Gemeente Landsmeer hoort bij deze concessie... Amstelveen is ook praktisch Amsterdam-Zuid, maar hoort toch ook bij AML.sirvinniei schreef: ↑do 15 jul 2021, 16:10 Wat doet lijn 319 eigenlijk überhaupt in Zaanstreek-Waterland. Landsmeer is toch praktisch Amsterdam Noord?
Concessie Zaanstreek-Waterland (2024-2033)
Re: Concessie Zaanstreek-Waterland (2022-2031)
Zou een logische stap kunnen zijn, maar dan hebben ze natuurlijk voor niets dat mooie busstation bij CS gebouwd
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
-
- Berichten: 3644
- Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
- Locatie: Amsterdam
Re: Concessie Zaanstreek-Waterland (2022-2031)
Maar de sneltrams en vallen in Amstelveen dan juist wel weer onder GVB.
Vind de frequentie van lijn 319 trouwens ook wel opvallend. 8x per uur voor een plaats met 11.000 inwoners.
Vind de frequentie van lijn 319 trouwens ook wel opvallend. 8x per uur voor een plaats met 11.000 inwoners.
Ik heb geen onderschrift
Re: Concessie Zaanstreek-Waterland (2022-2031)
Connexxion is dan ook niet zo blij dat GVB de exploitatie van de Amstelveenlijn heeft behouden. En Connexxion zou ook graag lijn 369 overnemen van Connexxion, omdat die lijn ook buiten het vervoersgebied van GVB komt.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Concessie Zaanstreek-Waterland (2022-2031)
Ja, maar Landsmeer is sterk op Amsterdam georiënteerd. En Landsmeer ligt toch net ietsje verder van veel Amsterdamse bestemmingen verwijderd dan veel Amsterdamse woonwijken.
Waarschijnlijk in combinatie met een jarenlange aantrekkelijke OV-verbinding, waardoor potentiële reizigers de bus in gelokt worden, in plaats van eruit gejaagd.
Het netwerk in Waterland toont aan dat streekvervoer, ook voor middelgrote dorpen, méér kan zijn dan eens in het halfuur een streekbus met een onaantrekkelijke slingerroute.
Waarschijnlijk in combinatie met een jarenlange aantrekkelijke OV-verbinding, waardoor potentiële reizigers de bus in gelokt worden, in plaats van eruit gejaagd.
Het netwerk in Waterland toont aan dat streekvervoer, ook voor middelgrote dorpen, méér kan zijn dan eens in het halfuur een streekbus met een onaantrekkelijke slingerroute.
Re: Concessie Zaanstreek-Waterland (2022-2031)
En de metro op Zuidplein - Rtd CS heeft ook een hogere frequentie dan op Noord - Asd CS.sirvinniei schreef: ↑do 15 jul 2021, 23:07 Nu heeft Zuidplein wel een sterkere knooppuntfunctie voor de stad dan Amsterdam Noord.
(tja, ik schrik ervan om het op te schrijven, maar er is toch nog minstens één situatie waar de RET een hogere frequentie biedt dan het GVB )
Verder speelt in Waterland mee dat er veel buitenlandse toeristen naar Volendam en Marken reizen (in andere jaren dan). Toeristen weten doorgaans wel waar CS ligt, maar kunnen Boiksloutermiirplain niet eens uitspreken.
Re: Concessie Zaanstreek-Waterland (2022-2031)
Landsmeer is historisch met streekvervoer bediend. Het is een andere gemeente dan Amsterdam en 'dus' geen GVB gebied. Toen er nog geen aanbestedingen waren was het stadsvervoer van het GVB beperkt tot het oppervlak van de gemeente met een paar (praktische) uitzonderingen in Amstelveen en Diemen. Nu het GVB een beschermde thuismarkt heeft richt het zich op het uitbreiden van haar stadsnet en rijdt dus ook meer naar Diemen en Amstelveen. Nu dus ook Landsmeer.Ja, maar Landsmeer is sterk op Amsterdam georiënteerd.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: Concessie Zaanstreek-Waterland (2022-2031)
Dit stukje snap ik niet. Op 28 mei 2006 zijn de busdiensten die GVB in Amstelveen had overgegaan naar Connexxion en de busdiensten die Connexxion in Diemen had overgegaan naar GVB. In beide plaatsen komt tegenwoordig geen bus van de andere vervoerder meer (het streektraject langs het Diemense industrieterrein en de Diemerknoop daargelaten).Nu het GVB een beschermde thuismarkt heeft richt het zich op het uitbreiden van haar stadsnet en rijdt dus ook meer naar Diemen en Amstelveen. Nu dus ook Landsmeer.
Wat heeft Landsmeer hier trouwens mee te maken?
Re: Concessie Zaanstreek-Waterland (2022-2031)
Nieuw PvE: Concessie ZA-WA bij aanvang niet 80% zero emissie maar meteen naar 100% ZE.
https://www.ovpro.nl/bus/2021/07/14/nie ... %202021-29
Aanvang concessie december 2023 in principe voor 10 jaar (december 2033), onder voorwaarden kan deze 5 jaar verlengd worden, ivm afschrijvingstermijn laadinfra en ZE materieel.
https://www.ovpro.nl/bus/2021/07/14/nie ... %202021-29
Aanvang concessie december 2023 in principe voor 10 jaar (december 2033), onder voorwaarden kan deze 5 jaar verlengd worden, ivm afschrijvingstermijn laadinfra en ZE materieel.
Re: Concessie Zaanstreek-Waterland (2022-2031)
Jij richt je op de wisseling in 2006TLP schreef: ↑ma 19 jul 2021, 19:38Dit stukje snap ik niet. Op 28 mei 2006 zijn de busdiensten die GVB in Amstelveen had overgegaan naar Connexxion en de busdiensten die Connexxion in Diemen had overgegaan naar GVB. In beide plaatsen komt tegenwoordig geen bus van de andere vervoerder meer (het streektraject langs het Diemense industrieterrein en de Diemerknoop daargelaten).Nu het GVB een beschermde thuismarkt heeft richt het zich op het uitbreiden van haar stadsnet en rijdt dus ook meer naar Diemen en Amstelveen. Nu dus ook Landsmeer.
Wat heeft Landsmeer hier trouwens mee te maken?
In de jaren '90 had je Connexxion die reed naar Landsmeer, in Diemen en een groot aantal lijnen in Amstelveen. Alleen de lijn Amsterdam Amstel - Amstelveen - Schiphol Oost werd volgens mij door het GVB geëxploiteerd, wel in de Schiphol Sternetformule. Er is toen wat geschoven en het GVB kreeg meer lijnen in Amstelveen. In 2006 is dat toen weer eens herzien.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: Concessie Zaanstreek-Waterland (2022-2031)
Voor wat betreft Landsmeer en GVB kan ik op de wiki zo gauw één lijn vinden: lijn 29. Amstelveen is door GVB historisch altijd wel met meer lijnen bediend (zoals de 63, 65, 66, 67 en 69) maar sinds de veranderingen in 2006 rijdt GVB (met de bus) buiten Amsterdam alleen in Diemen en Duivendrecht en het ziet er voorlopig niet naar uit dat Amstelveen en Landsmeer daar binnenkort bij zullen komen.
Re: Concessie Zaanstreek-Waterland (2022-2031)
Het is de introductie van de concessies begin jaren ‘00 geweest dat het allemaal wat strakker is getrokken met ingang van de zomerdienstregeling van 2006.
Diemen werd daarvoor bediend door bussen van Amstelland-Meerlanden, Gooi- en Vechtstreek, Utrecht West en trams van het GVB. Zal best een goede verbinding met de rest van de wereld hebben opgeleverd, maar praktisch managen was het niet.
Nu is de situatie dat het bij Landsmeer misschien efficiënter kan door het aan het GVB-net toe te voegen, maar GVB heeft een gesloten thuismarkt zonder concurrentie dus er zal veel kritiek komen van de private vervoerders als je zo’n lucratieve verbinding uit de markt haalt.
Diemen werd daarvoor bediend door bussen van Amstelland-Meerlanden, Gooi- en Vechtstreek, Utrecht West en trams van het GVB. Zal best een goede verbinding met de rest van de wereld hebben opgeleverd, maar praktisch managen was het niet.
Nu is de situatie dat het bij Landsmeer misschien efficiënter kan door het aan het GVB-net toe te voegen, maar GVB heeft een gesloten thuismarkt zonder concurrentie dus er zal veel kritiek komen van de private vervoerders als je zo’n lucratieve verbinding uit de markt haalt.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Concessie Zaanstreek-Waterland (2022-2031)
Ooit had Amstelveen doorgaande GVB-lijnen, die ook ten noorden van de A10 kwamen.TLP schreef: ↑di 20 jul 2021, 18:42 Voor wat betreft Landsmeer en GVB kan ik op de wiki zo gauw één lijn vinden: lijn 29. Amstelveen is door GVB historisch altijd wel met meer lijnen bediend (zoals de 63, 65, 66, 67 en 69) maar sinds de veranderingen in 2006 rijdt GVB (met de bus) buiten Amsterdam alleen in Diemen en Duivendrecht en het ziet er voorlopig niet naar uit dat Amstelveen en Landsmeer daar binnenkort bij zullen komen.
"Gelukkig" heeft het GVB die historische vergissing de afgelopen jaren teruggedraaid door de doorgaande sneltram 51 te vervangen door tram 25, die niet meer verder dan station Zuid komt.
Re: Concessie Zaanstreek-Waterland (2022-2031)
NS!Diemen werd daarvoor bediend door bussen van Amstelland-Meerlanden, Gooi- en Vechtstreek, Utrecht West en trams van het GVB. Zal best een goede verbinding met de rest van de wereld hebben opgeleverd, maar praktisch managen was het niet.
Vanaf de rest van de wereld naar Diemen waren de stations Diemen en Diemen-Zuid per trein het snelst bereikbaar
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
-
- Berichten: 4395
- Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10
Re: Concessie Zaanstreek-Waterland (2022-2031)
Aldus OVpro is de aanbesteding begonnen. In April 2022 moet gekozen worden. Voor geïnteresseerde hobbyisten, alles is achter beveiliging op Negometrix.
-
- Berichten: 4395
- Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10
Re: Concessie Zaanstreek-Waterland (2022-2031)
Hier is de tenderned-link: https://www.tenderned.nl/tenderned-tap/ ... gen/247428
En hier die van Negometrix3: https://platform.negometrix.com/PublicB ... tion=False
En hier die van Negometrix3: https://platform.negometrix.com/PublicB ... tion=False
Re: Concessie Zaanstreek-Waterland (2022-2031)
https://vervoerregio.nl/artikel/2021121 ... k-waterlanCamilleKreemers schreef: ↑ma 20 dec 2021, 14:36 Aldus OVpro is de aanbesteding begonnen. In April 2022 moet gekozen worden. Voor geïnteresseerde hobbyisten, alles is achter beveiliging op Negometrix.
Re: Concessie Zaanstreek-Waterland (2022-2031)
Onderaan de door fred1954 gedeelde link (zie hieronder) staan ook links naar het PvE en de reactienota.
fred1954 schreef: ↑do 23 dec 2021, 10:12https://vervoerregio.nl/artikel/2021121 ... k-waterlanCamilleKreemers schreef: ↑ma 20 dec 2021, 14:36 Aldus OVpro is de aanbesteding begonnen. In April 2022 moet gekozen worden. Voor geïnteresseerde hobbyisten, alles is achter beveiliging op Negometrix.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Concessie Zaanstreek-Waterland (2022-2031)
Ik ben benieuwd welke partijen zullen inschrijven. Ik neem aan Connexxion en EBS, beiden als bestaande concessiehouders.
Beul van de blindegeleidelijn
Re: Concessie Zaanstreek-Waterland (2022-2031)
Denk dat Arriva ook inschrijft. Ze hebben Waterland verloren aan EBS en ook aan die aanbesteding meegedaan.
-
- Berichten: 1057
- Lid geworden op: za 04 feb 2012, 00:18
- Locatie: Europa
Re: Concessie Zaanstreek-Waterland (2022-2031)
Persbericht Vervoerregio: twee inschrijvingen op ZaWa: Connexxion en EBS.
Bron en meer: https://vervoerregio.nl/artikel/R-net%2 ... 0WaterlandVervoerders die het openbaar vervoer willen verzorgen in de nieuwe concessie Zaanstreek-Waterland hebben vandaag hun offertes ingediend bij Vervoerregio Amsterdam. Daarmee is een einde gekomen aan de inschrijfperiode voor de nieuwe concessie die eind 2023 ingaat. De huidige vervoerders in de twee gebieden, Connexxion (Zaanstreek) en EBS (Waterland), hebben een offerte ingediend.
Re: Concessie Zaanstreek-Waterland (2022-2031)
Had ook nog wel andere inschrijvers verwacht behalve Connexxion en EBS.
Re: Concessie Zaanstreek-Waterland (2022-2031)
Heeft Connexxion zich dan als zijnde "Connexxion" ingeschreven? Ik dacht dan men juist wilde overstappen naar het merk Transdev, of blijft dat beperkt tot de Gooi- en Vechtstreek?
Re: Concessie Zaanstreek-Waterland (2022-2031)
Ik ook. In ieder geval drie inschrijvers ofzo.
Beul van de blindegeleidelijn
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 8732
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Concessie Zaanstreek-Waterland (2022-2031)
Ik had Arriva wel verwacht eigenlijk…
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 04-05-2024 --> 66 nieuwe foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 04-05-2024 --> 66 nieuwe foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 24 gasten