concessie Haaglanden Streek (2019-2030)

Bericht door CamilleKreemers »

Oke, de Haagse Expresslijn bestaat al, nu de Leidse lijn nog.
Gebruikersavatar
Meltrain
Berichten: 16505
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Rotterdam (Lombardijen)

Re: Concessie Haaglanden Streek (2019-2030)

Bericht door Meltrain »

jorawesome schreef: vr 19 feb 2021, 19:54
Meltrain schreef: vr 19 feb 2021, 12:16 Waarom zou dat win-win zijn? Er is dan immers (buiten de zomer) geen rechtstreekse verbinding meer tussen Den Haag en Duinrell.
Als 43 daardoor vaker zou rijden worden alle haltes tussen Wassenaar-Noord en Leiden vaker bediend.
Ja, áls lijn 43 vaker gaat rijden....
Het kost hoe dan ook meer DRU en de vraag is of voor die haltes een uitgebreidere bediening wel gerechtvaardigd is.
Elke dag van de slaapkamer naar de woonkamer en terug.
Af en toe komt daar bovenop een reis van Rlb naar Dvd en terug.
Roeland
Berichten: 1268
Lid geworden op: wo 11 jul 2012, 10:53

Re: Concessie Haaglanden Streek (2019-2030)

Bericht door Roeland »

Je zou ook ervoor kunnen kiezen om de 44 ook naar Leiden door te rijden. En dan lijn 44 (vanaf halte Wildlust via Jagerslaan) langs Duinrell laten rijden. De ene helft van de ritten rijdt dan als 43, de andere helft als 44. Dan heeft Duinrell ook een rechtstreekse verbinding met Leiden.
DPDelft
OVNL-beheerder
Berichten: 255
Lid geworden op: zo 24 jan 2010, 14:09

Re: Concessie Haaglanden Streek (2019-2030)

Bericht door DPDelft »

Dan mis je de belangrijkste halte in Wassenaar (van Oldenbarneveltweg), bovendien is die route niet geschikt voor brede voertuigen.
Daan76
Berichten: 304
Lid geworden op: zo 26 dec 2010, 12:46

Re: Concessie Haaglanden Streek (2019-2030)

Bericht door Daan76 »

Op de Jagerslaan geldt een breedtebeperking van 2 meter.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 8 gasten