Concessie Haaglanden Streek (2019-2030)
-
- Berichten: 27
- Lid geworden op: di 21 mei 2019, 14:28
Re: Concessie Haaglanden Streek (2019-2030)
^^In Wassenaar ook. Komt vooral door het rijgedrag van de chauffeurs.
Overigens zou het niet verkeerd zijn als EBS lijn 42 zou verlengen naar Duinrell en 44 dan zou opheffen. Eventueel kan lijn 43 vaker rijden. Zou win-win zijn.
Overigens zou het niet verkeerd zijn als EBS lijn 42 zou verlengen naar Duinrell en 44 dan zou opheffen. Eventueel kan lijn 43 vaker rijden. Zou win-win zijn.
Re: Concessie Haaglanden Streek (2019-2030)
Waarom zou dat win-win zijn? Er is dan immers (buiten de zomer) geen rechtstreekse verbinding meer tussen Den Haag en Duinrell.
Elke dag van de slaapkamer naar de woonkamer en terug.
Af en toe komt daar bovenop een reis van Rlb naar Dvd en terug.
Af en toe komt daar bovenop een reis van Rlb naar Dvd en terug.
-
- Berichten: 251
- Lid geworden op: ma 18 mar 2019, 12:58
Re: Concessie Haaglanden Streek (2019-2030)
Vooral de Haagse chauffeurs. Die hebben gwn haast. Htm_Tram en BuschauffeurDH niet om jullie bedoeld, maar de andere chauffeurs. Je ken bij de eerste nummer van de omloop van welke stalling die bus wordt gereden.jorawesome schreef: ↑vr 19 feb 2021, 08:55 ^^In Wassenaar ook. Komt vooral door het rijgedrag van de chauffeurs.
1xx=Den Haag
2xx=Delft/Den Hoorn
3xx=Zoetermeer.
-
- Berichten: 27
- Lid geworden op: di 21 mei 2019, 14:28
Re: Concessie Haaglanden Streek (2019-2030)
Als 43 daardoor vaker zou rijden worden alle haltes tussen Wassenaar-Noord en Leiden vaker bediend.
Duinrell-gangers uit het noorden hoeven niet via DH C. te reizen.
Er zijn meer haltes waar men kan opstappen voor de richting Voorschoten (en vanuit Voorschoten meer haltes waar men in Wassenaar kan uitstappen).
Ik kan er vast nog een of twee meer bedenken, maar dit is waar ik even snel op kan komen.
-
- Berichten: 1008
- Lid geworden op: ma 27 sep 2010, 22:27
Re: Concessie Haaglanden Streek (2019-2030)
Toch denk ik dat menig Duinrellganger liever in één keer van de Intercity (al dan niet uit het noorden) op de bus overstapt en niet van Intercity op de Sprinter naar Voorschoten en daar op de bus, zelfs niet als dat eerste een paar kilometer om is.
Re: Concessie Haaglanden Streek (2019-2030)
Inderdaad. Duinrell is voornamelijk populair onder kinderen, voor hen zijn overstappen een stuk lastiger.
-
- Berichten: 3352
- Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10
Re: Concessie Haaglanden Streek (2019-2030)
Waarom niet 2 expresslijnen maken, eentje uit Den Haag en eentje uit Leiden?
Re: Concessie Haaglanden Streek (2019-2030)
Mijn excuus 

-
- Berichten: 3352
- Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10
Re: Concessie Haaglanden Streek (2019-2030)
Oke, de Haagse Expresslijn bestaat al, nu de Leidse lijn nog.
Re: Concessie Haaglanden Streek (2019-2030)
Ja, áls lijn 43 vaker gaat rijden....jorawesome schreef: ↑vr 19 feb 2021, 19:54Als 43 daardoor vaker zou rijden worden alle haltes tussen Wassenaar-Noord en Leiden vaker bediend.
Het kost hoe dan ook meer DRU en de vraag is of voor die haltes een uitgebreidere bediening wel gerechtvaardigd is.
Elke dag van de slaapkamer naar de woonkamer en terug.
Af en toe komt daar bovenop een reis van Rlb naar Dvd en terug.
Af en toe komt daar bovenop een reis van Rlb naar Dvd en terug.
Re: Concessie Haaglanden Streek (2019-2030)
Je zou ook ervoor kunnen kiezen om de 44 ook naar Leiden door te rijden. En dan lijn 44 (vanaf halte Wildlust via Jagerslaan) langs Duinrell laten rijden. De ene helft van de ritten rijdt dan als 43, de andere helft als 44. Dan heeft Duinrell ook een rechtstreekse verbinding met Leiden.
Re: Concessie Haaglanden Streek (2019-2030)
Dan mis je de belangrijkste halte in Wassenaar (van Oldenbarneveltweg), bovendien is die route niet geschikt voor brede voertuigen.
Re: Concessie Haaglanden Streek (2019-2030)
Op de Jagerslaan geldt een breedtebeperking van 2 meter.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 26 gasten