Pagina 27 van 43

Re: Concessie Haaglanden Streek (2019-2030)

Geplaatst: za 26 jun 2021, 22:55
door htm_tram
Ik heb een vermoeden dat er woensdag middag/avond wel een gelede bus op de 144 zit. (A)

Re: Concessie Haaglanden Streek (2019-2030)

Geplaatst: zo 04 jul 2021, 09:07
door jorawesome
Zo te zien worden de 1103 en 1105 ingezet als er geleed wordt gereden naar Duinrell. Jammer dat je de ritten van lijn 144 niet kunt inzien via https://busposities.nl/lijn/ebs_3144

Re: Concessie Haaglanden Streek (2019-2030)

Geplaatst: zo 04 jul 2021, 10:47
door Suus
Een bus op de 144 reed gisteren met bestemming Delfthopper :')

Re: Concessie Haaglanden Streek (2019-2030)

Geplaatst: zo 04 jul 2021, 10:57
door htm_tram
Dat vind ik opmerkelijk. Ik heb gister een kleine 40 minuten op Den Haag centraal gestaan en alleen op de buffer tijdens de pauze stond er Delfthopper op.

Re: Concessie Haaglanden Streek (2019-2030)

Geplaatst: za 31 jul 2021, 20:17
door Matt5154
https://www.ad.nl/westland/goed-nieuws- ... ~a9f4cfb3/

Zo te zien gaat lijn 31 vanaf 29 augustus tijdelijk niet meer via dorp van Monster, maar er overeen. Ben wel benieuwd of ook lijn 34 aangepast wordt.

Re: Concessie Haaglanden Streek (2019-2030)

Geplaatst: za 31 jul 2021, 21:35
door Meltrain
Sinds 2019 denderen de bussen over de klinkers van de straat en al die tijd al liggen bewoners te stuiteren in hun bedden.
Lijn 31 rijdt toch al sinds eind 2006 door Monster? :s

Re: Concessie Haaglanden Streek (2019-2030)

Geplaatst: za 31 jul 2021, 21:42
door Daniel
Het probleem zit 'm zo te zien nog wel het meest in bussen die elkaar moeten passeren. En dat passeren kan wel eens heel goed naar deze straat verschoven zijn in 2019, want toen ging de frequentie van 2-4x/uur (afhankelijk van het moment van de dag) naar 3x/uur.
Dat levert logischerwijs precies een ander moment op waarop de bussen elkaar tegenkomen.

Re: Concessie Haaglanden Streek (2019-2030)

Geplaatst: zo 01 aug 2021, 12:58
door BusFreakRotterdam
Probleem had opgelost kunnen worden door de dienstregeling dusdanig aan te passen dat de bussen elkaar niet zouden passeren. Daarnaast zou je kunnen denken om de buslijnen los te knippen in 's-Gravenzande en een goede overstap te realiseren en er 2 lijnnummers van te maken. Wordt tussen HvH en s'Gravenzande niet bar veel reizigers vervoerd, zie de bus vaak leeg of met maar enkele reizigers op en neer rijden. De gemeente had er ook aan kunnen denken om de weg te asfalteren, de parkeervakken wat ruimer te maken of de parkeervakken aan 1 kant te kunnen leggen zodat de weg iets breder zou worden. Nu zijn de OV reizigers die wel gebruik maken van lijn 31 in Monster de dupe en vooral de oudere reizigers, die kunnen gaan lopen naar de vervangende halte. 1e stap in het strekken van lijnen over N-wegen is het Westland is genomen. Welke lijn volgt? Lijn 32 De Lier?

Re: Concessie Haaglanden Streek (2019-2030)

Geplaatst: zo 01 aug 2021, 13:02
door DPDelft
Bij zowel Veolia/Connexxion als EBS is de wens van het strekken van de route bij De Lier al verschillende keren geuit. Alleen de gemeente is hier iedere keer tegen in bezwaar gegaan. Voor reizigers in Ter Heijde (de enkele) is het helemaal zuur, hoewel die hun eigen pendelbus gingen starten geloof ik.

Re: Concessie Haaglanden Streek (2019-2030)

Geplaatst: zo 01 aug 2021, 20:30
door Meltrain
Hoe rijdt lijn 33 eigenlijk tussen de haltes Schoolstraat (in Den Hoorn) en Hodenpijl (in Schipluiden)?
Als dat via de Rijksstraatweg is, kan de halte Manege dan weer in de dienstregeling worden opgenomen?

Re: Concessie Haaglanden Streek (2019-2030)

Geplaatst: zo 01 aug 2021, 20:34
door DPDelft
Via de Rijksstraatweg rijdt bus 33, maar ik vermoed dat de halte manege niet terug gaat komen.

Re: Concessie Haaglanden Streek (2019-2030)

Geplaatst: ma 02 aug 2021, 08:14
door Etienne
Maar.....
...gisteren reed ik mee op lijn 33 en op het viaduct over de A4 staan twee haltepalen klaar; nu nog zonder haltebord.

Re: Concessie Haaglanden Streek (2019-2030)

Geplaatst: ma 02 aug 2021, 08:25
door DPDelft
Die zijn dan inderdaad nieuw (tijd geleden dat ik er heb gereden :@ ). Wel goed dat er daar een halte terugkomt hoewel het gebruik beperkt zal zijn.

Re: Concessie Haaglanden Streek (2019-2030)

Geplaatst: vr 06 aug 2021, 22:39
door Daniel
DPDelft schreef: zo 01 aug 2021, 13:02 Bij zowel Veolia/Connexxion als EBS is de wens van het strekken van de route bij De Lier al verschillende keren geuit. Alleen de gemeente is hier iedere keer tegen in bezwaar gegaan.
Op zich ook wel logisch, in De Lier zouden de loopafstanden naar de provinciale weg nog wat extremer worden als in Monster (alleen de middelste halte op het te vervallen traject in Monster ligt immers vrij ver vanaf de nieuwe route).

Maargoed, was vanmiddag nog even in Monster en daar blijkt dus gepland de 31 naar Den Haag 1 minuut eerder te vertrekken van het Emmaplein dan de 31 naar Hoek van Holland. Dat was dus ook wel vragen om problemen want dan komen ze elkaar dus gepland op de wegversmalling van de foto uit de krant tegen. Schuiven in de dienstregeling i.p.v. omleggen van de lijn had daar weinig tegen geholpen: het stukje tussen die halte en de provincialeweg is nog smaller...

Re: Concessie Haaglanden Streek (2019-2030)

Geplaatst: do 19 aug 2021, 12:12
door Milco
In de ovinfo-app zie ik dat lijn 31 naast de (tijdelijke?) routewijziging in Monster weer 6x/uur gaat rijden in de spitsuren tussen Den Haag Leyenburg en ‘s-Gravezande De Brug.

Re: Concessie Haaglanden Streek (2019-2030)

Geplaatst: do 19 aug 2021, 12:14
door Etienne
Dat deed het pre-Corona ook al. ;)

Eveneens is de nieuwe halte op de Rijksstraatweg in Schipluiden in de dienstregeling opgenomen. Deze krijgt de halte Ommedijk en is ongeveer 200m opgeschoven in zuidelijke richting en ligt op het Gaagviaduct.

Re: Concessie Haaglanden Streek (2019-2030)

Geplaatst: di 31 aug 2021, 17:50
door Matt5154
Lijn 33 heeft halte Ommedijk erbij gekregen. Echter wordt die nog Manege geroepen. :')

Re: Concessie Haaglanden Streek (2019-2030)

Geplaatst: di 31 aug 2021, 18:22
door Meltrain
Volgens de lijnennetkaart (en deels ook de digitale reisinformatie) hebben enkele haltes bij de TU nieuwe namen gekregen. Weet iemand of dat op de haltepaal ook aangepast is?

Re: Concessie Haaglanden Streek (2019-2030)

Geplaatst: di 31 aug 2021, 18:34
door Matt5154
Yup. Maar de omroep is nog steeds de oude.

Re: Concessie Haaglanden Streek (2019-2030)

Geplaatst: ma 13 sep 2021, 01:38
door Stadsbus
''Onderlegger EBS transitieplan'':
https://mrdh.notubiz.nl/document/105120 ... 0fa7c03f8e

Paar interessante dingen, bijvoorbeeld het plan voor een doorkoppeling/samenvoegen van de lijnen 455 en 32.

(Via: MRDH)

Re: Concessie Haaglanden Streek (2019-2030)

Geplaatst: ma 13 sep 2021, 16:38
door Matt5154
Dan moeten maar liefst 10 bussen omgestickeerd worden naar R-net. Als ik me niet vergis 32 heeft nu 4 bussen nodig voor de lange slag 32 tijdens de daluren en de spits heb je ik denk 2 of 3 extra bussen nodig voor de korte slag. Dus 6 of 7 in totaal.

Re: Concessie Haaglanden Streek (2019-2030)

Geplaatst: ma 13 sep 2021, 17:06
door CamilleKreemers
Nu al wanneer 455 en 456 op 4x/uur blijven?

Re: Concessie Haaglanden Streek (2019-2030)

Geplaatst: ma 13 sep 2021, 17:26
door Matt5154
Sinds corona is dat zo.

Re: Concessie Haaglanden Streek (2019-2030)

Geplaatst: ma 13 sep 2021, 18:40
door Milco
OVspotter070 schreef: ma 13 sep 2021, 16:38 Dan moeten maar liefst 10 bussen omgestickeerd worden naar R-net. Als ik me niet vergis 32 heeft nu 4 bussen nodig voor de lange slag 32 tijdens de daluren en de spits heb je ik denk 2 of 3 extra bussen nodig voor de korte slag. Dus 6 of 7 in totaal.
Dat lijkt mij geen probleem toch? Het interieur van een groot aantal bussen heeft al de R-Net huisstijl. ;)

Re: Concessie Haaglanden Streek (2019-2030)

Geplaatst: ma 13 sep 2021, 18:44
door Meltrain
Overigens bestaat dit plan al veel langer.
Volgens mijn zijn de 121 (nu 455) en 128 (nu 32) destijds ook niet (direct) vernummerd, omdat er al plannen waren om die lijnen te koppelen.