Concessie Zaanstreek-Waterland (2024-2033)

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
omaylie
Berichten: 456
Lid geworden op: wo 07 feb 2018, 15:46

Re: Concessie Zaanstreek-Waterland (2024-2033)

Bericht door omaylie »

En de school- en nachtbussen ontbreken ook nog.
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5256
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Concessie Zaanstreek-Waterland (2024-2033)

Bericht door Lijn 45 »

Ik mis de Bizzliners ook.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12816
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Concessie Zaanstreek-Waterland (2024-2033)

Bericht door Hainje »

Lijntje tussen Wormerveer en Purmerend verdwijnt ook? :s
🍉
david_meyer24
Berichten: 198
Lid geworden op: di 18 jan 2011, 01:23
Locatie: Krommenie
Contacteer:

Re: Concessie Zaanstreek-Waterland (2024-2033)

Bericht door david_meyer24 »

dat wordt denk ik lijn 67 Zaandam Station - Purmerend tramplein via Wormerveer.
CamilleKreemers
Berichten: 4387
Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10

Re: Concessie Zaanstreek-Waterland (2024-2033)

Bericht door CamilleKreemers »

omaylie schreef: wo 19 okt 2022, 14:23 Hoezo zijn er geen gelede bussen besteld? Hebben ze qua gelede bussen genoeg aan de 10 Citea's die er momenteel zijn? (er vanuit gaande dat er dan geen grote dieselbussen meer rijden)
Een 12m zit rond de 40 zetels. Een 18m schijnt rond de 45 te zitten. Een 13.5m kan rond de 50 zetels hebben en een 15m tot wel 60 zetels. Hierbij geldt wel dat de 12m en 13.5m bijna gelijkwaardig qua kosten zijn terwijl je tot 20% meer kan vervoeten. De 18m naar wat ik me herinner tot 50% duurder, terwijl je geen zitplaatsen wint.

Ik hoop dat het netwerk mooi oogt, al duurt het een heel jaat voor de concessie begint.
MetroRET
Berichten: 3819
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14

Re: Concessie Zaanstreek-Waterland (2024-2033)

Bericht door MetroRET »

Roeland schreef: wo 19 okt 2022, 16:42 Wat wordt dan het verschil tussen lijn 112 en 314, die beide naar Hoorn rijden?
Lijn 112 bedient meer haltes onderweg en gaat nog door Volendam heen (route lijn 312 van nu).
david_meyer24 schreef: wo 19 okt 2022, 17:15 ik zie ook de buurtbussen niet staan in die lijst.
omaylie schreef: wo 19 okt 2022, 17:18 En de school- en nachtbussen ontbreken ook nog.
Dit is een algemene kaart, waarop die niet benoemd zijn.
Lijn 45 schreef: wo 19 okt 2022, 17:20 Ik mis de Bizzliners ook.
R-NET Lijn 370 ben ik vergeten in dit lijstje, die is nu aangevuld.
david_meyer24 schreef: wo 19 okt 2022, 17:34 Dat wordt denk ik lijn 67 Zaandam Station - Purmerend tramplein via Wormerveer.
Correct.
CamilleKreemers
Berichten: 4387
Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10

Re: Concessie Zaanstreek-Waterland (2024-2033)

Bericht door CamilleKreemers »

Met deze information kunnen we toch al de dienstregelingsoverzicht maken voor de nieuwe concessie? We hebben een deel van de lijnen EN het materieel.
MetroRET
Berichten: 3819
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14

Re: Concessie Zaanstreek-Waterland (2024-2033)

Bericht door MetroRET »

Veel succes. :mrgreen:
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21334
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Concessie Zaanstreek-Waterland (2024-2033)

Bericht door Meltrain »

Mijn vragen op basis van het lijstje van MetroRET :

1) Gaat lijn 103 via Landsmeer rijden (en vervangt zo lijn 125)?
2) Aannemende dat lijn 104 dezelfde route heeft als de huidige 304: waarom blijft die lijn geen R-net?
3) Waarom gaat Streek lijn 110 vanaf Amsterdam Centraal en R-net 316 vanaf Amsterdam Noord? Ik zou het andersom verwachten (als er überhaupt al twee lijnen nodig zijn).
4) Heeft Marken straks geen rechtstreekse verbinding met Amsterdam (Noord) meer?
5) Wat wordt de route van lijn 111?
6) Waarom wordt lijn 394 ingekort tot Noorderpark?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
MetroRET
Berichten: 3819
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14

Re: Concessie Zaanstreek-Waterland (2024-2033)

Bericht door MetroRET »

1) Ja, lijn 103 gaat via Landsmeer en volgt inderdaad de route van lijn 125.
2) Ongetwijfeld vanwege het stoppatroon, lijn 100 en 104 stoppen bijvoorbeeld ook in Ilpendam en Watergang, waar R-NET straks niet langer zal stoppen.
3) Lijn 110 neemt 1 van de 2 routes over van lijn 316 door Volendam (route via Marinapark), tevens aangevuld, lijn 110 rijdt daarna nog verder naar Purmerend Tramplein.
4) Nee, lijn 111 verbindt Marken met Amsterdam Noord.
5) Lijn 111 rijdt vanaf Amsterdam Noord, grofweg via de route van lijn 392 naar Zaandam.
6) Waarom lijn 394 wordt ingekort is mij niet bekend.
flipje
Berichten: 1253
Lid geworden op: di 02 nov 2010, 10:36
Locatie: Zwolle e.o.

Re: Concessie Zaanstreek-Waterland (2024-2033)

Bericht door flipje »

CamilleKreemers schreef: wo 19 okt 2022, 18:04 Een 12m zit rond de 40 zetels. Een 18m schijnt rond de 45 te zitten. Een 13.5m kan rond de 50 zetels hebben en een 15m tot wel 60 zetels. Hierbij geldt wel dat de 12m en 13.5m bijna gelijkwaardig qua kosten zijn terwijl je tot 20% meer kan vervoeten. De 18m naar wat ik me herinner tot 50% duurder, terwijl je geen zitplaatsen wint.
Hoewel de zitcapaciteit van een 13,5m bus groter is tegenover een 12m bus, lever je wel sta plekken in > de maximale capaciteit is lager. Voor de VDL Citea New Generation betekend dit;
- LE122= 105 passagiers
- LE135= 89 passagiers
- LF181= 153 passagiers (gelede bus)
TLP
Berichten: 1557
Lid geworden op: vr 09 dec 2011, 14:07

Re: Concessie Zaanstreek-Waterland (2024-2033)

Bericht door TLP »

Met name de lijnen waarop die 13,5-meterbussen ingezet worden zijn, gezien de lange afstanden die deze afleggen, gebaat bij meer zitplaatsen en niet zozeer bij hoge capaciteit. Daar worden de frequenties ongetwijfeld op aangepast.

Ik kwam een artikel van het Noordhollands Dagblad tegen waarin zoal staat dat er nog wat minder lijnen naar Amsterdam Centraal gaan rijden dan op dit moment het geval is. Waarschijnlijk daarom zal lijn 394 tot Noorderpark gaan rijden.

Overigens staat in dat artikel ook dat de lijn naar Zuidoost als M-lijn gaat rijden, al kan dat een journalistieke vergissing zijn.
MetroRET schreef: wo 19 okt 2022, 14:32 De VDL-geledes schijnen ook weg te gaan.
Die zijn onder de huidige omstandigheden best welkom in AML en zouden daar prima passen tussen hun soortgenoten, al weet ik niet of dat straks nog nodig zal zijn als de Uithoornlijn opengaat.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21334
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Concessie Zaanstreek-Waterland (2024-2033)

Bericht door Meltrain »

MetroRET schreef: wo 19 okt 2022, 19:46 1) Ja, lijn 103 gaat via Landsmeer en volgt inderdaad de route van lijn 125.
2) Ongetwijfeld vanwege het stoppatroon, lijn 100 en 104 stoppen bijvoorbeeld ook in Ilpendam en Watergang, waar R-NET straks niet langer zal stoppen.
3) Lijn 110 neemt 1 van de 2 routes over van lijn 316 door Volendam (route via Marinapark), tevens aangevuld, lijn 110 rijdt daarna nog verder naar Purmerend Tramplein.
4) Nee, lijn 111 verbindt Marken met Amsterdam Noord.
5) Lijn 111 rijdt vanaf Amsterdam Noord, grofweg via de route van lijn 392 naar Zaandam.
6) Waarom lijn 394 wordt ingekort is mij niet bekend.
Bedankt voor de antwoorden. :D
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8660
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Concessie Zaanstreek-Waterland (2024-2033)

Bericht door Milco »

Mooie plannen zo op het eerste gezicht. Ben benieuwd naar de details!

Over de 10 VDL’s gesproken die nu nog op lijn 316 rijden: zou het niet kunnen dat EBS ze zelf elders in het land gaat inzetten? Ik weet niet in hoeverre men in Haaglanden bijvoorbeeld het elektrisch rijden wil uitbreiden?
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
CamilleKreemers
Berichten: 4387
Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10

Re: Concessie Zaanstreek-Waterland (2024-2033)

Bericht door CamilleKreemers »

Kun je in Haaglanden wegkomen met 10 geledes? Zou je wel kunnen verduurzamen daar.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8660
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Concessie Zaanstreek-Waterland (2024-2033)

Bericht door Milco »

Er rijden nu ook al 10 geledes in Haaglanden.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Matt5154
Berichten: 797
Lid geworden op: ma 18 mar 2019, 12:58

Re: Concessie Zaanstreek-Waterland (2024-2033)

Bericht door Matt5154 »

Daar rijden ze idd met 10 gelede wagens. Maar ben wel benieuwd wat er gaat gebeuren als Stalling Den Haag gaat verplaatsen naar Poeldijk. Werd aan mij verteld dat daarzo ook nieuwe bussen komen en dan een aantal gaswagens weg zullen gaan. Kan ook zijn dat dit misinformatie is. Heb namelijk gehoord van iemand die bij het wagenpark daar werkt.
Laatst gewijzigd door Matt5154 op wo 19 okt 2022, 23:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5256
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Concessie Zaanstreek-Waterland (2024-2033)

Bericht door Lijn 45 »

Milco schreef: wo 19 okt 2022, 21:08 Over de 10 VDL’s gesproken die nu nog op lijn 316 rijden: zou het niet kunnen dat EBS ze zelf elders in het land gaat inzetten?
Ik zat te denken dat ze in IJsselmond IJssel-Vecht wel eens van pas zouden kunnen komen. Daar rijden nu immers ook 10 geledes en ik denk niet dat ze al die diensten naar 12 of 13m kunnen afschalen zonder dat er een te kort aan capaciteit ontstaat.
CamilleKreemers
Berichten: 4387
Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10

Re: Concessie Zaanstreek-Waterland (2024-2033)

Bericht door CamilleKreemers »

Als ik het goed heb, waren de Capacity in Zwolle verplichte overname.
MetroRET
Berichten: 3819
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14

Re: Concessie Zaanstreek-Waterland (2024-2033)

Bericht door MetroRET »

Hebben we het hier niet gewoon over de geledes die grotendeels op lijn 141/641 ingezet worden ?
Roeland
Berichten: 2265
Lid geworden op: wo 11 jul 2012, 10:53

Re: Concessie Zaanstreek-Waterland (2024-2033)

Bericht door Roeland »

De 378 vanuit Volendam naar Holendrecht vervalt?
sirvinniei
Berichten: 3640
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amsterdam

Re: Concessie Zaanstreek-Waterland (2024-2033)

Bericht door sirvinniei »

Lijn 45 schreef: wo 19 okt 2022, 23:28
Milco schreef: wo 19 okt 2022, 21:08 Over de 10 VDL’s gesproken die nu nog op lijn 316 rijden: zou het niet kunnen dat EBS ze zelf elders in het land gaat inzetten?
Ik zat te denken dat ze in IJsselmond IJssel-Vecht wel eens van pas zouden kunnen komen. Daar rijden nu immers ook 10 geledes en ik denk niet dat ze al die diensten naar 12 of 13m kunnen afschalen zonder dat er een te kort aan capaciteit ontstaat.
In IJssel Vecht gaat naar ik weet alles elektrisch rijden, deels met bestaande BYDs en deels met nieuwe Ebuscos. Gelede bussen worden daar volgens mij niet meer gereden, in ieder geval niet door EBS zelf.
Ze zijn ook minder nodig, omdat de as Urk-Emmeloord-Kampen flink ontlast wordt door de nieuwe spitslijnen Lelystad-Urk en Kampen-Urk.
Ik heb geen onderschrift
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8660
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Concessie Zaanstreek-Waterland (2024-2033)

Bericht door Milco »

MetroRET schreef: do 20 okt 2022, 06:19 Hebben we het hier niet gewoon over de geledes die grotendeels op lijn 141/641 ingezet worden ?
We hebben het over de 10 elektrische VDL’s die nu in Waterland rijden en Lijn 45 suggereert dat deze mogelijk de Solarissen en Citaro’s in IJsselmond zouden kunnen vervangen.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8660
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Concessie Zaanstreek-Waterland (2024-2033)

Bericht door Milco »

Roeland schreef: do 20 okt 2022, 07:39 De 378 vanuit Volendam naar Holendrecht vervalt?
Ja, hij wordt niet in het overzicht genoemd.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
MetroRET
Berichten: 3819
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14

Re: Concessie Zaanstreek-Waterland (2024-2033)

Bericht door MetroRET »

Vermoedelijk wordt daarvoor de 370 gebruikt, die dus als overstap gebruikt moet worden op bijv. Schouw Splitsing.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 46 gasten