Concessie Haaglanden Streek (2019-2030)
Re: Concessie Haaglanden Streek (2019-2030)
Wel vreemd dat de opdrachtgever hiermee akkoord gaat. Het merk R-NET gaat ook om de uitstraling en voorspelbaarheid.
Re: Concessie Haaglanden Streek (2019-2030)
Ik vermoed dat de gemiddelde R-netreiziger meer problemen heeft met de massaal verlaagde R-net-frequenties dan wanneer er een niet-rood-gespoten bus op een rit rijdt?
Re: Concessie Haaglanden Streek (2019-2030)
Dat is inderdaad ook een terecht punt. Er zijn richtlijnen afgesproken voor minimum frequenties op R-NET kunnen. Frequent rijden moet natuurlijk ook wel iets betekenen. Daar worden per opdrachtgever en vervoerder andere keuzes in gemaakt. Iets wat juist met R-NET niet de bedoeling was. R-NET zou overal voor een zelfde minimum aanbod en kwaliteit moeten staan.
Re: Concessie Haaglanden Streek (2019-2030)
Hoe weet je dat eigenlijk?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Concessie Haaglanden Streek (2019-2030)
Waarschijnlijk doordat hij de diensten kan inzien.
Qua capaciteit is het waarschijnlijk ook voldoende in de avond en qua tijden past het gewoon in de stadsbus omlopen.
Qua capaciteit is het waarschijnlijk ook voldoende in de avond en qua tijden past het gewoon in de stadsbus omlopen.
-
- Berichten: 4392
- Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10
Re: Concessie Haaglanden Streek (2019-2030)
Ik kan me indenken dat elektrisch rijden goedkoper is dan dieselrijden. Daarnaast rijden dan alleen nog de 455 uit Delft en de stadsdienst. Een losse streekomloop is vast duurder dan.
Re: Concessie Haaglanden Streek (2019-2030)
In de afgelopen dienstregelingen reden er ook Citea busjes op lijn 30 zowel in de avonduren als op zondag. Ook vanuit Den Hoorn hebben er in het verleden Citea busjes op streeklijnen gereden (op zondag).
-
- Berichten: 22
- Lid geworden op: ma 25 jan 2021, 11:41
Re: Concessie Haaglanden Streek (2019-2030)
Ik weet niet of iemand anders het ook is opgevallen, maar ondanks dat de reisinformatie klopt rijden de bussen op lijn 46 nog steeds rond met "Voorschoten Leidschendam", in Den Haag althans. Zijn de systemen nog niet geupdated?
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 8713
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Concessie Haaglanden Streek (2019-2030)
Wellicht komt de bestemming Wassenaar/Duinrell pas op de lijnfilm te staan als de bus niet meer in Den Haag rijdt om te voorkomen dat reizigers vanaf Den Haag naar Duinrell in lijn 46 stappen?
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 04-05-2024 --> 66 nieuwe foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 04-05-2024 --> 66 nieuwe foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Re: Concessie Haaglanden Streek (2019-2030)
Ja idd. Met lijn 44 ben je sneller in Duinrell dan de 46.
Re: Concessie Haaglanden Streek (2019-2030)
In omgekeerde richting staat (als het goed is) in Wassenaar ook "Leidschendam" op de bussen van lijn 46.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Concessie Haaglanden Streek (2019-2030)
Klopt bij haltes in Wassenaar en op de bus staat inderdaad "Leidschendam".
-
- Berichten: 38
- Lid geworden op: di 21 mei 2019, 14:28
Re: Concessie Haaglanden Streek (2019-2030)
Toevallig zag ik net "Den Haag CS via Leidschendam" als lijn 46 rijden dus waarschijnlijk is het toch gelukt
Re: Concessie Haaglanden Streek (2019-2030)
Een vraagje uit nieuwsgierigheid: hoe keert lijn 71 eigenlijk bij station Zoetermeer om?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 8713
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Concessie Haaglanden Streek (2019-2030)
Letterlijk omdraaien bij station en dan via de Zuidweg of via de Mahatma Ghandisingel en de Albert Schweitzersingel.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 04-05-2024 --> 66 nieuwe foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 04-05-2024 --> 66 nieuwe foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Re: Concessie Haaglanden Streek (2019-2030)
Nu even helemaal niet.
T/m drgl 2022: vanaf Houtsingel / Afrikaweg het busstation op en dan gelijk 180 graden terug naar de Noordelijke rijbaan van de Zuidweg.
Voor drgl 2023 was het plan:
- richting Lansingerland: na busstation rechtsaf Mahatma Gandhisingel, rechtsaf Albert Schweitzersingel, linksaf Houtsingel;
- richting Centrum West: na busstation rechtsaf Mahatma Gandhisingel, bij kruising Danny Kayelaan / Madame Curiesingel 180 graden draaien Mahatma Gandhisingel richting Zuidweg, linksaf Zuidweg op en dan A12 over naar Afrikaweg.
Er zou hiervoor een nieuw perron AA komen bij Station Zoetermeer.
T/m drgl 2022: vanaf Houtsingel / Afrikaweg het busstation op en dan gelijk 180 graden terug naar de Noordelijke rijbaan van de Zuidweg.
Voor drgl 2023 was het plan:
- richting Lansingerland: na busstation rechtsaf Mahatma Gandhisingel, rechtsaf Albert Schweitzersingel, linksaf Houtsingel;
- richting Centrum West: na busstation rechtsaf Mahatma Gandhisingel, bij kruising Danny Kayelaan / Madame Curiesingel 180 graden draaien Mahatma Gandhisingel richting Zuidweg, linksaf Zuidweg op en dan A12 over naar Afrikaweg.
Er zou hiervoor een nieuw perron AA komen bij Station Zoetermeer.
§ 6. Het passeren van rode seinen
Artikel 33
1.Lichtseinen die rood licht uitstralen mogen alleen voorbijgereden worden, indien de bestuurder van de treindienstleider een aanwijzing Stoptonend sein heeft gekregen.
Artikel 33
1.Lichtseinen die rood licht uitstralen mogen alleen voorbijgereden worden, indien de bestuurder van de treindienstleider een aanwijzing Stoptonend sein heeft gekregen.
Re: Concessie Haaglanden Streek (2019-2030)
Bedankt voor het antwoord.
Die geplande route richting Centrum-West klinkt wel erg omslachtig. In beide richtingen via Mahatma Gandhisingel en Albert Schweitzersingel rijden klinkt dan logischer.
Waarom zou er een nieuwe halte nodig zijn?
Die geplande route richting Centrum-West klinkt wel erg omslachtig. In beide richtingen via Mahatma Gandhisingel en Albert Schweitzersingel rijden klinkt dan logischer.
Waarom zou er een nieuwe halte nodig zijn?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Concessie Haaglanden Streek (2019-2030)
Hoe doet de 71 het trouwens qua reizigersaantallen, sinds de routewijziging naar station Lansingerland?
Re: Concessie Haaglanden Streek (2019-2030)
Geen idee. Stel die vraag eens aan EBS of de MRDH.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Concessie Haaglanden Streek (2019-2030)
Via een chauffeur vernomen dat de bezetting tegenwoordig slechter is, dan toen nog via het Dorp werd gereden.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Re: Concessie Haaglanden Streek (2019-2030)
Verbaast me niet echt. De routewijziging leidde tot mindere verbindingen voor winkelend publiek.
En het rijden naar Lansingerland leidt vooral tot het verbinden van woonwijken vlakbij de 2 oudere stations met een nieuwer station. Wie vanuit Zoetermeer-zuid de trein wilde nemen, had toch al ruime keus op loop/fietsafstand?
En het rijden naar Lansingerland leidt vooral tot het verbinden van woonwijken vlakbij de 2 oudere stations met een nieuwer station. Wie vanuit Zoetermeer-zuid de trein wilde nemen, had toch al ruime keus op loop/fietsafstand?
Re: Concessie Haaglanden Streek (2019-2030)
Zoetermeer-Zuid heet Rokkeveen (met weer Rokkeveen-West en Rokkeveen-Oost).
En ja, lijn 71 heeft eigenlijk alleen nut voor de gedeelten van die wijk die net wat verder van de stations afliggen. In de buurt van de spoorlijn zijn niet alleen de stations maar zijn ook buslijnen 455 en 170 vaak snellere alternatieven richting het Stadshart.
En ja, lijn 71 heeft eigenlijk alleen nut voor de gedeelten van die wijk die net wat verder van de stations afliggen. In de buurt van de spoorlijn zijn niet alleen de stations maar zijn ook buslijnen 455 en 170 vaak snellere alternatieven richting het Stadshart.
§ 6. Het passeren van rode seinen
Artikel 33
1.Lichtseinen die rood licht uitstralen mogen alleen voorbijgereden worden, indien de bestuurder van de treindienstleider een aanwijzing Stoptonend sein heeft gekregen.
Artikel 33
1.Lichtseinen die rood licht uitstralen mogen alleen voorbijgereden worden, indien de bestuurder van de treindienstleider een aanwijzing Stoptonend sein heeft gekregen.
Re: Concessie Haaglanden Streek (2019-2030)
Over iets anders, wel over deze concessie. Ze hebben eindelijk het probleem opgelost rondom de MAT ritten. Vroeger stond bijv. "63 Geen Dienst" als de bus MAT naar de garage ging. Nu staat er daadwerkelijk "999 Geen Dienst".
MAT ritten= Zijn ritten zonder passagiers die van/naar de garage komen/gaan of naar een andere besteming gaan waar geen lijnnummer buslijn rijdt.
MAT ritten= Zijn ritten zonder passagiers die van/naar de garage komen/gaan of naar een andere besteming gaan waar geen lijnnummer buslijn rijdt.
Re: Concessie Haaglanden Streek (2019-2030)
Welk ‘probleem’ bedoel je eigenlijk?
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 102 gasten