Pagina 11 van 32

Re: Concessie Zaanstreek-Waterland (2024-2033)

Geplaatst: do 26 jan 2023, 09:20
door sirvinniei
Nou er komen wel hippe functies in, zoals een airco met een verschillende temperatuur bij verschillende plekken in de bus.

Re: Concessie Zaanstreek-Waterland (2024-2033)

Geplaatst: do 26 jan 2023, 11:04
door nvdw
Dat heb je in een ouwe Ambassador toch ook al? 's Zomers net aan draaglijk in het midden en bloedheet achterin :lol:

Re: Concessie Zaanstreek-Waterland (2024-2033)

Geplaatst: ma 06 feb 2023, 11:23
door david_meyer24
Lijn 69 krijgt een nieuwe opzet.

De route tussen Zaandijk en Zaandam station langs de Provincialeweg vervalt, en in plaats daarvan gaat lijn 69 rijden via de Zaanse Schans en het Kalf en dan de bestaande route naar het station.

Lijn 69 rijdt straks altijd ieder half uur.

In het Kalf betekent dit meer ritten, want dat is nu soms 1x per uur.

In Wormerveer betekent dit minder ritten, want dat is nu soms 3x per uur.



Lijn 67 zal overdag 2x/uur gaan rijden in plaats van 1x/u, en biedt daarmee extra ritten tussen Wormer(veer) en Zaandam

dit krijg ik net van de EBS terug.

Hoe het gaat rijden.

Re: Concessie Zaanstreek-Waterland (2024-2033)

Geplaatst: do 09 feb 2023, 13:24
door VIRM
Dus 69 doet iets van Krommenie-Assendelft via Wormerveer, Zaandijk, Zaanse Schans, Kalf, ZMC naar Zaandam NS als ik het zo goed lees.
Interessante verbinding voor passagiers die naar het ziekenhuis moeten vanuit Zaandijk/Wormerveer/Krommenie. Ik vond die route via de Zaanse Schans altijd al een 'missing link'.

Re: Concessie Zaanstreek-Waterland (2024-2033)

Geplaatst: do 09 feb 2023, 13:27
door david_meyer24
Ja blijkbaar.

Re: Concessie Zaanstreek-Waterland (2024-2033)

Geplaatst: do 09 feb 2023, 15:51
door CamilleKreemers
Zal wellicht beter zijn voor de klant?

Re: Concessie Zaanstreek-Waterland (2024-2033)

Geplaatst: do 09 feb 2023, 16:03
door Roeland
Wat zijn de belangrijkste bestemmingen van de huidige 69-reizigers die nu tussen Wormerveer en Zaandam in de 69 zitten? Blijven er bij Zaandam Station veel busreizigers zitten richting Centrum en Ziekenhuis e.v.?

Re: Concessie Zaanstreek-Waterland (2024-2033)

Geplaatst: do 09 feb 2023, 16:15
door CamilleKreemers
EBS is wel minder parallel met de trein. Dat kan ook een reden zijn.

Re: Concessie Zaanstreek-Waterland (2024-2033)

Geplaatst: di 09 mei 2023, 20:29
door Frank93
Weet niet of alle routes al bekend waren, maar De Orkaan heeft de nieuwe routes/lijnen rondom Zaandam op een rijtje gezet:

https://www.deorkaan.nl/bezorgde-chauff ... en-rijden/

Re: Concessie Zaanstreek-Waterland (2024-2033)

Geplaatst: wo 10 mei 2023, 09:21
door teun
Mooie spin wel weer.
Dat lijn 67 met 20p midibussen gaat rijden is wel nieuws voor mij (dat doet hij natuurlijk grotendeels toch al), worden die dan overgenomen van Connexxion?

Re: Concessie Zaanstreek-Waterland (2024-2033)

Geplaatst: wo 10 mei 2023, 10:51
door TLP
Voor zover ik weet wordt het gehele wagenpark groter dan de achtpersoonsbussen elektrisch, dus ook de midibussen.
Lijn 67 wordt straks samengevoegd met lijn 121, waarvan de route door Jisp en Neck alleen met kleine busjes toegankelijk is.

Re: Concessie Zaanstreek-Waterland (2024-2033)

Geplaatst: wo 10 mei 2023, 17:10
door CamilleKreemers
In dat artikel staat dat de provincie niet voor parallelle bus en trein wil betalen. Dat zal vast een grote reden zijn geweest om die 67 om te leggen via de gekozen route.

Re: Concessie Zaanstreek-Waterland (2024-2033)

Geplaatst: wo 10 mei 2023, 17:12
door CamilleKreemers
Frank93 schreef: ā†‘di 09 mei 2023, 20:29 Weet niet of alle routes al bekend waren, maar De Orkaan heeft de nieuwe routes/lijnen rondom Zaandam op een rijtje gezet:

https://www.deorkaan.nl/bezorgde-chauff ... en-rijden/
ik hoop dat snel een betere kaart komt.

Re: Concessie Zaanstreek-Waterland (2024-2033)

Geplaatst: wo 10 mei 2023, 21:14
door david_meyer24
dat hoop ik ook.

en dat er ook een betere overzicht is.

Re: Concessie Zaanstreek-Waterland (2024-2033)

Geplaatst: wo 10 mei 2023, 22:25
door Milco
CamilleKreemers schreef: ā†‘wo 10 mei 2023, 17:10 In dat artikel staat dat de provincie niet voor parallelle bus en trein wil betalen. Dat zal vast een grote reden zijn geweest om die 67 om te leggen via de gekozen route.
Lijn 67 blijft zā€™n huidige route rijden en wordt verlengd naar Purmerend. Lijn 69 krijgt wel een nieuwe route om de parallelliteit met de trein weg te nemen.

Re: Concessie Zaanstreek-Waterland (2024-2033)

Geplaatst: wo 10 mei 2023, 23:46
door CamilleKreemers
Dank u voor uw antwoord.

Ik wil nog steeds een betere kaart.

Re: Concessie Zaanstreek-Waterland (2024-2033)

Geplaatst: do 11 mei 2023, 09:06
door VIRM
Los van de treinstremmingen, hoe vol zit de 69 op de route die parallel aan het spoor ligt? Ik heb nog nooit in dat deel van de route gezeten.

Ik vond de route tussen het ziekenhuis en de westoever van de Zaan boven Zaandam altijd al een 'missing link'. Maar er is dan niet voor gekozen om sommige ritten van de 391 door te trekken, wat ook had gekund.

Re: Concessie Zaanstreek-Waterland (2024-2033)

Geplaatst: do 11 mei 2023, 11:37
door teun
Kijkend naar de aansluitingen is lijn 69 eigenlijk alleen maar nuttig als je in Zaandam zelf moet zijn, met een goede overstap zou lijn 67 daar een prima (zo niet beter) alternatief zijn, net als voor de enige te vervallen halte die niet pal naast een treinstation ligt.

Re: Concessie Zaanstreek-Waterland (2024-2033)

Geplaatst: vr 12 mei 2023, 12:46
door vissertw
Over de nieuwe opzet van lijn 67.
Met een 20 persoons bus een van de top tien toeristische attracties van ons land in de lijn op te nemen staat natuurlijk op gezette tijden garant voor vol meldingen en passagiers laten staan.
Ik ben ook wel benieuwd hoe de route in de dorpskern Wormer gaat worden, als de route van de huidige route 121 wordt aangehouden krijgt een aardig deel van Wormer omgeving Koningsvarenstraat een flinke loopafstand naar de dichtstbijzijnde halte.
En omgekeerd, als de nieuwe lijn 67 de Zandweg gaat volgen dan gaan bewoners van de omgeving Bartelsluis die lange loopafstand naar de dichtstbijzijnde halte krijgen.
De frequentie twee maal per uur zou in bebouwde omgeving de norm moeten zijn, prima dus.
Maar halverwege de avond de laatste rit van de dag rijden is slecht voor het ov in het algemeen.
Iemand die laat in de avond niet met het ov thuis kan komen past zijn vorm van vervoer eerder op de dag daarop aan, pakt dan de fiets of auto of regelt iets anders.
Ik heb 38 jaar in het ov gewerkt, deels stad en deels landelijk gebied, ik heb hetzelfde zien gebeuren.
Ook ik ben dus zeer benieuwd naar meer gedetailleerd nieuws over het exacte lijnenplan en de nieuwe dienstregeling van EBS.

Re: Concessie Zaanstreek-Waterland (2024-2033)

Geplaatst: vr 12 mei 2023, 13:33
door Meltrain
Bedoel je de Zaanse Schans? Dan is het niet logisch om lijn 67 te nemen, terwijl lijn 391 en 69 daar ook komen.

Re: Concessie Zaanstreek-Waterland (2024-2033)

Geplaatst: vr 12 mei 2023, 14:10
door vissertw
Dat kan wel onlogisch zijn, maar dat maakt voor een groep japanners echt niet uit hoor.
Ik had overigens nog niet begrepen dat 69 ook bij de Zaanse Schans komt, klopt dat wel?

Re: Concessie Zaanstreek-Waterland (2024-2033)

Geplaatst: vr 12 mei 2023, 14:20
door VIRM
Ja. Die route wordt aangepast: in plaats van parallel aan het spoor te rijden, gaat die via het ziekenhuis en de Zaanse Schans en steekt daar weer de Zaan over.

Re: Concessie Zaanstreek-Waterland (2024-2033)

Geplaatst: vr 12 mei 2023, 14:21
door Milco
Ja, lijn 69 gaat vanaf december bij de Zaanse Schans stoppen.

Re: Concessie Zaanstreek-Waterland (2024-2033)

Geplaatst: vr 12 mei 2023, 14:38
door vissertw
Ok, 69 dus langs de Zaanse Schans, het kaartje begin deze week geplaatst i lokale online krant is een wat onduidelijke print.
Ik begrijp nu dat 67 de huidige route Zaandam Station NS tot in Wormer gaat rijden, Wormer Purmerend via Jisp wordt daar aangeplakt.
Die 20 zitplaatsen blijft krap overigens, dat is het nu ook al, vanwege een tijdelijke Zaanbrug wordt er nu ook al met dit materieel gereden.
In mijn tijd reed er op vergelijkbare routes als Wormer Purmerend vv toch grotere bussen, volgens mij werd er toen gesproken over een maat "kleine streek"

Re: Concessie Zaanstreek-Waterland (2024-2033)

Geplaatst: vr 12 mei 2023, 14:49
door Milco
Bedenk je wel dat lijn 67 straks altijd 2x/uur lijkt te gaan rijden, waar de huidige lijnen 67 en 121 soms nog 1x/uur rijden.