Concessie Haaglanden Streek (2019-2030)
Re: Concessie Haaglanden Streek (2019-2030)
Bij Veolia is dit zelfs even praktijk geweest, alleen werken vertragingen bij zo'n lange lijn veel langer door. Wat dat betreft is het een bijzondere keuze om deze koppeling te maken. Zeker omdat de bussen nu ook niet tegelijk aankomen en vertrekken op het station en allebei eigen aansluitingen hebben onderweg.
Re: Concessie Haaglanden Streek (2019-2030)
Klopt, deze wens speelt al sinds dienstregeling 2007. Van december 2006 t/m april 2007 waren de ritten op lijn 121 / 128 Ma - Za 's avonds en zondag de gehele dag in Delft ook doorgekoppeld.
§ 6. Het passeren van rode seinen
Artikel 33
1.Lichtseinen die rood licht uitstralen mogen alleen voorbijgereden worden, indien de bestuurder van de treindienstleider een aanwijzing Stoptonend sein heeft gekregen.
Artikel 33
1.Lichtseinen die rood licht uitstralen mogen alleen voorbijgereden worden, indien de bestuurder van de treindienstleider een aanwijzing Stoptonend sein heeft gekregen.
Re: Concessie Haaglanden Streek (2019-2030)
In de allereerste plannen van december 2006 (toen het OV in Haaglanden 'Over de kop ging') waren er al plannen om beide lijnen te koppelen en dan als Interliner 84 te gaan rijden.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Re: Concessie Haaglanden Streek (2019-2030)
5119-5141 hebben wel R-net vloer maar geen R-net stoelen. Mss dat ze alleen bestickerd worden, geen idee. @Robin2239 weet daarvan.Milco schreef: ↑ma 13 sep 2021, 18:40Dat lijkt mij geen probleem toch? Het interieur van een groot aantal bussen heeft al de R-Net huisstijl.OVspotter070 schreef: ↑ma 13 sep 2021, 16:38 Dan moeten maar liefst 10 bussen omgestickeerd worden naar R-net. Als ik me niet vergis 32 heeft nu 4 bussen nodig voor de lange slag 32 tijdens de daluren en de spits heb je ik denk 2 of 3 extra bussen nodig voor de korte slag. Dus 6 of 7 in totaal.
Re: Concessie Haaglanden Streek (2019-2030)
Ik ben even gaan zoeken en kwam het volgende tegen:
Bron: https://media.delft.nl/raad/commissies/ ... 19_bn.html3.2 Voorziene wijzigingen in de streeklijnen rondom Delft
De voorstellen voor de dienstregeling 2007 voor de hele vervoergebied Haaglanden hebben de inspraakprocedure al doorlopen. Een besluit van het dagelijks bestuur wordt voorbereid. Voor de gemeente Delft zijn de volgende wijzigingen in het lijnennet relevant:
[...]
· lijnen 121 en 128 worden met elkaar verbonden; aldus ontstaat een doorgaande lijn Zoetermeer - Pijnacker - Delft - De Lier - Naaldwijk. Deze krijgt het lijnnummer 34. Lijn 34 krijgt het karakter van een doorgaande sneldienst; de sneldienst rijdt over de N223 (met nieuwe haltes) langs De Lier waardoor de reistijd van en naar Naaldwijk met 3 a 4 minuten wordt verkort. Met de gemeente Midden-Delfland wordt onderzocht op welke termijn lijn 34 tussen de R de Graafweg en de N223 een (bus-) route door de Hooipolder kan rijden (< 2010?). De infrastructuur op de route via Pijnacker naar Zoetermeer verdient alle aandacht; eventueel kan worden uitgeweken naar de route via de N470.
§ 6. Het passeren van rode seinen
Artikel 33
1.Lichtseinen die rood licht uitstralen mogen alleen voorbijgereden worden, indien de bestuurder van de treindienstleider een aanwijzing Stoptonend sein heeft gekregen.
Artikel 33
1.Lichtseinen die rood licht uitstralen mogen alleen voorbijgereden worden, indien de bestuurder van de treindienstleider een aanwijzing Stoptonend sein heeft gekregen.
Re: Concessie Haaglanden Streek (2019-2030)
En van dat plan om De Lier over te slaan is ook al 15 jaar niets terecht gekomen. Nieuwe woonwijken in De Lier worden ook steeds verder van de N223 gebouwd, waardoor de extra reistijd voor reizigers uit De Lier misschien wel groter is geworden dan dat het de doorgaande reizigers bespaart.
-
- Berichten: 4395
- Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10
Re: Concessie Haaglanden Streek (2019-2030)
In GD in Peize hadden we een gelijke situatie. Daar hadden we 20% meer klanten sinds Qlink 4 buiten het dorp rijdt vanuit het dorp. Zoiets kan binnen de Lier ook wel gebeuren. Ik zou wel de R-net op 4x/uur zetten in de spitsuren dan.
Re: Concessie Haaglanden Streek (2019-2030)
Beide lijnen (32 en 455) rijden nu tijdens de spitsuren al 4x/uur (m.u.v. het traject Naaldwijk - 's-Gravenzande) en dat blijft zo.
Op termijn moet het (weer) 6x/uur worden.
Op termijn moet het (weer) 6x/uur worden.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Concessie Haaglanden Streek (2019-2030)
6x/uur tussen Zoetermeer en Naaldwijk waarvan 3x/uur door rijdt naar 's-Gravenzande in de spits vanaf wss 2024.
Re: Concessie Haaglanden Streek (2019-2030)
Ik vraag me desondanks af of het niet logischer is om het traject tussen Naaldwijk en 's-Gravenzande in zijn geheel toe te voegen aan lijn 30 in plaats van als uitloper aan lijn 455. Dat maakt de route van lijn 455 voorspelbaarder en bovendien kan, zeker als de frequenties op lijn 30 weer verhoogd worden, de verbinding tussen Naaldwijk en 's-Gravenzande nog aantrekkelijker worden zonder dat de relatie overbediend raakt.
-
- Berichten: 4395
- Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10
Re: Concessie Haaglanden Streek (2019-2030)
is de verbinding Gravenzande - Delft niet belangrijker hier?
Re: Concessie Haaglanden Streek (2019-2030)
Ook bij lijn 30 is het dan een uitloper met een afwijkende frequentie, dus heel veel schiet je er niet mee op.TLP schreef: ↑di 14 sep 2021, 18:21 Ik vraag me desondanks af of het niet logischer is om het traject tussen Naaldwijk en 's-Gravenzande in zijn geheel toe te voegen aan lijn 30 in plaats van als uitloper aan lijn 455. Dat maakt de route van lijn 455 voorspelbaarder en bovendien kan, zeker als de frequenties op lijn 30 weer verhoogd worden, de verbinding tussen Naaldwijk en 's-Gravenzande nog aantrekkelijker worden zonder dat de relatie overbediend raakt.
Bovedien denk ik, net als CamilleKreemers, dat er vanuit 's-Gravenzande meer reizigers naar Delft dan naar Rijswijk willen.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Concessie Haaglanden Streek (2019-2030)
Toch is er wel een flink verschil tussen Peize en De Lier. Peize is een stuk minder dichtbebouwd, waardoor de meeste reizigers in de oude situatie al meer dan 600 m van een bushalte woonden. Dat betekent dus dat je sowieso al moet fietsen, en dan is 500 meter extra niet zo erg.CamilleKreemers schreef: ↑di 14 sep 2021, 15:45 In GD in Peize hadden we een gelijke situatie. Daar hadden we 20% meer klanten sinds Qlink 4 buiten het dorp rijdt vanuit het dorp. Zoiets kan binnen de Lier ook wel gebeuren. Ik zou wel de R-net op 4x/uur zetten in de spitsuren dan.
In De Lier woont bijna iedereen binnen 600 m van een bushalte en komen de meeste dus lopend. Een verplaatsing van de bushaltes naar buiten het dorp betekent voor de meesten een overgang van lopen naar fietsen. Voor de beleving komt dat neer op een extra overstap, omdat je toch al snel een minuut bezig bent met je fiets in een rek zetten, op slot zetten en dan naar de halte lopen.
De meeste reizigers vanuit De Lier moeten naar Den Haag of Rotterdam en hebben op dit moment al 2 overstappen. Een gevoelsmatige extra overstap kan dan net de reden zijn om het OV links te laten liggen.
Re: Concessie Haaglanden Streek (2019-2030)
Dat laatste zou kunnen kloppen, maar waarom zou het bij lijn 30 dan ook een uitloper met een afwijkende frequentie zijn? Dat is juist niet wat ik suggereerde.
Re: Concessie Haaglanden Streek (2019-2030)
Twéé overstappen? Met alleen een overstap in Delft ben je zo in Rotterdam of Den Haag.
Lijn 30 rijdt nu in de spitsuren 4x/uur en tijdens de daluren 2x/uur (en pre-Corona was dat resp. 6x/uur en (deels) 4x/uur). Tussen 's-Gravenzande en Naaldwijk wordt nu maximaal 2x/uur gereden.
Dat zijn nog steeds verschillende frequenties, dus heeft het verlengen van lijn 30 toch geen meerwaarde ten opzichte van de bediening door lijn 32/455?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Concessie Haaglanden Streek (2019-2030)
Wel als je de verlenging gebruikt om de bediening van 's-Gravenzande te verbeteren, en om die reden de verschillen in frequenties opheft. Met lijn 455 creëer je in dat geval in de daluren en op zaterdag waarschijnlijk zeker een overbediening. Maar misschien is dat bij een geheel doorgetrokken lijn 30 (inclusief de verhoogde frequentie in de daluren) ook al het geval.
Re: Concessie Haaglanden Streek (2019-2030)
Met 1 overstap ben je op het treinstation van Den Haag of Rotterdam. De meeste bestemmingen liggen niet op loopafstand van het station. Dan heb je dus nog een extra overstap.
Re: Concessie Haaglanden Streek (2019-2030)
Even een vraagje. Waar zijn de 9201-9203 gegaan? Weet wel dat de 9204 en 9207 voor de buurtbus rijden, 9205 rijdt lijn 53 en 9206 rijdt de Delfthopper.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39219
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Concessie Haaglanden Streek (2019-2030)
De 9202 reed vorige week nog in Spijkenisse op de stadsdienst, maar daar zal 'ie nu ook overbodig zijn. Tenzij hij nu voor de SpijkHopper ingezet wordt.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Concessie Haaglanden Streek (2019-2030)
De 9202 heeft sinds gisteren geen geldige APK meer. De andere twee kunnen nog een jaar mee. :P
Re: Concessie Haaglanden Streek (2019-2030)
Is er dan maar 1 bus beschikbaar voor de Delfthopper?OVspotter070 schreef: ↑ma 27 sep 2021, 19:24 Even een vraagje. Waar zijn de 9201-9203 gegaan? Weet wel dat de 9204 en 9207 voor de buurtbus rijden, 9205 rijdt lijn 53 en 9206 rijdt de Delfthopper.
Ik mag toch aannemen dat de 9205 in elk geval buiten de spitsuren ook gebruikt kan worden voor de Delfthopper?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Concessie Haaglanden Streek (2019-2030)
Ben bang van wel. Want op busposities geeft die aan dat de 9205 alleen 53 rijdt en 9206 alleen Delfthopper rijdt.
Re: Concessie Haaglanden Streek (2019-2030)
Even een overzichtje wat waar rijdt. Ik heb namelijk zelf op die busjes gereden in Spijkenisse dus ik weet links en rechts wel wat.
9201: onbekend (in ieder geval geen Voorne-Putten en Rozenburg). Waarschijnlijk bij Noot in Den-Haag of vestiging Den Hoorn van EBS
9202-9203: rijden dagelijks op Voorne-Putten mee, met name op lijn 91 sinds de start van de SpijkHopper, daarvoor op wisselende lijnen.
9204 en 9207: buurtbussen bij de buurtbusvereniging Pijnacker (lijn 284)
9205: Rijdt lijn 53. Tussen de spitsen door volgens mij niets, deze bus wordt namelijk gereden door een vaste chauffeuse.
9206: De vaste bus voor de Delfthopper.
9201: onbekend (in ieder geval geen Voorne-Putten en Rozenburg). Waarschijnlijk bij Noot in Den-Haag of vestiging Den Hoorn van EBS
9202-9203: rijden dagelijks op Voorne-Putten mee, met name op lijn 91 sinds de start van de SpijkHopper, daarvoor op wisselende lijnen.
9204 en 9207: buurtbussen bij de buurtbusvereniging Pijnacker (lijn 284)
9205: Rijdt lijn 53. Tussen de spitsen door volgens mij niets, deze bus wordt namelijk gereden door een vaste chauffeuse.
9206: De vaste bus voor de Delfthopper.
-
- Berichten: 4395
- Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10
Re: Concessie Haaglanden Streek (2019-2030)
Een busje voor Delfthopper is genoeg?
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 60 gasten