Pagina 24 van 43

Re: Concessie Haaglanden Streek (2019-2030)

Geplaatst: vr 19 feb 2021, 08:55
door jorawesome
^^In Wassenaar ook. Komt vooral door het rijgedrag van de chauffeurs.
Overigens zou het niet verkeerd zijn als EBS lijn 42 zou verlengen naar Duinrell en 44 dan zou opheffen. Eventueel kan lijn 43 vaker rijden. Zou win-win zijn.

Re: Concessie Haaglanden Streek (2019-2030)

Geplaatst: vr 19 feb 2021, 12:16
door Meltrain
Waarom zou dat win-win zijn? Er is dan immers (buiten de zomer) geen rechtstreekse verbinding meer tussen Den Haag en Duinrell.

Re: Concessie Haaglanden Streek (2019-2030)

Geplaatst: vr 19 feb 2021, 13:20
door Matt5154
jorawesome schreef: vr 19 feb 2021, 08:55 ^^In Wassenaar ook. Komt vooral door het rijgedrag van de chauffeurs.
Vooral de Haagse chauffeurs. Die hebben gwn haast. Htm_Tram en BuschauffeurDH niet om jullie bedoeld, maar de andere chauffeurs. Je ken bij de eerste nummer van de omloop van welke stalling die bus wordt gereden.
1xx=Den Haag
2xx=Delft/Den Hoorn
3xx=Zoetermeer.

Re: Concessie Haaglanden Streek (2019-2030)

Geplaatst: vr 19 feb 2021, 19:54
door jorawesome
Meltrain schreef: vr 19 feb 2021, 12:16 Waarom zou dat win-win zijn? Er is dan immers (buiten de zomer) geen rechtstreekse verbinding meer tussen Den Haag en Duinrell.
Als 43 daardoor vaker zou rijden worden alle haltes tussen Wassenaar-Noord en Leiden vaker bediend.
Duinrell-gangers uit het noorden hoeven niet via DH C. te reizen.
Er zijn meer haltes waar men kan opstappen voor de richting Voorschoten (en vanuit Voorschoten meer haltes waar men in Wassenaar kan uitstappen).

Ik kan er vast nog een of twee meer bedenken, maar dit is waar ik even snel op kan komen.

Re: Concessie Haaglanden Streek (2019-2030)

Geplaatst: vr 19 feb 2021, 20:50
door Pim-AllianceB95
Toch denk ik dat menig Duinrellganger liever in één keer van de Intercity (al dan niet uit het noorden) op de bus overstapt en niet van Intercity op de Sprinter naar Voorschoten en daar op de bus, zelfs niet als dat eerste een paar kilometer om is.

Re: Concessie Haaglanden Streek (2019-2030)

Geplaatst: vr 19 feb 2021, 21:24
door verfmeer
Inderdaad. Duinrell is voornamelijk populair onder kinderen, voor hen zijn overstappen een stuk lastiger.

Re: Concessie Haaglanden Streek (2019-2030)

Geplaatst: vr 19 feb 2021, 22:22
door CamilleKreemers
Waarom niet 2 expresslijnen maken, eentje uit Den Haag en eentje uit Leiden?

Re: Concessie Haaglanden Streek (2019-2030)

Geplaatst: za 20 feb 2021, 10:13
door omaylie
MetroRET schreef: vr 19 feb 2021, 22:23 Die uit Den Haag is er toch al, in de vorm van lijn 144.
Die was per ongeluk bij een andere topic geplaatst, dus vandaar dat die reactie vertraging heeft opgelopen.

Re: Concessie Haaglanden Streek (2019-2030)

Geplaatst: za 20 feb 2021, 10:31
door MetroRET
Mijn excuus :mrgreen:

Re: Concessie Haaglanden Streek (2019-2030)

Geplaatst: za 20 feb 2021, 18:00
door CamilleKreemers
Oke, de Haagse Expresslijn bestaat al, nu de Leidse lijn nog.

Re: Concessie Haaglanden Streek (2019-2030)

Geplaatst: za 20 feb 2021, 18:01
door Meltrain
jorawesome schreef: vr 19 feb 2021, 19:54
Meltrain schreef: vr 19 feb 2021, 12:16 Waarom zou dat win-win zijn? Er is dan immers (buiten de zomer) geen rechtstreekse verbinding meer tussen Den Haag en Duinrell.
Als 43 daardoor vaker zou rijden worden alle haltes tussen Wassenaar-Noord en Leiden vaker bediend.
Ja, áls lijn 43 vaker gaat rijden....
Het kost hoe dan ook meer DRU en de vraag is of voor die haltes een uitgebreidere bediening wel gerechtvaardigd is.

Re: Concessie Haaglanden Streek (2019-2030)

Geplaatst: di 23 feb 2021, 09:12
door Roeland
Je zou ook ervoor kunnen kiezen om de 44 ook naar Leiden door te rijden. En dan lijn 44 (vanaf halte Wildlust via Jagerslaan) langs Duinrell laten rijden. De ene helft van de ritten rijdt dan als 43, de andere helft als 44. Dan heeft Duinrell ook een rechtstreekse verbinding met Leiden.

Re: Concessie Haaglanden Streek (2019-2030)

Geplaatst: di 23 feb 2021, 09:20
door DPDelft
Dan mis je de belangrijkste halte in Wassenaar (van Oldenbarneveltweg), bovendien is die route niet geschikt voor brede voertuigen.

Re: Concessie Haaglanden Streek (2019-2030)

Geplaatst: di 23 feb 2021, 21:04
door Daan76
Op de Jagerslaan geldt een breedtebeperking van 2 meter.

Re: Concessie Haaglanden Streek (2019-2030)

Geplaatst: di 02 mar 2021, 19:57
door Matt5154

Re: Concessie Haaglanden Streek (2019-2030)

Geplaatst: za 13 mar 2021, 23:57
door Matt5154
De rit van 22:03 van lijn 33 van Delft naar Maassluis wordt met geleed gereden (Omloop 243). Wist de planning dat lijn 33 niet geschikt is voor geleed? :N

Re: Concessie Haaglanden Streek (2019-2030)

Geplaatst: za 13 mar 2021, 23:58
door katvis
Hoe liep dat af? :')

Re: Concessie Haaglanden Streek (2019-2030)

Geplaatst: zo 14 mar 2021, 00:12
door Milco
OVspotter070 schreef: za 13 mar 2021, 23:57 De rit van 22:03 van lijn 33 van Delft naar Maassluis wordt met geleed gereden (Omloop 243). Wist de planning dat lijn 33 niet geschikt is voor geleed? :N
http://metroret.ovposities.nl/omlopen/B ... 02021.html
Ik ga er vanuit dat je zaterdagomloop 213 bedoelt? De rit van lijn 32 rijdt nu met een standaardbus overigens.

https://busposities.nl/materieel/EBS/MBCitaroGNGT
In de ritgegevens van de gelede EBS-bussen van Haaglanden kan ik overigens geen recente ritten terugvinden op lijn 33.

En als ik bus 5148 erbij pak die nu op lijn 32 rijdt, dan heeft die ook op lijn 33 gereden:
https://busposities.nl/voertuig/ebs_mbc ... edenritten

Re: Concessie Haaglanden Streek (2019-2030)

Geplaatst: zo 14 mar 2021, 00:25
door Matt5154
Doordeweeks. En bij stalling Den Hoorn ze doen gwn een 12m bus op een 18m omloop erop. Dit omdat Zoetermeer 3 normale 18m wagens hebben en Den Hoorn ook 3, terwijl Zoetermeer 2 omlopen heeft en Den Hoorn 4. Iets met TD enzo. ;)

Re: Concessie Haaglanden Streek (2019-2030)

Geplaatst: zo 14 mar 2021, 04:52
door CamilleKreemers
Ik dacht dat er veel meer 18m bussen hier waren.

Re: Concessie Haaglanden Streek (2019-2030)

Geplaatst: zo 14 mar 2021, 07:03
door MetroRET
OVspotter070 schreef: za 13 mar 2021, 23:57 De rit van 22:03 van lijn 33 van Delft naar Maassluis wordt met geleed gereden (Omloop 243). Wist de planning dat lijn 33 niet geschikt is voor geleed? :N
Als het dan al niet op de zaterdag is, geef dan een datum wanneer dit is geweest.

Re: Concessie Haaglanden Streek (2019-2030)

Geplaatst: zo 14 mar 2021, 14:13
door Meltrain
CamilleKreemers schreef: zo 14 mar 2021, 04:52 Ik dacht dat er veel meer 18m bussen hier waren.
In totaal zijn er 10 gelede bussen, waarvan 4 voor R-net.
Overigens zijn dat precies 10 gelede bussen meer dan in de vorige concessie. :p

Re: Concessie Haaglanden Streek (2019-2030)

Geplaatst: do 18 mar 2021, 13:27
door htm_tram
OVspotter070 schreef: za 13 mar 2021, 23:57 De rit van 22:03 van lijn 33 van Delft naar Maassluis wordt met geleed gereden (Omloop 243). Wist de planning dat lijn 33 niet geschikt is voor geleed? :N
Hoezo ga jij bepalen dat 33 niet geschikt is voor geleed?

Re: Concessie Haaglanden Streek (2019-2030)

Geplaatst: do 18 mar 2021, 13:35
door MetroRET
Kan het nou echt niet vriendelijker... :Y :roll:

Re: Concessie Haaglanden Streek (2019-2030)

Geplaatst: do 18 mar 2021, 15:15
door CamilleKreemers
OVspotter070 schreef: zo 14 mar 2021, 00:25 Doordeweeks. En bij stalling Den Hoorn ze doen gwn een 12m bus op een 18m omloop erop. Dit omdat Zoetermeer 3 normale 18m wagens hebben en Den Hoorn ook 3, terwijl Zoetermeer 2 omlopen heeft en Den Hoorn 4. Iets met TD enzo. ;)
Kan je niet gewoon een bus wisselen dus 18m naar Den Hoorn en 12m naar Zoetermeer? Is dat niet handiger?

Waar rijden deze geledes op dan?