OVNL is terug! Lees voor meer uitleg en veelgestelde vragen dit topic.

Concessie Zaanstreek-Waterland (2022-2031)

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
fred1954
Berichten: 3017
Lid geworden op: za 10 dec 2011, 14:23
Locatie: Amsterdam

Concessie Zaanstreek-Waterland (2022-2031)

Bericht door fred1954 »

Concept PvE nieuwe concessie ZaWa dec 2021-2031:

https://www.vervoerregio.nl/document/0b ... 7c2827ae66

Concessiewinnaar krijgt 1,5 jaar de tijd voor implementatie.....
cassie127
Berichten: 4547
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Concessie Zaanstreek-Waterland (2022-2031)

Bericht door cassie127 »

Opzich wel logisch dat ze deze twee concessies samenvoegen... Welke vervoerders verwachten jullie dat er naast EBS en Connexxion mee zullen doen?
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet & Syntus Overijssel
2017: 26681,3 km, 2018: 33296,4 km 2019: 54919,6 km,
2020: Trein 9019,3 km, Bus 384,2 km, Metro 68,3 km, Tram 8,0 km, Zweeftrein 6,3 km 04-06
Cas
Berichten: 539
Lid geworden op: zo 01 apr 2018, 04:38
Locatie: Utrecht/Hong Kong

Re: Concessie Zaanstreek-Waterland (2022-2031)

Bericht door Cas »

Nou is Arriva nou niet echt een 'Randstadvervoerder', maar ik zie het ze zeker wel proberen. Ze reden Zaanstreek al, en ik geloof dat ze ook een bod hadden gedaan op AML.
Staat Arriva nog steeds te koop? Dat zou eventueel roet in het eten kunnen gooien.

Syntus probeert steeds verder de Randstad in te komen met Almere en hun bod op Haaglanden Streek, dus die zie ik het hier ook wel proberen.
請勿靠近車門
waldo79
Berichten: 5199
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Concessie Zaanstreek-Waterland (2022-2031)

Bericht door waldo79 »

Wat bedoel je precies, Cas? Vervoer is vervoer voor Arriva.
Forumpauze
Cas
Berichten: 539
Lid geworden op: zo 01 apr 2018, 04:38
Locatie: Utrecht/Hong Kong

Re: Concessie Zaanstreek-Waterland (2022-2031)

Bericht door Cas »

Da's waar, maar misschien juist daarom lijkt het ze maar niet te lukken om veel te winnen of te behouden in de Randstad.

Het kan inderdaad dat ze het best proberen, maar dat ze het gewoon niet halen en dat daarom hun gebied inkrimpt. Ze zijn goed in lijntjes rijden, maar zodra er wordt gevraagd om vervoersoplossingen in plaats van bussen rijden lijkt het ze niet te lukken. Zie o.a. DAV en GD.
請勿靠近車門
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 8000
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden

Re: Concessie Zaanstreek-Waterland (2022-2031)

Bericht door regenmaker »

Arriva heeft zich op MRDH-concessies de laatste keren in ieder geval niet ingeschreven.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.

Dienstregelingswijzigingen NRW
Planning volgt.
fred1954
Berichten: 3017
Lid geworden op: za 10 dec 2011, 14:23
Locatie: Amsterdam

Re: Concessie Zaanstreek-Waterland (2022-2031)

Bericht door fred1954 »

Qbuzz zal denk ik wel van de partij zijn....
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 3600
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Concessie Zaanstreek-Waterland (2022-2031)

Bericht door Lijn 45 »

@Cas Arriva was in Waterland actief, niet in de Zaanstreek. :wink:
Cas
Berichten: 539
Lid geworden op: zo 01 apr 2018, 04:38
Locatie: Utrecht/Hong Kong

Re: Concessie Zaanstreek-Waterland (2022-2031)

Bericht door Cas »

Oeps, ik had in m'n hoofd dat het momenteel Arriva in de Zaanstreek en EBS in Waterland was :oops:
請勿靠近車門
CamilleKreemers
Berichten: 3172
Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10

Re: Concessie Zaanstreek-Waterland (2022-2031)

Bericht door CamilleKreemers »

Ik verwacht eigenlijk alle vervoerders met deze concessie.

Ik vraag me af welke verbeteringen de nieuwe vervoerder gaat doen om meer verbindingen te realiseren. Ik persoonlijk zie wel iets in lijn 395 doortrekken naar Purmerend. En een sluwe combinatie van een lijn Zaandam CS - Wormerveer - Purmerend, om zo overstappen te besparen.

De eis minimaal 80% zero-emissie is wel sterk en ben benieuwd wat de vervoerders gaan gebruiken om dit mogelijk te maken.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 6082
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Concessie Zaanstreek-Waterland (2022-2031)

Bericht door Milco »

Cas schreef:Oeps, ik had in m'n hoofd dat het momenteel Arriva in de Zaanstreek en EBS in Waterland was :oops:
Momenteel rijdt Connexxion in de Zaanstreek en EBS in Waterland. Daarvoor reed Arriva in Waterland en daarvoor Connexxion, Zaanstreek is altijd al Connexxion (en voorgangers) geweest.
Medewerker Verloning bij USG People The Netherlands

Mijn websites:
http://ov-almere.weebly.com/ --> update: 01-09-2020
http://www.youtube.com/ovinalmere1 --> update: 01-08-2020
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 3600
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Concessie Zaanstreek-Waterland (2022-2031)

Bericht door Lijn 45 »

De rest van NH (buiten GVB) was ook altijd Connexxiongebied.
The Greyhound
Berichten: 563
Lid geworden op: vr 17 okt 2014, 21:48

Re: Concessie Zaanstreek-Waterland (2022-2031)

Bericht door The Greyhound »

Cas schreef:Nou is Arriva nou niet echt een 'Randstadvervoerder', maar ik zie het ze zeker wel proberen. Ze reden Zaanstreek al, en ik geloof dat ze ook een bod hadden gedaan op AML.
Staat Arriva nog steeds te koop? Dat zou eventueel roet in het eten kunnen gooien.

Syntus probeert steeds verder de Randstad in te komen met Almere en hun bod op Haaglanden Streek, dus die zie ik het hier ook wel proberen.
Een bedrijf is meer waard met een goede order portefeuille, dus als Arriva kans ziet een financieel verantwoord bod te doen zullen ze dat zeker niet laten denk ik. In Waterland ging EBS er de vorige keer ten koste van Arriva met de buit vandoor door mede door miscalculaties een te laag bod te doen. Of Qbuzz ooit met zwarte cijfers zal draaien in DAV waag ik te betwijfelen.
Roeland
Berichten: 1150
Lid geworden op: wo 11 jul 2012, 10:53

Re: Concessie Zaanstreek-Waterland (2022-2031)

Bericht door Roeland »

CamilleKreemers schreef:Ik vraag me af welke verbeteringen de nieuwe vervoerder gaat doen om meer verbindingen te realiseren. Ik persoonlijk zie wel iets in lijn 395 doortrekken naar Purmerend.
Waarom? Is de trein tussen Sloterdijk, Kogerveld en Purmerend dan zo onbetrouwbaar? Of overvol?
CamilleKreemers schreef: En een sluwe combinatie van een lijn Zaandam CS - Wormerveer - Purmerend, om zo overstappen te besparen.
Welke overstappers? Zit er dan zoveel vervoersvraag tussen Jisp en de Lagedijk in Zaandijk? Die 121 rijdt nu juist heel efficiënt met een route van precies 28 minuten.
CamilleKreemers schreef: De eis minimaal 80% zero-emissie is wel sterk en ben benieuwd wat de vervoerders gaan gebruiken om dit mogelijk te maken.
Die 80% lijkt mij eigenlijk wel logisch voor de ZaWa-concessie. Zo'n 80% van de ritten rijdt grotendeels in sterk verstedelijkt gebied (de lijnen van/naar/in Zaandam en Purmerend). Daar wil je niet zoveel uitstoot hebben. Zo'n 20% rijdt juist grotendeels door onbebouwd gebied rond de N247. Ik heb liever zuinige dieselbussen die daar tussen de weilanden een heel klein beetje rommel uitstoten, dan dat de Hemwegcentrale met stinkende kolen elektriciteit opwekt, die vervolgens gebruikt wordt om de toch al frisse lucht rond de N247 nog een klein beetje frisser te maken.
montrose
Berichten: 60
Lid geworden op: di 07 dec 2010, 20:59

Re: Concessie Zaanstreek-Waterland (2022-2031)

Bericht door montrose »

Commentaar op dit eisen pakket kan tot en met 14 juli a.s. gegeven worden met een mail naar: pvezawa@vervoerregio.nl.

Ik zelf heb commentaar op de grootte van de elektrische bus ( pagina 54); namelijk niet langer dan 9 meter .
NHN krijgt de VDL Electric 9.95 meter en heeft de BYD 10 meter. Volgens mij passen hier rolstoelen , kinderwagens en rollators in .

In 9 meters ( vgl. de afgeschoten VDL bus van 19 personen ) bij lange niet.
VIRM
Berichten: 5204
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Concessie Zaanstreek-Waterland (2022-2031)

Bericht door VIRM »

Oostzaan is niet blij met het verlagen van de frequentie van de 392: https://www.deorkaan.nl/vervoerregio-am ... -jaren-80/

Ik zit een beetje te stoeien met de PDF van het PvE. Wat wordt er voorgesteld qua frequentie, en wat rijdt er nu?
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 44336
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven

Re: Concessie Zaanstreek-Waterland (2022-2031)

Bericht door Suus »

Ik heb begrepen dat ROVER het voorgestelde PvE helemaal niet ziet zitten. Alles was teveel ontsluitende functie heeft krijgt zeer minimale bedieningseisen om zo versnelde zero-emissie op de hoofdlijnen te kunnen faciliteren. Dat lijkt mij toch niet helemaal hoe het ZE maken van OV was voorzien :X
Rame à l'approche
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 34351
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie Zaanstreek-Waterland (2022-2031)

Bericht door Daniel »

Zie hier de reactie van ROVER op het PvE: https://twitter.com/walteretty/status/1 ... 87489?s=19
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
montrose
Berichten: 60
Lid geworden op: di 07 dec 2010, 20:59

Re: Concessie Zaanstreek-Waterland (2022-2031)

Bericht door montrose »

Hier is de reactie van de vervoersregio op de gestelde vragen inzake de nieuwe concessie.

https://vervoerregio.nl/artikel/2019091 ... streek-wat

Opvallend is dat lijn 69 gevaar loopt te sneuvelen , aangezien deze parallel loopt aan het spoor.
Driess
Berichten: 1
Lid geworden op: vr 10 jan 2020, 08:11

Re: Concessie Zaanstreek-Waterland (2022-2031)

Bericht door Driess »

Lijn 69 zal nooit verdwijnen, zal eerder een 15 minuten dienst worden overdag, steeds meer passagiers,
goed lopende lijn.
montrose schreef:Hier is de reactie van de vervoersregio op de gestelde vragen inzake de nieuwe concessie.

https://vervoerregio.nl/artikel/2019091 ... streek-wat

Opvallend is dat lijn 69 gevaar loopt te sneuvelen , aangezien deze parallel loopt aan het spoor.
Statler Rail
Berichten: 1029
Lid geworden op: za 04 feb 2012, 00:18
Locatie: Europa

Re: Concessie Zaanstreek-Waterland (2022-2031)

Bericht door Statler Rail »

Inmiddels is de deadline voor inschrijvingen uitgesteld naar 7 mei 2020. De gunning staat gepland voor 2 juli 2020.
Statler Rail
Berichten: 1029
Lid geworden op: za 04 feb 2012, 00:18
Locatie: Europa

Re: Concessie Zaanstreek-Waterland (2022-2031)

Bericht door Statler Rail »

Door de coronacrisis wordt de deadline voor deze aanbesteding uitgesteld tot nader bericht:
De Concessieverlener deelt uw mening dat de actuele ontwikkelingen rond het Coronavirus en de gevolgen hiervan voor het openbaar vervoer uitzonderlijk en ingrijpend zijn. Op dit moment zijn er nog vele vragen en onzekerheden. De Concessieverlener heeft daarom besloten om binnen een periode van vier weken te bepalen hoe hij de aanbestedingsprocedure gaat vervolgen. De Concessieverlener zal zich in deze periode beraden over het vervolg van de procedure en de planning hiervan. Over het vervolg van de procedure en de planning (inclusief een nieuwe sluitingsdatum voor het indienen van de Inschrijvingen) zal de Concessieverlener op op 23 april 2020, of zoveel eerder als mogelijk, mededeling doen in Negometrix en het Publicatieblad van de Europese Unie. De Concessieverlener streeft ernaar in de periode tot en met 23 april 2020 wel de vragen in het kader van de Nota van Inlichtingen 5 te beantwoorden. De sluitingsdatum voor het indienen van de Inschrijvingen van 7 mei 2020 vervalt. Inschrijvers kunnen ervan uitgaan dat de sluitingsdatum voor het indienen van de Inschrijvingen in ieder geval met een periode van vier weken wordt verlengd.
Bron: Nota van Inlichtingen
TLP
Berichten: 1116
Lid geworden op: vr 09 dec 2011, 14:07

Re: Concessie Zaanstreek-Waterland (2022-2031)

Bericht door TLP »

Gelukkig was de oorspronkelijke implementatietijd bijna anderhalf jaar, daar zit nog wat ruimte in. Hopelijk pakt de crisis echter niet zo heftig uit dat zelfs die marge niet voldoende is en de ingangsdatum alsnog uitgesteld moet worden.
wouter15
Berichten: 1088
Lid geworden op: di 24 jan 2012, 23:57
Locatie: Woerden

Re: Concessie Zaanstreek-Waterland (2022-2031)

Bericht door wouter15 »

In inschrijftermijn is verlegt tot 5 november: https://www.ovpro.nl/bus/2020/04/23/ins ... qiRDnH9mvQ
TLP
Berichten: 1116
Lid geworden op: vr 09 dec 2011, 14:07

Re: Concessie Zaanstreek-Waterland (2022-2031)

Bericht door TLP »

Wellicht kan de Vervoerregio een AMLtje doen: volledige mankracht beschikbaar stellen en in 6 weken de beoordeling afronden. Destijds was de sluitingsdatum voor AML nagenoeg gelijk ten opzichte van de ingangsdatum, dus dat zou moeten kunnen. Voorwaarde is wel dat tegen die tijd alles zodanig op de rit is dat zo'n snelservice mogelijk is, in de hoop dat vervoerders überhaupt al een weloverwogen bod kunnen doen.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 gasten