Dit jaar nieuwe metro’s
Geplaatst: di 14 okt 2008, 22:57
Dit jaar nieuwe metro’s
LANSINGERLAND - Nog dit jaar moeten alle oude metrostellen op de Randstadrail-verbinding tussen Rotterdam en Den Haag zijn vervangen door nieuwe voertuigen. Dat heeft het stadsgewest Haaglanden laten weten.
Vanaf december gaan op deze lijn door de B-driehoek bovendien de metro’s vaker rijden op zaterdag. Op dit moment worden er proefritten gereden, zo heeft de Rotterdamse stadsvervoerder RET laten weten. De frequentie wordt verhoogd van elke twintig minuten een voertuig naar elke vijftien minuten.
Van deze maatregel zouden vooral reizigers vanuit Lansingerland (Berkel en Rodenrijs) en Pijn- acker-Nootdorp die willen winkelen in de Rotterdamse of Haagse binnenstad, moeten profiteren. Bovendien wordt de aansluiting op de bus, tram en trein beter.
Medio volgend jaar moet het geboorde Statenwegtunneltracé in Rotterdam klaar zijn. Dan kunnen de Erasmuslijn-metro’s doorrijden naar het Centraal Station in Rotterdam. De halte Hofplein verdwijnt en er komt onder meer een nieuwe halte in Blijdorp.
In 2010 is de aansluiting op het Rotterdamse metronet compleet. De nieuwe voertuigen zijn net zoals de oude wagens geschikt om over de metrolijn te rijden. Ze rijden vanaf Den Haag door tot de halte Slinge in Rotterdam-Zuid.
Nadien zal Randstadrail, in navolging van de Zoetermeer-Haagse lijnen, in een veel hogere frequentie gaan rijden, zowel in de spits als ’s avonds.
Bron: Algemeen Dagblad
LANSINGERLAND - Nog dit jaar moeten alle oude metrostellen op de Randstadrail-verbinding tussen Rotterdam en Den Haag zijn vervangen door nieuwe voertuigen. Dat heeft het stadsgewest Haaglanden laten weten.
Vanaf december gaan op deze lijn door de B-driehoek bovendien de metro’s vaker rijden op zaterdag. Op dit moment worden er proefritten gereden, zo heeft de Rotterdamse stadsvervoerder RET laten weten. De frequentie wordt verhoogd van elke twintig minuten een voertuig naar elke vijftien minuten.
Van deze maatregel zouden vooral reizigers vanuit Lansingerland (Berkel en Rodenrijs) en Pijn- acker-Nootdorp die willen winkelen in de Rotterdamse of Haagse binnenstad, moeten profiteren. Bovendien wordt de aansluiting op de bus, tram en trein beter.
Medio volgend jaar moet het geboorde Statenwegtunneltracé in Rotterdam klaar zijn. Dan kunnen de Erasmuslijn-metro’s doorrijden naar het Centraal Station in Rotterdam. De halte Hofplein verdwijnt en er komt onder meer een nieuwe halte in Blijdorp.
In 2010 is de aansluiting op het Rotterdamse metronet compleet. De nieuwe voertuigen zijn net zoals de oude wagens geschikt om over de metrolijn te rijden. Ze rijden vanaf Den Haag door tot de halte Slinge in Rotterdam-Zuid.
Nadien zal Randstadrail, in navolging van de Zoetermeer-Haagse lijnen, in een veel hogere frequentie gaan rijden, zowel in de spits als ’s avonds.
Bron: Algemeen Dagblad