Pagina 25 van 43

Re: Concessie Haaglanden Streek (2019-2030)

Geplaatst: do 18 mar 2021, 16:27
door Milco
Drukke ritten op de lijnen 30, 32, 50, 51, 456 en twee veilinglijnen.

Re: Concessie Haaglanden Streek (2019-2030)

Geplaatst: do 18 mar 2021, 16:36
door MetroRET
Rijden op omlopen:
R-NET omlopen 151, 152, 153 en 154
MRDH omlopen, 241, 242, 244, 313/314*, 315**, 331 en 332.

*Ochtenddeel
**Middagdeel

http://metroret.ovposities.nl/omlopen/B ... 02021.html > HGL MaVr

Re: Concessie Haaglanden Streek (2019-2030)

Geplaatst: do 18 mar 2021, 16:39
door Matt5154
Ik zag die ook op de 309.

Re: Concessie Haaglanden Streek (2019-2030)

Geplaatst: do 18 mar 2021, 17:20
door MetroRET
Op welke dag, zie er namelijk geen inzet van.

Re: Concessie Haaglanden Streek (2019-2030)

Geplaatst: vr 19 mar 2021, 19:33
door Robin2239
Gelede omlopen in haaglanden zijn:

151 -154 vanuit den haag
241, 242, 244 vanuit Den Hoorn
313, 331, 332 vanuit Zoetermeer.

Er is inderdaad gekozen om de gelede van omloop 243 naar Zoetermeer te verhuizen en op omloop 313 te zetten ivm lijn 33. De draai op maassluis station is vaak door gepakeerde auto's niet te doen met gelede bussen.

In geval van nood kan er op omloop 314 in de ochtend en 304 in de middag ook geleed worden ingezet dit heeft te maken met Techniek inderdaad.

Re: Concessie Haaglanden Streek (2019-2030)

Geplaatst: do 25 mar 2021, 16:56
door Stadsbus
EBS (Facebook) schreef: Per 1 april nieuwe bedieningstijden Delfthopper.

De bedieningstijden waren: Elke dag van 6:00 – 24:00

Dit wordt:
Werkdagen: 6:30 – 23:00
Zaterdag: 8:00 – 23:00
Zondag: 9:00 – 23:00

Tot 1 april gelden de huidige tijden. Vanaf 1 april zijn de nieuwe tijden geldig. Voor meer informatie kijk op: www.ebs-ov.nl

Re: Concessie Haaglanden Streek (2019-2030)

Geplaatst: wo 31 mar 2021, 08:28
door Etienne
Op de stalling in Zoetermeer heeft EBS nu een eigen regiecentrale, van waar uit ook de concessie Voorne-Putten en Waterland aangestuurd worden. Dit in plaats van de oude centrales in Amsterdam, Rotterdam en Tilburg.

Re: Concessie Haaglanden Streek (2019-2030)

Geplaatst: vr 02 apr 2021, 19:46
door Etienne
Bewoners zijn helemaal klaar met zware bussen: ‘De situatie verergert alleen maar’

Het is na anderhalf jaar nog steeds ‘Comedy Capers’ met de bussen van vervoerder EBS die dagelijks door de Hortensiastraat in Monster denderen. De bussen kunnen elkaar nog steeds niet goed passeren, beschadigen geparkeerde auto's of zorgen voor scheuren in huizen. ,,Er is nog steeds niets veranderd.”

Lees meer (betaalmuur)

Re: Concessie Haaglanden Streek (2019-2030)

Geplaatst: vr 02 apr 2021, 23:02
door nvdw
Het is dus niet alleen de trillingsoverlast, maar het feit in het algemeen dat er veel bussen door een smalle straat moeten.

Afgaande op de historie volgens onze wiki rijdt er al heel lang een bus door de Hortensiastraat, en ook in een frequentie van 4 keer per uur per richting. Dat het passen en meten is in de straat is dus niet nieuw. Die foto van de gemolde auto doet me overigens afvragen of EBS ook gele bussen in Haaglanden inzet, of er heeft toch iets anders tegenaan gezeten.

Ik heb nog eens naar de kaart van Monster zitten kijken en de keuze lijkt me vrij simpel: of de bus gaat buiten de dorpskern om rijden via Molenweg en N211, of blijft zijn huidige route rijden. Meer smaken zijn er volgens mij niet. Dat is toch het compromis dat je moet aangaan als je (in ieder geval als gemeenschap) een busdienst verlangt waarbij je niet te ver naar een halte hoeft te lopen en het liefst minimaal een halfuursfrequentie hebt, en dat de straat ook nog eens kunstmatig wordt versmald omdat a) dE hArDrIJdErS b) en iedereen minimaal twee auto's voor de hut wil parkeren.

Maar dat is de makke van Nederland klagersland: iedereen verlangt dat hun wereld voor 100 procent naar de zin wordt gemaakt, en in coronatijd waarin meer mensen thuis zitten al helemaal. Ja, dat gaat nu eenmaal niet: you can't have your cake and eat it too.

Re: Concessie Haaglanden Streek (2019-2030)

Geplaatst: zo 04 apr 2021, 23:53
door Durashift
Etienne schreef: wo 31 mar 2021, 08:28 Op de stalling in Zoetermeer heeft EBS nu een eigen regiecentrale, van waar uit ook de concessie Voorne-Putten en Waterland aangestuurd worden. Dit in plaats van de oude centrales in Amsterdam, Rotterdam en Tilburg.
Dus, de betreffende medewerkers hebben nu ( betaalde) reistijd van de werkgever gekregen?

Of zit er nu een compleet setje nieuw volk uit de regio Z' meer / Den Haag?

Re: Concessie Haaglanden Streek (2019-2030)

Geplaatst: ma 05 apr 2021, 06:57
door Frank93
Wat ik uit de video begreep werd de regie eerst gedaan door een extern bedrijf en zijn dit nu (of waren tot voor kort) chauffeurs van EBS die op de nieuwe centrale werken.

Re: Concessie Haaglanden Streek (2019-2030)

Geplaatst: ma 05 apr 2021, 07:41
door DPDelft
De centrale verkeersleiding (regie centrale) was per concessie anders geregeld. In Waterland zat deze bij het GVB, in Voorne-Putten bij RET en in Haaglanden was deze op werkdagen overdag in eigen beheer (Zoetermeer) buiten deze tijden bij PZN in Tilburg.

Re: Concessie Haaglanden Streek (2019-2030)

Geplaatst: ma 05 apr 2021, 19:28
door Durashift
Okay, valt allemaal wel mee dus.

Re: Concessie Haaglanden Streek (2019-2030)

Geplaatst: zo 18 apr 2021, 18:53
door Matt5154
Wijzigingen per 29 augustus in Rijswijk:

Lijn 30 wordt vanaf Naaldwijk ingekort tot Station Rijswijk
Lijn 51 wordt vanaf Rijswijk station verlegd naar Zoetermeer via de huidige route van lijn 30
Lijn 61 wordt vgm vanaf Kuyperwijk verlengd naar Rijswijk Station via de route van lijn 51 vanaf halte Persijnlaan.
Lijnen 50 en 53 worden opgeheven.

Ben wel benieuwd of halte Van Adrichemstraat nog blijft.

https://rijswijksdagblad.nl/lokaal/wijz ... n-rijswijk

Re: Concessie Haaglanden Streek (2019-2030)

Geplaatst: zo 18 apr 2021, 20:39
door Etienne
Onlogische wijziging van lijn 30 en 51 mijn inziens. :s

Re: Concessie Haaglanden Streek (2019-2030)

Geplaatst: zo 18 apr 2021, 20:56
door Daniel
Hoezo onlogisch eigenlijk? In een rechtstreekse verbinding vanuit Ypenburg richting het centrum van Den Haag zie ik wel een soort van logica, zo'n reis vereist nu altijd een overstap. Kan me ook best voorstellen dat er qua reizigersstromen een breuk zit op station Rijswijk in de huidige lijn 30.
Lijn 51 kent verder ook best wel wat parallelliteit met andere verbindingen op Rijswijk - Delft en heeft niet echt een logische doorgaande functie daar (daarvoor dient de trein al immers). Die samenvoegen in combinatie met een frequentere lijn 61, zo lees ik in het artikel, is dan toch juist een kleine verbetering?

Re: Concessie Haaglanden Streek (2019-2030)

Geplaatst: zo 18 apr 2021, 21:17
door Meltrain
Een behoorlijk groot deel van Ypenburg heet met lijn 15 al een rechtstreekse verbinding met het Haagse centrum. :idea: Lijn 51 rijdt om via Rijswijk, dus ik vraag me af of veel reizigers vanuit Ypenburg die lijn zullen gebruiken.
Aan de andere kant zal het aantal doorgaande reizigers van lijn 30 ook beperkt zijn, dus maakt het op zich niet veel uit welke lijndelen je precies aan elkaar knoopt.
De verlenging van lijn 61 naar Rijswijk is op zich best logisch. De haltes die nu door lijn 51 bediend worden, bevinden zich op niet al te grote afstand van de haltes van lijn 61.

Re: Concessie Haaglanden Streek (2019-2030)

Geplaatst: zo 18 apr 2021, 21:43
door Daniel
Meltrain schreef: zo 18 apr 2021, 21:17 Een behoorlijk groot deel van Ypenburg heet met lijn 15 al een rechtstreekse verbinding met het Haagse centrum. :idea:
Mwoh, er is maarliefst één gemeenschappelijke halte voor lijn 15 en 30 in het noorden van Ypenburg (was ook wel even gefopt door hoe EBS de trams op de lijnennetkaart gezet heeft, van de niet-RR-lijnen valt alleen lijn 1 echt op)

Re: Concessie Haaglanden Streek (2019-2030)

Geplaatst: zo 18 apr 2021, 21:51
door Etienne
Die samenvoeging van lijn 51 en 61 was mij al wel duidelijk en stond ook op de planning om te gebeuren. Maar waarom wordt lijn 30 niet in stand gehouden en lijn 51 dan alleen op het traject Grote Markt - Rijswijk, zoals in een ver verleden ook gebeurde als lijn 130.

Re: Concessie Haaglanden Streek (2019-2030)

Geplaatst: zo 18 apr 2021, 21:56
door Daniel
Zoals Meltrain ook al stelde: wat is de meerwaarde dan van een doorgaande lijn 30? Willen er zoveel mensen van Kwintsheul naar Ypenburg dan?
Dat daar nu een doorgaande bus rijdt lijkt me vooral een toevallige combinatie van twee lijndelen aan weerszijden van station Rijswijk.

Re: Concessie Haaglanden Streek (2019-2030)

Geplaatst: zo 18 apr 2021, 22:01
door Etienne
Daar kan ik niet echt over oordelen; zo vaak heb ik lijn 30 eigenlijk niet/nooit gebruikt.

In het verleden had je lijn 39 van Leiderdorp helemaal naar Naaldwijk en die werd toen geknipt in Voorburg; in dat geval zullen er ook weinig doorreizende mensen zijn geweest is zo mijn vermoeden.

Re: Concessie Haaglanden Streek (2019-2030)

Geplaatst: zo 18 apr 2021, 22:14
door Meltrain
Deze lijnkoppeling bestaat ook pas sinds december 2010. Voor die tijd reed lijn 30 op werkdagen na Rijswijk via Voorburg naar Den Haag Centraal en reed lijn 33 tussen Rijswijk De Schilp en Leidschenveen. En volgens mij is het inderdaad "een toevallige combinatie van twee lijndelen aan weerszijden van station Rijswijk".

Re: Concessie Haaglanden Streek (2019-2030)

Geplaatst: zo 18 apr 2021, 23:34
door Lange_Dre
Etienne schreef: zo 18 apr 2021, 21:51 Die samenvoeging van lijn 51 en 61 was mij al wel duidelijk en stond ook op de planning om te gebeuren. Maar waarom wordt lijn 30 niet in stand gehouden en lijn 51 dan alleen op het traject Grote Markt - Rijswijk, zoals in een ver verleden ook gebeurde als lijn 130.
Die verbinding zou dan eerder bij de Concessie bus Haaglanden-Stad dan Concessie bus Haaglanden Streek behoren, die lijn komt dan nauwelijks Den Haag meer uit...

Re: Concessie Haaglanden Streek (2019-2030)

Geplaatst: ma 19 apr 2021, 11:29
door Wievank
Deze keuze zal vooral met planning van personeel en materieel te maken hebben. De samengevoegde lijn 51/61 zal met de elektrische stadsbussen van Delft rijden, welke wel wat klein zijn om verder door te rijden naar de Grote Markt in Den Haag. Het overgebleven stuk van lijn 51 komt daarmee alleen niet meer op een handig knooppunt met pauzelocatie waar ook uitgewisseld kan worden met andere lijnen. Lijn 30 heeft dit echter nu zowel in Naaldwijk als in Zoetermeer. Door lijn 51 naar Zoetermeer te laten rijden is dit probleem dus opgelost.

NB Uitwisselen van personeel halverwege een rit kan wel, maar is minder efficiënt dan aan het begin/eind van een rit. Dus als het niet nodig is wil je dat liever voorkomen.

Re: Concessie Haaglanden Streek (2019-2030)

Geplaatst: ma 19 apr 2021, 12:18
door CamilleKreemers
Welke andere wijzigingen zullen er zijn? Dit zijn alleen wijzigingen rond Rijswijk.