Pagina 8 van 32

Re: Concessie Zaanstreek-Waterland (2024-2033)

Geplaatst: do 20 okt 2022, 09:42
door Roeland
De 309 van Purmerend naar Sloterdijk vervalt ook?

Re: Concessie Zaanstreek-Waterland (2024-2033)

Geplaatst: do 20 okt 2022, 10:04
door VIRM
Hoe zit het met de 392?

Re: Concessie Zaanstreek-Waterland (2024-2033)

Geplaatst: do 20 okt 2022, 10:08
door Roeland
De 392 wordt vervangen door lijn 111 en 211. De VRA wilde door Landsmeer en Oostzaan geen R-net. Dus de 319 (wordt 102) en 392 (wordt 111) worden omgezet naar streeklijnen (ik vermoed wel met overdag minimaal kwartiersdienst).

Re: Concessie Zaanstreek-Waterland (2024-2033)

Geplaatst: do 20 okt 2022, 10:37
door Meltrain
Roeland schreef: do 20 okt 2022, 09:42 De 309 van Purmerend naar Sloterdijk vervalt ook?
Zo te zien wel en dat vind ik wel een gemis. Nu is tussen Sloterdijk en Purmerend de trein (en lijn 103) een goed alternatief, maar tussen Sloterdijk en Schouw (richting Monnickendam e.v.) is dat niet zo. De nieuwe lijn 103 rijdt te veel om voor die verbinding.

Re: Concessie Zaanstreek-Waterland (2024-2033)

Geplaatst: do 20 okt 2022, 10:42
door MetroRET
Lijn 309 is momenteel toch niet meer dan een spitslijn ?
De trein naar Asd is zo te nomen om in Schouw Splitsing te komen met lijn 110, 305 of 314.

Voor Pmr gaat de 4500 er stoppen.

Re: Concessie Zaanstreek-Waterland (2024-2033)

Geplaatst: do 20 okt 2022, 11:17
door VIRM
Je bedoelt de restanten van de 4500? Volgens mij wordt het aantal ritten nog verder teruggedrongen.

Re: Concessie Zaanstreek-Waterland (2024-2033)

Geplaatst: do 20 okt 2022, 15:33
door CamilleKreemers
Roeland schreef: do 20 okt 2022, 09:42 De 309 van Purmerend naar Sloterdijk vervalt ook?
Waarom bestaat er niet een lijn Edam/Volendam - Monnickendam - Amsterdam Sloterdijk / Bijlmer? Deze lijnen hebben geen treinconnectie.

Re: Concessie Zaanstreek-Waterland (2024-2033)

Geplaatst: do 20 okt 2022, 15:37
door omaylie
Die van Edam/Volendam naar Amsterdam Bijlmer (en verder naar Holendrecht) is er momenteel wel als lijn 378.

Re: Concessie Zaanstreek-Waterland (2024-2033)

Geplaatst: do 20 okt 2022, 15:51
door Roeland
CamilleKreemers schreef: do 20 okt 2022, 15:33 Waarom bestaat er niet een lijn Edam/Volendam - Monnickendam - Amsterdam Sloterdijk / Bijlmer? Deze lijnen hebben geen treinconnectie.
Jawel, die dorpen hebben de 314 die in Amsterdam CS (en trouwens ook in Hoorn ;) ) een treinstation aandoet. En je hebt natuurlijk ook nog de 110/113 naar Purmerend Overwhere...

Maar inderdaad, als ik EBS was, dan had ik prioriteit gegeven om Volendam en Monnickendam rechtstreeks met CS te verbinden. Temeer omdat die kernen ook toeristen aantrekken, die waarschijnlijk eerder op CS dan op Buikslotermeerplein een bus naar Volendam of Marken zoeken.
Of desnoods een soort 309 van Volendam naar Sloterdijk, die daar goed aansluit richting Haarlem / Den Haag.

Re: Concessie Zaanstreek-Waterland (2024-2033)

Geplaatst: do 20 okt 2022, 15:57
door MetroRET
Volendam behoudt een rechtstreekse verbinding met Amsterdam Centraal, de nieuwe 110.

Re: Concessie Zaanstreek-Waterland (2024-2033)

Geplaatst: do 20 okt 2022, 16:06
door Roeland
hoe vaak gaat die 110 rijden tussen Volendam en Amsterdam?

Re: Concessie Zaanstreek-Waterland (2024-2033)

Geplaatst: do 20 okt 2022, 16:25
door Milco
Volgens mij was enkel een lijnnetkaart bekend en daarop worden denk ik geen frequenties aangegeven.

Ik vraag het me af of echt zo erg is om toeristen met de metro via Noord te sturen de meeste toeristen die al in Amsterdam verblijven doen dat waarschijnlijk in een hotel in het centrum en dat is prima bereikbaar met de metro vanaf Noord.

Re: Concessie Zaanstreek-Waterland (2024-2033)

Geplaatst: do 20 okt 2022, 16:39
door MetroRET
Aanvullend op de lijst van gisteren nog dat de Bizzliners ook terugkeren in de vorm van:
Lijn 271 Amsterdam Riekerpolder - Purmerend (er wordt niet genoemd welk eindpunt die zal krijgen).
Lijn 276 Amsterdam Holendrecht - Purmerend M.L. Kingweg
Lijn 277 Amsterdam Holendrecht - Purmerend Korenstraat
Lijn 278 Amsterdam Holendrecht - Edam Busstation via Volendam.

Tevens wordt genoemd dat lijn 111 minimaal 4x/uur zal gaan rijden overdag.

Lijn 800 zal non-stop het gehele jaar gaan rijden gedurende de weekenden (Amsterdam-Zaanse Schans-Volendam-Amsterdam), gedurende de zomer 7 dgn/week.

Er komt een nieuwe lijn N11 naar Marken en lijnen N06 en N07 verbinden Purmerend 7 dgn/week met Amsterdam, ook vanuit Zaandam zullen er dmv 2 lijnen 7 dgn/week met Amsterdam verbonden zijn.

Blauwe lijnen (M.NET):
In en rond Zaandam en Purmerend zal de basis minimaal 2x/uur zijn

Rode lijnen (R-NET):
Op vele lijnen hoge frequenties tot 8x/uur die aansluiten op de metro in Amsterdam of 6x/uur die aansluiten op NS-stations.

Re: Concessie Zaanstreek-Waterland (2024-2033)

Geplaatst: do 20 okt 2022, 16:51
door Milco
Klinkt goed. Die lijn 800 vind ik positief opvallend. Gaat die de ronde een kant op rijden of in beide richtingen?

Re: Concessie Zaanstreek-Waterland (2024-2033)

Geplaatst: do 20 okt 2022, 16:54
door MetroRET
Daar mag wat tekst en uitleg bij, met die laatste zin.

Re: Concessie Zaanstreek-Waterland (2024-2033)

Geplaatst: do 20 okt 2022, 16:56
door Milco
Was iets te snel blijkbaar. Aangepast. ;)

Re: Concessie Zaanstreek-Waterland (2024-2033)

Geplaatst: do 20 okt 2022, 16:59
door MetroRET
Meer dan dit staat er niet:
"Hele jaar non-stop toeristen lijn 800 Amsterdam –Zaanse Schans – Volendam – Amsterdam"

Re: Concessie Zaanstreek-Waterland (2024-2033)

Geplaatst: do 20 okt 2022, 17:56
door teun
Komt lijn N14 nog terug?

Re: Concessie Zaanstreek-Waterland (2024-2033)

Geplaatst: zo 23 okt 2022, 12:51
door VIRM
Is er ook al iets meer bekend over nachtbussen?

Re: Concessie Zaanstreek-Waterland (2024-2033)

Geplaatst: vr 28 okt 2022, 10:18
door ThatPCDude
De lijn uit Beverwijk wordt dus doorgetrokken naar De Vlinder als ik het goed heb? Want het is nu een sneller om met de huidige 59 naar Zaandam te gaan dan met de trein. Zeker als het onder de vlag van M.NET vaker gaat rijden denk ik wel dat het een betere optie gaat blijken.

Re: Concessie Zaanstreek-Waterland (2024-2033)

Geplaatst: vr 28 okt 2022, 11:42
door teun
Mij lijkt logisch dat de huidige lijn 59 en 65 gekoppeld worden tot de nieuwe lijn 65 en dat er dus via het station naar De Vlinder gaat worden gereden.

Re: Concessie Zaanstreek-Waterland (2024-2033)

Geplaatst: vr 28 okt 2022, 15:36
door Remco1989
MetroRET schreef: do 20 okt 2022, 16:39 Aanvullend op de lijst van gisteren nog dat de Bizzliners ook terugkeren in de vorm van:
Lijn 271 Amsterdam Riekerpolder - Purmerend (er wordt niet genoemd welk eindpunt die zal krijgen).
Lijn 276 Amsterdam Holendrecht - Purmerend M.L. Kingweg
Lijn 277 Amsterdam Holendrecht - Purmerend Korenstraat
Lijn 278 Amsterdam Holendrecht - Edam Busstation via Volendam.
271 vind ik rare keuze want die rijd bij Connexxion ook in Amsterdam (ook al is het maar 1 rit) dacht dat er geen dubbelingen mochten komen.

De "oude" 398 zie ik ook nergens terugkomen

Re: Concessie Zaanstreek-Waterland (2024-2033)

Geplaatst: vr 28 okt 2022, 21:58
door MetroRET

Re: Concessie Zaanstreek-Waterland (2024-2033)

Geplaatst: di 01 nov 2022, 16:20
door sirvinniei
Dus minder R-net lijnen.
Ik vind die klimaatzones in de bus ook wel apart. Ik denk niet dat mensen het door gaan hebben. Lijkt mij een beetje een onnodig dure aanpassing aan bussen.

Re: Concessie Zaanstreek-Waterland (2024-2033)

Geplaatst: di 01 nov 2022, 17:20
door Roeland
Of is het gewoon een besparing op stookkosten (achterin gewoon geen verwarming)?