Concessie Haaglanden Streek (2019-2030)
Re: Concessie Haaglanden Streek (2019-2030)
Gaat lekker bij EBS in Haaglanden. Veel rituitvallen. Dit vanwege personeelstekort. Een paar ritten die uitvallen das geen probleem. Maar achter elkaar dat is wel extreem. Denk dat er een hele hoge boete gaat komen.
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 8745
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Concessie Haaglanden Streek (2019-2030)
Waarom denk je dat er een boete komt? Veel bedrijven (niet alleen OV!) hebben te maken met personeelstekorten en die los je niet op met een boete. Een bedrijf zal altijd proberen de beste keuzes te maken, alleen is dat helaas niet altijd even goed mogelijk. Helaas, maar het is nou eenmaal zo.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 04-05-2024 --> 66 nieuwe foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 04-05-2024 --> 66 nieuwe foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Re: Concessie Haaglanden Streek (2019-2030)
Bus 5040 is vandaag van Voorne Putten naar Haaglanden gekomen en maakt gelijk z’n eerste ritten in deze concessie.
Bus reed net op lijn 456: https://busposities.nl/foto/114707
Bus reed net op lijn 456: https://busposities.nl/foto/114707
Re: Concessie Haaglanden Streek (2019-2030)
Als ik zo naar de ritgeschiedenis kijk, reed deze vanochtend nog in VPR.
Re: Concessie Haaglanden Streek (2019-2030)
Jaaa, dat gaat snel. En wat ik te horen heb gekregen is dat vanaf 21 augustus (doordeweeks i.i.g.) is dat Stadsdienst Zoetermeer maar met 1 VDL bus rijdt. De andere omlopen worden met 12m Citaro bussen gereden.
Re: Concessie Haaglanden Streek (2019-2030)
Waar gaan de andere VDL's dan heen?
Re: Concessie Haaglanden Streek (2019-2030)
Of ze blijven stil in Zoetermeer of ze gaan naar Den Hoorn. Daar zit de techinsche dienst voor die bussen. APK gebeurt echter in Zoetermeer.
Re: Concessie Haaglanden Streek (2019-2030)
Vanaf vaandag rijdt ook de 5042 in Haaglanden. Op omloop 3245 echter. Het raarste is dat de Scania alleen vanuit stalling Den Haag rijden, maar de omloop is vanuit Den Hoorn (Zuid-Holland).
Re: Concessie Haaglanden Streek (2019-2030)
Dat is gewoon een enthousiaste chauffeur van Den Hoorn. Komt vanavond vast goed op deze omloop
Re: Concessie Haaglanden Streek (2019-2030)
Gister stond Scania 5042 nog in Zoetermeer, vandaag rijdt deze weer op de dienst in VPR.
Re: Concessie Haaglanden Streek (2019-2030)
Sinds deze week zag ik de MAN wagens (ex-HTM) niet meer bij Stalling Zoetermeer staan (behalve de 6770). Kreeg net te horen dat ze naar een handelaar zijn gegaan. Naar wie werd tegen mij niet verteld.
Re: Concessie Haaglanden Streek (2019-2030)
Volgens Instagram is het plan dat alle 10 de Scania's uit Voorne-Putten naar Haaglanden komen.
Re: Concessie Haaglanden Streek (2019-2030)
En gaan er dan 10 Citaro's in omgekeerde richting?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Concessie Haaglanden Streek (2019-2030)
Beter geledes... heb nooit begrepen dat VPR het bij CXX juist zoveel geledes nodig had, waar Haaglanden er nooit 1 had en dit nu ineens andersom moet zijn.
Re: Concessie Haaglanden Streek (2019-2030)
Reden de gelede bussen vooral op Brielle - Spijkenisse en Hellevoetsluis - Spijkenisse? Daar is de frequentie sinds EBS is gaan rijden toch verhoogd?
De gelede bussen zijn overigens hard nodig in Haaglanden op lijn 51 en 69 en de lijnen richting Leiden. Ook lijn 455 kan in de spits goed druk zijn maar daar blijft het voorlopig bij 1 omloop. De inzet op lijn 30 verbaas ik mij dan weer over.
De gelede bussen zijn overigens hard nodig in Haaglanden op lijn 51 en 69 en de lijnen richting Leiden. Ook lijn 455 kan in de spits goed druk zijn maar daar blijft het voorlopig bij 1 omloop. De inzet op lijn 30 verbaas ik mij dan weer over.
Re: Concessie Haaglanden Streek (2019-2030)
Bedoel je dat de 43 en de 45 zo vol zitten dat het eigenlijk niet in een gewone bus past? Ik neem aan alleen in de spits? Op welk trajectdeel is het dan vooral druk?
Re: Concessie Haaglanden Streek (2019-2030)
Lijn 45 is zowel druk op Den Haag - Leidschendam als Voorschoten - Leiden. Voor lijn 43 zit de drukte vooral tussen Den Haag en Wassenaar. Daarom rijdt lijn 44 inmiddels 7 dagen per week overdag zodat daar elk kwartier een bus rijdt.
Re: Concessie Haaglanden Streek (2019-2030)
Zou lijn 45 in de toekomst wellicht moeten worden verhoogd naar 6x/uur in de spits?
Re: Concessie Haaglanden Streek (2019-2030)
Ik denk dat lijn 45 een mooie kandidaat is voor R-NET frequenties. De lijn heeft veel potentie om verder te groeien. Wel zou je dan moeten kijken naar de samenloop met lijn 46 want dat is dan vrij onzinnig. De bediening van Leidsenhage blijft echter wel belangrijk. Misschien via de Prins Bernhardlaan? Of eindpunt op station Leidschendam-Voorburg en op Duinrell koppelen aan lijn 44. Dat is misschien ook nog wel interessant.
Omleggen via de Binckhorst is niet zo aantrekkelijk door de filevorming en de toekomstige tram. Bovendien heeft lijn 28 die route juist overgenomen.
Omleggen via de Binckhorst is niet zo aantrekkelijk door de filevorming en de toekomstige tram. Bovendien heeft lijn 28 die route juist overgenomen.
Re: Concessie Haaglanden Streek (2019-2030)
Ze reden eigenlijk overal behalve lijn 105, die destijds ook een deel van de stadsdienst in Spijkenisse reed; de huidige route van lijn 87 en verder naar De Akkers (snap ook daar nog altijd niet van dat die daar nu niet meer heenrijdt).
Re: Concessie Haaglanden Streek (2019-2030)
Zou al veel schelen als er wordt gekeken naar het gedeelte Den Haag - Leidschendam qua frequenties met bus 46. Rijden nu vaak achter elkaar aan. Gaat alleen lastig als de ene lijn 4x per uur en de andere lijn 2x per uur rijdt.
Re: Concessie Haaglanden Streek (2019-2030)
De reacties onder dit bericht
Re: Concessie Haaglanden Streek (2019-2030)
Dat is gelul wat die zegt. Er zijn nu capaciteitsproblemen bij de Stalling in Den Haag. 5041 en 5042 stonden daarna in Den Hoorn, maar ze stonden in de weg. Toen zijn ze naar Zoetermeer. En uitendelijk is de 5042 weer naar VPR. En over dat alle 10 Scania's naar Haaglanden komen, daar heb ik niks van gehoord.
Re: Concessie Haaglanden Streek (2019-2030)
Zou je dan niet beter lijn 46 kunnen inkorten tot station Voorburg, en de vrijgekomen DRU's besteden aan het verhogen van de spitsfrequentie op lijn 45 naar 6x/uur (over het gehele traject)?
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 80 gasten